Snelheid internet

  • 28 September 2023
  • 46 reacties
  • 834 Bekeken

Reputatie 2

Ik dacht laat ik maar is mijn pakket verhogen van 400/400 naar 1000/1000 aangezien we nogal veel gebruik maken van het internet, echter viel het een beetje tegen.

Dus mediaconverter een herstart gegeven mijn modem een reboot gegeven en mijn router een reboot gegeven. Echter mocht dit naat baten. verschillende testen gedaan met andere locaties en een andere browser geprobeerd, maar resultaat blijft ongeveer hetzelfde.

Nu zag ik dat aanpassing in de mediaconverter een oplossing kon zijn, echter kan je dat niet zelf doen.

Speedtest met de app

 

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @RodneyFortuna, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb zojuist het ONT/Media Converter opnieuw geregistreerd, kan je een volledige powerflip uitvoeren en dan de verbinding opnieuw testen? 

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Is de snelheid nog steeds niet voldoende? Dan wil ik je vragen om een volledige speedtest aan te leveren.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @RodneyFortuna, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb zojuist het ONT/Media Converter opnieuw geregistreerd, kan je een volledige powerflip uitvoeren en dan de verbinding opnieuw testen? 

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Is de snelheid nog steeds niet voldoende? Dan wil ik je vragen om een volledige speedtest aan te leveren.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Reputatie 2

Bedankt voor de snelle reactie, de download is flink gestegen, alleen de upload niet. Hoop dat onderstaande informatie is wat je nodig hebt.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @RodneyFortuna, jammer dat het opnieuw registreren niet de volledige oplossing was. Ik heb besloten om een monteur te sturen. Je zult zo een bericht ontvangen om een afspraak in te plannen met Guidion. Kan je mij een terugkoppeling geven na dat de monteur geweest is? Alvast bedankt! 

Reputatie 2

Probleem is opgelost en alles werkt weer zoals het hoort 

Probleem is opgelost en alles werkt weer zoals het hoort 

Kan je misschien vertellen hoe is dat opgelost ? 

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @TomaLLoS, wij kijken het graag voor je na! Heb je al eens een volledige powerflip uitgevoerd? 

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Is de snelheid nog steeds niet voldoende? Dan wil ik je vragen om een volledige speedtest aan te leveren.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Alvast bedankt voor je moeite! Groetjes, Ishana

Hoi @TomaLLoS, wij kijken het graag voor je na! Heb je al eens een volledige powerflip uitgevoerd? 

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Is de snelheid nog steeds niet voldoende? Dan wil ik je vragen om een volledige speedtest aan te leveren.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Alvast bedankt voor je moeite! Groetjes, Ishana

Hoi, ik heb precies hetzelfde stappen gisteren uitgevoerd en doorgestuurd.

Ik heb bezoek had al 3x monteur van KPN en Guidion en hebben ze alleen patch cable vernieuwd bij mij en bij de wijkcentrale en gisteren monteur geeft lijnmeting gedaan en niks opgelost... blijft gewoon 1000/500.

Ik ben paar jaartjes klant van KPN geweest en was altijd 1000/1000 snelheid (989Mb/s down en 990Mb/s up) maar al vanaf dat is nieuwe ONT (huawei) en Router van odido blijft upload 50%laag.… (1000/500) 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TomaLLoS, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd. Kan je een Powerflip uitvoeren en daarna de verbinding testen? Als het goed is zie je direct verschil!

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hey @TomaLLoS, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd. Kan je een Powerflip uitvoeren en daarna de verbinding testen? Als het goed is zie je direct verschil!

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hallo Tommie,

Het werkt! Ik heb meteen na het werk snelheid getest op de mobiele app en op de PC en ik zag mijn (oude) snelheid weer binnen! Dat maakt mij ontzettend blij mee! 

Ik heb gemerkt dat zijn nog "ping spikes" bij de download en jitter is niet echt stabiel maar ik haal mijn snelheden. Heb je misschien nog tips voor mij om deze ping spikes te fixen? 

Is stuur screenshots van snelheid en bij de eerste kan je zien precies wat ik bedoel. 

Hier is ook link van de test:

https://www.waveform.com/tools/bufferbloat?test-id=d77e1624-a683-42e9-a266-dc914be1bcba

Groetjes, Tomasz 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TomaLLoS, super om te zien dat het gewerkt heeft!

We hebben een topic geschreven over Latency, wellicht dat je daar je antwoord uit kunt halen:  

 

 

Om een beter beeld te krijgen van je latency/ping kun je de volgende commands uitvoeren in CMD, Ping -n 50 1.1.1.1 & Ping -n 50 8.8.8.8

Je kan de ping resultaten hier met mij delen, dan kan ik daar een blik op werpen!

Hallo Tommie,

Ping blijft stabiel bij mij, dat is probleem niet, gaat meer om jitter van de ping. Tijdens test is alleen PC aangesloten aan de netwerk.

Ik heb screenshots gemaakt. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TomaLLoS, ik zie dat je je eigen router aangesloten hebt. Zou je dit kunnen testen met de Zyxel? Ik kan namelijk geen garantie bieden op eigen apparatuur.

Hallo @Tommie van Odido  

Ik heb zojuist Zyxel modem aangesloten (met powerflip modem + ONT) en na 10minuten speedtest en ping test uitgevoerd. Resultaat is stuk erger dan mijn eigen router... 

https://www.waveform.com/tools/bufferbloat?test-id=af7f9e71-4fc3-4026-a410-ab0b8b681767

 

Het is duidelijk dat ik heb packet loss en ping spikes van meer dan halve seconde! - google -  571ms vertraging en cloudflare - 631ms ! 

