Beantwoord

Upload blijft achter glasvezel 200-200



Toon eerste reactie

87 reacties

Reputatie 4
Hi @error33! Je kunt jouw internetsnelheid inderdaad aanpassen. Ik wil er wel, net als mijn collega Brian, nog bij zeggen dat ik niet durf te zeggen dat dit de oplossing is. Maar wie weet het proberen waard! Je kunt jouw internetsnelheid gemakkelijk aanpassen via jouw My T-Mobile Thuis account. Je krijgt van ons een bevestiging per e-mail zodra jouw nieuwe snelheid actief is! Geen zorgen, er veranderd verder niks aan jouw contract. Je kunt jouw snelheid uiteindelijk ook weer verlagen, mocht je dat willen. Succes, en laat het vooral weten als je nog hulp nodig hebt. Dan staan we natuurlijk voor je klaar! 😄
Hoi @Brian dank voor deze update.

Maar is het dan niet vreemd dat als ik mijn abonnement verhoog of verlaag dit wel gebeurt op mijn aansluiting ??? Ik zou dan verwachten dat dan een van mijn buren een snellere of langzamere verbinding krijgt en niet ik ????
Reputatie 7
Hi @error33, even een tussentijdse update, we zijn nog in gesprek met de netbeheerder maar er lijkt hier sprake te zijn van een kruising (dus jouw verbinding is verwisseld met die van één van je buren), we wachten nog op definitieve bevestiging en een oplossing hiervan.
@Brian Gisteren abonnement terug gezet op 200-200 en kijk wat het verschil is 😞 Zelf de download (3 verschillende servers) valt nu behoorlijk tegen voor een 200-200. mooi om te zien wat de snelheden op 10-9-2019 en nu op 11-9-2019 zijn. en dat het niet aan mijn apparatuur ligt. Ben wel een beetje huiverig dat de externe leverancier het hier wel op af gaat schuiven

Gisteren een mail gehad dat het probleem is doorgezet naar een externe leverancien.... En ik annoniem gebeld kan worden.....

Reputatie 7
Hi @error33, het is soms lastig om er precies de vinger achter te leggen wat een mogelijk oorzaak van de verbindingsproblemen is. Als de binnenkomende verbinding goed is dan wordt het een kwestie van zaken uitsluiten en nalopen, hier kan dan inderdaad wat tijd overheen gaan.

Hi @knakko voor Glasvezel houden we een maximale afwijking van 10% aan (bekabelde verbinding) maar de voornaamste vraag is altijd waarom je de snelheid niet haalt. In de praktijk zien we dat de oorzaak vaak zit in de modem of de apparatuur en bekabeling die er op aangesloten is, niet in de verbinding an sich.
Reputatie 3
@Brian Uit interesse, maar wat voor afwijking mag een t-mobile thuis verbinding eigenlijk hebben? Dit omdat ik meestal ook iets van 250mbit ernaast zit (upload is dan iets van 480mbit/s). Mijn download is ook maar meestal zo'n max 700mbit. Dit dus bij afname van een 750mbit abo van jullie.
@Brian We gaan het zien wat de volgende stappen gaan worden.

Wel jammer dat ik op deze wijze moet bewijzen dat er iets niet klopt, en inmiddels al 2 maanden verder zijn.
Reputatie 7
Hi @error33, geen probleem, het forum heeft soms wat nukken 😉 Maar dan blijft er inderdaad maar 1 conclusie over, dat er wat mis is met de capaciteit en/of de binnenkomende verbinding. De e-mail die je hebt ontvangen was nog vanwege de eerdere melding die nog open stond. Ik heb opnieuw een melding uitgezet naar onze technische dienst met je bevindingen. We gaan contact opnemen met de netbeheerder om dit zo snel mogelijk op te lossen!
Sorry voor de dubbele afbeeldingen... Krijg ze niet verwijderd 😞
@Brian Het abonnement omgezet naar 500-500 ging snel en is al geactiveerd.

Nu wordt duidelijk dat het probleem niet bij mij zit. Ik haal nu makkelijk 300-300 wat bij lange na geen 500-500 is maar laat wel zien dat de 150 upload d


ie ik behaal (bij 200-200 abo) makkelijk gehaald zou moeten worden. Ik heb diverse tests gedaan met T-Mobile modem en mijn eigen USG3 hier zit geen verschil in.





Ergens wordt er dus wat geknepen, ook al lijkt de verbinding goed te zijn.

Nu kreeg ik nog een mail over mijn klacht:

Beste,

Laatst heb je een storing bij ons gemeld. Hiervoor hebben wij onze technische dienst ingeschakeld. Zij hebben werkzaamheden uitgevoerd om de storing op te lossen. De snelheid zou nu weer behaald kunnen worden.
Klopt het dat je storing verholpen is? Als het weer goed werkt, hoef je niets te doen.
Mocht het nog niet verholpen zijn, neem dan gratis contact met ons op via 0800-0092.
Je kan ons ook een bekabelde speedtest mailen.

Ik wens je nog een fijne dag verder.
Met vriendelijke groet,

Amal

Er wordt verwezen dat ik een bekabelde speedtest kan mailen. Maar waar heen ?? Het bericht is verstuurd met een no-replay mailadres. Wie heeft dit ticket eigenlijk gesloten ?? zoals mail laat zien??

