Beantwoord

Storing HIlversum sinds vrijdag 12/3: geen internet, TV en telefonie

  • 14 March 2021
  • 58 reacties
  • 2498 Bekeken

Reputatie 2

Hilversum: Sinds vrijdag 12/3 10 uur 's ochtends geen internet, TV of telefonie en ook geen enkele updates van T-.Mobile. Gistermiddag klanten service gebeld (Jeffrey) en tot de conclusie gekomen dat het signaal niet bij mij thuis doorkwam: er zou een monteur gepland gaan worden. 10 minuten laten een voicemail ontvangen “dat het toch een storing betreft, die als algemene storing wordt aangemeld”…
Sindsdien… nergens iets te lezen over de voortgang van deze storing: wat is de verwachte fix-tijd, welk issue is er etcetc: maar nee, helemaal niets. *Ik hoor of lees graag snel iets T-Mobile!!*
(de onbeperkte data (die ik al had) is slechts een doekje voor het bloeden)

icon

Beste antwoord door Waqqas 14 March 2021, 15:28

Bekijk origineel

58 reacties

Reputatie 3

Ik begrijp dat ze nu écht een top-engineer die kant op hebben gestuurd. Kans is groot dat het nu snel opgelost gaat worden. Deze gast en zijn assistent zijn onderweg.

 

 

Reputatie 1

T-Mobile, hier ook nog steeds geen internet in postcode 1217. Vrijdag meteen gebeld en uiterlijk zaterdag zou het volgens de vriendelijke medewerker opgelost zijn.

inmiddels is het dinsdag en zitten we zonder internet en Televisies en vaste telefonie!

Maar ook zonder: slimme thermostaat, deurbel (Ring), muziek (Sonos), slimme verlichting, Alarm systeem, camera bewaking. 
Wat mij erg frustreert is TM zijn summiere  informatie voorziening en oplossings-richting/-duur!

 

kunnen jullie ons aub informeren over;

  1. Wat is het probleem?
  2. Wanneer wordt dit uiterlijk opgelost? (Thuiswerken is de norm en thuisblijven ook, zonder jullie diensten zitten we in het donker)
  3. Hoe gaan jullie dit met ons goed maken?
Reputatie 2

Ik ga maar opzeggen. 

 

Reputatie 3

Het gaat om “een klein deel van onze klanten in de regio Hilversum”. Ik vermoed dat het daardoor qua prioriteit ergens onderaan de stapel terechtgekomen is.

Is het nu echt zo moeilijk uw klanten op de hoogte te houden? Als u op vaste tijdstippen, laten we voor het gemak zeggen om de 2 uur, updates geeft, scheelt dat voor mensen die momenteel meer dan gemiddeld afhankelijk zijn van uw diensten, al snel het tot-slijtens-toe in en uit pluggen van mediaconverters en utp stekkertjes. 6x per dag een krabbeltje met update, dat is toch redelijk?

Reputatie 2

Ik zal dan ook maar een duit in het zakje doen: ook hier 1217 helemaal niks. Ik kan wel boos worden maar dat helpt niet. Dus ik blijf minstens 2-3 per dag bellen, ben uiterst vriendelijk tegen de helpdesk (die kunnen er ook niks aan doen) en verzoek ze te noteren dat ik uiterst ontevreden ben. Er zou eigenlijk een regeling moeten zijn waarbij je na een bepaalde tijd zonder een dergelijke dienst per direct onder het contract uit zou moeten mogen. 

Ondertussen plaats ik op Twitter en Facebook wel mijn ongenoegen, maar dan nog steeds in nette bewoordingen. Niet de monteurs en helpdeskmedewerkers moeten op hun donder krijgen maar de leidinggevenden van hun leidinggevenden. 

Reputatie 2

Ik (ook 1217) heb maar weer eens gebeld met de vrinden van ... 

Mijn verzoek (omdat ik toch wel heel erg ontevreden ben en met mij vele anderen -blijkt) om een leidinggevende te spreken kon helaas niet gehonoreerd worden om een blabla reden. De best man van de klantenservice treft geen blaam, hij of zij zijn alleen de buffer van de organisatie die verder onzixhtbaar is, laat staan de leidinggevenden.”Het probleem lijkt zich ook op het KPN netwerk voor te doen..”, maar een ETA kan men niet geven, ook een update elke 2 uur -hiervoor al geopperd- “kan niet”.. ‘K heb maar gevraagd of het in elk geval in het systeem gemeld kan worden...

TM heeft het punt van onprofessioneel, beschamend, inadequaat en incapabel bij mij al gepasseerd. Hoe kan een dergelijke mission critical dienst er zo lang uitliggen, zonder goede voortgangs communicatie?

Ik ben nog geen jaar lid van TM, maar ik heb spijt als haren op mijn hoofd (en ik ben verre van kaal) dat ik van KPN ben overgestapt: was ook niet zaligmakend, maar ik heb de afgelopen 8-9 maanden meer storingen en issues gehad met TM dan in de +20 jaar bij KPN.. Derhalve nogmaals: XS4ALL: ik kom er -weer- aan.