 

Ik laat voor heledag Zyxel aangesloten dan kan je eventueel (morgen) kijken wat de reden zijn dat ik zo slecht latency, jitter, en packet loss heb.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TomaLLoS, bedankt voor alle moeite!

Ik heb besloten om een monteur aan te sturen om een blik te werpen. Ik heb alle screenshots meegestuurd, echter weet ik niet zeker of de monteur deze zal bekijken. Kan je het probleem zo duidelijk mogelijk uitleggen aan de monteur? Je ontvangt zo een SMS om een afspraak in te plannen met Guidion. Wil je mij na de tijd alsjeblieft een terugkoppeling geven? Alvast bedankt! 

Hallo @Tommie van Odido

Het was al 3x monteur al langs geweest om te probleem  met upload snelheid oplossen (uiteindelijk problem met laag upload snelheid is opgelost door jou Tommie) en ik heb samen met monteurs snelheid test gedaan en ook gevraagd over ping spikes en jitter en antwoord van alle drie monteurs was het zelfde - "ik heb geen verstand over, ik doe alleen internet aansluiting, lijn doormeten wat voor demping er is en thats it". 

Ik hoop dat dit keer word iemand met IT ervaring doorgestuurd die echt kan iets meer dan alleen lijn doormeten.. 😅

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TomaLLoS, ik moet eerst een monteur aansturen om het klantdomein uit te sluiten. Daarna kan de monteur of ik dit doorzetten naar onze techneuten en kunnen we een onderzoek beginnen. Dit soort issue's zijn vaak niet makkelijk om op te lossen en kunnen daarom wat meer tijd in beslag nemen. Als de monteur niks kan vinden en het niet kan doorzetten dan zal ik het onderzoek voor je leiden!

Dat klinkt goed @Tommie van Odido .

Ik zal paar vragen voorbereiden voor monteur. Weet je toevallig wat is perfecte signaal demping?

Ik heb 17 oktober afspraak met monteur

Ik hou je op de hoogte! 

Reputatie 7
Badge +9

De perfecte demping zit tussen de -0,5 en 7 dBm op Power Tx @TomaLLoS

Hallo @Tommie van Odido 

Monteur van Guidion is zojuist langs geweest en heeft glasvezel aansluiting schoongemaakt en patch cable. Daarnaast is Modem en ONT met reset knop gereset, powerflip gedaan en gebeld voor de lijn doormeten - waarden waren goed, ik heb gehoord dat "ziet er goed uit". Wij hebben samen speedtest gedaan en ping test en helaas is niks veranderd, blijft nogsteeds 580+ ms en ping spikes net als bij de screenshots die heb ik eerder gedaan. 

Monteur geeft vroeger gewerkt bij glasvezel leggen en zegt dat misschien is iets aan de hand met met glasvezel kabel die loopt tussen datacenter en klant (niet alleen tussen wijkcentrale en klant) zegt ook dat zijn meerdere "lassen" tot aan de datacenter en misschien is iets beschadigd of zijn lassen niet goed genoeg - maar dat is alleen wat hij kan bedenken en geeft geen zekerheid dat zo is - lijkt mij dat is ook en goede tip om na te kijken. Monteurs hebben geen apparatuur om dat te checken, dat heeft alleen lijn beheerder (KPN) die kan dat kijken met OTDR apparatuur.

Ik weet niet als dat kan iets mee helpen in dit geval. Monteur heeft S/N opgeschreven van de modem en zegt dat hij niks meer kan doen.

Dat is alles over bezoek van de monteur vandaag. Ik stuur nog omschrijving van de email van Guidion.

 

Groetjes Tomasz 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TomaLLoS, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik zie dat de monteur het al heeft doorgezet! Onze techneuten zullen een blik gaan werpen op je verbinding en de juiste personen aansturen waar nodig. Hopelijk kunnen we dit voor je oplossen. Wordt vervolgd. 

Hallo @Tommie van Odido  Ik heb nogsteeds geen terugkoppeling of contact gekregen van jullie. Alleen en email dat binnen 3 dagen ik krijg reactie maar verder niks gehoord. Is nu meer dan 18 dagen geleden. Weet je misschien iets meer ?

Reputatie 7
Badge +16

@TomaLLoS Ik wil je graag adviseren om tijdens het onderzoek onze apparatuur aangesloten te laten. Er is meermaals geconstateerd dat er een eigen router aangesloten werd waardoor metingen zinloos zijn. Ik snap dat je eigen apparatuur wilt gebruiken, maar laat het Zyxel modem alsjeblieft aangesloten. Ik heropen het onderzoek nu!

Hallo @Jason van Odido 

Ik sluit Zyxel aan. Is geen probleem. Ik had mijn asus aangesloten omdat was iets betere latency en bufferbloat maar ik laat nu de Zyxel aan voor de onderzoek. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @TomaLLoS superfijn dat je de zyxel wilt aansluiten! Het onderzoek dat mijn collega Jason had heropend, is opnieuw gesloten omdat gisteren opnieuw geconstateerd werd dat er een eigen modem was aangesloten. Ik heb nu opnieuw een ticket voor je aangemaakt. Probeer de Zyxel aangesloten te laten het gehele onderzoek. Tussendoor alsnog de Asus aansluiten kan ervoor zorgen dat het onderzoek opnieuw wordt afgesloten zonder dat het opgelost wordt. Alvast heel erg bedankt voor jouw medewerking en we gaan het euvel oplossen! 😊

Hallo @Demi van Odido  Ik heb eergisteren al Zyxel al aangesloten en dat blijft aan. Ik hoop dat mijn probleem word opgelost. Dankjewel voor terugkoppeling.

 

Gr. Tomasz 

Reageer