Beantwoord

slecht internet vandaag 29 januari 2021

  • 29 January 2021
  • 38 reacties
  • 460 Bekeken


Toon eerste reactie

38 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Blijkbaar heeft het kabeltje toch de nodige invloed. Als het weer misgaat kun je ze om een nieuw kabeltje vragen?  Als het snoer net niet goed in de contacten is gedrukt kan het op een gegeven moment misschien net weer geen contact gaan maken.

Hi Eric,

Wat je verteld zou natuurlijk heel goed kunnen maar als de fout in het stekkertje zit zou het toch elke keer als een Bridge Tap naar boven moeten komen?

Waarom komt de storing dan elke keer na een dag of 6 weer terug welk kabeltje ik ook gebruik, een kabeltje omwisselen probeer ik natuurlijk zelf ook voordat ik de helpdesk ga bellen net als het modem resetten.

Ook komen de storingen zeer regelmatig, hieronder een lijstje met de data.

eerste storing vrijdag 29 januari en weer werkend op maandag 1 februari ( vanzelf hersteld )

tweede storing op zondag 7 februari en weer werkend op woensdag 10 februari ( vanzelf hersteld )

derde storing op donderdag 18 februari en weer werkend op zaterdag 20 februari ( monteur langs geweest )

Ik hoop werkelijk dat het nu opgelost is want hier wordt ook ik niet vrolijker van, bellen naar de helpdesk is niet altijd een pretje, heeft er al eens iemand gebeld zonder dat ze gelijk al excuses maken dat de wachttijden langer zijn als dat je ven hun gewend ben?

M.v.g.

Peter.

Reputatie 7
Badge +4

Omdat de gehele huis installatie alleen bestaat uit een KPN aansluitpunt waar de kabel van KPN het huis inkomt en dan een halve meter snoer naar het telefoon stopcontact en vanaf daar een kabeltje naar het modem dat aan de buitenkant van de meterkast hangt denk ik niet dat dit het probleem gaat oplossen temeer omdat er nu door drie helpdesk medewerkers van T-Mobile verteld is dat het geen Bridge Tap probleem is, indien het kabeltje defect was zou dit toch een Bridge Tap probleem wezen om dat dat kabeltje bij mijn thuis installatie hoort.

Voorlopig werkt alles weer, en als het zo blijft prima zo niet dan bel ik wel weer met de helpdesk.

M.v.g.

Peter

 

Hoi @Apache454, allereerst ben ik erg blij om te horen dat alles nu weer goed werkt! Ik vermoed van niet, maar vanwege het bridgetap verhaal vraag ik mij toch af of je het modem ook direct op het KPN aansluitpunt kan aansluiten in plaats van op het telefoon stopcontact?

Het lastige met dergelijke oude internetlijnen is dat ze soms fragiel kunnen zijn waardoor de exacte oorzaak moeilijk uit te sluiten is. In theorie hoort een bridge tap ook niet aan het kabeltje tussen het modem en het aansluitpunt te liggen, maar door de voorgenoemde fragiliteit kan de praktijk soms toch verrassen. Mocht je toch graag zo'n nieuw kabeltje ontvangen, geef het gerust aan en ik stuur hem graag naar je op!

Hi @Cal,

Dank je wel voor het aanbod van het kabeltje maar laten we even afwachten. Direct aansluiten op het KPN aansluitpunt zal mij waarschijnlijk niet lukken, het kabeltje wat uit de grijze PTT plug komt gaat rechtstreeks naar het stopkontakt, ik zou dan deze grijze plug open moeten maken.

De kabel vanuit de grond die deze plug in gaat is van lood en niet zo buigzaam.

Iemand een plaatje van wat er in deze plug zit voordat ik dat ga doen?

M.v.g.

Peter

Reputatie 7
Badge +4

@Apache454

Dan klinkt het inderdaad alsof je het niet op de PPT plug aan kan sluiten Peter. Mocht je het zeker willen weten, dan kan het zeker geen kwaad om een foto in dit topic te delen. :wink:

Hi @Cal,

Ik heb een foto van de situatie, links in de hoek zie je de PTT plug en rechts boven aan het telefoon stopcontact.

Het kabeltje met de RJ xx plug gaat naar de modem die net buiten de meterkast hangt, het tweede kabeltje dat onderuit het telefoonstopcontact komt heeft op het andere eind een RJ xx plug maar hangt los, dit is de kabel die de monteur zaterdag uit de modem heeft gehaald en toen de kabel met aan beide zijden een RJ xx plug geplaatst heeft, dit was de kabel waarmee het bijna twee jaar goed is gegaan en na 29 januari vervangen is door de kabel die nu los hangt.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Apache454 

Hi Peter,

Duidelijke foto én situatie! Het is niet de meest stabiele constructie, maar het is inderdaad niet mogelijk om het beter aansluiten dan hoe de situatie momenteel is. Mocht het in het vervolg mis gaan, dan zou het mogelijk een goede optie zijn om de koperuiteinden iets te strippen. Verder zou ik zeggen dat het zo goed moet gaan.

Hi @Cal,

Kan jij aan de hand van de foto voor mij aangeven wat ik moet aanpassen om er de meest stabiele situatie van te laten maken.

M.v..g.

Peter.

 

Reputatie 7

Hi @Apache454 Eigenlijk zou je de “tussenstap”, in dit geval de wandcontactdoos, er tussenuit willen halen zodat je de modem rechtstreeks aan kan sluiten op het ISRA-punt van KPN (of in dit geval op de kabel die vanuit de plug links op de foto komt. Dit betekent dan wel dat de modem in de meterkast komt te hangen en vanuit daar kan je dan eventueel vanaf de modem een langere netwerk/UTP-kabel aansluiten. Wel een word of warning voor de volledigheid, het ISRA-punt is eigendom van KPN en eigenlijk mag alleen een KPN monteur (of een externe monteur die hier voor opgeleid is) hier werkzaamheden aan verrichten.

Hi @Brian, @Cal, @Jason, @Boris, @eric,

Vandaag om 15.08 hr is het internet er mee gestopt. Televisie doet het nog steeds, vreemd.

M.v..g.

Peter

Hi @Brian@Cal@Jason@Boris@eric,


het telefoon stekkertje (line in van modem) er uit gehaald en terug gestopt, modem opnieuw opgestart maar nog steeds geen internet maar wel televisie.

M.v.g.

Peter.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Apache454, we ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ervaart met vast Internet. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte: Problemen vast Internet 1 maart 2021

Hi @Brian@Cal@Jason@Boris
 

Het was dus een andere storing, voorlopig werkt alles weer, ik krijg al weer wat meer hoop dat de problemen over zijn.

M.v.g.

Peter.

Reageer