Beantwoord

Verbindingsproblemen internet tv Mill en Wilbertoord

  • 24 December 2023
  • 81 reacties
  • 1937 Bekeken

24 december , geen internet +tv via glasvezel. Nog meer problemen? 
 

icon

Beste antwoord door R0485 28 December 2023, 15:19

Bekijk origineel

81 reacties

Tweak oh Tweak, waarom zijn jullie met deze partij in zee gegaan. 2 jaar lang nagenoeg probleemloos tv + internet gehad. 3 dagen na aansluiting door ODIDO al in de shit.. (Wilbertoord PC 5455). Had er al een zwaar hoofd in ivm zeer slechte recensies op internet. 1 van 5 sterren rating, nog nooit gezien. Maar ze maken de rating méér dan waard! Maar ja, we hebben glasvezel, en denkt toch.. zal mij in m’n nieuwe huis toch niet gebeuren.. ik verwijt de mensen van de helpdesk niets, zij staan in de frontlinie en doen hun best. Ik verwijt het de hogere hiërarchie in deze grote organisatie dat ze niet bij machte zijn een kwalitatief goed netwerk aan te bieden. Stop de miljoenen van de spotjes van ODIDO op tv in je organisatie, dan heb je die commercials helemaal niet nodig. Mond op mond reclame doet de rest. Leuke slogan ‘Odido, we zijn er voor je..’. Oh ja? Een lege huls als je het mij vraagt. Enfin, benieuwd hoe serieus ze ons als klant nemen. Ik ga eens bij TROS radar informeren of ze nog een interssant item zoeken..

Hier zelfde verhaal. Bij 4e poging eindelijk klantenservice bereikt. Wat blijkt: ivm Tweak overstap was we bedenktijd. Vandaag de laatste dag. Dus ik heb opgezegd, yes!

dat wordt een paar dagen werken en tv kijken via mobiel, maar daar waren we al heel erg aan gewend inmiddels :-)

nu vooral veel klant reviews lezen, en dit keer met wel een goede provider in zee

24 december , geen internet +tv via glasvezel. Nog meer problemen? 
 

Het is inmiddels 28 december, nog steeds geen internet.

woon niet in Mill of Wilbertoord, wel in de buurt.
 

bij de helpdesk was deze melding Pas Gisteren (27/12)!!! bekend.

waardeloze club. Gelukkig zat ik nog in bedenktijd contract, nu snel andere provider zoeken! 

Ik ben benieuwd hoe mijn eerste factuur eruit gaat zien. Compensatie is volgens mij wettelijk bepaald en er is mij ook toegezegd de prepaid kaart te vergoeden die ik zondag gekocht heb om toch wat internet te hebben. Daar zou Odido mij nog enigzins kunnen verrassen. Maar tot die verbaas ik mij niet en verwonder ik mij slechts!

Odido, we zien de creditnota wel tegemoet!

Want gisteren de factuur gehad voor niets!

 

Ik ben benieuwd hoe mijn eerste factuur eruit gaat zien. Compensatie is volgens mij wettelijk bepaald en er is mij ook toegezegd de prepaid kaart te vergoeden die ik zondag gekocht heb om toch wat internet te hebben. Daar zou Odido mij nog enigzins kunnen verrassen. Maar tot die verbaas ik mij niet en verwonder ik mij slechts!

Als je bent overgeheveld van Tweak: Opzeggen is nog een optie ivm bedenktijd. Het is me na 4x lang wachten bij de klantenservice gelukkig gelukt! Blij dat ik van deze club af ben en nu snel een andere provider regelen, die wel levert en klantenservice kent. 

Ododo deelt trouwens gratis vouchers uit, maar daar moet je dus wel zelf achteraan….. leuk om even tv te kunnen kijken op je laptop. 