En om te laten zien dat de wifi hier goed is een test via wifi waar een mooie upload uit voortkomt. Dus vreemd dat deze bij het 200-200 abo blijft steken op 150

@Brian ik ga het omzetten en kijken waar ik dan op uitkom. Zit ik dan op de 500 up dat is er wel weer werk aan de winkel voor T-Mobile 🙂 Want 200-200 is voor mij voldoende. Maar een up van 150 vind ik wel een erge grote marge

edit: Aangepast we gaan het zien. Kreeg wel de melding kan tot een week duren 😞
Reputatie 7
Hi @error33, nee hoor het aanpassen van de snelheid verandert niets aan de duur van je contract. Als het aanpassen van de snelheid alleen een administratieve wijziging is dan is het een kwestie van een paar minuten. Als je ook echt omgezet moet worden in de centrale dan kan het 1 of 2 werkdagen duren. Mocht de verhoging niet het gewenste resultaat opleveren dan kan ik de snelheid ook altijd direct weer voor je terug zetten (met eventuele verwerkingstijd).
@Brian Dank voor de info vreemde wereld soms ICT. Ik heb in deze periode ook regelmatig een test gedaan en steeds kwam ik op ca hetzelfde uit. getest bij 2 verschillende servers. 192 down en 150 up.

Volgens mij kan per maand de snelheid aangepast worden toch ?
Als ik de snelheid verhoog naar 500-500 voor een maand zit ik dan langer aan mij contract vast ?
En wat is de doorlooptijd om de snelheid te verhogen ??
Reputatie 7
Hi @error33, we hebben de verbinding een tijdje monitoring gehad maar we zien hier geen dips op de snelheid en sinds 25 juli lijkt alles perfect stabiel (de demping is erg goed met een waarde van -6.0) dus we kunnen er eigenlijk niet de vinger achter leggen waarom de upload lager zou zijn. Ik durf ook niet te zeggen of de snelheid verhogen in dit geval de oplossing is, de binnenkomende verbinding lijkt namelijk gewoon goed, maar je zou het altijd kunnen proberen.
@Brian kun jij al wat meer zien in het systeem ?

Ik heb op 9-8 de mail met de volgende tekst gehad, maar vervolgens radiostilte. Natuurlijk geen idee wat er met spoedig bedoeld wordt :)

Beste klant,

Je vraag/verzoek waarover we contact hebben gehad, is in behandeling bij een externe leverancier. Er wordt spoedig contact met je opgenomen. Houd er rekening mee dat de leverancier je anoniem kan bellen.
@Brian Dank voor de info, we gaan het zien wat er uitkomt.
Reputatie 7
Hi @error33, dat is zeker een optie maar ik zou nog heel even de resultaten afwachten. De monteur heeft zijn bevindingen namelijk naar ons doorgezet en als er inderdaad iets mis is met de binnenkomende lijn dan kunnen we een monteur een kijkje laten nemen in de centrale (via de netbeheerder). Mochten we er echt niet achter komen dan kunnen we altijd nog proberen om de snelheid te verhogen (en je dus om te 'patchen'). Je ontvangt bericht van mijn collega's zodra we aan de slag gaan! Door de drukte op dit moment kan het wat langer duren voordat je bericht ontvangt maar we doen ons uiterste best om het zo snel mogelijk op te lossen!
Reputatie 6
Volgens mij kun je maandelijks je internet snelheid veranderen, dus ik zou zeggen, leef je uit.
Beste @Brian,

Vandaag is monteur geweest en heeft glasvezel kabel vervangen MC vervangen maar alle zonder resultaat. Hij heeft gebeld voor een lijntest en er zou nu een 24 uurs meting gaan plaatsvinden.

Zelf was zijn mening dat de lijn instabiel was.... Maar ook allemaal verhaaltjes waar ik niet zoveel mee kan. Heb hem ook de uploads van Telfort laten zien die boven de 300 uitkwamen

Ik zou zelf een ander voorstel willen doen. Ik neem een maand een 500-500 abonnement en eens kijken waar ik dan op uit kom. Is dat mogelijk ????
Reputatie 7
Hi @error33, oei dat zou dan inderdaad best de oorzaak kunnen zijn. Bedankt voor de aanvulling, ik heb dit vermeld in de opdracht naar de monteur. Je ontvangt zometeen een sms/e-mail om direct een afspraak in te plannen. Laat zeker nog even weten hoe het af is gelopen! 😉
@Brian Dank voor het snelle testen.
Ik heb de testen meermaals gedaan en bekabeld. Gezien de afwijking van >25% denk ik dat het rieel is om er na te laten kijken. Als jij deze mening deelt dan maak maar een aanzet om een monteur te laten komen.

Bij het overzetten heeft de glasvezel enkele malen klem gezeten met het oprollen en opbergen im het NT kastje. De glasvezel die van NT naar MC gaat daar is een voelbare beschadiging aan. Mogelijk dat daar iets is misgegaan.
Reputatie 7
Thanks @error33! 🙂 Ik zie "helaas" geen bijzonderheden met de verbinding an sich, het ziet er stabiel uit. Het feit dat je upload zowel met onze als met je eigen modem achter blijft geeft wel aan dat iets niet helemaal lekker zit, als je wil dan stuur ik (uiteraard kosteloos) een monteur bij je langs om de gehele aansluiting eens na te lopen. Laat het mij nog even weten, dan zet ik de opdracht voor je uit!
@Brian T-Mobile zit er op. Testen maar 😀
@Brian Ik zal morgenochtend om 8.30-9.00 het T-Mobile modem inpluggen. Ik kan dit tot max 12.00 uur doen.
Reputatie 7
Hi @error33, vrijdagochtend is ook helemaal goed! Ik voer de lijnanalyse morgenvroeg uit en dan neem ik daarna contact met je op.

@knakko Top, dan houden we het op een tijdelijke dip, mocht het weer opspelen laat het dan zeker weten!

Reageer