Beantwoord

Upload blijft achter glasvezel 200-200



Toon eerste reactie

87 reacties

Reputatie 7

Hi @error33, met het bericht van Piotr hebben we opnieuw contact gezocht met de netbeheerder maar die geeft aan niets meer te kunnen doen. De oorzaak zit in de modem/het netwerk, alles is uitgesloten. Dus de enige conclusie die overblijft is dat het dan in de eigen apparatuur moet zitten. Ik zou het echt graag oplossen maar we hebben alles gedaan wat mogelijk is.

@Brian 

 

Ik kom er niet bij met mijn verstand.

De lijn is ook gewoon goed daar twijfel ik vanaf het begin niet aan. Gezien de waarden voor de overstap naar T-Mobile en bij de tijdelijke verhoging naar 500-500 (toen dat nog kon) werden snelheden van boven 200-200 gehaald. Ergens zitten er remmen op de lijn. Waar ??? geen idee.

 

Zet de schuifjes of hoe de snelheden worden ingeregeld eens een stuk hoger op 250-250 kijken wat er dan geleverd wordt…..

Hey @error33,

Het blijft een hardnekkig probleem.:sweat: Ik zie inderdaad dat onze techneuten de netwerkbeheerder hebben aangestuurd om dit voor je op te lossen. Erg jammer dat de poortmove niet succesvol is gebleken. Ik heb wederom onze techneuten op de hoogte gesteld met het verzoek dit zo spoedig mogelijk op te pakken. Ik wil je in ieder geval bedanken voor het geduld. We halen alles uit de kast om dit voor je op te lossen. 

En met de uitspraak van @Piotr staat dit best nog in de kast om te proberen.

 

Een overstap is alleen interesant naar een andere provider als ik met alles weg mag bij T-Mobile. 

Reputatie 7

Hi @error33, we hebben bericht terug ontvangen van de netbeheerder dat zij inmiddels ook alles uit de kast hebben gehaald en niets meer kunnen doen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor ons. In totaal is er nu 3 keer een monteur van ons geweest, 3 keer an de netbeheerder, hebben we de modem gewisseld, de verbinding nagelopen en is er een poort move gedaan in de centrale. Meer dan dit kunnen we letterlijk niet doen (naast een gehele nieuwe kabel leggen in de straat maar niets wijst er op dat dit effect gaat hebben). Dus ik vind het spijtig om dit te moeten zeggen maar dit is het. De verbinding is technisch gezien gewoon goed en elke mogelijke oorzaak aan de netwerkkant die voor een lagere snelheid kan zorgen is onderzocht en uitgesloten. 

Ik kan oprecht zeggen dat we alles hebben gedaan wat er mogelijk is en de oorzaak ligt niet in het netwerk of bij de modem. Het is aan jou of je de verbinding dan voldoende vindt of niet. We hopen natuurlijk dat je klant blijft maar mocht je toch over willen stappen dan kom ik je hier graag in tegemoet en kan dat kosteloos op een datum die jij wil. Als je nog vragen hebt laat het dan gerust weten, ik zit voor je klaar!

En voor de beeldvorming nog maar een testen gedaan bekabeld op 3 verschillende servers met verschillende tijden.

Speedtest bekabeld :(

 

@Piotr Inmiddels zijn we 16 dagen verder maar het is behoorlijk radio stilte  :(

Reputatie 7

Hey @error33,

Het blijft een hardnekkig probleem.:sweat: Ik zie inderdaad dat onze techneuten de netwerkbeheerder hebben aangestuurd om dit voor je op te lossen. Erg jammer dat de poortmove niet succesvol is gebleken. Ik heb wederom onze techneuten op de hoogte gesteld met het verzoek dit zo spoedig mogelijk op te pakken. Ik wil je in ieder geval bedanken voor het geduld. We halen alles uit de kast om dit voor je op te lossen. 

@Brian @Cheyenne @Piotr of wie dan ook van T-Mobile die bezig is met mijn probleem…

 

Vandaag is er een poortmove uitgevoerd. De verwachtingen waren niet hoog en wel kijk aan…… Niks veranderd :(

 

Ik heb wat testen gedaan bekabeld met het T-Mobile modem en met 2 Macbooks.

2 servers gebruikt en de eigen T-Mobile site

Afbeeldingen zeggen meer dan woorden :

MB A:

 

MB B

 

En wel zie daar de Download blijft 190 (wat in mijn ogen ook gewoon 200 zou moeten zijn) maar de upload zit rond de 150.

 

Nogmaals maar eens herhalen dat de testtijd dat ik 500-500 had ik waarden van rond de 400-400 haalde. Blijf er dan ook bij dat ergens administratief te veel geknepen wordt.

 

Resume hoe nu verder…….