Houdt moed folks!!

 

Reputatie 3

Update [17-03-2021 07:30] Vannacht hebben monteurs de locatie bezocht, maar hebben het probleem niet kunnen verhelpen:

 

 

Reputatie 1

Ik begrijp dat ze nu écht een top-engineer die kant op hebben gestuurd. Kans is groot dat het nu snel opgelost gaat worden. Deze gast en zijn assistent zijn onderweg.

 

 

Ze moeten meer met die hond werken! Heb ook weer verbinding! Ben nogsteeds ook erg benieuwd of wij nog enige reactie gaan krijgen. Is natuurlijk schandalig dat je gewoon geen enkele informatie krijgt of überhaupt enige response. We hebben echt tegen doven gepraat hier. Heb je daar nog beesten voor die helpen?

Reputatie 1

Bij mij hetzelfde. Informatie voorziening is 0,0. “we houden je in dit topic op de hoogte”. Ja wij weten allemaal al dat ons internet het niet doet, en dat we maar moeten wachten tot het is opgelost. Dat is ook het enige wat verteld wordt door T-Mobile.

Heb hier vrijdag al over gebeld. Het lijkt erop alsof T-Mobile zelf ook geen idee heeft waar ze moeten zoeken. 

Oudere topics geven hetzelfde verhaal. 

Misschien een idee voor T-Mobile om te kijken of het hetzelfde probleem is als opgebracht in een voorgaand topic m.b.t. outage in Hilversum.

Daar duurde het weken voordat ze het opgelost hadden. Misschien moeten wij vast beginnen met kijken naar andere providers…  

Reputatie 2

Er is zowaar een update gegeven vanmiddag om 1645 (!!): drie en een halve dag outage zonder updates… Drie dagen om te onderzoeken waar het probleem vandaan komt… en dat voor een redelijk mission-critical dienst

Je zal vanuit huis moeten werken… en afhankelijk moeten zijn van een goed werkende internet verbinding… Die unlimited data is een aardige fallback, maar iedere keer je bundel moeten activeren… tja... 

XS4All: here we come!!

Reputatie 2

Reactie T-Mobile via Twitter:

Er is intussen twee keer een monteur op locatie geweest, maar het probleem is nog niet gelokaliseerd. zodra er een update is, zullen we dit zo snel mogelijk in het Communitytopic plaatsen, beloofd! ^Ginny

Dank! En de belofte is ingewisseld. Da’s een goed begin! Ik zeg altijd in escalaties bij klanten: “communiceer, communiceer: geen nieuws is ook  nieuws, maar zeg het in elk geval, dan weet je dat eraan gewerkt wordt!”

Reputatie 1

Sterker nog, er staat doodleuk op de community storing pagina dat er vandaag geen storingen bekend zijn. Ik heb gebeld, de medewerker gaf aan dat ook zij last had van een storing vannochtend dus ze kon niet goed bij mijn gegevens. (Overigens een prettig gesprek met de medewerker, mag ook gezegd worden.)

Dus we hebben maar dingen opnieuw opgestart. Hielp niet. Er werdt mij wel verteld dat de storing in Hilversum nog niet helemaal opgelost is. 

Dus hier zitten we nog, met rode lampjes, een topic dat al "beantwoord" is en een storing die volgens de storing pagina er niet is, maar wel bekend is in het T-Mobile systeem.

Reputatie 1

Inmiddels update gezien op de storingspagina. Maar in dit topic  blijft het verdacht stil? @Waqqas 

 

Hilversum

 

Update [13:11] Onze monteur is op locatie om het probleem te herstellen. De monteur zal hier een paar uur bezig zijn met het onderzoek. Updates volgen!

 

Het monteursteam heeft gisteravond geen problemen gevonden op locatie. Er staat nu een verzoek uit om naar een andere locatie te gaan. Meer updates zullen volgen. Excuses voor het ongemak!

 

Reputatie 3

Gaat vandaag ook niks gebeuren. Monteur is sinds 13:00 uur vanmiddag bezig. Rrright....

Reputatie 2

Net nog maar ns alle kabeltjes eruit gehaald en stroom onderbroken, hopend op een heeeeel klein wondertje… , maar helaas niks, noppes, nada...behalve weer een rood bolletje.
TM: YOU SUCK big time! 

Ik sluit me aan bij Yobster, ondanks alle tijd en ellende die me dat weer gaat kosten, maar dit TM is als SABENA vroeger: Such A Bad Experience Never Again

Welterusten

Nu idd dag 4 zonder tv/internet. Niet erg handig met thuiswerken…

Kan t mobile een rede en een geschatte reparatie tijd geven? 

We zijn weer 10 uur verder, bij ons in Hilversum werkt de glasvezel nog steeds niet. Zouden jullie wellicht hier iets over willen melden? Waarschijnlijk heeft jullie bericht dat het probleem gevonden was en de kabel gisteren in de avond gerepareerd zou worden, mensen hoop gegeven. Dingen kunnen anders lopen dan gepland, maar laat dat even horen dan, kleine moeite groot plezier. 

