Uploadsnelheid traag T-mobile glasvezelnetwerk

  • 4 January 2023
  • 75 reacties
  • 2135 Bekeken


Toon eerste reactie

75 reacties

@Tommie Zojuist is eindelijk KPN Netwerk geweest en heeft alles wat er te vervangen viel vervangen, zowel in huis als in de wijkkast. Ondanks een uitzonderlijk goede lijnmeting hebben we nog steeds hetzelfde resultaat. KPN Netwerk geeft aan dat probleem bij T-Mobile zelf zit en na contact met jullie support gaat Guidion ingeschakeld worden om opnieuw langs te komen. 

@Tommie Nadat de monteur van Guidion vorige week woensdag is geweest en opnieuw alle apparatuur heeft vervangen blijft het probleem bestaan. Via de lijnmeting laat overigens nu wel de juiste apparatuur zien, terwijl dit in een eerder bezoek van Guidion niet het geval was. 

De monteur van Guidion had aangegeven dat hij het tickets moest sluiten maar dat er daarna direct actie naar KPN Netwerk gedaan zou worden, want er moet ergens anders een probleem zitten. Echter heb ik na ruim een week nog niets ondernomen. Zou jij kunnen kijken wat de status is?

Begrijp niet wat men nog van KPN Netwerk verwacht. Lijn was in orde toen je bij KPN (de provider) zat met KPN apparatuur bij jou thuis (NT) en KPN apparatuur in de centrale (WBA KPN).

Enige wat nu anders is, is de apparatuur van T-Mobile bij jou thuis en de apparatuur in de centrale waarop je aangesloten bent (ook T-Mobile / WBA Glasoperator).

T-Mobile huurt bij KPN Netwerk de vezel vanaf de centrale tot het aansluitpunt en wat ruimte in de centrale voor hun eigen apparatuur, men regelt zelf verder de rest die er bij komt kijken.

KPN Netwerk is nu enkel verantwoordelijk voor de gehuurde vezel, wat al goed was en voor de zekerheid nog een keer door de KPN Netwerk monteur is gecontroleerd, daarmee is de kous voor hun eigenlijk af. De apparatuur in de centrale en bij jou is van T-Mobile en daar blijven ze wel van af.

Je hebt eigenlijk een monteur van T-Mobile nodig die ook iets mag/kan doen op de apparatuur in de centrale, liefst een die in loondienst werkt en niet per opdracht betaald krijgt en bij voorkeur binnen 5 minuten weer weg wil zijn... maar naar het volgen van dit forum de laatste paar jaar, lijken die monteurs bij T-Mobile niet te bestaan, alles is uitbesteed en men schuift maar wat rond met tickets naar jan en alleman in de hoop dat er iemand tussen zit die het euvel kan vinden of dat de klant uit ellende weer vertrekt.

Ik wens je in ieder geval nog veel sterkte met dit verhaal.

Reputatie 7
Badge +8

@Jovawa Ik zie dat de monteur van Guidion in huis alles weer heeft nagelopen en heeft aangegeven dat een poortwissel de oplossing kan zijn. Ik zie verder nog geen update naar KPN NetwerkNL. Ik heb dit nu gelijk voor je doorgezet. Hopelijk is dit de oplossing!

Reputatie 4

@Demi Wat is eigenlijk het beleid van T-Mobile als een klant zoals @Jovawa zijn geduld verliest en kostenloos wil ontbinden. Maken jullie dat dan moeilijk en moet die klant eerst aangetekende ingebrekestellingen gaan sturen en vervolgens naar de geschillencommissie. Of mag een klant die blijkbaar niet binnen een redelijke termijn geholpen kan worden gewoon weg naar KPN of Ziggo of nog beter freedom internet?

Reputatie 7
Badge +9

@wlmpie klanten dienen ons eerst de tijd te geven om het op te lossen. We hanteren 30 dagen hiervoor. Blijkt het na die 30 dagen niet op te lossen te zijn, dan mag de klant het contract, kosteloos, opzeggen. 

