Beantwoord

Verbindingsproblemen Beverwijk

  • 7 November 2023
  • 76 reacties
  • 2890 Bekeken

Reputatie 2

Sinds vannacht geen internet meer in Beverwijk, ONT en Modem meerdere malen al van de stroom gehaald, geen resultaat.

icon

Beste antwoord door Mbonline 7 November 2023, 08:12

Bekijk origineel

76 reacties

Hi allemaal, als het goed is is het sinds gisteren opgelost! Zouden jullie dit kunnen nakijken?

Ik ervaar tot nu toe geen problemen meer. Dank.

Reputatie 2

Hi allemaal, als het goed is is het sinds gisteren opgelost! Zouden jullie dit kunnen nakijken?

Ja zie mijn andere post op het forum.

hoewel maar 1 avond is lijkt tv ook veel beter te werken.

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal, als het goed is is het sinds gisteren opgelost! Zouden jullie dit kunnen nakijken?

Reputatie 1

@Jason van Odido kun je hier ook even mee kijken de verbinding is rond uit waardeloos. 

Reputatie 4

Alle spullen binnen om over te stappen naar Odido, maar zolang er herhaaldelijk problemen zijn met internet verbinding in omgeving 1944 stap ik nog niet over. 

In mijn geval heb ik de overstap uitgesteld omdat ik maar niets hoorde over het repareren van een kruising in mijn kabel. Ik heb alle begrip voor een storing, maar als je niets hoort en toezeggingen om teruggebeld te worden niet worden nagekomen, wordt het wat lastig om een besluit te nemen. Die kruising is meer dan een maand geleden geconstateerd, en ik heb geen idee wat de status van die storing is.
 

@ocrtz Werkt het om de boel te rebooten of helpt dat ook nog niet? Ik wilde meteen jouw verbinding doormeten, maar zie enkel een beëindigd abonnement op jouw opgegeven e-mailadres. Kun je jouw Internet + TV klantnummer in je profiel zetten, alsjeblieft? Dan kijk ik met je mee.

Rebooten had ik geprobeerd maar t lampje brand nog steeds rood. Klantnummer heb ik toegevoegd op mn account. Alvast bedankt!

Ik zie nog steeds een mobiel klantnummer. Kun je het vast Internet klantnummer met me delen in jouw communityprofiel? Een vast klantnummer begint altijd met 3 letters en eindigt met 5 cijfers; bijvoorbeeld ABC12345.

Excuses, dit moet m zijn: GZT67128

Reputatie 7
Badge +16

@ocrtz Werkt het om de boel te rebooten of helpt dat ook nog niet? Ik wilde meteen jouw verbinding doormeten, maar zie enkel een beëindigd abonnement op jouw opgegeven e-mailadres. Kun je jouw Internet + TV klantnummer in je profiel zetten, alsjeblieft? Dan kijk ik met je mee.

Rebooten had ik geprobeerd maar t lampje brand nog steeds rood. Klantnummer heb ik toegevoegd op mn account. Alvast bedankt!

Ik zie nog steeds een mobiel klantnummer. Kun je het vast Internet klantnummer met me delen in jouw communityprofiel? Een vast klantnummer begint altijd met 3 letters en eindigt met 5 cijfers; bijvoorbeeld ABC12345.

Reputatie 7
Badge +16

@pwehrmeijer Helemaal begrijpelijk! Het is de afgelopen weken flink aan het rommelen geweest in beide steden. Het spijt me dat het ook nu nog een keer fout ging, alhoewel dit euvel niet afkomstig was van dezelfde stoorzender. In principe moet het hierna niet meer voorkomen. We hadden hetzelfde probleem (ongeveer) in Dordrecht een jaar of 2 geleden en dat is na de fix ook nooit meer voorgekomen gelukkig. Dat biedt enige houvast. 

Alle spullen binnen om over te stappen naar Odido, maar zolang er herhaaldelijk problemen zijn met internet verbinding in omgeving 1944 stap ik nog niet over. 

@ocrtz Werkt het om de boel te rebooten of helpt dat ook nog niet? Ik wilde meteen jouw verbinding doormeten, maar zie enkel een beëindigd abonnement op jouw opgegeven e-mailadres. Kun je jouw Internet + TV klantnummer in je profiel zetten, alsjeblieft? Dan kijk ik met je mee.