Reputatie 2

Inmiddels zien we dat iedere gedupeerde in Hilversum weer online gekomen is. Excuses voor de mindere communicatie vanuit ons. We kregen af en toe wisselende signalen omdat er meerdere monteurs mee bezig waren, maar gelukkig is het nu verholpen. We zullen vanaf heden weer zoveel mogelijk updates bieden zodat iedereen up-to-date is.

Heel fijn @Boris maar hoe nu verder? Allemaal mooi die excuses maar ondertussen hier wel 5,5 dag (!) uit de lucht geweest, een hoop gedoe gehad met regelen van andere locaties voor het volgen hoorcolleges, online lessen en examens voor de kinderen, en de zakelijke online vergaderingen van mij en mijn echtgenote en het missen van een betaalde on-line voorstelling. De onbeperkte bundel was ook niet erg handig met iedere keer verlengen. Het pro-actief op de hoogte houden was gewoonweg slecht. Ik wil dus op basis van deze ervaringen per 1 april a.s. kunnen opzeggen om van internet en tv provider te wisselen, zonder boete. Mobiel hou ik graag aan, daar is niets mis mee. De compensatie mogen jullie houden. Van de ruim 30 jaar dat ik internet gebruik, ben ik letterlijk nog nooit langer dan 12 uur off-in geweest, dit is niet acceptabel, zeker niet in deze tijd. Graag advies hoe e.e.a. te regelen.

 

Reputatie 1

Na al deze dagen ben ik maar op zoek naar een alternatief. Wie weet waar je goed kan vergelijken tussen de diverse providers? Het gaat mij met name om TV: wij hebben door het hele huis UTP kabels liggen, dus ik moet en zal bij set top boxen blijven die via UTP verbinden…


De eerste vraag die je jezelf moet stellen is: Wat kijk je nog allemaal voor TV? Als het met name de Nederlands zenders zijn, dan is NLZIET een goed alternatief met apps op zowel Smart TVs als andere devices (of even een chromecast/Apple TV aanschaffen). Met NLZIET ben je niet afhankelijk van een internet provider. 
verder is het TV platform van KPN prima, Ziggo’s levert alleen in de hogere abonnementen een Mediabox Next die snel en zuinig is (regulier box verbruikt in stand-by nog steeds 40watt en is notoire traag).

verder heeft Canal Digital nog een TV propositie.

 

Reputatie 2

Update [17-03-2021 07:30] Vannacht hebben monteurs de locatie bezocht, maar hebben het probleem niet kunnen verhelpen. Deze ochtend zijn de monteurs opnieuw op locatie om het probleem te onderzoeken.

 

Pfff, t is nogal een probleem zeg.. onvoorstelbaar: ze kunnen tot op de meter nauwkeurig een kabelbreuk localiseren maar in een beetje patchkast blijkt dat toch lastig te zijn...(of het moet toch achter het aanrecht zitten..;)

Reputatie 1

Update [17-03-2021 07:30] Vannacht hebben monteurs de locatie bezocht, maar hebben het probleem niet kunnen verhelpen. Deze ochtend zijn de monteurs opnieuw op locatie om het probleem te onderzoeken.

 

Pfff, t is nogal een probleem zeg.. onvoorstelbaar: ze kunnen tot op de meter nauwkeurig een kabelbreuk localiseren maar in een beetje patchkast blijkt dat toch lastig te zijn...(of het moet toch achter het aanrecht zitten..;)

Weten ze dan al zeker dat het in de patchkast is? Voor mijn gevoel hebben ze totaal geen idee. In dat topic die ik eerder posten duurde het 3 weken met monteurs etc. Bleek niks met monteurs te maken te hebben.

Misschien kan @Brian eens gaan kijken, hij was betrokken bij de afhandeling daarvan. Zou het waarderen als wij als klant nu eindelijk eens een antwoord krijgen. Anders zeg ik de boel gewoon op. Ik ga niet nog 2 weken wachten, dan kan ik net zo goed nu overstappen.

Hallelujah op postcode 1217KX doet internet het eindelijk weer.

Reputatie 2

Jaahaaaa! Ik zag opeens mijn eigen netwerk weer ipv die eeuwig uitvallende hotspot!! 

Nu kan ik tenminste op giga snelheid mijn overstap gaan regelen

Reputatie 2

5 ½ dag uit de lucht... 

Dank voor een ieders steun, input, humor en ook volhardendheid. Ik dacht in het begin de enige te zijn met issues… niet dus: en ergens is gedeelde smart, halve smart.

Als TM het goed aanpakt bestaat de kans ontevreden klanten te behouden. En dat niet eens met kettinkjes en kralen.. maar ‘t zou ze sieren als er vanuit het juiste niveau aandacht aan geschonken zou worden.

’k ben benieuwd...

Reageer