Beantwoord

slecht internet vandaag 29 januari 2021

  • 29 January 2021
  • 38 reacties
  • 460 Bekeken

Vandaag, vrijdag 29 januari heel slecht internet op postcode 4421JB

intetney stopt elke paar minuten en komt dan weervanzelf terug. Modem al gereset maar dit bied geen oplossing. 
Televisie werkt wel. 

icon

Beste antwoord door Apache454 15 February 2021, 13:49

Bekijk origineel

38 reacties

Hi @Brian@Cal@Jason@Boris
 

Het was dus een andere storing, voorlopig werkt alles weer, ik krijg al weer wat meer hoop dat de problemen over zijn.

M.v.g.

Peter.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Apache454, we ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ervaart met vast Internet. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte: Problemen vast Internet 1 maart 2021

Hi @Brian@Cal@Jason@Boris@eric,


het telefoon stekkertje (line in van modem) er uit gehaald en terug gestopt, modem opnieuw opgestart maar nog steeds geen internet maar wel televisie.

M.v.g.

Peter.

Hi @Brian, @Cal, @Jason, @Boris, @eric,

Vandaag om 15.08 hr is het internet er mee gestopt. Televisie doet het nog steeds, vreemd.

M.v..g.

Peter

Reputatie 7

Hi @Apache454 Eigenlijk zou je de “tussenstap”, in dit geval de wandcontactdoos, er tussenuit willen halen zodat je de modem rechtstreeks aan kan sluiten op het ISRA-punt van KPN (of in dit geval op de kabel die vanuit de plug links op de foto komt. Dit betekent dan wel dat de modem in de meterkast komt te hangen en vanuit daar kan je dan eventueel vanaf de modem een langere netwerk/UTP-kabel aansluiten. Wel een word of warning voor de volledigheid, het ISRA-punt is eigendom van KPN en eigenlijk mag alleen een KPN monteur (of een externe monteur die hier voor opgeleid is) hier werkzaamheden aan verrichten.

Hi @Cal,

Kan jij aan de hand van de foto voor mij aangeven wat ik moet aanpassen om er de meest stabiele situatie van te laten maken.

M.v..g.

Peter.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Apache454 

Hi Peter,

Duidelijke foto én situatie! Het is niet de meest stabiele constructie, maar het is inderdaad niet mogelijk om het beter aansluiten dan hoe de situatie momenteel is. Mocht het in het vervolg mis gaan, dan zou het mogelijk een goede optie zijn om de koperuiteinden iets te strippen. Verder zou ik zeggen dat het zo goed moet gaan.

Hi @Cal,

Ik heb een foto van de situatie, links in de hoek zie je de PTT plug en rechts boven aan het telefoon stopcontact.

Het kabeltje met de RJ xx plug gaat naar de modem die net buiten de meterkast hangt, het tweede kabeltje dat onderuit het telefoonstopcontact komt heeft op het andere eind een RJ xx plug maar hangt los, dit is de kabel die de monteur zaterdag uit de modem heeft gehaald en toen de kabel met aan beide zijden een RJ xx plug geplaatst heeft, dit was de kabel waarmee het bijna twee jaar goed is gegaan en na 29 januari vervangen is door de kabel die nu los hangt.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Apache454

Dan klinkt het inderdaad alsof je het niet op de PPT plug aan kan sluiten Peter. Mocht je het zeker willen weten, dan kan het zeker geen kwaad om een foto in dit topic te delen. :wink:

Hi @Cal,

Dank je wel voor het aanbod van het kabeltje maar laten we even afwachten. Direct aansluiten op het KPN aansluitpunt zal mij waarschijnlijk niet lukken, het kabeltje wat uit de grijze PTT plug komt gaat rechtstreeks naar het stopkontakt, ik zou dan deze grijze plug open moeten maken.

De kabel vanuit de grond die deze plug in gaat is van lood en niet zo buigzaam.

Iemand een plaatje van wat er in deze plug zit voordat ik dat ga doen?

M.v.g.

Peter

Reputatie 7
Badge +4

Omdat de gehele huis installatie alleen bestaat uit een KPN aansluitpunt waar de kabel van KPN het huis inkomt en dan een halve meter snoer naar het telefoon stopcontact en vanaf daar een kabeltje naar het modem dat aan de buitenkant van de meterkast hangt denk ik niet dat dit het probleem gaat oplossen temeer omdat er nu door drie helpdesk medewerkers van T-Mobile verteld is dat het geen Bridge Tap probleem is, indien het kabeltje defect was zou dit toch een Bridge Tap probleem wezen om dat dat kabeltje bij mijn thuis installatie hoort.

Voorlopig werkt alles weer, en als het zo blijft prima zo niet dan bel ik wel weer met de helpdesk.

M.v.g.

Peter

 

Hoi @Apache454, allereerst ben ik erg blij om te horen dat alles nu weer goed werkt! Ik vermoed van niet, maar vanwege het bridgetap verhaal vraag ik mij toch af of je het modem ook direct op het KPN aansluitpunt kan aansluiten in plaats van op het telefoon stopcontact?

