Vast internet werkt niet sinds vandaag

  • 24 December 2023
  • 30 reacties
  • 584 Bekeken

Reputatie 1

Sinds vandaag brand er een rode wereldbol op mijn zyxel t54 en heb ik geen internet. Odido geeft aan dat er geen storing is op mijn postcode (Tilburg). Ik heb al geprobeerd de kabels te vervangen en ook resetten werkt niet. Is er wellicht toch een of andere storing of is het iets anders? Ik hoor graag van jullie.

Cal van Odido 4 maanden geleden

Hoi @Ron van Lith, heel goed dat je hulp inschakelt, ik zie je graag snel weer volledig op het internet surfen! Fijn om te zien dat CrisTien je al heeft geholpen aan extra data. 😃 Goed ook dat je al de Media Converter van het stroom af hebt gehaald. Zou je een foto kunnen plaatsen van de manier waarop je het modem aangesloten hebt en de lampjes die op het modem en de Media Converter branden? In dit geval is het vooral belangrijk om te weten welke lampjes er op de Media Converter branden.

Hiermee kan ik de juiste hulptroepen voor je inschakelen, ik zie je graag binnen de kortste keren ongeremd genieten van internet! 

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +14

@Ron van Lith  Klik op de storings topic,

Heb je wel een mobiele abonnement van Odido? 
Storing topic!

Reputatie 1

Ik had dat bericht inderdaad ook gevonden. Maar dat gaat over regio Nijmegen. Ik woon in Tilburg. Ik heb ook een mobiel abonnement bij odido.

Reputatie 7
Badge +14

@Ron van Lith  Stuur mij dan eventueel een DM (klik op mijn naam] ik geef je dan gratis 7 dagen data op je mobiel (onbeperkt dus zonder aanvulling data) zodat je tot de oplossing een hotspot kan maken. Er is nu geen moderator aanwezig om je verder te helpen. 
 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ron van Lith, heel goed dat je hulp inschakelt, ik zie je graag snel weer volledig op het internet surfen! Fijn om te zien dat CrisTien je al heeft geholpen aan extra data. 😃 Goed ook dat je al de Media Converter van het stroom af hebt gehaald. Zou je een foto kunnen plaatsen van de manier waarop je het modem aangesloten hebt en de lampjes die op het modem en de Media Converter branden? In dit geval is het vooral belangrijk om te weten welke lampjes er op de Media Converter branden.

Hiermee kan ik de juiste hulptroepen voor je inschakelen, ik zie je graag binnen de kortste keren ongeremd genieten van internet! 

Reputatie 1

Hoi Cal,

 

Bedankt voor de reactie, onderstaand een foto hoe het allemaal is aangesloten. Ik heb de modem iets dichterbij geschoven voor de foto. Zoals je kan zien branden alle lampjes op de modem groen (behalve dan de rode wereldbol), de 3 rechter buitenste knipperen af en toe. (de eerste minder dan de andere 2).

 

Reputatie 1

Hoi Cal,

Had vandaag al 2 keer een reactie verstuurd maar deze blijft hangen bij “moet goedgekeurd worden door een moderator” (of iets dergelijks). Kun je deze toevallig zien? Ik had dus een foto toegevoegd van mijn aansluiting. Kan ik deze eventueel op een andere manier versturen als deze posts niet naar boven komen?

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ron van Lith, heel fijn dat je deze foto door kon sturen, super! Het klopt inderdaad dat je reactie om de een of andere reden bleef hangen, deze heb ik alsnog ‘goedgekeurd.’ Ik heb gelijk een aantal aanpassingen aan je Media Converter gedaan omdat deze goed lijkt te functioneren maar het modem toch geen internet ontvangt van de Media Converter. Vanaf hier zag ik weinig verschil na de aanpassingen, maar zou je voor de zekerheid ook zelf zowel het modem als de Media Converter van het stroom af kunnen halen, vervolgens eerst weer de Media Converter kunnen aansluiten en na 30 seconden ook weer het modem?

Omdat ik niet per se verwacht dat dit de oplossing zal zijn heb ik voor de zekerheid ook gelijk een monteur voor je aangevraagd. Je ontvangt snel contact van Guidion zodat je online een afspraak in kan plannen. Ik weet in ieder geval zeker dat Guidion veel voor je kan betekenen, ik ga voor je duimen dat je hen snel kan treffen!

Reputatie 1

Hoi @Cal van Odido ,

Fijn dat de foto alsnog is doorgekomen. Ik heb zojuist beide apparaten weer van de stroom gehaald en terug aangesloten volgens je instructies. Zoals je voorspelde heeft dit niets geholpen. Alleen het alarm lampje van de media converter is nu wel gaan branden. En de rode wereldbol knippert langzaam. In ieder geval fijn dat een monteur contact op zal nemen, mag ik eventueel nog een keer aankloppen voor tijdelijk onbeperkte data mocht deze aflopen voordat de monteur is geweest? En alvast bedankt voor de gedane moeite!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Ron van Lith, dit kan zeker! Ik zal het in een privébericht naar je sturen. Voor nu wens ik je alvast een fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Hoi @Cal van Odido vandaag is eindelijk de monteur langsgekomen (eerder kon niet). Hij heeft het e.e.a. gereset en het internet deed het weer. Helaas maar voor 1 uur de rode wereldbol brand weer en resetten werkt ook nu niet. In de werkbon stond dat als er weer een storing zou zijn dat er een nieuw apparaat opgestuurd dient te worden o.i.d. kan dat alsjeblieft z.s.m want inmiddels speelt dit alweer 2 weken.