Ziggo schijnt goed te zijn. Was vroeger bij KPN maar bieden hier geen glasvezel aan. Beide wat duurder maar nooit problemen gehad. 
succes met het vinden van nieuwe. Ik wacht nog even hoe ODIDO dit gaat oplossen, maar nog 1x een probleem en ik ben ook weg, zonde van de glasvezelkabel die hier dan ligt 

Reputatie 7
Badge +5

Hi all, de problemen in de wijkcentrale zijn ingewikkelder dan verwacht. Het onderzoek naar een oplossing is nog aan de gang met verschillende partijen. Mijn excuses voor het wachten. Wij houden de updates vanuit hier scherp in de gaten.

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben benieuwd hoe mijn eerste factuur eruit gaat zien. Compensatie is volgens mij wettelijk bepaald en er is mij ook toegezegd de prepaid kaart te vergoeden die ik zondag gekocht heb om toch wat internet te hebben. Daar zou Odido mij nog enigzins kunnen verrassen. Maar tot die verbaas ik mij niet en verwonder ik mij slechts!

Inderdaad is compensatie wettelijk bepaald.

Compensatie

Maak even een screenshot van de kassabon voor prepaidkaart. 
De moderators regelen dat verder.

Iedereen wil uiteraard dat dit snel kan worden opgelost.
Prettig dag! 
 

Reputatie 1

@Jason van Odido, @Cal van Odido, @Cheyenne van Odido,

 

is er al wat meer betekent Wat zijn de tijdslijnen? Dit is dag 5!!

ik hoorde van een kennis dat mensen het beste kunnen blijven bellen. Dat dit forum niks opschiet en meer een makkelijke manier is voor hun om dit te managen, lees: weinig resources en kosten. Geen idee of het waar is maar ik zou zeggen blijf bellen…..

Elke dag een berichtje dat ze met “meerdere partijen/teams” bezig zijn zegt werkelijk niks.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

@Jason van Odido@Cal van Odido@Cheyenne van Odido,

 

is er al wat meer betekent Wat zijn de tijdslijnen? Dit is dag 5!!

ik hoorde van een kennis dat mensen het beste kunnen blijven bellen. Dat dit forum niks opschiet en meer een makkelijke manier is voor hun om dit te managen, lees: weinig resources en kosten. Geen idee of het waar is maar ik zou zeggen blijf bellen…..

Elke dag een berichtje dat ze met “meerdere partijen/teams” bezig zijn zegt werkelijk niks.

 

 

15 minuten geleden heeft cheyenne van Odido nog een update geplaatst. Bellen mag natuurlijk, maar verwacht geen andere/meer informatie dan hier wordt gedeeld. Als we je nog kunnen helpen met een unlimited mobiele voucher voor Ben of Odido (prepaid) sims. Laat het maar even weten.

Reputatie 1

@eric@Cheyenne van Odido@Jason van Odido 

Geen meer of andere informatie? We krijgen net te horen van de helpdesk dat de backoffice heeft doorgegeven dat 11 januari het mogelijk pas opgelost kan worden. Dat op die datum alle beschikbare monteurs pas beschikbaar zijn! Mogelijke een eerdere maar waarschijnlijk niet. En moeten mensen dan zo maar thuis zijn? Zonder iets te weten?
 

Is dat geen nieuwe informatie dan? Wat is jullie antwoord? 11 januari is echt niet acceptabel! Dit kan toch niet anno 2023? Waarom vertellen jullie dit mensen hier niet? En moeten we zelf achter de info aan? Dit gaat als een lopend vuurtje in Mill en omliggende dorpen…
 

Graag reactie.

Reputatie 7
Badge +16

“ik hoorde van een kennis dat mensen het beste kunnen blijven bellen. Dat dit forum niks opschiet en meer een makkelijke manier is voor hun om dit te managen, lees: weinig resources en kosten. Geen idee of het waar is maar ik zou zeggen blijf bellen…..Elke dag een berichtje dat ze met “meerdere partijen/teams” bezig zijn zegt werkelijk niks.”

