Beantwoord

Tunein werkt sinds begin juni 2020 niet meer op Glasvezelverbinding met Draytek



Toon eerste reactie

72 reacties

Omdat ik een ip-adres heb in dezelfde range als OP, heb ik een account aangemaakt bij TuneIn. Zoals verwacht werkt dat gewoon. Geen idee waar het probleem door zou moeten zijn ontstaan.

 

@cjjdool weet je het IP adres nog? Ik ben wel benieuwd of het IP van OP ergens geblacklist is.Op  https://whatismyipaddress.com/blacklist-check is dit te controleren.

Bedankt Jimmy.

Weet iemand wat “Pool for fixed WBA users” betekend??? Dat is een verschil tussen de 31.21.x.x die ik nu heb en de 85.145.x.x die ik hiervoor had (85.145 staat hier overigens niet bij...) andere ranges zijn als “T-Mobile Thuis BV” benoemd.

TuneIn support heeft overigens mijn WAN IP gevraagd wat ik ze nu heb doorgestuurd.  TuneIn schrijft: Can you please access this while connected to WiFi and cellular data: https://whatismyipaddress.com/?
Please send us a screenshot of what you will see. Our team is curious and would like to check the reason behind this issue.

 

Dat het via een VPN verbinding wel lukt is niet zo vreemd, dan word je eigen IP afgeschermt, ik weet zeker dat het probleem bij Tuneln ligt, die blokkeren misschien wel hele IP reeksen.

Blijven Amerikanen tenslotte.

Er is geen DNS server in thuisnetwerk. De Draytek is al naar factory reset gezet.

Ik kan tunein niet gebruiken op Win10 PC's met browser of app, niet op mijn mobiel als ik via wifi op thuisnetwerk zit, en niet op mijn Google nest.

Zoals je aangeeft het lijkt fout te gaan ergens in het T-mobile netwerk maar T-mobile geeft niet thuis.

Reputatie 7
Badge +5

@cjjdool 

Ho. ho. Ik geef niet aan dat het ergens fout lijkt te gaan in het T-mobile netwerk, maar kan uiteraard niet uitgesloten worden alhoewel ik dat betwijfel omdat de tracert keurig uitkomt op het juiste IP adres van tunein.com.

  1. In windows pc’s kan mogelijk een DNS server actief zijn, kan dit ook al op teevees of in de Google Nest? Al aangegeven om de windows hosts file te controleren.
  2. Alles in eigen netwerk loskoppelen en alleen met 1 van de niet werkende DNS apparaten rechtstreeks op de draytek proberen zoals de Google Nest, daarna de TV of je mobiel (wifi) daarna 1 van de peecees. Alle probeersels met 1 aangesloten apparaat uitvoeren.

En als de foutieve DNS route dan nog steeds optreed ben ik ook uitgedacht in het vinden van een oorzaak of oplossing. Een DNS server is niets meer of minder als een tabel met namen en bijbehorende IP adressen. Er kunnen meerdere servers na elkaar geraadpleegd (serie) worden dus het vinden van de eerste server met de onjuiste verwijzing is het doel van het rechercheren.

Reputatie 6
Badge +3

Misschien overbodig maar voor de zekerheid. Je hebt niks zelf aanpast aan de instellingen van de Draytek voor dat het probleem begon? En ook na de reset getest zonder zelf eerst iets aan te passen? 

Gezien het bij andere wel gewoon werkt, en je ook de webpagina krijgt geladen maar niet alle content. 

Ik dacht ooit ergens te hebben gelezen dat Tunein nog andere poorten gebruikten dan alleen http(s)

Hi Jimmy, TuneIn has checked if my IP address is blocked at their side but it is not.

Their answer was:

HI Carlo,

Thanks for providing the requested information.

Upon checking, your IP addresses are not blocked in our system.

T-Mobile, ok heb dit probleem nu 3 weken en zoals de info in deze topic laat zien kan het niet anders dan dat er iets aan de T-Mobile kant mis gaat.

Graag een snelle oplossing!