@Jovawa Ik zie dat de monteur van Guidion in huis alles weer heeft nagelopen en heeft aangegeven dat een poortwissel de oplossing kan zijn. Ik zie verder nog geen update naar KPN NetwerkNL. Ik heb dit nu gelijk voor je doorgezet. Hopelijk is dit de oplossing!

@Demi we zijn nu weer 6 dagen verder een geen reactie meer gehad, nog van T-Mobile, nog van KPN. Wat is de status?

 

 

@wlmpie klanten dienen ons eerst de tijd te geven om het op te lossen. We hanteren 30 dagen hiervoor. Blijkt het na die 30 dagen niet op te lossen te zijn, dan mag de klant het contract, kosteloos, opzeggen. 

@Tommie en hoe zit dat als je over bent gestapt voor zowel T-Mobile Thuis als T-Mobile Mobiel? Het bundelen van diensten maakt het interessant om bij een provider te komen. Geldt deze opzegging van het contract dan voor alle diensten of alleen voor de diensten waar de problemen mee zijn?

Reputatie 7
Badge +14

Nee, de kosteloze opzegging geldt alleen voor het product wat niet binnen een redelijk termijn te repareren valt. Nogmaals,  dit is al heel coulant omdat jij geen juridisch proces of aangetekende brieven hoeft te maken. Maar persoonlijk vind ik dat elk bedrijf dit zou moeten doen. Dan heb je minder programma's als Kassa en Radar nodig :)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jovawa, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het ticket opnieuw gesloten is met de reden: Klant heeft eigen router/switch aangesloten. Ik ben opnieuw persoonlijk naar onze techneuten gelopen om dit zo snel mogelijk door te zetten.

 

Om antwoord te geven op je vraag: @eric heeft het al benoemd. Dit geldt alleen voor het desbetreffende product/contract wat wij niet binnen het termijn kunnen verhelpen.

@Tommie 

Ik blijf me wel verbazen hoe dit telkens kan gebeuren. Hoeveel monteurs, techneuten etc. moeten er nog naar kijken voor dit opgelost is? Hoeveel keer moet ik zelf achter T-Mobile aan om jullie in beweging te krijgen?

 

Ondertussen zijn we 3 volle maanden verder na aansluiten van mijn verbinding, maar ik heb nog steeds maar half internet. En met half bedoel ik normale download, maar zo goed als geen upload. 

 

Zodra dit opgelost is ben ik wel benieuwd hoe T-Mobile gaat compenseren voor de maanden aan niet geleverde diensten.

Reputatie 7
Badge +9

@Jovawa ook ik snap echt niet waarom dit gebeurt. De monteur heeft zelf het ticket aangemaakt en zou opgepakt moeten worden. Ik heb nog geen reactie terug van de techneuten, ik heb zojuist nogmaals navraag gedaan!

@Jovawa ook ik snap echt niet waarom dit gebeurt. De monteur heeft zelf het ticket aangemaakt en zou opgepakt moeten worden. Ik heb nog geen reactie terug van de techneuten, ik heb zojuist nogmaals navraag gedaan!

@Tommie we zijn weer een week verder en nog geen stap verder. Ticket wellicht weer gesloten? Wat is nu de reden? 

Reputatie 7
Badge +9

@Jovawa ik heb nog steeds geen reactie terug van onze techneuten. Ik heb nogmaals aangekaart en met urgentie gevraagd om dit nu echt op te pakken. Ik hoop dat dit nu ook gaat gebeuren, dit duurt namelijk veel te lang. Weet dat ik er alles aan doe om dit zo snel mogelijk op te lossen.

@Jovawa ik heb nog steeds geen reactie terug van onze techneuten. Ik heb nogmaals aangekaart en met urgentie gevraagd om dit nu echt op te pakken. Ik hoop dat dit nu ook gaat gebeuren, dit duurt namelijk veel te lang. Weet dat ik er alles aan doe om dit zo snel mogelijk op te lossen.

@Tommie wederom een week verder zonder reactie en actie. Hoe moeilijk kan het zijn om KPN in te schakelen om een port swap te doen? Zijn jullie “techneuten” überhaupt wel gekwalificeerd of sterker nog, bestaan ze wel? 

