Beantwoord

slecht internet vandaag 29 januari 2021

  • 29 January 2021
  • 38 reacties
  • 460 Bekeken


Toon eerste reactie

38 reacties

Hi @Cal, @Brian & @Jason,

Vandaag (vrijdag 12 februari) nog steeds internet en televisie om 12.15 uur.

Helaas nog niets vernomen van T-Mobile wat nu de oorzaak is van deze storingen.

M.v.g.

Peter

Hi @Cal, @Brian, @Jason,

Vandaag ( donderdag 11 februari ) nog steeds internet en televisie. Dit is nu om 11.45 uur dus vanaf de reset al iets meer als 20 uur zonder storing.

M.v..g.

Peter

 

Hi @Jason,

Dank je wel Jason voor je snelle reactie, ik ben heel benieuwd waar het aan ligt.

M.v.g.

Peter

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Apache454, bedankt voor je terugkoppeling. Ik verwacht dat je uiterlijk vrijdag een antwoord vanuit de technische dienst en de netbeheerder zult ontvangen. Ik heb de lijn nog eens doorgemeten en zie geen afwijkende zaken naar voren komen, daar wil ik echter nog geen voorbarige conclusies mee trekken omdat we het niet voor niets neergelegd hebben bij de specialisten. 

Ik houd jou case in de gaten en zal morgen (dan zijn de vier dagen verwerkingstijd verstreken) eens peilen hoe het ervoor staat bij hen.

Bedankt voor je begrip en geduld!

Hi @Jason, @Brian, @Cal,

Vandaag, woensdag 10 februari, weer internet en televisie, om 15.20 uur de modem gereset en alles werkt weer.

Helaas nog steeds niets gehoord van T-Mobile sinds afgelopen zondag toen ik deze storing heb gemeld, wel natuurlijk hier op de community via jullie. Ik heb geen idee hoever het staat met het oplossen van dit probleem maar anders zou dit misschien een mooi moment wezen om de lijn nogmaals door te meten.

Hier in huis is in ieder geval niets gewijzigd sinds de storing van afgelopen zondag, iedere dag de modem gereset en vandaag was alles weer goed schijnbaar.

Reputatie 7
Badge +16

@Apache454 Als het verkeerd gaat, lijkt soms wel alles in één keer verkeerd te gaan met de verbinding. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en dat is precies wat nu onderzocht wordt. Overigens wil ik hier wel bij benoemen dat het onderzoek dat onze lieftallige collega gisteren gestart is, als toevoeging aan het huidige onderzoek is gekoppeld dus er wordt echt werk van gemaakt. 

Fijn dat je met de Unlimited voucher uit de voeten kan in de tussentijd. Indien ik je met iets kan helpen, laat het zeker weten!

Hi @Jason,

Helaas sinds gisteren (zondag 7 februari) weer geen internet en televisie meer, helpdesk weer gebeld en daar konden ze ook niet terug vinden welke storing er vorige week was geweest.

ze heeft de storingsmelding gemaakt en nu is het wachten op T-Mobile om te zien wat ze er aan gaan doen, ik zou volgens de helpdesk medewerker iets te horen krijgen via SMS of Mail maar heb nog niets gehoord.

ik heb gelukkig weer wel onbeperkt mobile internet gekregen en kijk nu weer mobiel televisie (4G) en internet.

Ook ik hoop dat ze vinden waar het aan ligt en dat het opgelost kan worden.

m.v.g.

Peter.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Apache454, sorry voor de verwarring vanuit onze kant! Soms gedraagt een verbinding zich alsof er een bridge tap is en dan meet de lijndiagnosetool die wij van KPN mogen lenen een bridge tap. In enkele gevallen is er dan geen sprake van een bridge tap, maar lijken de uitvalsverschijnselen dermate sterk daarop dat het wel uit de diagnose naar voren komt. Om dit nogmaals extra te onderzoeken, is nu de technische dienst aan het werk gezet. Zij zullen schakelen met de netwerkbeheerder om te achterhalen waar de exacte oorzaak ligt zodat het definitief verholpen kan worden en jij niet meer in spanning en onzekerheid hoeft af te wachten waarom dit voorkomt. 

