Beantwoord

ssl certificaat verlopen (e-mail)

  • 25 January 2020
  • 71 reacties
  • 6364 Bekeken


Toon eerste reactie

71 reacties

Dit duurt nu al vanaf vrijdagavond het zal toch eens tijd worden dat dit wordt opgelost!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Michel_1970, je kunt de mailserver op afstand blijven uitlezen. Om antwoord te geven op je tweede vraag, heb ik een expert geraadpleegd en ik citeer:

“Hoewel de opslagruimte in een mailbox tegenwoordig standaard vrij ruim is, kan het na verloop van tijd altijd gebeuren dat je de melding krijgt dat je mailbox vol is. Dit kan gebeuren indien je gebruik maakt van een IMAP mailaccount, waarbij mails op de server bewaard worden. Bij een POP3 mailaccount kan het ook gebeuren dat de server volloopt. Het is namelijk mogelijk om bij een POP3 mailaccount de instellingen zo aan te passen dat de mails hier ook op de server bewaard worden. Wij hebben tips en vertellen je de instellingen om problemen zoveel te vermijden.”

Check voor alle uitleg omtrent tips and tricks voor instellingen de website van de expert: Safe Internet. Kom je er toch nog niet uit, no worries! Geef een seintje in dit topic en we schieten je te hulp. Daar is de Community voor bedoeld! 😄

Reputatie 1

Klopt, kan ook geen mail versturen zie ik net

Reputatie 7

Hi @aneet ,

Wil je zodanig je instellingen met ons delen? Met de extra informatie kunnen we het nagaan bij onze specialisten, waarom er in jouw geval geen problemen zijn met de imap instellingen. Ik hoor het graag.

Reputatie 4

@Sander,
Dat zal ik zeker doen.

@Timo78 ,
Ik gebruik voor het WWW Firefox, maar welke relatie heeft dit met de melding op het moment dat Excel wordt gestart.

@Hidden.nld 
Het plaatje wat Kaspersky genereert zal ik vanavond posten.
Andere server adressen?? Waarop moeten deze gecontroleerd worden en met welke applicatie.


Beste @Sander@Timo78@Hidden.nld 

Nadat enige tijd is verstreken, is bovenstaande nog niet opgelost. Hierbij wat schermafdrukken die laten zien wat er zoal aan meldingen tevoorschijn komen. Na het drukken op knop “Doorgaan” van figuur K1, komt de sluitende vraag of ik geen robot ben en de komende 30 minuten hiermee niet meer lastig gevallen wordt.

Fig. K6
Fig. K1
Fig. K2
Fig. K3
Fig. K4
Fig. K5

Graag toch nog even aandacht hiervoor.

Is er al een update?

Het is natuurlijk wel belachelijk dat dit is ontstaan door een verlopen certificaat. 

Plus dat het nu al sinds vrijdag duurt bewijst wat een dramatische beheer organisatie er bij T-mobile is.

 

Reputatie 4

Als ik ook hier even op mag reageren.
Bij alle “Microsoft” apps komt het certificaat probleem om de hoek zetten.
Onderstaande melding kwam toen ik Excel wilde opnenen, dus helemaal niets met email te maken.
De pc wordt veilig gehouden met Kaspersky.

Graag ook hiervoor even aandacht.

Reputatie 1

ik weet niet precies wat er nu ingesteld staat, outlook heeft het zelf ingesteld, en als ik bij account instellingen kijk staat er ook niets. Ik heb eigenlijk alleen maar IMAP gekozen en mijn mail en paswoord ingegeven.

Wanneer is deze storing (email) nu geholpen ik verwacht belangrijk e-mial maar ja niks werk en nu????

Allemaal leuk lief en aardig, na 2 dagen continu meldingen krijgen over de IMAP identificatie, nu de volgende melding:

smtp.t-mobilethuis.nl kan niet worden geverifieerd!

gaat dit ook weer 2dagen duren???

 

Update 13:30

 

Het certificaat is weer actief en alle mails zijn weer beschikbaar!

Echt niet!

Als ik ook hier even op mag reageren.
Bij alle “Microsoft” apps komt het certificaat probleem om de hoek zetten.
Onderstaande melding kwam toen ik Excel wilde opnenen, dus helemaal niets met email te maken.
De pc wordt veilig gehouden met Kaspersky.

Graag ook hiervoor even aandacht.

@Michel_1970,

deze kende ik nog niet. Mijn systemen worden ook door Kaspersky Internet Security in de gaten gehouden.

Waar heb je het screenshot vandaan gehaald in Excel?

En welke versie van Office gebruik je?

