Beantwoord

storing Beverwijk Heemskerk

  • 15 November 2023
  • 47 reacties
  • 2025 Bekeken

Sinds vanmiddag 15 uur geen internet 

2 x gebeld,  storing bekend.

Nu is het 22 uur..  

Weinig info te vinden.

Communicatie kan  beter.

Hopelijk morgen ochtend internet tv etc .... 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 15 November 2023, 23:28

Bekijk origineel

47 reacties

Waarschijnlijk onmacht voor Odido, mits ze de kabels op de juiste wijze hebben aangelegd. Klagen dat het dan ruk is is erg onterecht.

Reputatie 1

 

Pardon… Onterecht???

  1. "Odido communiceert erg slecht."
  2. "Volgens de aannemer zijn de kabels niet goed gelegd."
  3. "Zelfs al waren de kabels correct gelegd, hoe komt het dat ze na drie dagen een kabelbreuk ontdekken?" Je kan toch een lijn doormeten.  Dan kan je toch zien wat er mis is. Heb je daar 3 werkdagen voor nodig?
  4. "Heeft Odido een noodpakket? Nee!"
  5. "Mijn buurman heeft KPN en hij heeft wel internet. Blijkbaar zijn er andere kabellijnen die niet beschadigd zijn. Is het dan zo moeilijk om ook deze lijn als reserve te gebruiken?. Tenslotte. werkte TT-mobile wel met deze glasvezellijn."
  6. "Mijn camerasystemen werken al drie dagen niet."
  7. "Mijn Ring-deurbel werkt niet."
  8. "Dan heb ik het nog niet eens over andere apparaten die niet werken."
  9. "We leven in 2023. Meer dan 72 uur zonder internet en we weten niet hoe lang het nog gaat duren. Dat kun je Odido wel verwijten. Maakt Odido dan geen gebruik van SLA-overeenkomsten met de betrokken partijen?"

Enig idee hoe lang dit duurt?

@Jason NY 

@stevenvanderlinden1970 hoe moeilijk kan het zijn om dit te repareren sinds woensdag? 

 

Communicatie nog steeds ruk

Straks weer bellen.... 

Ik ben bang dat er in het weekend niet gewerkt wordt....ook de onderaannemer viert weekend en begint maandag weer op 8.00uur🤬🤬😡

Echt ongelooflijk...

@stevenvanderlinden1970 

Ja ik ook... ben het vertrouwen totaal kwijt

Ze zeggen dat er vandaag gewerkt wordt maar leggen het probleem bij kpn neer.…

 

 

 

Ik ga vanmiddag even kijken bij de Citadel 😉

Bij de Citadel geen enkele werkzaamheden te zien......😡

@stevenvanderlinden1970 

En kpn klanten hebben geen storing…

Ik heb ze gebeld maar je krijgt niks te horen 

Echt een stelletje amateurs helaas en wij zitten er mee 

Reputatie 1

Ik ben bang dat er in het weekend niet gewerkt wordt....ook de onderaannemer viert weekend en begint maandag weer op 8.00uur🤬🤬😡

Echt ongelooflijk...

Mijn dochter is al begonnen met haar werkzaamheden. 

Maar even serieus… Dit is echt niet normaal! En ben het er ook absoluut niet mee eens dat Odido niets te verwijten valt en het probleem bij KPN ligt. Hadden ze maar betere afspraken moeten maken met de betrokken partijen en/of de klanten voorzien van een backup lijn. 

Waarschijnlijk onmacht voor Odido, mits ze de kabels op de juiste wijze hebben aangelegd. Klagen dat het dan ruk is is erg onterecht.

@DonkeyS 

Natuurlijk niet ! Onzin 

Kabelbreuk kan je meten. En dus opsporen.

En odido moet hun klanten tevreden stellen en communiceren.

In deze moderne tijd is dit onnodig.

Gewoon goedkope oplossingen ipv kwaliteit leveren. 

Excuus verkeerde topic 

Reputatie 5
Badge +3

We doen ons uiterste best om dit te verhelpen! Maar ik wil benadrukken dat ik jullie reactie volledig begrijp. Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana

 

Ik heb gelukkig een heel aardige buurman, daar mocht ik een UTP kabel in z`n ziggomodem prikken, en ff door de voordeur naar buiten, en bij mij weer naar binnen, en in de T50 geprikt. 

Ik neem aan dat er wel een vergoeding tegenover zal staan, maar voor nu ben ik gered.😉

Reputatie 1

Update [21-11-2023/14:25]Het is nog niet voor iedereen opgelost. We zijn in afwachting van het sluitende rapport van de monteur op locatie.

