Beantwoord

storing Beverwijk Heemskerk

  • 15 November 2023
  • 47 reacties
  • 2030 Bekeken

Sinds vanmiddag 15 uur geen internet 

2 x gebeld,  storing bekend.

Nu is het 22 uur..  

Weinig info te vinden.

Communicatie kan  beter.

Hopelijk morgen ochtend internet tv etc .... 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 15 November 2023, 23:28

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 1

Vanmiddag 3 man sterk van KPN thuis gehad die de kabels en verbindingen intern en extern hebben doorgemeten. De glasvezelkabel van KPN die was doorgehaald was/is niet de boosdoener voor de problemen op ons adres.  In mijn bijzijn is Odido hierover gebeld en is dit aan degene aan de telefoon uitgelegd door de monteur. Na enig onderzoek blijkt het probleem (even eenvoudig gezegd) een software probleem te zijn bij Odido. De boel is met een oude back-up gereset en vanaf 18.25 werkt alles weer.
Dat moest dan een week duren……….. Gelukkig kan nu de kachel weer aan en kan alles weer geschakeld worden.

Dit staat bij de storingen:

[16-11-2023/08:00] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in regio Beverwijk en Heemskerk. Gisteren is er een monteur op locatie geweest, we wachten op een nieuwe update. Het onderzoek gaat op de achtergrond verder. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn. 

 

Storing is er al sinds gistermiddag  (1948-1967). Het lijkt wel of ze gewoon om 17.00uur het werk erbij neerleggen, en de volgende ochtend om 8.00uur weer beginnen…...en zo`n 300 klanten zonder internet laten zitten…..

Reputatie 1

Ik ben bang dat er in het weekend niet gewerkt wordt....ook de onderaannemer viert weekend en begint maandag weer op 8.00uur🤬🤬😡

Echt ongelooflijk...

Mijn dochter is al begonnen met haar werkzaamheden. 

Maar even serieus… Dit is echt niet normaal! En ben het er ook absoluut niet mee eens dat Odido niets te verwijten valt en het probleem bij KPN ligt. Hadden ze maar betere afspraken moeten maken met de betrokken partijen en/of de klanten voorzien van een backup lijn. 

 

Ik heb gelukkig een heel aardige buurman, daar mocht ik een UTP kabel in z`n ziggomodem prikken, en ff door de voordeur naar buiten, en bij mij weer naar binnen, en in de T50 geprikt. 

Ik neem aan dat er wel een vergoeding tegenover zal staan, maar voor nu ben ik gered.😉

Reputatie 1

Hallo @TamaraSeld 

Volgens het storingstopic op de community is de storing in Beverwijk en Heemskerk opgelost, kan je de mediaconverter eens voor even van het stroom halen?

https://community.odido.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-internet-tv-van-odido-284385

Dat is absoluut onjuist. Ik heb mijn modem en de mediaconverter al wel tien keer opnieuw opgestart, maar nog steeds functioneert het niet. Dit is reeds de tweede keer deze maand dat mijn internet meer dan 9 uur niet werkt. Het is ook zeer hinderlijk dat ik hierdoor thuis niet behoorlijk kan werken. Ik heb een telefoonabonnement bij Vodafone, waardoor zij geen voucher voor onbeperkt dataverkeer kunnen aanbieden (voor het geval dat ik mijn mobiele telefoon als hotspot wil gebruiken).

Dit is werkelijk onacceptabel. Ik ben meer dan 7 jaar klant geweest bij T-Mobile (destijds nog met glasvezel via de KPN-lijn) en heb nooit problemen ondervonden. Sinds vorige maand heeft Odido mijn glasvezel overgezet naar hun eigen lijn, en sindsdien is het alleen maar problematisch.

Als ik morgen (wat nu vandaag is) om 08:30 uur nog steeds geen internet heb, overweeg ik over te stappen naar een andere provider.

Reputatie 1

Bij ons (1948) werkt het weer !! Dat is mooi... Maar we gaan wel opzeggen zodra het kan...

@stevenvanderlinden1970  Het is een gebrek aan communicatie. Hoe moeilijk is om een email of sms aan je klanten te sturen.

Met een verwachting wat de tijdsduur is… maar je zit een half uur in de wacht en wordt niet geholpen. Communiceren met je klant is prio ! 

 

Waarschijnlijk onmacht voor Odido, mits ze de kabels op de juiste wijze hebben aangelegd. Klagen dat het dan ruk is is erg onterecht.

Reputatie 1

 

Pardon… Onterecht???

  1. "Odido communiceert erg slecht."
  2. "Volgens de aannemer zijn de kabels niet goed gelegd."
  3. "Zelfs al waren de kabels correct gelegd, hoe komt het dat ze na drie dagen een kabelbreuk ontdekken?" Je kan toch een lijn doormeten.  Dan kan je toch zien wat er mis is. Heb je daar 3 werkdagen voor nodig?
  4. "Heeft Odido een noodpakket? Nee!"
  5. "Mijn buurman heeft KPN en hij heeft wel internet. Blijkbaar zijn er andere kabellijnen die niet beschadigd zijn. Is het dan zo moeilijk om ook deze lijn als reserve te gebruiken?. Tenslotte. werkte TT-mobile wel met deze glasvezellijn."
  6. "Mijn camerasystemen werken al drie dagen niet."
  7. "Mijn Ring-deurbel werkt niet."
  8. "Dan heb ik het nog niet eens over andere apparaten die niet werken."
  9. "We leven in 2023. Meer dan 72 uur zonder internet en we weten niet hoe lang het nog gaat duren. Dat kun je Odido wel verwijten. Maakt Odido dan geen gebruik van SLA-overeenkomsten met de betrokken partijen?"