Reputatie 1

Blijft een vreemd verhaal inderdaad… hopelijk komt er een oplossing!:nerd:

Reputatie 7

Hey @cjjdool,

We zijn je zeker niet vergeten! Gisteren hebben we een terugkoppeling ontvangen van onze techneuten. Daarbij werd aangegeven dat wij geen websites of netwerkadressen blokkeren. De oorzaak zou kunnen worden veroorzaakt doordat je IP adres mogelijk door Tunein wordt geblokkeerd. Onze techneuten adviseren je om contact op te nemen met Tunein voor verdere support. 
 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @cjjdool, het lijkt tot op heden nog niet gelukt te zijn, maar gelukkig hebben we superveel toppers en vak-experts aanwezig die maar wat graag helpen! Aan mij heb je op dit moment niet zoveel want ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik je het exacte antwoord schuldig moet blijven. Mijn kennis gaat hiervoor niet ver genoeg. Desalniettemin hoop ik dat één van de helden in dit topic, of daarbuiten natuurlijk, een oplossing kan bieden. Succes en als ik iets tegen het lijf loop waar jij wat aan hebt, dan laat ik het je meteen weten! 💪😎

Reputatie 7

Hi @cjjdool,

 

Hartelijk bedankt voor de update! Los van de overstap, ben ik blij dat alle hardware nu weer goed werkt. Zoals ik het begrijp was de kink in de kabel dus het IP adres dat je bij ons kreeg? Door de overstap heb je nu natuurlijk een ander IP adres en het verklaart ook waarom andere gebruikers de problemen niet konden reproduceren. Heel af en toe krijgen we het verzoek om een IP adres aan te passen bij een klant. We werken met dynamische IP adressen, maar deze blijken niet vaak te veranderen. We kunnen dat ook niet van hogerhand aanpassen. De beste optie is om het modem een geruime tijd offline te houden (bijvoorbeeld bij vakantie) in de hoop dat je bij herstart een ander (niet geblokkeerd) IP adres ontvangt. 

 

Hoe dan ook, fijn dat je een terugkoppeling hier hebt gegeven. Ik hoop dat een volgende klant met dit issue niet hoeft over te stappen, maar de kennis en ervaring op deze Community groeit er wel door! 

Als in in Win10 de TuneIn app op start krijg ik:

 

Als ik TuneIn via de chrome browser opstart:

 

Als ik dan op “Nu luisteren klik” gaat het fout:

Zoals al aangegeven, mijn smart phone doet het ook niet en geven nadat ik vraag “Hey Google speel Radio 10” de audio melding “Ik stream Radio 10 op TuneIn” met daar direct achteraan “Sorry, er is iets mis gegaan. Open de TuneIn- app om door te gaan” en er speelt dus helemaal niets. Ook het openen van de app op de telefoon werkt niet, als ik dat doe krijg ik een fout melding in de app “Home is not available while you are offline. Please connect to the internet and try again” 

Al het andere werkt prime op mijn telefoon, ik zit gewoon via WIFI op internet en alle aps, de chrome browser etc. werken prima BEHALVE TuneIn….

Mij Google Nest mini geeft ook een fout als ik “Hey Google speel Radio 10” inspreek. 

 

Reputatie 7
Badge +3

@cjjdool

Denk dat de reden toch moet worden gezocht in het aanleveren van Mix Content, dus HTTP op een HTTPS pagina.

What Is “Mixed Content,” and Why Is Chrome Blocking It?

Zou mij niets verbazen, dat Windows door recente updates, ook meer restriction heeft gekregen hierdoor.

Mocht ooit iemand anders dit probleem bij T-mobile krijgen:

Via browser kom ik op een nederlands talige TuneIn site die niet eens bestaat. Als ik met VPN (ook binnen NL) verbind is alles Engels talig. Lijkt erop dat T-mobile iets “cached” wat niet (meer) bestaat...

 

 

Zoals al aangegeven T-mobile levert geen oplossing en heeft het ticket afgesloten, geen goede beurt/service en de enige oplossing die ik zie is een andere provider nemen!

Reputatie 7
Badge +3

@cjjdool

Zit op mijn hoofd te krabben waar het fout gaat, maar ik zie de ene keer dat je tunein.NL hebt en vervolgens weer tunein.COM .. welke moeten we onze focus op leggen?

Ten eerste even voor nog meer duidelijkheid, welke browser(s) gebruiken we op de devices?

