Beantwoord

T-Mobile mail ophalen via POP3 Gmail



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

40 reacties

Reputatie 2

Ook ik loop tegen hetzelfde aan, preceis met dezelfde instellingen. Ik ben benieuwd naar een oplossing, mis zo de meldingen over onderhoud aan het netwerk en zo...

Reputatie 1

Bedankt. hetzelfde probleem hier. Ik kan sinds 14 juli geen e-mail ophalen van mijn T-mobile-account op Gmail pop3.

Vooruitblikkend naar de fix

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Phrenetic, top dat je het meldt! 

Ik heb meteen nagevraagd hoe dit nu op te lossen is en hoop hier morgen op terug te kunnen komen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Spaer, zou je mij het e-mailadres willen toesturen waarmee je tegen hetzelfde probleem aanloopt? Dan voeg ik je toe aan het bestaande ticket zodat iedereen spoedig een fix kan verwachten! 😄

Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw e-mailadres?

Reputatie 2

Dit probleem speelt sinds gister (25-1) weer. Nu een probleem met een SSL certificaat. In de Gmail staat de volgende melding: 

Server returned error "SSL error: Certificate 1 of the best path has been revoked"


Ik heb ditzelfde probleem ook. Zou fijn zijn als het snel opgelost wordt...

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Spaer 

Gebruik je nog wel hetzelfde apparaat/toestel? Emails via de POP3 server worden bewaard op één apparaat en zijn dus niet in te zien op andere apparaten.

Reputatie 7

Hi all, we hebben zojuist een centraal topic aangemaakt rond de problemen met het verzenden en versturen van e-mail. We houden jullie in dit topic op de hoogte. Bedankt voor de meldingen en de aanvullende informatie die jullie al gedeeld hebben!

Reputatie 2

Bij mij staat de instelling op SSL/TLS. Misschien dat eens proberen ?

@Waqqas 

Je kan er in de Gmail app voor kiezen om de mail op de server te laten staan. Zo kan je ze ook met een ander apparaat lezen.

Reputatie 2

@Schraper

Denk dat iets meer dan een week geleden ook een issue had met mijn Thunderbird app op mijn PC, die plotseling geen toegang meer had tot mijn Gmail account.

Bleek dat Google de Thunderbird mail applicatie had aangemerkt als “untrusted apps” die toegang hadden tot mijn account.

Door eenvoudig aan te geven binnen het account dat je “untrusted apps” toestaat, was mijn probleem opgelost.

Webpagina van Google voor minder goed beveiligde apps 


Hoi Pieter, dank voor de link. In mijn situatie is het precies omgekeerd. GMail kan niet de mail van T-Mobile ophalen via POP3. GMail geeft aan dat de POP3 server van T-Mobile de verbinding niet accepteert; GMail kan dus geen verbinding opzetten met de T-Mobile POP3 server.

 

Ik ga verder met zoeken. Als ik het heb gevonden zal ik dat hier posten.

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Phrenetic, @Arnaud.Gouder en @gianluca105, het incident is nu formeel aangemeld en zal door onze IT’ers in behandeling worden genomen. Zouden jullie mij alle drie een privébericht willen sturen met daarin het e-mailadres waar het omgaat? Alvast bedankt!

Reputatie 2

Hallo @Spaer 

Gebruik je nog wel hetzelfde apparaat/toestel? Emails via de POP3 server worden bewaard op één apparaat en zijn dus niet in te zien op andere apparaten.


De T-Mobile mail wordt vanuit GMail (via Settings → “Accounts and Imports”) via de POP3 server opgehaald.

 

Alle T-Mobile mail gaat daardoor altijd naar mijn GMail account. Via GMail kan ik alle mail (Van GMail en T-Mobile) op al mijn apparaten benaderen.

 

Na het invullen van onderstaande gegevens:

 

Inlognaam: Mijn T-Mobile mail adres

Wachtwoord: Mijn T-Mobile mail wachtwoord

POP3 server: pop3.t-mobilethuis.nl

Poort: 995

Beveiliging: SSL

Instellingen T-Mobile POP3 account in GMail

Krijg ik onderstaande foutmelding vanuit GMail:

Foutmelding in GMail na bevestigen T-Mobile account gegevens

Dit werkt vanaf 14 juli niet meer. Het heeft daarvoor altijd goed gewerkt. Wachtwoorden zijn in de tussentijd nooit veranderd of verlopen.

Reputatie 1

Yes same here, I cannot retrive messages since Jan 25th

Reputatie 1

Bij mij werkt het ook al ruim een week niet meer. Raar dat dit topic als beantwoord is gemarkeerd want het “antwoord” heeft niets met dit probleem te maken...

Reputatie 7
Badge +3

@Spaer 

Alleen moderators kunnen een antwoord/reactie aanmerken als beantwoord, dus ik denk dat men iets te optimistisch is geweest.

Probleem heb je duidelijk aangegeven, maar ook ervaren door meerdere gebruikers (incl mijzelf).

Denk dat de moderator navraag moet doen bij de afdeling die het beheer heeft over de mailserver van TMT, om uit te zoeken of er aanvragen/inlogs worden afgewezen vanuit Google/Gmail servers.

 

Reputatie 1

  geen nieuws over dit? heeft iemand te weten komen van de fix?