→ Dit is niet helemaal hoe ons team in elkaar steekt. De Community bestaat uit een dedicated team van zo’n 12 collega’s die 40 uur per week knallen en zeker niet “minder kosten” dan collega’s - en hun best doen om alles te modereren en in goede banen te geleiden. Uiteindelijk kunnen wij niet meer dan de telefonische Klantenservice, maar ik merk wel dat we qua storings- en incidentmanagement over het algemeen meer bovenop de zaken zitten. Wat betreft elke dag een loze update: dat ben ik met je eens hoor en dient eigenlijk voorkomen te worden, maar dat betekent nooit dat wij niet alles uit de kast trekken om voor jullie updates te vergaren. Het lastige in dit soort incidenten is vaak dat partij X niet kan starten met herstelwerkzaamheden omdat partij Y nog niet weet waar de oorzaak exact ligt. Dit geldt natuurlijk lang niet voor alle storingen, maar is wel vaker een obstructie die de boel belemmert. Dat dit trouwens al 5 dagen duurt zonder zinnig nieuws is natuurlijk verder onacceptabel. Ik beloof jullie dat wij er met ons team echt bovenop zitten en om de haverklap vragen of we iets kunnen melden. Hopelijk vaker dan de frequentie waarin het gebeurde, maar nooit als dit geen enkel nut heeft. Liever even radiostilte en daarna een inhoudelijk nieuwtje dan om het kwartier dezelfde onzin in andere woorden. To be continued! 

Reputatie 1

“ik hoorde van een kennis dat mensen het beste kunnen blijven bellen. Dat dit forum niks opschiet en meer een makkelijke manier is voor hun om dit te managen, lees: weinig resources en kosten. Geen idee of het waar is maar ik zou zeggen blijf bellen…..Elke dag een berichtje dat ze met “meerdere partijen/teams” bezig zijn zegt werkelijk niks.”

→ Dit is niet helemaal hoe ons team in elkaar steekt. De Community bestaat uit een dedicated team van zo’n 12 collega’s die 40 uur per week knallen en zeker niet “minder kosten” dan collega’s - en hun best doen om alles te modereren en in goede banen te geleiden. Uiteindelijk kunnen wij niet meer dan de telefonische Klantenservice, maar ik merk wel dat we qua storings- en incidentmanagement over het algemeen meer bovenop de zaken zitten. Wat betreft elke dag een loze update: dat ben ik met je eens hoor en dient eigenlijk voorkomen te worden, maar dat betekent nooit dat wij niet alles uit de kast trekken om voor jullie updates te vergaren. Het lastige in dit soort incidenten is vaak dat partij X niet kan starten met herstelwerkzaamheden omdat partij Y nog niet weet waar de oorzaak exact ligt. Dit geldt natuurlijk lang niet voor alle storingen, maar is wel vaker een obstructie die de boel belemmert. Dat dit trouwens al 5 dagen duurt zonder zinnig nieuws is natuurlijk verder onacceptabel. Ik beloof jullie dat wij er met ons team echt bovenop zitten en om de haverklap vragen of we iets kunnen melden. Hopelijk vaker dan de frequentie waarin het gebeurde, maar nooit als dit geen enkel nut heeft. Liever even radiostilte en daarna een inhoudelijk nieuwtje dan om het kwartier dezelfde onzin in andere woorden. To be continued! 

Dank voor de uitleg!

 

Kunnen jullie iets zeggen over die 11 januari? We mogen toch aannemen dat die kans erg klein is en dat het (veel) eerder opgelost wordt? We vragen niet om garanties maar we willen gewoon schattingen van tijds paden.


We waarderen de inzet van de community maar hier begint voor mensen aan te voelen dat dit toch een makkelijke manier is voor Odido (dit doet niks af van jullie inzet). Mede omdat er geen duidelijke schattingen gegeven worden en als je dan ook nog de datum 11 januari hoort als je zelf belt.. dan snap je denk ik wel dat een boel mensen in Mill (ook Uden hoor ik net) en omliggende dorpen ook gewoonweg bezorgt zijn!