1967 Nog steeds geen internet en tv. Signaal mobiel in huis LTE+ geen of net aan 1 streepje bereik dus leuk om een hotspot te kunnen gebruiken maar dat werkt niet echt lekker voor tv kijken.  Voorlopig is het een en andere waarschijnlijk nog niet opgelost vanwege de kabelbreuk van een verkeerd liggende kabel in de Citadel Heemskerk. Kabel is van KPN.

Update [21-11-2023/14:25]Het is nog niet voor iedereen opgelost. We zijn in afwachting van het sluitende rapport van de monteur op locatie.

1967 Nog steeds geen internet en tv. Signaal mobiel in huis LTE+ geen of net aan 1 streepje bereik dus leuk om een hotspot te kunnen gebruiken maar dat werkt niet echt lekker voor tv kijken.  Voorlopig is het een en andere waarschijnlijk nog niet opgelost vanwege de kabelbreuk van een verkeerd liggende kabel in de Citadel Heemskerk. Kabel is van KPN.


Ook hier (1967GE) vanaf verleden week woensdag 14.30 uur geen Internet en tv. Ben er helemaal klaar mee. Hoeveel tijd kost het om een kabelbreuk te herstellen ? Toch geen week. Gelukkig heb ik een Vodafone mobiel onbeperkte databundel, waar mijn hele gezin gebruik van maakt. Mijn hotspot maakt overuren. Maar ben het wel zat. 

Reputatie 1

Dit duurt allemaal al veel te lang!
Als het een kabel betreft ter hoogte van het Gildenplein in Heemskerk gaat dit nog wel weken duren ben ik bang. De boel ligt daar helemaal open en voorlopig gaat dat ook niet dicht. 
Ik verwacht van Odido dan ook een passende oplossing die werkt en zeker een €0,00 factuur over de gehele tijd dat we geen internet hebben gehad plus voor het lezen van de e-mails een Unlimited code zodat ik daarvoor een hotspot kan maken. Maar dan ook graag het mobiele signaal in deze omgeving verbeteren zodat het ook werkt.
CV + radiatoren, auto laden, zonnepanelen en thuisbatterij uitlezen, enz. alles geschakeld en/of in te stellen via wifi en dat is dus ook niet mogelijk vanwege de beperkingen van het Odido modem dat geen intern netwerk ondersteund. Zorg voor een goede oplossing of een alternatief.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @SvW-M4 ,

Ik kan de frustratie begrijpen van het niet gebruik kunnen maken van de diensten. Maar het is niet de bedoeling dit in verschillende topics te melden.
Onder andere ook in dit topic:


We hebben hier ook regels voor:

 

Reputatie 1

Bij ons (1948) werkt het weer !! Dat is mooi... Maar we gaan wel opzeggen zodra het kan...

Reputatie 1

Vanmiddag 3 man sterk van KPN thuis gehad die de kabels en verbindingen intern en extern hebben doorgemeten. De glasvezelkabel van KPN die was doorgehaald was/is niet de boosdoener voor de problemen op ons adres.  In mijn bijzijn is Odido hierover gebeld en is dit aan degene aan de telefoon uitgelegd door de monteur. Na enig onderzoek blijkt het probleem (even eenvoudig gezegd) een software probleem te zijn bij Odido. De boel is met een oude back-up gereset en vanaf 18.25 werkt alles weer.
Dat moest dan een week duren……….. Gelukkig kan nu de kachel weer aan en kan alles weer geschakeld worden.

1948AL heeft weer internet!!!!!!

Vanmiddag 3 man sterk van KPN thuis gehad die de kabels en verbindingen intern en extern hebben doorgemeten. De glasvezelkabel van KPN die was doorgehaald was/is niet de boosdoener voor de problemen op ons adres.  In mijn bijzijn is Odido hierover gebeld en is dit aan degene aan de telefoon uitgelegd door de monteur. Na enig onderzoek blijkt het probleem (even eenvoudig gezegd) een software probleem te zijn bij Odido. De boel is met een oude back-up gereset en vanaf 18.25 werkt alles weer.
Dat moest dan een week duren……….. Gelukkig kan nu de kachel weer aan en kan alles weer geschakeld worden.



eigenlijk best schandalig😡

Vanaf ongeveer 19:10 op 22/11 is mijn eigen router automatisch weer overgeschakeld op de glasvezel van Odido. Een herstart van de ONT was niet nodig.

We hebben gelukkig niet teveel last gehad van de storing, ondanks dat zeer veel apparatuur in huis ‘slim’ wordt aangestuurd. Aangezien WiFi gewoon blijft werken als internet het niet doet, kan je intern gewoon alles blijven bedienen. Zorg er alleen voor dat je niet afhankelijk wordt van cloud diensten. Als je daar wel voor kiest, dan kies je bewust voor het risico dat je je eigen beheer uit handen geeft. Als je toch heel graag cloud dienst gebruikt, zorg dan voor een backup internetverbinding (dual WAN) door bv. Ziggo naast Odido af te nemen.

Reageer