Reputatie 1

Meteen even een update erachteraan ineens werkt het internet weer. Maar als dit de standaard wordt met wel of geen internet heb ik alsnog graag een nieuw apparaat.

Reputatie 1

Inmiddels de router maar uit gezet anders conflicteert dit met mijn hotspot. Verbinding blijft constant wegvallen om na een kwartier weer terug te komen om daarna weer weg te vallen.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Ron van Lith, goed dat je dit aangeeft! Ik heb het meteen doorgezet naar onze technische afdeling. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄 Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Misschien kan een andere moderator me helpen. Ik heb Ishana nog een privébericht gestuurd met het verzoek  voor een nieuwe code voor tijdelijke mobiele data. Ik wil niemand passeren maar ik zou wel graag morgen en overmorgen thuis willen werken. De technische dienst heeft nog geen contact opgenomen dus ik verwacht dat alles nog wel even gaat duren maar dan kan ik tijdelijk weer even vooruit. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Ron van Lith ,

Ik stuur je een vouchercode toe, via een privébericht.

Reputatie 1

Inmiddels is er weer een week verstreken en heeft de technische dienst geen contact opgenomen. Ik snap dat het tijdens de feestdagen allemaal wat langer kan duren maar die zijn inmiddels alweer een tijdje voorbij. Kan er iemand zorgen dat er z.s.m. (a.s. maandag) contact met mij word opgenomen zodat het opgelost kan worden. Het begint nu allemaal wel lang te duren.

Reputatie 6
Badge +2

@Ron van Lith Ik ben gelijk voor je gaan kijken, maar ik zie nog geen update staan. Op dit moment is er niemand aanwezig, maar ik heb de zaak genoteerd in mijn persoonlijke agenda. Ik ga hier maandag meteen voor je achteraan! 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Ron van Lith ,

In het weekend zijn er bijna geen moderatoren aanwezig. Je  kan het ook even via de telefonische helpdesk proberen, in het weekend van 09:00 tot 17:30

Laat eventueel in een privébericht weten of je nog een vouchercode nodig hebt. Kan er ook eentje sturen voor 7 dagen.

Reputatie 6
Badge +2

@Ron van Lith Zoals belooft ben ik hier met een terugkoppeling! Mijn collega’s van de technische dienst hebben de netwerkbeheerder ingeschakeld. Ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen!

Reputatie 1

Bedankt @Teresa van Odido ik heb zojuist een afspraak voor aanstaande donderdag gemaakt. Ik denk dat het dan inderdaad wordt opgelost. Zou ik voor een aantal dagen nog een voucher kunnen ontvangen dan kan ik die laatste dagen ook nog overbruggen. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Ron van Lith ,

Teresa is momenteel niet meer online.

Zal je zo een vouchercode via een privébericht sturen.

Reputatie 1

Gisteren is de monteur van KPN geweest, die heeft een nieuwe media box opgehangen en alles werkte weer. Aangezien het allemaal een tijdje stabiel is geweest en de monteur ook overtuigd was dat het probleem nu verholpen was (bekend probleem bij het oude apparaat), heb ik een aanvraag gedaan om mijn internet snelheid te verhogen (van 100mbit naar 400mbit). Dit wilde ik eigenlijk al doen voor de jaarwisseling maar omdat het internet niet werkte heb ik het even gelaten. Na de aanvraag heeft alles nog ongeveer een half uur gewerkt en nu knippert het connection lampje op de nieuwe media box en heb ik weer geen internet. Alles van het stroom afhalen en opnieuw opstarten helpt helaas niet

Kan iemand misschien even checken waarom het nu weer niet werkt? Misschien omdat de bestelling nog door moet komen o.i.d.?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ron van Lith, goed dat je dit aangeeft. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het ONT offline is. Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren en de verbinding kunnen checken? 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.
Reputatie 1

Zojuist de powerflip gedaan zoals je hierboven beschreven hebt @Tommie van Odido, helaas zonder resultaat. Het connection lampje blijft knipperen op de media converter (nokia)  en de rode wereldbol staat weer op de zyxel t54. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Ron van Lith , heel erg bedankt voor het testen! Soms kan het wel een paar minuten duren voordat alles dan weer helemaal up and running is. Ik heb in ieder geval opnieuw een lijnmeting voor je gedaan en het lijkt erop dat er iets mis is met de LAN-poort op het ONT. Heeft KPN toevallig deze ONT vervangen? Wellicht dat het nieuwe serienummer dan nog niet goed geregistreerd is. Mocht je geen nieuwe ONT hebben ontvangen, dan ga ik deze bevindingen voor je doorzetten naar onze technische dienst zodat ze dit verder kunnen onderzoeken. Ik ben benieuwd!

Reageer