Beantwoord

slachtoffer van DDoS

  • 26 February 2022
  • 2 reacties
  • 123 Bekeken

Beste community, 

Ik heb al een aantal dagen in de avond uren last gehad van DDoS aanvallen, ik was actief op gameservers waar een database lek geweest is en dus waarschijnlijk ook mijn ip-adres. In de avond uren word ik bijvoorbeeld voor een 3 a 4 uur offline gehaald en kan ik helemaal niks. Ik verbind met mijn netwerk maar er is geen signaal (ik kan dus niks bijvoorbeeld youtube video aan doen). Ik hoorde van andere vrienden dat ik een aanvraag moest doen om dat tmobile mijn ip adres dynamisch moet maken zodat ik dan de router opnieuw in de stopcontact doe en direct een nieuwe ip heb. Ik heb hier een aantal keer tmobile voor gebelt alleen kon de klantenservice mij hier niet bij verder helpen. Een andere vriend van mij werkt bij Guidion, daar vertelde een collega van hem dat ik bij tmobile 2-lijns-support zou moeten benaderen en die mij hierbij verder kon helpen alleen bij de klantenservice wisten zij van niks. 
 

Ik zou graag dynamische ip willen aanvragen dat ik enkel mijn router opnieuw in stopcontact doe of reset dat ik dan een nieuwe ip krijg alleen heb ik geen idee hoe dit moet. Iemand die tips heeft of een oplossing zie graag jullie reactie tegemoet! 

 

Extra info: 

-glasvezel 

-zyxel modem

-media converter

-wifi plus pakket van tmobile

icon

Beste antwoord door eric 26 February 2022, 23:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Je hebt altijd een dynamisch ip adres bij een consumenten lijn. Maar er zit een leasetijd op van iets van een dag. Zet je modem dus eens een dag uit en kijk of er dan wat verandert. Er bestaat geen variant waar je elke keer dat je de stekker eruit en erin stopt je IP adres verandert.

Ps, die ddos aanvallen houden meestal vanzelf op. Het kost voor die persoon ook moeite. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @yektagenc,

Slim dat je op de Community op advies vraagt! Lastige situatie, dit is natuurlijk niet leuk. Het beste kan ook ik het goede advies van @eric onderschrijven. Mocht je toch het vermoeden hebben dat het niet om DDoS aanvallen gaat maar dat het internet op een andere reden problemen geeft, dan raad ik je graag aan om de volgende gegevens in een privébericht naar mij te sturen zodat ik mee kan kijken met de verbinding:

  • Postcode en huisnummer.
  • Jouw geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN.

Hopelijk kan je snel weer ongestoord gamen!