Hallo @TamaraSeld 

Volgens het storingstopic op de community is de storing in Beverwijk en Heemskerk opgelost, kan je de mediaconverter eens voor even van het stroom halen?

https://community.odido.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-internet-tv-van-odido-284385

Onzin, half heemskerk heeft geen Odido stroom niks opgelost

Ik ben geen leek en weet hoe ik een modem moet resetten

En nog geen communicatie 

Bij de Citadel geen enkele werkzaamheden te zien......😡

Vanaf ongeveer 19:10 op 22/11 is mijn eigen router automatisch weer overgeschakeld op de glasvezel van Odido. Een herstart van de ONT was niet nodig.

We hebben gelukkig niet teveel last gehad van de storing, ondanks dat zeer veel apparatuur in huis ‘slim’ wordt aangestuurd. Aangezien WiFi gewoon blijft werken als internet het niet doet, kan je intern gewoon alles blijven bedienen. Zorg er alleen voor dat je niet afhankelijk wordt van cloud diensten. Als je daar wel voor kiest, dan kies je bewust voor het risico dat je je eigen beheer uit handen geeft. Als je toch heel graag cloud dienst gebruikt, zorg dan voor een backup internetverbinding (dual WAN) door bv. Ziggo naast Odido af te nemen.

@stevenvanderlinden1970 

En kpn klanten hebben geen storing…

Ik heb ze gebeld maar je krijgt niks te horen 

Echt een stelletje amateurs helaas en wij zitten er mee 

Waarschijnlijk onmacht voor Odido, mits ze de kabels op de juiste wijze hebben aangelegd. Klagen dat het dan ruk is is erg onterecht.

@DonkeyS 

Natuurlijk niet ! Onzin 

Kabelbreuk kan je meten. En dus opsporen.

En odido moet hun klanten tevreden stellen en communiceren.

In deze moderne tijd is dit onnodig.

Gewoon goedkope oplossingen ipv kwaliteit leveren. 

Reputatie 5
Badge +3

We doen ons uiterste best om dit te verhelpen! Maar ik wil benadrukken dat ik jullie reactie volledig begrijp. Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TamaraSeld 

Volgens het storingstopic op de community is de storing in Beverwijk en Heemskerk opgelost, kan je de mediaconverter eens voor even van het stroom halen?

https://community.odido.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-internet-tv-van-odido-284385

Reputatie 1

Update [21-11-2023/14:25]Het is nog niet voor iedereen opgelost. We zijn in afwachting van het sluitende rapport van de monteur op locatie.

1967 Nog steeds geen internet en tv. Signaal mobiel in huis LTE+ geen of net aan 1 streepje bereik dus leuk om een hotspot te kunnen gebruiken maar dat werkt niet echt lekker voor tv kijken.  Voorlopig is het een en andere waarschijnlijk nog niet opgelost vanwege de kabelbreuk van een verkeerd liggende kabel in de Citadel Heemskerk. Kabel is van KPN.

Ik heb hem dus al gereset ... stappen gevolgd zoals odido noemt maar niks helaas 

Nu is het 700 nog niet opgelost 

Zo maar weer bellen.

Gisteren ook 2 x gebeld

Slechte communicatie helaas 

1948AL heeft weer internet!!!!!!

Vanmiddag 3 man sterk van KPN thuis gehad die de kabels en verbindingen intern en extern hebben doorgemeten. De glasvezelkabel van KPN die was doorgehaald was/is niet de boosdoener voor de problemen op ons adres.  In mijn bijzijn is Odido hierover gebeld en is dit aan degene aan de telefoon uitgelegd door de monteur. Na enig onderzoek blijkt het probleem (even eenvoudig gezegd) een software probleem te zijn bij Odido. De boel is met een oude back-up gereset en vanaf 18.25 werkt alles weer.
Dat moest dan een week duren……….. Gelukkig kan nu de kachel weer aan en kan alles weer geschakeld worden.



eigenlijk best schandalig😡

Update [21-11-2023/14:25]Het is nog niet voor iedereen opgelost. We zijn in afwachting van het sluitende rapport van de monteur op locatie.

1967 Nog steeds geen internet en tv. Signaal mobiel in huis LTE+ geen of net aan 1 streepje bereik dus leuk om een hotspot te kunnen gebruiken maar dat werkt niet echt lekker voor tv kijken.  Voorlopig is het een en andere waarschijnlijk nog niet opgelost vanwege de kabelbreuk van een verkeerd liggende kabel in de Citadel Heemskerk. Kabel is van KPN.


Ook hier (1967GE) vanaf verleden week woensdag 14.30 uur geen Internet en tv. Ben er helemaal klaar mee. Hoeveel tijd kost het om een kabelbreuk te herstellen ? Toch geen week. Gelukkig heb ik een Vodafone mobiel onbeperkte databundel, waar mijn hele gezin gebruik van maakt. Mijn hotspot maakt overuren. Maar ben het wel zat. 

 

@Jason van Odido

Ontzettend frustrerend dat de communicatie zo achterblijft 

800 laatste update 

geen email geen sms

Onze cv zit op  het wifi systeem onze tv ons licht… we kunnen niet functioneren

Ik ben pas sinds juli bij Odido en wil nu al terug naar Ziggo….. 

Enig idee hoe lang dit duurt?

@Jason NY 

@stevenvanderlinden1970 hoe moeilijk kan het zijn om dit te repareren sinds woensdag? 

 

Communicatie nog steeds ruk

Straks weer bellen.... 

Reageer