Reputatie 7
Badge +4

t-mobile laat de instellingen staan voor een 500Mbit abbo en voila je hebt een vlotte 200Mbit verbinding!

De 200 en 500 worden niet meer aangeboden. pas je nu je pakket aan kan je niet meer terug naar 200 of 500! 

Reputatie 5
Badge

Hier ook al enige tijd een 100\100 glasvezel, maar veel verschil met de 50/50 merk ik niet.

Bij verschillende testen haal ik gemiddeld 55 down en 60 up.

 

@Jomanda 

 

Dat is inderdaad een simpele oplossing zou je zeggen. Maar T-Mobile moet dit dan regelen en tja wat zal ik hier over zeggen. 
 

en daar komt nu nog eens bij dat 500-500 niet meer kan. Zelf ga ik dan ook niks meer aanpassen. Voordat ik het weet zit ik op 100-100 wat het maximum nu is en hou 90-70 over :( 

Reputatie 2

Nou ik ken dit soort problemen. Is om moedeloos van te worden.

Maar eigenlijk is de oplossing heel eenvoudig.

 

Zoals we in de speedtest zien blijft bij een 200 200 abbo de snelheid achter.

Kijk je nu bij de gegevens van het 500 500 abbo gaat de snelheid omhoog, maar blijft die ook ver achter voor een 500 500 Mbit is eigenlijk een 200 200 abbo.

 

Dus nu de oplossing:

Je sluit een 200 200Mbit abbo af, zoals je die al hebt en nu de truc:

t-mobile laat de instellingen staan voor een 500Mbit abbo en voila je hebt een vlotte 200Mbit verbinding!

Easy…...

Heb vanmiddag telefoon gehad van het welbekende nummer van KPN cq Regfiber 073 210 01 41 maar kon op dat moment niet opnemen.

 

Na terugbellen te lang in de wacht en heb ik de verbinding verbroken. Maar wie van T-Mobile kan mij info geven waarom er gebeld is? toch niet voor de 4e maal een monteur te laten komen ???

Reputatie 7

Hey @error33,

Erg jammer om te horen dat het probleem nog steeds speelt. :disappointed: We blijven net zo lang speuren naar een oplossing totdat het 100% naar behoren werkt. Ik heb je terugkoppeling doorgespeeld naar onze techneuten. Sorry voor het ongemak, wordt vervolgd!

@Jason verdiepen in een topic hoort er ook bij. Dit komt weer zo over van

“ik hoor de klok luiden maar weet niet waar de klepel hangt” :frowning2:

 

Wie o wie van T-Mobile gaat dit nu serieus oppakken ? Het pingpongen tussen KPN en T-Mobile mag nu wel ten einde komen.

En het contract opzeggen wat al aangeboden is is geen optie, de mobile abonnementen lopen niet parallel waardoor de kosten wel erg gaan variëren en stijgen en niet in verhouding staat voor de snelheid die ik mis.

Als ik met alles weg mag dan pas is dit bespreekbaar 

 

@Jason Lees je wel wat @error33 schrijft, hij heeft 200/200 en krijgt niet waar die voor betaald, de lijn is niet goed genoeg, zolang hij niet wijzigd behoud die gewoon zijn 200/200 die niet gehaald word.

Los dat probleem nu eens op voor hem, een tevreden klant is namelijk goede reclame, een ontevreden klant is nog betere anti reclame.

Reputatie 7
Badge +16

@error33 Je kunt inderdaad maandelijks jouw internetsnelheid aanpassen en hierdoor verleng je niet je contract. Ik zie dat je het 200 Mbit/s pakket hebt. Met het nieuwe aanbod willen we het voor iedereen zo voordelig mogelijk maken! Door de hoge inkoopsprijzen betekent dit dat we alleen voor ons eigen (glasvezel) netwerk de Premium variant aanbieden - waarbij alle snelheden tot 1 Gbit/s beschikbaar zijn. Wanneer we gebruik moeten maken van een ander netwerk, bieden we maximaal 100 Mbit/s. Door deze wijziging kunnen we de nieuwe pakketten zo scherp aanbieden! Zolang je dus niets aanpast aan je snelheid behoudt je wel het 200 Mbit/s pakket.

 


 

Na het uitvoerig doornemen van dit topic, zoals het hoort, slaat dit antwoord werkelijk helemaal nergens op. Mijn oprechte excuses aan alle betrokkenen in dit topic. Ik denk dat ik koffie nodig had en een korte vakantie. Het spijt me @error33, het is niet mijn intentie geweest om met dit kansloze bericht jouw zoektocht naar een oplossing te verstoren. 