Rebooten had ik geprobeerd maar t lampje brand nog steeds rood. Klantnummer heb ik toegevoegd op mn account. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

@ocrtz Werkt het om de boel te rebooten of helpt dat ook nog niet? Ik wilde meteen jouw verbinding doormeten, maar zie enkel een beëindigd abonnement op jouw opgegeven e-mailadres. Kun je jouw Internet + TV klantnummer in je profiel zetten, alsjeblieft? Dan kijk ik met je mee.

UPDATE: het is bij iedereen opgelost. Sorry dat het langer duurde! 

Mocht jij toch nog problemen ervaren, voer dan een reboot van het modem en de Media Converter (of ONT) uit. Daarna werkt alles weer! Check ons Wiki-artikel voor alle info: Reboot modem | Odido community.

Bij mij brand het “internet” lampje nog rood. (Beverwijk)

Reputatie 7
Badge +16

De latency kan toegenomen zijn doordat er een piek is in overcapaciteit en daardoor de servers meer beladen zijn dan gebruikelijk. Ik denk dat die spike gaandeweg de middag minder wordt, maar wel weer licht piekt vanaf 18:00 zodra men thuiskomt van werk en de tv aanzet en achter de laptop springt. Dit is een pure aanname van mijn kant, maar zou niet onlogisch zijn.

Reputatie 2

Ik merk wel dat de latency is toegenomen voor een deel van de servers op internet, zie Latency toename na storing Beverwijk

Reputatie 1

@Jason van Odido klopt het dat het probleem opgelost is?

UPDATE: het is bij iedereen opgelost. Sorry dat het langer duurde! 

Mocht jij toch nog problemen ervaren, voer dan een reboot van het modem en de Media Converter (of ONT) uit. Daarna werkt alles weer! Check ons Wiki-artikel voor alle info: Reboot modem | Odido community.

Dank voor de update

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: het is bij iedereen opgelost. Sorry dat het langer duurde! 

Mocht jij toch nog problemen ervaren, voer dan een reboot van het modem en de Media Converter (of ONT) uit. Daarna werkt alles weer! Check ons Wiki-artikel voor alle info: Reboot modem | Odido community.

Vanaf 14:00 uur weer online, met 2x uitval om 14:10 uur en 14:20 uur. Vanaf 14:40 nu stabiel 14 minuten. We gaan het zien. 

Reputatie 1

Fijn weer online.

Bedankt voor de inzet!

Reputatie 7
Badge +16

Geen dank! Ik ben blij dat we in elk geval een noodalternatief kunnen bieden, dat maakt het ietwat draaglijker dan zonder. Mocht het nog niet opgelost zijn zodra ons team huiswaarts is gegaan, dan heb ik onze technische support desk op mijn speed-dial staan om af en toe een update uit te vragen. Verwacht hierbij alsjeblieft niet veel meer dan nu het geval is, maar ik houd de hoop dat het toch echt vóór 17:30 opgelost is. 

Reputatie 3

@Jason van Odido ten eerste bedankt voor alles vandaag.

Side note : Ik ben nog zeker 6 uur van huis af en jij en je collega’s zitten dan al lekker thuis natuurlijk.
Wat doen ik als het niet werkt? 
ONT spanning eraf, 10 sec wachten, spanning erop.
Vervolgens router etc etc

Reputatie 1

Ook hier weer internet 1966, thx @Jason van Odido  voor je geduldige aanpak.

Reputatie 7
Badge +16

@paul1966 Ik snap het sentiment 100 procent maar tegelijkertijd wil ik benadrukken dat we hier met het online team echt bovenop zitten. Ik kan niet meer bieden dan ik zelf doorkrijg. Vroeger kozen we er weleens voor om dan “loze” updates te plaatsen zodat het niet leek alsof we niets deden. Tegelijkertijd vind ik dat je beter continu wat kunt melden en dan aangeeft dat het nagejaagd wordt dan dat je verplicht elk uur een vaste update geeft om maar de updatelijst te vullen. Volgens mij hebben jullie daar niets aan en voelen wij ons dan bezwaard om voor de zoveelste keer “het is in onderzoek” te moeten plaatsen. Dus nogmaals: ik proef waar de ergernis vandaan komt, maar wil wel in de bres springen voor waarom er soms niet echt iets te melden valt.

Reputatie 2

Hier heb ik weer internet (1948)

Reputatie 1

Ik heb een BEN simkaart

Reageer