T-Mobile Thuis - e-mail: update over je internet, TV & Bellen verbinding

  • 9 October 2020
  • 32 reacties
  • 3342 Bekeken


Toon eerste reactie

32 reacties

Ik heb geen brief gekregen maar mijn internet werkt niet. Op de modem brand rood lichtje in plaats van groen. postcode is 5301XP

Reputatie 7

Hi @Worldleader,

 

Ik kan geen inschatting maken qua oplostijd, daar is de netwerkbeheerder voor. Ik had gehoopt dat ze het in één keer konden oplossen, maar kennelijk zit het dieper in het netwerk dan wij/zij dachten. Hoe dan ook, we gaan dit oplossen. Zodra het is opgelost, kijk ik graag met je mee naar een coulance voor de periode dat het minder goed werkte. 

 

 

Hi @Presley1945, @Danny—83 

 

Daar ga ik jullie bij helpen! Het beste idee bij verbindingsproblemen is altijd dit stappenplan doorlopen: stappenplan geen internet. Ik kan jullie alvast vertellen dat het losstaat van bovenstaande firmware actie. Dat neemt niet weg dat we die verbinding natuurlijk snel willen herstellen. Het betse idee is om hier een apart topic voor te starten, zodat we op jullie afzonderlijke situaties kunnen inzoomen. Jullie zitten namelijk in verschillende regio's, met verschillende apparatuur en verschillende issues. 

Reputatie 1

Hallo @Sander ,

 

De verbinding is weer, we hebben niet gemerkt dat hij helemaal wegviel. Wel paar keer een hapering. Denk aan streamen waar gebufferd moet worden - normaal nooit last van - en de VPN van het werk die een aantal keer erg kort achter elkaar opnieuw verbinding maakt.

Reputatie 7

Hi @Steo

 

Volgens mij is er een woord weggevallen. 😀Bedoel je dat het weer stabiel is of juist niet? 

Hi, @Sander since this afternoon, my internet does not work with auto DHCP any more. I have to change DNS server to a public DNS server, such as 8.8.8.8 (the one from google), then it work.

 

I have restarted the modem, but it does not help, please help.

Reputatie 1

Hi @Steo

 

Volgens mij is er een woord weggevallen. 😀Bedoel je dat het weer stabiel is of juist niet? 



De verbinding lijkt stabiel in de zin dat we nog niet hebben gemerkt dat hij voor langere tijd uit is gevallen. Wél heb ik een paar keer gemerkt dat de verbinding wat trager was of misschien kort uitviel en weer terugkwam, de voorbeelden die ik noemde: vertraging bij het streamen (Netflix) terwijl dit normaal nooit was en de VPN van het werk die een aantal keer achter elkaar opnieuw verbond.

 

Maar jullie kunnen de lijn toch uitlezen of iets dergelijks? Kunnen jullie iets zeggen over hoe stabiel of juist niet het is? Of alles de juiste snelheid heeft?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Anoniem031, ik ben Sander niet, maar help je wel net zo graag aan een antwoord!

De oorzaak was, zoals je zelf eerder in dit topic terecht opmerkte en ik citeer: “een foutmelding obv VLAN tussen de straatkast van KPN en het modem van de klant” → de oplossing hierin bleek een firmware upgrade te zijn van het modem. Werkt alles weer naar behoren bij jou?

Reageer