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

11 januari is mij compleet ontgaan en zegt me eigenlijk helemaal niets. Ik zal eens uitzoeken waar die constatering vandaan komt bij onze Klantenservice. Ik kom hier snel op terug. Nee hoor ik snap je helemaal en enige tijdsindicatie is wel het minste dat we kunnen bieden!

Reputatie 1

11 januari is mij compleet ontgaan en zegt me eigenlijk helemaal niets. Ik zal eens uitzoeken waar die constatering vandaan komt bij onze Klantenservice. Ik kom hier snel op terug. Nee hoor ik snap je helemaal en enige tijdsindicatie is wel het minste dat we kunnen bieden!

Top graag horen we spoedig liefst natuurlijk vandaag ;) nog meer van jullie omtrent de datum en tijdspaden

Het lijkt erop zoals ik nu lees, dat het gaat om ex Tweak aansluitingen. Tweak werkte met hun eigen netwerk dat nagenoeg geen storingen had. Nu Odido Tweak heeft overgenomen is het dan ook geen optie om hun netwerk weer te activeren en daarmee door te gaan? Waarom zou je een stabiel netwerk uit de lucht halen als het altijd goed gewerkt heeft?

 

“maar ik merk wel dat we qua storings- en incidentmanagement over het algemeen meer bovenop de zaken zitten.”

 

Nou…… volgens de telefonische helpdesk vanochtend, was deze storing pas vanaf gisteren bekend. Op deze community werd het al op de 24e gemeld. Of niet @Jason van Odido 

 

 

“ik hoorde van een kennis dat mensen het beste kunnen blijven bellen. Dat dit forum niks opschiet en meer een makkelijke manier is voor hun om dit te managen, lees: weinig resources en kosten. Geen idee of het waar is maar ik zou zeggen blijf bellen…..Elke dag een berichtje dat ze met “meerdere partijen/teams” bezig zijn zegt werkelijk niks.”

→ Dit is niet helemaal hoe ons team in elkaar steekt. De Community bestaat uit een dedicated team van zo’n 12 collega’s die 40 uur per week knallen en zeker niet “minder kosten” dan collega’s - en hun best doen om alles te modereren en in goede banen te geleiden. Uiteindelijk kunnen wij niet meer dan de telefonische Klantenservice, maar ik merk wel dat we qua storings- en incidentmanagement over het algemeen meer bovenop de zaken zitten. Wat betreft elke dag een loze update: dat ben ik met je eens hoor en dient eigenlijk voorkomen te worden, maar dat betekent nooit dat wij niet alles uit de kast trekken om voor jullie updates te vergaren. Het lastige in dit soort incidenten is vaak dat partij X niet kan starten met herstelwerkzaamheden omdat partij Y nog niet weet waar de oorzaak exact ligt. Dit geldt natuurlijk lang niet voor alle storingen, maar is wel vaker een obstructie die de boel belemmert. Dat dit trouwens al 5 dagen duurt zonder zinnig nieuws is natuurlijk verder onacceptabel. Ik beloof jullie dat wij er met ons team echt bovenop zitten en om de haverklap vragen of we iets kunnen melden. Hopelijk vaker dan de frequentie waarin het gebeurde, maar nooit als dit geen enkel nut heeft. Liever even radiostilte en daarna een inhoudelijk nieuwtje dan om het kwartier dezelfde onzin in andere woorden. To be continued! 

Dank voor de uitleg!

 

Kunnen jullie iets zeggen over die 11 januari? We mogen toch aannemen dat die kans erg klein is en dat het (veel) eerder opgelost wordt? We vragen niet om garanties maar we willen gewoon schattingen van tijds paden.


We waarderen de inzet van de community maar hier begint voor mensen aan te voelen dat dit toch een makkelijke manier is voor Odido (dit doet niks af van jullie inzet). Mede omdat er geen duidelijke schattingen gegeven worden en als je dan ook nog de datum 11 januari hoort als je zelf belt.. dan snap je denk ik wel dat een boel mensen in Mill (ook Uden hoor ik net) en omliggende dorpen ook gewoonweg bezorgt zijn!