Het lastige met dergelijke oude internetlijnen is dat ze soms fragiel kunnen zijn waardoor de exacte oorzaak moeilijk uit te sluiten is. In theorie hoort een bridge tap ook niet aan het kabeltje tussen het modem en het aansluitpunt te liggen, maar door de voorgenoemde fragiliteit kan de praktijk soms toch verrassen. Mocht je toch graag zo'n nieuw kabeltje ontvangen, geef het gerust aan en ik stuur hem graag naar je op!

Hi Eric,

Wat je verteld zou natuurlijk heel goed kunnen maar als de fout in het stekkertje zit zou het toch elke keer als een Bridge Tap naar boven moeten komen?

Waarom komt de storing dan elke keer na een dag of 6 weer terug welk kabeltje ik ook gebruik, een kabeltje omwisselen probeer ik natuurlijk zelf ook voordat ik de helpdesk ga bellen net als het modem resetten.

Ook komen de storingen zeer regelmatig, hieronder een lijstje met de data.

eerste storing vrijdag 29 januari en weer werkend op maandag 1 februari ( vanzelf hersteld )

tweede storing op zondag 7 februari en weer werkend op woensdag 10 februari ( vanzelf hersteld )

derde storing op donderdag 18 februari en weer werkend op zaterdag 20 februari ( monteur langs geweest )

Ik hoop werkelijk dat het nu opgelost is want hier wordt ook ik niet vrolijker van, bellen naar de helpdesk is niet altijd een pretje, heeft er al eens iemand gebeld zonder dat ze gelijk al excuses maken dat de wachttijden langer zijn als dat je ven hun gewend ben?

M.v.g.

Peter.

Reputatie 7
Badge +14

Blijkbaar heeft het kabeltje toch de nodige invloed. Als het weer misgaat kun je ze om een nieuw kabeltje vragen?  Als het snoer net niet goed in de contacten is gedrukt kan het op een gegeven moment misschien net weer geen contact gaan maken.

Vandaag is de monteur van Guidion langs geweest om het probleem van geen internet en tv op te lossen.

Hij heeft het kabeltje tussen het telefoon stopcontact en de modem vervangen door een kabeltje wat ik in huis had en toen werkte alles weer.

Toen ik hem vertelde dat dit het kabeltje was waarmee de problemen op 29 januari begonnen kon ik hem niet meer overtuigen dat dit niet de oplossing zou zijn. Ik had dit kabeltje juist op die dag vervangen om dat de helpdesk van T-Mobile in eerste instantie dat het een Bridget Tap probleem was bij mij in huis en dat ik daar zelf voor verantwoordelijk was.

Omdat de gehele huis installatie alleen bestaat uit een KPN aansluitpunt waar de kabel van KPN het huis inkomt en dan een halve meter snoer naar het telefoon stopcontact en vanaf daar een kabeltje naar het modem dat aan de buitenkant van de meterkast hangt denk ik niet dat dit het probleem gaat oplossen temeer omdat er nu door drie helpdesk medewerkers van T-Mobile verteld is dat het geen Bridge Tap probleem is, indien het kabeltje defect was zou dit toch een Bridge Tap probleem wezen om dat dat kabeltje bij mijn thuis installatie hoort.

Voorlopig werkt alles weer, en als het zo blijft prima zo niet dan bel ik wel weer met de helpdesk.

M.v.g.

Peter

Hi @Boris,

Nog steeds geen internet en tv sinds 14.48 hr vandaag, toch maar weer met de helpdesk gebeld en zoals ik het begrijp ziet zij de modem niet meer. Zij was er vrij zeker van dat de storing nu in het KPN netwerk zit en heeft een storingsmelding gemaakt, niveau 3, die door de backoffice binnen 3 dagen doorgezet moet worden.

Ik wil als eerste laten weten dat ik altijd zeer vriendelijk geholpen wordt, zowel hier als bij de helpdesk, ook heb ik weer vouchers gekregen voor onbeperkt internet via 4G alleen zou ik toch wel graag willen dat het nu helemaal uitgezocht wordt waar het probleem nu zit.

M.v.g.

Peter

Hi @Boris,

Kan je mij vertellen of ik nu ook de helpdesk nog moet bellen, of is het genoeg om deze storing hier bij jou aan te melden?

Hi @Boris,

Vanndaag, donderdag 18 februari p, een kortstondige storing om 13.59 hr welke na een minuut of twee weer over was.

Nu op dit moment, donderdag 18 februari, weer geen tv en internet meer sinds 14.48 hr.

M.v.g.

Peter

Hi @Boris,

Ik denk dat ik je eerste reactie in dit onderwerp verkeerd heb begrepen, ik dacht dat je vroeg of ik precies aan kon geven wanneer de uitval was zodat de technische dienst dat tijdstip exact kan bekijken, ik snap daardoor je beantwoording nu niet, moet het tijdstip nog precieser?

M.v.g.

Peter.

