Beantwoord

Tunein werkt sinds begin juni 2020 niet meer op Glasvezelverbinding met Draytek



Toon eerste reactie

72 reacties

Reputatie 6
Badge

Tracert naar ww.tunein.com gaat goed, een reverse DNS lookup gaat niet goed. Als ik de reverse DNS lookup naar www.nu.nl doet gaat het wel goed.

 

Met wat/welke site heb je deze gedaan?

@readefries : Het IP adres wat T-mobile mij recentelijk had gegeven (onduidelijk waarom ik van 85.x.x.x naar 31.x.x.x was gezet) was 31.21.132.235

Met jou check zie ik een “hit” op dnsbl.spfbl.net . Voor zover ik kan zien “SPFBL is a Brazilian blacklist that primarily focuses on reducing the volume of Brazilian spam.”

Lijkt me niets te maken te hebben met het TuneIn probleem maar wel interesant waarom ik een IP change gehad heb en dan een adres krijg met een “probleem”….

 

Hoe dan ook, T-mobile had hier iets mee moeten doen maar zoals ik al in deze trail heb aangegeven, ze hebben mij telefonisch medegedeeld dat hun “service” zover niet gaat. 

Voor de duidelijkheid, adres 85.X.X.X werkte altijd prima en mijn thuis PC's sturen geen Brasiliaanse Email spam!!

Reputatie 1

Tja jammer… iets van een trace uitvoeren was denk ik een goede oplossing geweest.

Helaas. Succes bij de volgende :wink:

Reputatie 7

Hi @cjjdool, een trace zoals @Jimmy Huijgens lijkt mij een goede. Zou je een trace uit kunnen voeren vana/naar tunein wanneer je verbonden bent via het mobiele netwerk en wanneer je verbonden bent met het vaste netwerk? Ik ben benieuwd waar het dan exact stokt. Overigens snap ik helemaal dat je hier graag mee geholpen wil worden en we doen uiteraard wat we kunnen maar ondersteuning op klant specifieke hardware/software is soms een uitdaging, het zijn er namelijk nogal wat. :wink:

Reputatie 7

Hey @cjjdool,

Dit is een interessante! Vreemd dat de App het voorheen wel deed en nu niet meer. Heb je ook al geprobeerd om de TuneIn App op je devices geheel te verwijderen en opnieuw te installeren? Daarnaast raad ik je ook een fabrieksreset aan van je modem, mocht je dat nog niet hebben geprobeerd. En als laatste ben ik benieuwd of het wel werkt als je onze DNS servers gebruikt?

Ik heb het hier even getest, ik kom er gewoon terecht, word dus bij mij niet geblokkeerd op de TM lijn.

@Pieter_B 

IE op als test aangepast:

Enabling mixed content in Microsoft Internet Explorer

By default, Internet Explorer blocks pages that mix secure and insecure content. It is recommended that you permanently change this setting to use Target.

  1. In Internet Explorer, click the settings icon > Internet Options .

  2. Open the Security tab.

  3. Select Internet , then click Custom Level .

  4. Select Miscellaneous .

  5. Under Miscellaneous, enable Display Mixed Content .

  6. Click OK Yes Apply .

Helaas zelfde probleem.

Ik begrijp dat je het niet kan reproduceren, omdat ik TuneIn niet kan gebruiken via meerdere browsers, de Windows 10 TuneIn app en de app op mijn mobile telefoon als die op mijn wifi thuisnetwerk zit (via 4G gaat het prima) moet dit probleem bij T-mobile liggen.

T-mobile neemt helaas mijn probleem niet serieus. Over twee weken verander ik van provider en ga ik ervan uit dat het probleem opgelost zal zijn. Mocht een andere T-mobile gebruiker dit fenomeen ook hebben/krijgen dan kunnen ze wellicht naar deze chat verwijzen.

Hallo Piotr, het WAN IP adres is van T-mobile. Zoals ik al aangaf werkt er niet 1 device in mijn netwerk meer met TuneIn maar als ik een VPN opzet wel.

Als jullie vinden dat de oorzaak is een geblokkeerd IP adres (lees T-mobile WAN IP adres) is dan lijkt het mij dat dit een T-mobile taak is om op te lossen. 

 

Om te zien dat het werkelijk door TuneIn wordt geblokeerd (wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt) dan kan T-mobile mijn WAN IP aanpassen. Ik zal dan de test uitvoeren of TuneIn weer werkt.