De huidige verwerkingstijd (tijd die verstrekt voordat tickets in behandeling genomen kunnen worden) bedraagt twee tot vier dagen. Het zal daarom spoedig opgelost worden. Zodra er een antwoord is, ontvang je dit meteen van ons. Nogmaals excuses en ik hoop oprecht dat het snel gefixt wordt!

Hi @Cal,

Alles werkt weer prima, ik ben alleen wel heel benieuwd wat nu de oorzaak was dat ik op vrijdag 29 januari geen internet en tv meer had.

Het eerste contact met een helpdesk medewerker gaf volgens de meting die deze helpdesk medewerker deed een storing bij mij in huis, een zogenaamd Bridget Tap probleem.

dat is het dus werkelijk niet geweest want hier is niemand geweest om dat te controleren of te verhelpen wat wel de bedoeling was van deze helpdesk medewerker want hij had mij al doorverbonden met een partij die een monteur zou sturen waarvoor ik dan de kosten moest betalen.

Al met al zou ik dus willen weten wat nu het probleem was, ergens moet er iets niet goed hebben gezeten want in had echt geen internet en tv meer.

In onzekerheid verkerend, m.v.g.

Peter.

Reputatie 7

Hi @Apache454 Ik heb het nog even nagekeken en de melding bij onze technische dienst is opgepakt maar op dat moment was je verbinding al weer terug. Zo te zien is er op 29-01 een storing geweest op jouw adres die zich op op 01-02 ergens in de middag weer heeft hersteld. Excuses voor het ongemak! Nog wel even een controle vraag, werkt alles nu weer naar behoren? Mocht je nog problemen ervaren laat het dan zeker weten!

@Cal 

nog een laatste aanvulling, na het plaatsen van mijn eerste post viel ook televisie uit, dat was eerder nog niet.

Hi @Cal

Sorry voor de late reactie maar wij hadden geen nieuwe elektrische apparaten aan staan in huis.

tijdens mijn eerste contact met de helpdesk van T-mobile (vrijdagmiddag) werd mij verteld dat er een storing was in mijn huisinstallatie een zogenaamd Bridget Tap probleem.

hiervoor moest er een monteur langs komen om deze storing te verhelpen en dat zou €55, kosten, ik werd gelijk doorverbonden met deze externe firma ( de naam is mij ontschoten helaas), dit is echter mis gelopen doordat deze firma een ticketnummer nodig hadden en dat was nog niet aangemaakt.

‘s-avonds om 20.00 uur weer contact opgenomen met T- mobile helpdesk en toen bleek dat er geen Bridget Tap probleem was maar dat het of in het modem zat of in de centrale, we hebben toen het modem nogmaals gereset en dit moest zo drie dagen blijven staan, ik kreeg het verzoek om het modem niet meer te resetten. Wel kreeg ik toen onbeperkt internet voor7 dagen wat er in ieder geval voor zorgde dat we tv konden kijken.

Maandagochtend extra vroeg opgestaan ( 06.30 uur) om gelijk om 07.00 uur de helpdesk te bellen, internet en tv deden het toen nog steeds niet. De helpdesk medewerker heeft weer de lijn doorgemeten en een opdracht gemaakt voor een monteur om de centrale te controleren.

Vanmiddag toch maar eens de modem gereset en sinds die tijd hebben we weer televisie en internet, ik ben wel benieuwd wat er nu aan de hand was want ik heb nog niets gehoord van T-Mobile na het laatste gesprek met de helpdesk deze morgen.

m.v.g.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Apache454, goed dat je hulp inseint! Ik heb gelijk jouw dossier erbij gepakt, en ik zie dat wij druk bezig zijn om de verbinding uitgebreid te analyseren. Zodra wij weten waar het aan ligt, zal jij de eerste zijn die op de hoogte wordt gesteld!

Is je toevallig zelf nog opgevallen dat je van bepaalde apparaten gebruik maakt zodra het internet wegvalt? Het klinkt wellicht surrealistisch, maar het komt nog geregeld voor dat één enkel stroomapparaat het hele netwerk platlegt. Wellicht dat je nog een patroon qua avond of ochtend is opgevallen?

Ondertussen zijn wij ook druk bezig om dit soort zaken uit te zoeken!

Reageer