Note over Tuneine.com … wel een hevig tracking content pagina zie ik .. laden duurt in totaal 13 seconden en een dozijn++ aan cookies :rage: (1Gb fiber)

Tevens maakt men op de site gebruik van wat we noemen Mixed Content, waarmee ik bedoel .. HTTP samen met HTTPS content .. een goede developer zal dit nooit doen.

Kun je nu wel de pagina openen, maar de content is er niet?

Je krijgt wel de side nav-bar (nederland/engels), maar niet de maincontent?

BTW, ik focus mij op Tunein.com , want tunein.nl domijnnaam staat in de verkoop.

Reputatie 6
Badge

@apis4 : Dit is gedaan met google dns server 8.8.4.4 


Oja, nu krijg ik ook gewoon die non-existant domain melding met nslookup (terwijl ik nu ook gewoon naar tunein aan het luisteren ben dus daar zal het niet aan liggen denk ik dan; met nog gewoon de t-mobile dns server. Wel met de W10 app maar via de site kan ik ook gewoon luisteren).

Met nslookup -debug kreeg je wel net iets meer te zien …

 

tunein.nl zal idd gewoon een foutje zijn geweest, screenshot eerder ging ook over .com

Reputatie 7
Badge +5

Het moeilijke is dat het mede forummers niet lukt een dergelijk gedrag te reproduceren.

Zojuist geprobeerd via de browser (Firefox. Opera en Edge)

Er verschijnt met de browsers wel een popup als onderstaande na het klikken op nu luisteren.

Maar dat verklaart niet waarom de smartfoon en google nest ook blokkeren.

Is er een pihole actief of een firewall die al het eigen netwerk verkeer filter/blocked ?

Een (test)optie zou zijn om een eigen netwerk te maken met een andere router na de t-mobile modem/router. De tmobile modem/router via DMZ (als een bridge niet mogelijk is) alle verkeer naar het aldus gecreëerde netwerk door te geven om te zien wat er dan gebeurt.

Is de stream van 538 gewijzigd en moet die opnieuw geïnitieerd worden? Cookie's en internet geschiedenis wissen. (losse flodders raken op)

Reputatie 7
Badge +5

@cjjdool 

In de topic-start staat als (eerste) DNS server 192.168.2.1.

Na een reset start de Draytek in de 192.168.1.1.

Waarom is de DNS gewijzigd naar die andere range?

Reputatie 1

 

Ik kom dan toch echt ergens anders uit. Via Edge naar https://tunein.com/radio/home/

 

Is het misschien een httpS probleem?

@yalerta 

Toen ik ooit T-mobile kreeg was default instelling 192.168.2.1 voor mijn LAN. Ik heb alles standaard gelaten.

Als ik nu een factory reset op mijn Draytek modem doe dan is de router als default GW ingesteld op 192.168.1.1 en deze instelling (zonder iets aan te passen) heb ik ook geprobeerd om “te bewijzen” dat dit ook niet werkt en het probleem niet aan mijn thuisnetwerk ligt.

Later heb ik mijn instellingen weer gezet zoals ze al jaren staan met Draytek op 192.168.2.1 als default GW . Alle “echte DNS vertalingen gaan naat T-mobile DNS of google DNS 8.8.4.4

@Pieter_B 

Ook als ik de internet explorere gebruik werkt het niet en het is HTTPS verkeer...

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@cjjdool 

Niet alleen FF & Chrome, maar ook IE heeft dit ‘security leak’ gedicht.

Kijk eens of je met deze informatie over hoe je het uit kan zette, als het op enabled staat, verder kan komen.

En net zoals @yalerta al aangeeft, wij kunnen het niet reporduceren .. en dat maakt het niet eenvoudiger om de oplossing te vinden.

Zojuist gebeld door T-mobile met de mededeling dat hun technisch team aangeeft dat ze geen IP adressen blokkeren (wat al eerder in deze chat is gecommuniceerd). Op mijn vraag hoe nu verder was het antwoord “Dit is tot hoever T-mobile support levert en we zullen het ticket sluiten”. 

Met alle bewijs uit bovenstaande chat is het duidelijk dat mijn probleem een T-mobile probleem is en niet iets aan mijn kant (PC, Mobiel, WIFI) of bij TuneIn ligt. Rest mij nog 1 oplossing en dat is van provider wisselen, per eind July is dit een feit. 

Bij deze wil ik T-mobile bedanken voor hun service/support….

Reageer