Reputatie 6
Badge

Zelfde hier. Misschien eens wat antivirus dingen laten scannen, etc. Nederlandstalig menu zal wel door de Windows versie komen (zelf UK versie)

Tracert naar ww.tunein.com gaat goed, een reverse DNS lookup gaat niet goed. Als ik de reverse DNS lookup naar www.nu.nl doet gaat het wel goed.

Tracing route to tunein.com [104.17.57.239]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  Vigor.router [192.168.2.1]
  2     8 ms     8 ms     8 ms  1-128-21-31.ftth.glasoperator.nl [31.21.128.1]
  3    10 ms     8 ms     8 ms  10.10.10.253
  4    11 ms    10 ms    10 ms  ams-ix.as13335.net [80.249.211.140]
  5     9 ms     9 ms     9 ms  104.17.57.239

 

DNSlookup:

Default Server:  dns.google
Address:  8.8.4.4

> tunein.com
Server:  dns.google
Address:  8.8.4.4

Non-authoritative answer:
Name:    tunein.com
Addresses:  104.17.57.239
          104.17.58.239

> 104.17.57.239
Server:  dns.google
Address:  8.8.4.4

*** dns.google can't find 104.17.57.239: Non-existent domain

 

> nu.nl
Server:  dns.google
Address:  8.8.4.4

Non-authoritative answer:
Name:    nu.nl
Addresses:  13.224.68.36
          13.224.68.53
          13.224.68.94
          13.224.68.48

> 13.224.68.53
Server:  dns.google
Address:  8.8.4.4

Name:    server-13-224-68-53.dub2.r.cloudfront.net
Address:  13.224.68.53

Vervelend, een trace zou misschien wat kunnen verduidelijken. Het is mij ook niet helder waar bij het gebruik van TuneIn gaat het mis gaat. Start de hele app niet op of alleen de streams niet? Een IP block lijkt me ook wat stug omdat je aangeeft dat zelfs een wijziging van je ip adres van 85.x.x.x naar 31.x.x.x niets heeft uitgehaald.  

Je zou nog eens kunnen proberen zelf een stream url toe te voegen. Ik gebruik TuneIn zelf alleen op iOS maar hopelijk werkt dat op Android net zo. Je gaat naar favorieten en kiest daar aangepaste url toevoegen. Vul daar dan een stream url in, bijvoorbeeld http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3 en kijk of dat wel afspeelt.

Reputatie 7
Badge +3

@cjjdool 

Jammer dat je het niet voorelkaar hebt gekregen.

Begint er inderdaad op te lijken dat er ergens een routing error meespeelt, maar dan niet zo zeer op de basic page, maar voor de linked pages die moeten worden geladen. Want het is wel raar dat de verschillende devices met afzonderlijke browsers via het TMT modem gewoonweg niet werken, maar op 4G alles wel gewoon werkt.

Jammer dat je opstapt, maar ik hoop dat je probleem zichzelf oplost.

Veel succes bij je nieuwe provider.

@apis4 : Dit is gedaan met google dns server 8.8.4.4 

Ik had op mijn mobiel de app al verwijderd en weer er opgezet zonder resultaat. Zoals ik hierboven al aangaf, zodra ik een VPN tunnel opzet werkt het maar dat is geen oplossing omdat ik niet altijd met een VPN tunnel werk en die workaround kan dus niet met Google Nest mini devices.

Verder werkt mijn mobiel met TuneIn prima via het mobiele T-mobile netwerk. Ook als ik mijn mobiel via WIFI bij iemand anders thuis verbind gaat alles goed. Dit is echt een T-mobile thuis probleem met mijn verbinding.

 

Draytek modem is al gereset en geeft geen oplossing

Zojuist de DNS servers van T-mobile even ingevoerd die je hierboven via de link aangaf, als ik de servers 84.241.227.81 en 84.241.227.82 als DNS servers in het modem zet heb ik geen DNS vertalingen….. Zodra ik een van de twee aanpas naar 8.8.8.8 werkt DNS vertaling weer en heb ik internet. Dit heb ik getest met mijn mobiel en een win10 PC

Kloppen die DNS server adressen die ik via de link krijg 84.241.227.81 en 84.241.227.82 wel?? De link verwijst naar DNS servers voor mobiel internet…..

Ik heb nog wel andere (T-mobile?) DNS servers geprobeerd (37.143.84.228 en 229) dan heb ik ook internet maar TuneIn werkt NIET.

