Snelheid 1Gb is disconnected na paar dagen installatie op 30-1-2023 graag contact.

  • 11 February 2023
  • 2 reacties
  • 42 Bekeken

Snelheid 1Gb is disconnected na paar dagen installatie op 30-1-2023 graag contact.

(1Gb glasvezel aansluiting zonder tv telefoon)

Goedendag Tmobile,

Zoals in de omschijving is mijn snelheid weggevallen van 945/945Mb.

naar zelfs onder 100/100Mb

Eerst dacht ik nog dat mijn hardware updates  een probleem waren (systemtech) maar ook mijn nieuwe cat7 ftp kabel is getest door mijn zelf geen waar neembare  problemen.

Kunt u een lijn test doen ?

kunt u mij anders bellen. zodra u mijn bericht leest.

Ik hoor het graag.

Charles

Waqqas 1 jaar geleden

Hallo @charlesm1 

Kan je eens inloggen op de Zyxel interface via 192.168.1.1 met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat? In het overzicht klik je op > naast systeeminformatie en daar zie je de WAN status en je ziet ook of er 100 Mbps of 1000 Mbps over de LAN poort gaat.

Indien de LAN poort waarop het apparaat is aangesloten waarmee je test 100 Mbps aangeeft dan zou dat kunnen komen door de internetkabel of de hardware.

Wat je dan kan proberen is een andere internetkabel gebruiken of een andere pc/laptop. Zorg voor een rechtstreekse verbinding dus zonder switch en gebruik de Ookla speedtest app.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @charlesm1 

Kan je eens inloggen op de Zyxel interface via 192.168.1.1 met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat? In het overzicht klik je op > naast systeeminformatie en daar zie je de WAN status en je ziet ook of er 100 Mbps of 1000 Mbps over de LAN poort gaat.

Indien de LAN poort waarop het apparaat is aangesloten waarmee je test 100 Mbps aangeeft dan zou dat kunnen komen door de internetkabel of de hardware.

Wat je dan kan proberen is een andere internetkabel gebruiken of een andere pc/laptop. Zorg voor een rechtstreekse verbinding dus zonder switch en gebruik de Ookla speedtest app.

Reputatie 7
Badge +8

@charlesm1 Ik heb jouw verbinding uitgelezen, maar zie momenteel geen problemen terug. Daarnaast kan ik alleen niet jouw poorten op het modem uitlezen. Zou je daarom de stappen van @Waqqas willen testen of dit allemaal klopt en of het anders aan de kabel ligt? 

Reageer