Reputatie 7

Hoi @Apache454 ,

Fijn om te horen dat dat de problemen zijn opgelost! Ook onze technische dienst ziet dat lijn helemaal stabiel is en dat er geen problemen meer zijn. Mocht je onverhoopt toch ergens tegenaan lopen, laat het mij weten. Ik ga dan niet rusten tot je een permanente oplossing hebt! 🤙

Hi @Boris,

De laatste keer dat zowel internet als televisie uitvielen was op zondag 7 februari ongeveer 10.15 uur, ik heb om 10.29 uur contact gezocht met de helpdesk, het tijdstip van de storing kan 5 minuten schelen, het tijdstip waarop ik de helpdesk belde is precies.

Deze storing heeft geduurd tot woensdag 10 februari, om 15.20 uur heb ik de modem gereset en alles werkt weer.

M.v.g.

Peter

Reputatie 7

Hoi @Apache454,

Ik zie dat er inderdaad een onderzoek openstaat. Wat de technische dienst dan enorm kan helpen, is een exacte datum en tijd waarbij de uitval voorkomt. Dat tijdstip kan dan specifiek worden bekeken. Mocht je deze bij de hand hebben, dan horen we het graag.

Wat betreft de 4G dongels; deze leveren niet. Wel zorgen wij ervoor dat je een data voucher krijgt voor je telefoon. Je kan dan de telefoon omtoveren in een Wifi-hotspot, zodat er een tijdelijke bron is. 

Hi @Brian,

Natuurlijk wil ik dat doen, het is echter niet zo dat de verbindings problemen zich maar even voordoen, beide keren duurde de problemen ongeveer 3 dagen en beide keren heb ik contact gehad met de helpdesk waarop er mij gezegd is dat er een onderzoek zou komen naar de oorzaak.

hebben jullie een 4G dongle voor in het modem zodat de volgende keer ( als dat gebeurd ) ik met de modem over kan stappen op 4G dat scheelt een berg gedoe hier in huis door via een ipad tv te moeten kijken en elke keer de telefoons als hotspot te moeten instellen.

M.v.g.

Peter

Reputatie 7

Hi @Apache454 Ik kan mij voorstellen dat je exact zou willen weten wat de oorzaak was maar in alle eerlijkheid, in dit geval weten wij dit ook niet omdat het “zichzelf” heeft hersteld. We hebben dus geen bevindingen van een monteur of iets dergelijks over de oorzaak en de oplossing. Er zijn zo veel mogelijke oorzaken waardoor een verbinding weg kan vallen of kan gaan “klapperen” dat het in dit geval dan enigszins giswerk wordt. Maar dat neemt uiteraard niet weg dat we alsnog direct actie ondernemen als het zich weer voor mocht doen! Als dat het geval mocht zijn, zou jij dan de dag en het tijdstip willen noteren waarop je het vaststelde en waarop het eventueel waar stopte (als hier sprake van is)? Dat helpt in veel gevallen bij het onderzoek. Maar uiteraard gaan we er van uit dat het nu zonder problemen blijft werken! :wink:

Hi @Jason, @Cal & @Brian,

allereerst een fijne vakantie toegewenst, jammer dat ze niet kunnen vinden waar het aan ligt dat ik nu twee weken achter elkaar een storing van het internet en televisie heb gehad die drie dagen duurde.

het thuis netwerk bestaat uit een enkel telefoon stopcontact dat via een 50 cm kabeltje is aangesloten op het punt waar de kabel van kpn de meterkast in komt in het telefoon stopcontact zit het modem aangesloten d.m.v. een rj xxx aansluiting en dat kabeltje is ongeveer een meter lang.

dit kabeltje heb ik tijdens de eerste storing vervangen door een ander kabeltje wat nog in de doos zat waarmee ik alles van T-Mobile opgestuurd had gekregen toen ik bij jullie een internet en televisie abonnement nam.

Meer thuis netwerk bestaat er niet, we werken met alles via wifi alleen de televisie is bekabelt aangesloten op het modem en een spelcomputer die op de eerste verdieping staat.

Een kabelfout die zich zelf op hersteld twee keer achter elkaar komt mij wat vreemd over zeker omdat we dit nog niet eerder gehad hebben sinds we bij T-Mobile zitten vanaf maart 2019.

M.v.g.

Peter

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Apache454, de oorzaak is nog niet precies vastgesteld. Ik vermoed een tijdelijke obstructie in het thuisnetwerk of een kabelfout die zichzelf hersteld heeft. Sorry voor de onduidelijkheid. Wel enorm fijn dat er geen enkele verstoringen meer geweest!

Blijf ons zeker op de hoogte houden, dan kunnen we de oorzaak nagaan in de tussentijd. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat soms een oorzaak niet exact vindbaar is, zeker wanneer het een netwerkissue was in de interne verbinding (thuisapparatuur, binnenhuisbekabeling et cetera).

Ik ben vanaf vandaag twee weken met vakantie, maar geen zorgen: mijn meer dan ervaren en vakkundige collega's kunnen jouw topic in de gaten houden!

Reageer