 

Reputatie 7

Hi @Michel_1970

 

We hebben er naar kunnen kijken! Het advies is te wisselen naar pop3 (of nog beter: imap), dan verdwijnt de melding direct! Ik heb ook de handleiding nog even bestudeerd en daar wordt ook pop3 geadviseerd. Zie hier: handleiding e-mailinstellingen

 

Wil je laten weten of dit de oplossing is? :relaxed:

Reputatie 4

@Sander 

Even een rectificatie op bovenstaand bericht.
Alleen fig.K1 & fig.K5 zijn van Kaspersky.
De overige is vanuit Outlook zelf. Het begint met fig. K6 en als ik dan op de knop
<Certificaat weergeven> klik dan komen de fig. K2, K3 en K4, van resp. de tabbladen
“Algemeen”, “Details”, “Certificeringspad” van fig. K6.
Zodra deze melding wordt weg geklikt met “Ja” dan worden de mails pas opgehaald, dus een mindere werking van de mailserver is in deze dan wel zo te benoemen.

Reputatie 1

Mail versturen dus nog niet!

Reputatie 4

@Sander ,
Dat zal ik zeker doen.

@Timo78 ,
Ik gebruik voor het WWW Firefox, maar welke relatie heeft dit met de melding op het moment dat Excel wordt gestart.

@Hidden.nld 
Het plaatje wat Kaspersky genereert zal ik vanavond posten.
Andere server adressen?? Waarop moeten deze gecontroleerd worden en met welke applicatie.

Reputatie 4

Beste @Sander , blijft het mogelijk om de mailserver op afstand uit te lezen. Ik doe dit vanaf een werklocatie met “https://mail.t-mobilethuis.nl/”.
Ik begreep elders op dit forum of handleiding dat zodra gekozen wordt voor een andere methode dat dan de server wordt uitgelezen en naderhand “leeg” is om middels bovenstaande manier nog te raadplegen.
Onderstaande fig geven het account aan:
 

 

Reputatie 4

Beste @Timo78 , de screenshot kwam uit de melding van Kaspersky zelf bij het opstarten van Excel.
Ik gebruik Office 365.

Na het aanmaken van mij eerdere post, kwam warempel Kaspersky met een melding dat de database ge-update moest worden. Dit gedaan, alleen daarna verder niet meer verder kunnen testen. Vanavond meld ik mij weer.

ik ben aan de tel met t-mobile nu.

 

Webmail kom ik ook niet meer in, jullie wel?

 

Cert is verlopen en T heeft verzuimd om op tijd een nieuw cert te installeren.

Verder niets doen in je email configuratie

Volgens de gegevens zou het vandaag nog moeten werken, t/m 25-1-2020 en Comodo kennende wordt de auto renewal altijd uitgevoerd. Dat is mijn ervaring met Comodo mbt de websites en mailaccounts die ik beheer.

Beste timo 

waar heb jij deze gegevens vandaan als ik vragen mag

gr Bernard 

@bverhoof,

de certificaat gegevens heb ik verkregen via de melding zoals eerder geplaatst is via Kaspersky Internet Security.

Reputatie 7

Hi @aneet ,

Dank voor je informatie! Dit ga ik graag voor je na. Om helemaal zeker te zijn wat er aan de hand is, wel een enkele vraag: 

  • Welke POP instellingen gebruik je? Zijn deze aangepast? Je vindt deze terug in de instellingen van Outlook
  • Hoe is het apparaat waar Outlook op staat, verbonden? Bekabeld of via wifi?

Met deze twee vragen, weten we al een stuk meer. Ik hoor dan ook graag van je!

 

 

Cert is verlopen en T heeft verzuimd om op tijd een nieuw cert te installeren.

Verder niets doen in je email configuratie

Volgens de gegevens zou het vandaag nog moeten werken, t/m 25-1-2020 en Comodo kennende wordt de auto renewal altijd uitgevoerd. Dat is mijn ervaring met Comodo mbt de websites en mailaccounts die ik beheer.


Dat is bij mij niet anders (gebruik let’s encrypt hiervoor) en de renewall gaat ook automatisch (om de 3 maanden) voor zowel de website’s, postfix, dovecot en de proftp server, maar zou best kunnen dat in de mailserver het cert corrupt is (is mij ook wel eens overkomen) blijft techniek hé

Mee eens dat het techniek blijft, maar indien een certificaat corrupt zou zijn dan zou ik melding moeten krijgen dat de geverifieerde gegevens niet overeen komen. Is in dit geval geen spraken van.

Proftp ken ik niet, zelf maak ik o.a. gebruik van ProFTPD server

Reputatie 1

Hi @aneet ,

Dank voor je informatie! Dit ga ik graag voor je na. Om helemaal zeker te zijn wat er aan de hand is, wel een enkele vraag: 

  • Welke POP instellingen gebruik je? Zijn deze aangepast? Je vindt deze terug in de instellingen van Outlook
  • Hoe is het apparaat waar Outlook op staat, verbonden? Bekabeld of via wifi?

Met deze twee vragen, weten we al een stuk meer. Ik hoor dan ook graag van je!

 

 

ik gebruikte dezelfde instellingen als hierboven vermeld, en mijn laptop hangt via kabel aan internet, met deze instellingen werkte het overigens wel gewoon in Windows 10. Ik heb nu echter de account verwijderd en ipv pop3, imap gebruikt, en dan werkt het wel zonder errors

Reageer