@TechRacing93: Instellingen van de Draytek zijn niet aangepast. Ook een reset naar factory settings helpt niet.

@Doornekamp33 @Sander : Als je bovenstaande trail doorleest zal je zien dat TuneIn mijn T-mobile IP niet blokkeerde, ik heb dit expliciet via email van TuneIn terug gekregen.  

Ik vindt het dan ook onjuist te blijven wijzen dat het T-mobile IP adres bij anderen (in dit geval TuneIn) geblokkeerd wordt. Er is iets bij T-mobile mis gegaan nadat ik van een 85.x.x.x naar een 31.x.x.x ben gezet zonder dat mij hier overigens iets van is medegedeeld. Verder valt nu ook nog op:

T-mobile 100/100 Glas verbinding had 6 ms delay bij speedtest en mijn huidige KPN 100/100 glas verbinding 2 ms.

Verder heb ik nu inderdaad weer een modern modem (niet een met 2017 firmware) met 2,4G plus 5G en WIFI 6.

Het is juist zaak om te onderzoeken waarom je geblokkeerd bent door hun, foutje of een reden.

Het is niet je WAN die geblokkeerd is maar je IP adres, zie het als het postadres.

 

En zij moeten je weer white listen, een nieuw IP adres en binnen no-time weer geblokkeerd omdat er via jou verbinding wat gebeurd waar je zelf misschien weinig aan kan doen lost niks op.

@yalerta:

Yalerta schreef:

  1. In windows pc’s kan mogelijk een DNS server actief zijn, kan dit ook al op teevees of in de Google Nest? Al aangegeven om de windows hosts file te controleren.
  2. Alles in eigen netwerk loskoppelen en alleen met 1 van de niet werkende DNS apparaten rechtstreeks op de draytek proberen zoals de Google Nest, daarna de TV of je mobiel (wifi) daarna 1 van de peecees. Alle probeersels met 1 aangesloten apparaat uitvoeren.

 Alle devices behalve mijn mobiel via WIFI losgekoppeld, zelfde resultaat

Alle devices behalve 1 win10 PC bedraad aangesloten zelfde resultaat

De windows host file op win10 PC bekeken en die is “leeg” (alles regels beginnen met # )

Reputatie 7
Badge +5

@cjjdool 

Mijn glasverbinding zit ook in de ip range 85.144.x.x en inderdaad geen TuneIn problemen, staat dagelijks aan. Dus mogelijkerwijs dat die switch naar die 31.x.x.x range de reden dat het optrad.

Om toekomstige vragen te voorkomen kunnen de “techs” misschien hier wat aandacht aan besteden, motto; “voorkomen is beter dan ... “

Dat jouw ip adres wijzigde zonder notificatie vanuit T-mobile is begrijpelijk, in de leverings voorwaarden staat duidelijk dat er geen “vaste” ip adressen uitgegeven worden. Maar dat wist je al :wink:

Reputatie 7

Hey @cjjdool,

Mijn excuses, die eerste link stuurt je naar de Mobiele DNS servers. Ik zie dat je ook al de juiste gegevens hebt gevonden:

Primary: 37.143.84.228
Secundary: 37.143.84.229


Kun je mij in een privébericht je adres gegevens sturen? Dan laat ik dit graag uitzoeken door onze techneuten.

 

privébericht verstuurd

Even ter verduidelijking, het is niet zo dat 85.x.x.x niet werkte. Wat ik aangaf is dat “ergens” in het verleden mijn IP adres van 85.x.x.x naar 31.x.x.x is gegaan (zie ik in mijn Dyn.com account. OF dat het precieze moment is dat TuneIn is gestopt met werken weet ik niet. Ik weet alleen dat ik ongeveer 3 weken geen TuneIn op mijn thuis netwerk kan gebruiken.

Helaas kan ik niets in mijn favorieten doen, de app (op Android) heeft aan “Favorites are not available while you are offline. Please connect to the internet and try again”. Via de chrome browser werkt jou link prima.

 

De TuneIn app start dus op op mijn mobieltje maar geeft melding “Home is not available while you are offline Please connect to the internet and try again”

TuneIn op mijn windows PC komt met “Error Something went wrong”

Beide werken ok als ik op mijn mobiel en PC een VPN verbinfing opzet.

Mijn conclusie is dat er binnen T-Mobile iets fout gaat met mijn routering naar TuneIn.

Reageer