Reputatie 7
Badge +9

@Jovawa dit kan kloppen omdat het nog niet doorgezet is. Ticket is wederom gesloten. Ik heb nu een “aardig” bericht gestuurd naar onze techneuten. Dit moet zo snel mogelijk opgelost worden. Weet dat ik hier voor je achteraan ga!

@Jovawa dit kan kloppen omdat het nog niet doorgezet is. Ticket is wederom gesloten. Ik heb nu een “aardig” bericht gestuurd naar onze techneuten. Dit moet zo snel mogelijk opgelost worden. Weet dat ik hier voor je achteraan ga!

Hi @Tommie,

Weer een week verder zonder update. Als dit deze week niet doorgezet wordt voor port swap/danwel opgelost is dan wens ik graag mijn overeenkomst op te zeggen.

We zijn nu maanden verder en het enige wat T-Mobile zelf tot nu toe heeft laten zien is pure incompetentie, gebrek aan communicatie en totaal geen pro activiteit. 

 

Ik ben al maanden aan het betalen voor een dienst waar ik niet ten volle gebruik van kan maken. Daarbij heb ik keer op keer heel veel tijd moeten steken om T-Mobile in beweging te krijgen, maar ook dat heeft niet mogen baten. 

 

Wellicht dat de een andere nieuwe partij mij van de kwaliteit en support kan voorzien die je mag verwachten.

Reputatie 7
Badge +9

@Jovawa ik heb een nieuw ticket voor je aangemaakt en ben persoonlijk naar onze techneuten gelopen. Ze gaan dit zo snel mogelijk doorzetten! 

Zodra dit opgelost is zal ik gaan kijken voor een passende compensatie, dit had echt veel sneller opgelost moeten zijn. Nogmaals mijn excuses hiervoor. Weet dat ik er bovenop zit!

Reputatie 7
Badge +9

@Jovawa ik krijg net te horen dat KPN NetwerkNL is aangestuurd om de poort move te gaan realiseren!

@Tommie De portmove is gedaan maar de problemen met de upload blijven bestaan, ondanks wederom extreem goede meetwaardes. Dame van T-Mobile die met de KPN monteur (zelfde monteur die eerder alles in mijn huis en wijkkast vervangen heeft) aan de lijn zat gaf aan dat als het nu niet goed zou zijn, dat het dan echt in de systemen van T-Mobile zelf zal zitten. Dit is ook de conclusie die de KPN monteur heeft getrokken. 

Het is gewoon bijna hilarisch, maar eerder dramatisch, hoeveel partijen er mee bezig zijn maar dit probleem niet opgelost krijgen. 

Ik ben na vandaag een week weg, maar ik verwacht dat wanneer ik terug ben T-Mobile echt serieus in hun eigen systemen is gaan zoeken wat er mis gaat. Alles wat er in mijn huis en in de wijkcentrale te vervangen valt is vervangen, alles wat er vanuit mijn huis tot de wijkcentrale te testen valt is getest. 

Reputatie 7
Badge +9

@Jovawa bedankt voor de terugkoppeling.

Zou je mij opnieuw de speedtesten kunnen aanleveren? Dan kan ik dit doorzetten en hopelijk dit voor je oplossen!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Speedtest uitgevoerd samen met KPN monteur

@Tommie hierbij de speedtest uitgevoerd met de KPN Monteur naast me. Meer tijd ga ik er zelf niet meer insteken. Heb al meerdere keren de speedtests moeten doen, meerdere monteurs over de vloer gekregen, alles vervangen etc. Gewoon fixen anders ben ik weg. 

Reputatie 7
Badge +9

@Jovawa ik begrijp je hierin volkomen, echter heb ik toch de volledige testen nodig om dit door te zetten. Dan kan ik het namelijk persoonlijk doorzetten naar een techneut en dan kunnen we het hopelijk uitzoeken! Zonder de volledige test kan ik het niet doorzetten en ook niet fixen. 

 

Deze test is gemaakt met je telefoon en op een wifi verbinding. Ik heb een bekabelde volledige test nodig.

