Beantwoord

Verbindingsproblemen Beverwijk

  • 7 November 2023
  • 76 reacties
  • 2890 Bekeken

Reputatie 2

Sinds vannacht geen internet meer in Beverwijk, ONT en Modem meerdere malen al van de stroom gehaald, geen resultaat.

icon

Beste antwoord door Mbonline 7 November 2023, 08:12

Bekijk origineel

76 reacties

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: monteur is ongeveer rond 11:45 op locatie dus @Sylver84 zat er niet ver naast. Ik snap de consternatie over het ontbreken van updates en het idee dat een monteur gedurende 3 uur onderweg is, maar vergeet niet dat de monteur met drukte op de weg te maken heeft. 

Ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden. Pin me er niet op vast dat dit elk uur of elke paar uur is. Zodra ik wat zinnigs kan melden, doe ik dat meteen.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: monteur is ongeveer rond 11:45 op locatie dus @Sylver84 zat er niet ver naast. Ik snap de consternatie over het ontbreken van updates en het idee dat een monteur gedurende 3 uur onderweg is, maar vergeet niet dat de monteur met drukte op de weg te maken heeft. 

Ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden. Pin me er niet op vast dat dit elk uur of elke paar uur is. Zodra ik wat zinnigs kan melden, doe ik dat meteen.

Beste Jason,
Misschien is het een idee om klanten wel regelmatig updates te geven, je kweekt dan veel meer begrip voor de situatie. Vertel of de monteur eruit komt, apparatuur vervangen moet worden, meld zelfs als er nog geen voortgang is
Vriendelijke groet,
Paul
P.s. Ik heb mijn abonnement in oplevering uiteindelijk maar geannuleerd omdat ik, ondanks toezeggingen, niet op de hoogte werd gehouden betreffende een kruising in mijn kabel. Ik had wellicht meer geduld en vertrouwen gehad als ik geweten zou hebben waarom het herstel zo lang duurt.
 

Ik snap niet waar de oproer vandaan komt qua updates. Zoals ik meermaals heb aangegeven, plaats ik enkel iets wanneer het een zinnige update betreft. Daarin probeer ik elk uur wat los te weken. Als dat er echter niet is, plaats ik pas iets wanneer jullie er daadwerkelijk wat aan hebben. Anders is het vullen om het vullen en daar heeft niemand iets aan. Bedankt voor het begrip!

Reputatie 2

Odido gesproken en aangemeld.

werd na 1 minuut al gebeld. Storing bevestigd.

en codes gehad voor onbeperkt internet op onze telefoons.

Netjes!

Reputatie 7
Badge +16


Update [07-11-2023/14:00] Onderzoek is nog gaande met alle betrokken partijen. Op locatie is ook nog niet alles afgerond.

Reputatie 3

@Jason van Odido ik snap wel waar de oproer vandaan komt.

Ik ben er na 14 weken jammergenoeg aan gewend geraakt om helemaal geen terugkoppeling te krijgen, ondanks dat het door IEDERE medewerkers wordt beloofd.

En vandaag mijn enige vrije dag in 2 weken en dan wil ik gewoon tv kijken. Maar met een ouder model tv kun je dat wel vergeten.

Hier iig een link om een deel van je probleem op te lossen.
https://www.hellotv.nl/?gclid=CjwKCAiA3aeqBhBzEiwAxFiOBq8DqyxuM0_sLuLnpvOh-LgZsqsWJWgW0Beu5N7Y6984LFqkxeYFyRoCC0UQAvD_BwE

Acute storingen is trouwens onmacht

Ik heb weer internet.  Postcode1946

Reputatie 1

Ik heb weer internet.  Postcode1946

Te vroeg gejuichd. Valt weer uit 😄

Reputatie 7
Badge +16

Het lukt nog niet helemaal merk ik; sorry all! Ik blijf het najagen en zit er bovenop vanuit Webcare.

Reputatie 7
Badge +16

@paul1966 Ik snap het sentiment 100 procent maar tegelijkertijd wil ik benadrukken dat we hier met het online team echt bovenop zitten. Ik kan niet meer bieden dan ik zelf doorkrijg. Vroeger kozen we er weleens voor om dan “loze” updates te plaatsen zodat het niet leek alsof we niets deden. Tegelijkertijd vind ik dat je beter continu wat kunt melden en dan aangeeft dat het nagejaagd wordt dan dat je verplicht elk uur een vaste update geeft om maar de updatelijst te vullen. Volgens mij hebben jullie daar niets aan en voelen wij ons dan bezwaard om voor de zoveelste keer “het is in onderzoek” te moeten plaatsen. Dus nogmaals: ik proef waar de ergernis vandaan komt, maar wil wel in de bres springen voor waarom er soms niet echt iets te melden valt.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: het is bij iedereen opgelost. Sorry dat het langer duurde! 

Mocht jij toch nog problemen ervaren, voer dan een reboot van het modem en de Media Converter (of ONT) uit. Daarna werkt alles weer! Check ons Wiki-artikel voor alle info: Reboot modem | Odido community.

Reputatie 1

Er wordt ook geen WAN ip uitgegeven. GPON in orde.
 

Gebruik als IT’er ook geen odido router. 