@Brian @Cheyenne @Piotr 

 

En wederom is er vandaag een monteur geweest. Voor de 3e maal iemand van KPN/Regifiber. 3 maal dezelfde trouwens :) En deze vraagt zich ook af wat hij moet komen doen.  In totaal 6 monteurs aan de deur gehad de andere 3 waren van Guidion

 

Iedere monteur ziet het probleem maar niemand is in staat het op te lossen. Nu werd er wederom door KPN gezegd (via een meneer aan de andere kant van de lijk) T-Mobile moet het oplossen en een DESKUNDIGE monteur aansturen. 

 

Alles is in orde volgens eenieder. Maar de monteurs zien zelf ook dt dit niet zo is. Standaard bekabeld is de uitkomst voor een 200-200 abonnement 190-150. Mijn geduld raakt langzaam op voor een probleem dat al meer dan 6 maanden speelt.

 

Piotr je geeft aan dat hulp nabij is:

Hey @error33,

Dit probleem speelt al te lang, helemaal mee eens. Ik heb daarom onze techneuten op de hoogte gesteld met het verzoek dit probleem met spoed op te pakken. Zodra we meer weten, ben jij de eerste die het hoort. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande!

Maar hoe nu verder ????

T-Mobile stuurt het door naar KPN en KPN stuurt het weer terug nat T-Mobile…… En dat gaat nu al maanden zo :(

 

@Cheyenne Gezien jij het stokje van Brian hebt overgenomen heb je mijn reactie gezien op je verwisseling in het topic ?

 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/intersnelheid-bekabeld-van-500-500-abo-bedroevend-laag-316991#post1529239

 

Dat is niet mooi om te lezen :(

 

Hier ook afgelopen dinsdag weer een monteur geweest (volgend mij voor de 5e maal)…….. Niks noppes nada veranderd er. En allen zien de klacht maar zeggen ook dat alles goed is…

Iets om moedeloos van te worden. het positieve is dat ik internet heb. Maar niet hetgeen waar ik voor betaal.

 

 

Ik heb het nog erger @error

Ik betaal voor 750, maar haal de 200 maximaal. Monteurs zijn vaak langs geweest maar nog geen resultaat. Veel prive contact ook, je wordt er een beetje moe van. 

Voor de geïnteresseerden weer eens een update. Wederom is er een monteur geweest. Die zeker welkom was maar de reden van bezoek was voor mij niet duidelijk gezien alle eerdere bezoekjes die niks opleverden. Alhoewel het leverde op dat ook deze monteur mijn probleem erkend en dit ook zo terugkoppelt.

 

Nu is er nog bij gekomen dat ik niet meer kan verhogen max 100-100 is nog bestelbaar op mijn adres.terwijl eerder nog 200-200 en 500-500 mogelijk waren.

T-Mobile heeft me te kennen gegeven dat ze het niet meer wisten en ik kosteloos mag afzien van het abonnement ondanks dat dit nog in de contractperiode zit.

 

Maar ja er zijn eigenlijk geen alternatieven dan KPN en T-Mobile Een overstap naar KPN gaat gezien alle bundel kortingen wel wat kosten per maand :(  En dat duurt dan een kleine 2 jaar omdat zo lang mijn mobile abonnement nog loopt.

 

 

Voor de geïnteresseerden er is inmiddels op privé communicatie met T-Mobile nog het een en ander gebeurt.
Monteur is wederom geweest en de lijn is top. Zelf mee mogen kijken wat er op de scoop te zien was. En monteur heeft ook kunnen laten zien wat als er een breuk of scherpe bocht in de vezel zit. Je ziet dan duidelijk een piek in de nu mooie rechte lijn komen.

Maar ja hoe nu verder T-Mobile heeft het nog niet opgegeven.

Zelf voelt het als je koopt 10 appels per maand maar je krijgt er maar 7,5 elke maand 🙄
@Brian Ik had je vraag over mac adres even gemist 😞 maar heb je zojuist een privé bericht gestuurd.
Reputatie 7
Hi @error33, volgens mij had mijn collega even een bakje koffie nodig haha 🙂 Wat de snelheidswijziging betreft, dat zou dan inderdaad wel de bedoeling moeten zijn. Zou je mij misschien via een privébericht het MAC-adres door willen sturen van de modem die je op dit moment gebruikt? Wij zien namelijk een ander MAC adres dan dat de netbeheerder aangeeft te zien, vandaar het vermoeden dat er mogelijk een kruising is. Ik hoor het graag van je!
Beste @MelisaTMT Als je het topic terug leest kun je zien dat ik al een verhoging gedaan heb en wat daar het resultaat van is. Jammer dat je dit niet gedaan hebt.

HIer is duidelijk in te zien dat de verbinding de 200-200 aan kan maar dat er ergen een blokkade bij T-Mobile zit.

Heb de verhoging ook weet terug gezet en wachtend op een "krijg waar je voor betaald" verbinding. Jammer dat we inmiddels al ruim 2 maanden verder zijn.

Reageer