@Tommie Ik ga helemaal niets meer doen, want het gaat niets veranderen. Ik heb naast de KPN monteur gestaan met de tests, hij heeft zelf ook dezelfde waardes vastgesteld. 

Ik heb hier al veel te veel tijd aan besteed en ga er geen seconde meee aan besteden. Bij deze wens ik mijn overeenkomst met T-Mobile op te zeggen. Als dit jullie manier is van “klanttevredenheid” dan wil ik geen dag langer bij deze incompetente bende zitten. 

Ik verwacht dat gezien de ellenlange periode van onvolledige dienstverlenging dat dit zeer snel geregeld kan worden en er tevens nog een compensatie tegenover staat. 

Ik denk dat ik tot op heden coulant genoeg geweest ben. 

 

Speedtest uitgevoerd samen met KPN monteur

@Tommie hierbij de speedtest uitgevoerd met de KPN Monteur naast me. Meer tijd ga ik er zelf niet meer insteken. Heb al meerdere keren de speedtests moeten doen, meerdere monteurs over de vloer gekregen, alles vervangen etc. Gewoon fixen anders ben ik weg. 

 

Als ik dit zo bekijk lijkt de provisioning niet goed. Verbinding is stabiel maar bij de GPON OLT zijn de snelheden als 100/10 ingesteld ipv 100/100. De upload begint hoog en wordt afgeknepen en blijft mooi strak. Wellicht dat ze dit nog snel kunnen controleren? Alleen heb ik me twijfels bij snel :-)

Reputatie 7
Badge +9

@Jovawa ik had dit graag voor je willen oplossen maar omdat ik geen recente testen heb kan ik dit simpelweg niet doorzetten. 

 

Ik kan inderdaad je abonnement kosteloos voor je opzeggen omdat er al zoveel tijd verstreken is. Dit gaat dan wel per direct in gang en stoppen de diensten dan ook per direct. Zal ik dit voor je in gang zetten? Daarnaast is het maximale wat ik nog kan bieden uit coulance, 1 volledige maand de kosten crediteren. 

@Jovawa ik had dit graag voor je willen oplossen maar omdat ik geen recente testen heb kan ik dit simpelweg niet doorzetten. 

 

Ik kan inderdaad je abonnement kosteloos voor je opzeggen omdat er al zoveel tijd verstreken is. Dit gaat dan wel per direct in gang en stoppen de diensten dan ook per direct. Zal ik dit voor je in gang zetten? Daarnaast is het maximale wat ik nog kan bieden uit coulance, 1 volledige maand de kosten crediteren. 

@Tommie 

Zoals je wellicht begrepen hebt ben ik sinds een kleine week overgestapt naar KPN. Hierbij heb ik gekozen voor een vriendelijke overstap i.p.v. de door jou voorgestelde harde “direct stoppen en helemaal geen internet meer” aanbieding. En mijn god wat een verademing is KPN toch. 

 

Even ter vergelijk. Dit is de laatste test op jullie netwerk, op 13-08 gemaakt vanaf mijn pc met vaste verbinding. Zoals je ziet, nog altijd rampzalig ondanks alle tijd, energie en frustratie die ik er 5 maanden in heb moeten stoppen.

 

Vandaag eindelijk te tijd gehad om ook even een testje te doen met mijn nieuwe super fijne internet via KPN. Zoals je ziet gewoon super, de upload is zelfs de beloofde 100Mbps + nog eens de upload die jullie maximaal wisten te behalen op de laatste test.

Zo zie je maar weer, goedkoop is duurkoop. Denken een paar 10-tjes te besparen door over te stappen naar T-Moblie, wat me uiteindelijk vooral frustratie en een hele hoop energie heeft gekost.

 

Helaas kom ik er net wel achter dat ik in mijn emotie om “zo snel mogelijk de T-Mobile meuk” terug te sturen, de wifi extender vergeten ben mee te sturen. Wellicht dat T-Mobile hierin eindelijk wat coulance kan vertonen en nog een nieuwe retouropdracht kan aanmaken voor dit laatste stukje “slechte herinneringen”. 

Reageer