Hier het zelfde en IT'er. Gebruik een Palo Alto firewall en rond half 1 vannacht geen WAN-ip. 

Reputatie 3

@Jason van Odido 

 

negeer de klagers, wijker's zijn zeikerds, bedankt voor de update

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: excuses all! Ik vergiste me in mijn bewoording omdat het toevallig om dezelfde twee steden gaat. Ik trok een voorbarige conclusie die onjuist was en ben gecorrigeerd door onze specialisten.

Reputatie 1

Zelfde verhaal, 1:45 uur ongeveer internet compleet weg gevallen. Eigen modem, alle settings nagelopen, geen WAN ip etc… storing was net bekend aan het worden bij Odido vanochtend. We gaan het gewoon afwachten, kan gebeuren!

Reputatie 1

@Jason van OdidoOm de hoe veel tijd kunnen we een status update krijgen?

De monteur is wel heel lang “onderweg”, waar komt ie vandaan Maastricht ? 😉

Reputatie 3

@Jason van OdidoOm de hoe veel tijd kunnen we een status update krijgen?

De monteur is wel heel lang “onderweg”, waar komt ie vandaan Maastricht ? 😉

0835 onderweg dus met wat file kan ie er dan om 1130 zijn :p

Vreemd genoeg zijn er volgens de Odido app geen storingen on mijn postcodegebied, terwijl alles toch echt plat ligt

0800-0092

Reputatie 3

Er is nog steeds geen internet.  Zou om 11:45 opgelost zijn!!!

Nee goed lezen, de werkzaamheden mbt herstel zouden vanaf +/- 1145 beginnen. 

Reputatie 4

UPDATE: monteur is ongeveer rond 11:45 op locatie dus @Sylver84 zat er niet ver naast. Ik snap de consternatie over het ontbreken van updates en het idee dat een monteur gedurende 3 uur onderweg is, maar vergeet niet dat de monteur met drukte op de weg te maken heeft. 

Ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden. Pin me er niet op vast dat dit elk uur of elke paar uur is. Zodra ik wat zinnigs kan melden, doe ik dat meteen.

Beste Jason,
Misschien is het een idee om klanten wel regelmatig updates te geven, je kweekt dan veel meer begrip voor de situatie. Vertel of de monteur eruit komt, apparatuur vervangen moet worden, meld zelfs als er nog geen voortgang is
Vriendelijke groet,
Paul
P.s. Ik heb mijn abonnement in oplevering uiteindelijk maar geannuleerd omdat ik, ondanks toezeggingen, niet op de hoogte werd gehouden betreffende een kruising in mijn kabel. Ik had wellicht meer geduld en vertrouwen gehad als ik geweten zou hebben waarom het herstel zo lang duurt.
 

Reputatie 1

Ik snap niet waar de oproer vandaan komt qua updates. Zoals ik meermaals heb aangegeven, plaats ik enkel iets wanneer het een zinnige update betreft. Daarin probeer ik elk uur wat los te weken. Als dat er echter niet is, plaats ik pas iets wanneer jullie er daadwerkelijk wat aan hebben. Anders is het vullen om het vullen en daar heeft niemand iets aan. Bedankt voor het begrip!

Gewoon negeren, zoals het nu bijgehouden word is het voor mij prima. Het gaat er niet sneller door gaan door de monteurs lastig te vallen.

Reputatie 7
Badge +16

Voor een ieder die nog op een vouchercode wacht: ik wil met jullie afspreken dat ik deze vanaf nu per privébericht wil toesturen. Plaats hieronder een reactie en geef aan of je een BEN of Odido simkaart gebruikt, dan regel ik per direct een voucher. Als ik niet binnen 10 minuten reageer, probeer dan (hoe lastig ook) geduldig te blijven. Ik snap de frustratie 1000 procent en doe echt mijn uiterste best, maar harder lopen dan de partijen waarvan wij afhankelijk zijn, gaat niet. 

Reputatie 1

Voor een ieder die nog op een vouchercode wacht: ik wil met jullie afspreken dat ik deze vanaf nu per privébericht wil toesturen. Plaats hieronder een reactie en geef aan of je een BEN of Odido simkaart gebruikt, dan regel ik per direct een voucher. Als ik niet binnen 10 minuten reageer, probeer dan (hoe lastig ook) geduldig te blijven. Ik snap de frustratie 1000 procent en doe echt mijn uiterste best, maar harder lopen dan de partijen waarvan wij afhankelijk zijn, gaat niet. 

Hey Jason, ik zou graag een Odido voucher willen. Wachttijd telefonisch is niet te doen.

Succes met de storing!

Voor een ieder die nog op een vouchercode wacht: ik wil met jullie afspreken dat ik deze vanaf nu per privébericht wil toesturen. Plaats hieronder een reactie en geef aan of je een BEN of Odido simkaart gebruikt, dan regel ik per direct een voucher. Als ik niet binnen 10 minuten reageer, probeer dan (hoe lastig ook) geduldig te blijven. Ik snap de frustratie 1000 procent en doe echt mijn uiterste best, maar harder lopen dan de partijen waarvan wij afhankelijk zijn, gaat niet. 

Hoi Jason, kan je mij een Odido voucher opsturen?

Reputatie 2

Hier heb ik weer internet (1948)

Reageer