Beantwoord

ssl certificaat verlopen (e-mail)

  • 25 January 2020
  • 71 reacties
  • 6364 Bekeken


Toon eerste reactie

71 reacties

Reputatie 5
Badge

Ik krijg hier dezelfde melding op mijn iPad!?

Ik hoop wel dat het dan snel wordt opgelost want krijg deze melding iedere minuut op mijn iPad :cold_sweat:

 

 

Reputatie 2

Cert is verlopen en T heeft verzuimd om op tijd een nieuw cert te installeren.

Verder niets doen in je email configuratie

Volgens de gegevens zou het vandaag nog moeten werken, t/m 25-1-2020 en Comodo kennende wordt de auto renewal altijd uitgevoerd. Dat is mijn ervaring met Comodo mbt de websites en mailaccounts die ik beheer.


Dat is bij mij niet anders (gebruik let’s encrypt hiervoor) en de renewall gaat ook automatisch (om de 3 maanden) voor zowel de website’s, postfix, dovecot en de proftp server, maar zou best kunnen dat in de mailserver het cert corrupt is (is mij ook wel eens overkomen) blijft techniek hé

Mee eens dat het techniek blijft, maar indien een certificaat corrupt zou zijn dan zou ik melding moeten krijgen dat de geverifieerde gegevens niet overeen komen. Is in dit geval geen spraken van.

Proftp ken ik niet, zelf maak ik o.a. gebruik van ProFTPD server


Sorry tikfout--ProFTPD also

 

Reputatie 1

Ik heb geen kapersky of comodo of wat dan ook, enkel de standaard windows defender, maar sinds ik overgegaan ben op Windows 11 krijg ik ook iedere keer bij opstarten van outlook die irritante melding

 

Reputatie 7

Hi @Michel_1970,

 

Bedankt voor de terugkoppeling! Ik ga navragen waar deze melding vandaan komt. Ik zie in het vijfde screenshot dat het certificaat in orde is, maar elders weer niet. Is dit een melding van Kaspersky of van Outlook? Aangezien het certificaat geldig is tot begin 2022 vermoed ik dat waar deze melding vandaan komt nog oude gegevens gebruikt. Mogelijk kunnen we hen wijzen op een update. Staat wel zo netjes. Of ervaar je ook een mindere werking van de mailserver door deze melding?

Reputatie 1

But zooi, waarom niet ff ergers iets kenbaar maken van het probleem?

het is wel gek maar ik heb nog steeds een probleem met outlook; nu onderstaande melding:

wat doe ik hier mee?

Je kunt dit oplossen door het adres van de inkomende server te wijzigen naar mail.t-mobilethuis.nl

Zo staat het tegenwoordig ook op de servicepagina:

https://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/email-instellingen/

Je kunt dit oplossen door het adres van de inkomende server te wijzigen naar mail.t-mobilethuis.nl

Zo staat het tegenwoordig ook op de servicepagina:

https://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/email-instellingen/

Dat is geen oplossing! 
mail.t-mobilethuis.nl is heel wat anders dan imap.t-mobilethuis.nl

doet 

@HereIsTom,

 

1ste reactie van iemand met de oplossing doet me vraagtekens opleveren.

Zelf gebruik ik de instellingen zoals staan in screenshots in dit topic voor 2 mobiele telefoons, laptop en PC en op alle apparaten krijg ik alle mails binnen...;

Reputatie 4

Heel het weekend kunnen testen en de meldingen komen nog steeds.
Blijft dus nog even uitzoeken wat dit nu kan zijn.

Reputatie 4

Hoi @Sander , fig.K6 is van Outlook, fig.K1 - K5 zijn van Kaspersky.
Verder ervaren wij geen nadelige gevolgen hiervan, het is slecht een “irritante” melding.

Reputatie 7

Hoi @Ymco,

 

Kun je Outlook opnieuw opstarten en ook je verbinding eventueel? Alle certificaten zijn weer op orde, dus deze melding zou verleden tijd moeten zijn. 

Reputatie 1

IMAP werkt alleen pop3 niet, wanneer wel?

verdacht stil hier

Je kunt dit oplossen door het adres van de inkomende server te wijzigen naar mail.t-mobilethuis.nl

Zo staat het tegenwoordig ook op de servicepagina:

https://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/email-instellingen/

Dat is geen oplossing! 
mail.t-mobilethuis.nl is heel wat anders dan imap.t-mobilethuis.nl

Logischerwijs zou je gelijk hebben.

Het is echter gewoon een subdomein en niet het protocol.

Uiteindelijk resolven ze allebei naar hetzelfde IP adres.

 

$ nslookup imap.t-mobilethuis.nl 8.8.8.8
Server:        8.8.8.8
Address:    8.8.8.8#53

Non-authoritative answer:
Name:    imap.t-mobilethuis.nl
Address: 37.143.82.162

$ nslookup mail.t-mobilethuis.nl 8.8.8.8
Server:        8.8.8.8
Address:    8.8.8.8#53

Non-authoritative answer:
Name:    mail.t-mobilethuis.nl
Address: 37.143.82.162
 

Dus het is zeker mogelijk dat het wel OK werkt voor mail.t-mobilethuis met IMAP

Reputatie 1

Pop3 werkt nog steeds niet, IMAP wel

Reputatie 7

20:45 We zijn nog bezig met het herstellen van het IMAP certificaat. Ik kan geen inschatting maken van de verwachte oplostijd. Weet dat we dit het liefst zo snel mogelijk weer in orde maken. Zodra ik meer weet, meld ik dit hier in dit topic. 

Reputatie 1

Nu werkt IMAP opeens ook niet meer!

Reputatie 5
Badge

IMAP werkt hier ook (nog) niet!?

 

Reputatie 7

Hoi @Michel_1970

 

Ik moet bekennen dat ik geen idee heb wat dit kan veroorzaken. Het certificaat is aan onze kant nu 100% in orde. Dat mag de oorzaak iet meer zijn. Houd je ons op de hoogte van de zoektocht?

Reputatie 1

Heeft ff gewerkt, want ik kreeg mijn mail binnen, zonder fouten

Reputatie 1

Schiet gewoon niet op, zeker weekend bij de IT afdeling?

Reputatie 1

IMAP werkt werkt weer tenminste, heb weer een mailtje binnen, pop3 ligt er nog altijd uit

Reageer