Beantwoord

status Ticket te lage internetsnelheid via glasvezel

  • 10 October 2022
  • 32 reacties
  • 658 Bekeken

Reputatie 2

Vorige week dinsdag heb ik via de telefonische klantenservice een ticket laten aanmaken omdat mijn snelheid niet hoger komt dan 100 Mb/sec. Terwijl ik betaal en volgens de site ben aangesloten op 1000Mb/sec. 

(Via fast.com via wifi 90/95mb/s en bekabeld tussen de 92/98mb/s). 

Hoor graag.

Locatie 2729 Zoetermeer. 

icon

Beste antwoord door Jfruijgrok 26 October 2022, 11:43

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

32 reacties

@Jfruijgrok 

Jij zit op AON.

Eof is Ethernet over fiber (100mbit)

Gof is Gigabit over fiber (1gbit)

Ik vermoed dat jij nog op AON Eof zit.

Maar ik kan het ook mis hebben.

Het kan ook in de hardware zitten.

 

 

 

 

Reputatie 2

Hi @Jfruijgrok, ik ben super blij om te lezen hoe goed jij al te hulp bent geschoten in dit topic! Thanks @Waqqas en @peter-keetfm

Ik wil je hierbij helpen en wil dan ook achterhalen wat er aan de hand is met jouw snelheid. Daarom ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn.
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter.
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je deze screenshots in één keer hier delen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dan klop ik aan bij onze technische dienst, want ik wil dat jij de snelheid behaalt waar je recht op hebt! 🍀

 

 

 

 

@Lisa hierbij nog even ter aanvulling een foto van de media converter en de kleiren van de lampjes. Het zou fijn zijn als er begin volgende week even contact met me opgenomen wordt. 

 

 

 

 

Reputatie 7

Hoi @Jfruijgrok, thanks voor je terugkoppeling. Kan je de screenshots waar @Lisa om heeft gevraagd nog met ons delen? Op die manier kunnen wij een onderzoek laten beginnen door onze technische dienst. Ook valt er al veel uit te lezen vanuit deze snelheden en kunnen we zien waar het wellicht misgaat. 

Het bovenstaande topic ga ik bespreekbaar maken en om te kunnen verbeteren. Thanks voor de scherpe blik @peter-keetfm en @TMTV!

Reputatie 2

@Lisa @Boris  

 

bij deze de gevraagde screenshots 

 

Reputatie 7

Hoi @Jfruijgrok, dank voor je terugkoppeling! Ik heb direct onze technische dienst ingelicht, omdat de lijnmeting die wij hebben gedaan geen goed signaal krijgt doorgezet vanuit de wijkcentrale. Ik vraag me daarom af of bijvoorbeeld een monteur de juiste keuze is in dit geval en laat ik het graag verder uitzoeken door onze technische dienst zelf. Dit onderzoek zullen we zo snel mogelijk voor je proberen op te lossen, maar kan enkele werkdagen in beslag nemen. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je te fixen. Excuus voor het ongemak! 

Reputatie 2

@Boris @Lisa en anderen. De storing is verholpen. het bleek een defect modem te zijn dat intern bleef hangen op 100MB. snelheid is nu (via wifi en mobiel):

 

Ik wil jullie danken voor jullie ondersteuning en dit draadje mag gesloten worden wat mij betreft. 

Reputatie 7
Badge +16

Dat is geweldig om te lezen @Jfruijgrok! 😄 Hartelijk dank voor het delen van jouw herstelupdate en veel plezier met de snelle verbinding!

Het topic gaat hiermee op slot.