 

 

 

En Cuijk!

Reputatie 1

Het lijkt erop zoals ik nu lees, dat het gaat om ex Tweak aansluitingen. Tweak werkte met hun eigen netwerk dat nagenoeg geen storingen had. Nu Odido Tweak heeft overgenomen is het dan ook geen optie om hun netwerk weer te activeren en daarmee door te gaan? Waarom zou je een stabiel netwerk uit de lucht halen als het altijd goed gewerkt heeft?

@TijmenvN79,

Helaas, wij zijn nieuwe klant vanuit Ziggo. Dus het probleem is groter. En lees net hierboven ook Cuijk is getroffen.

Het lijkt erop zoals ik nu lees, dat het gaat om ex Tweak aansluitingen. Tweak werkte met hun eigen netwerk dat nagenoeg geen storingen had. Nu Odido Tweak heeft overgenomen is het dan ook geen optie om hun netwerk weer te activeren en daarmee door te gaan? Waarom zou je een stabiel netwerk uit de lucht halen als het altijd goed gewerkt heeft?

@TijmenvN79,

Helaas, wij zijn nieuwe klant vanuit Ziggo. Dus het probleem is groter. En lees net hierboven ook Cuijk is getroffen.

En Sint Hubert. En Uden. 

Reputatie 7
Badge +16

@Mmeurk We hebben op 24 december al melding gemaakt, maar als er officieel nog geen tegenklank komt of een incident aangemeld wordt, staan wij ook met lege handen. Dit is geen excuus natuurlijk en mag nooit betekenen dat het dan 3 of 4 dagen later pas opgepakt wordt. Ik snap eerlijk gezegd ook niet helemaal waar het misgaat, maar blijf bij mijn eerdere conclusie. 

Even iets anders: 11 januari is nog niet bij ons bekend en is denk foutief geïnterpreteerd als  oplosdatum omdat dat blijkbaar de eerst mogelijke datum is dat er een losstaande Guidion afspraak kan worden gemaakt bij 1 klant in de omgeving van Mill. Dit staat natuurlijk volledig los van een uiteindelijke oplosdatum. Ik zou deze datum bij deze dan ook definitief willen uitschakelen in dit geheel. Jullie hebben nog een zinnige update van ons tegoed. Ik kom hier hopelijk iets later nog op terug!

@Mmeurk We hebben op 24 december al melding gemaakt, maar als er officieel nog geen tegenklank komt of een incident aangemeld wordt, staan wij ook met lege handen. Dit is geen excuus natuurlijk en mag nooit betekenen dat het dan 3 of 4 dagen later pas opgepakt wordt. Ik snap eerlijk gezegd ook niet helemaal waar het misgaat, maar blijf bij mijn eerdere conclusie. 

Even iets anders: 11 januari is nog niet bij ons bekend en is denk foutief geïnterpreteerd als  oplosdatum omdat dat blijkbaar de eerst mogelijke datum is dat er een losstaande Guidion afspraak kan worden gemaakt bij 1 klant in de omgeving van Mill. Dit staat natuurlijk volledig los van een uiteindelijke oplosdatum. Ik zou deze datum bij deze dan ook definitief willen uitschakelen in dit geheel. Jullie hebben nog een zinnige update van ons tegoed. Ik kom hier hopelijk iets later nog op terug!

 

 

Bij ons lijkt het opgelost. Internet en TV werkt weer.

Ik heb nog geen bericht gehad, maar hier lijkt alles weer te werken.

 

Ik heb nog geen bericht gehad, maar hier lijkt alles weer te werken.

 

Hier in Sint Hubert lijkt alles ook weer te werken.

Reputatie 7
Badge +5

We kregen hier al wat meldingen binnen (dank daarvoor allen), ook aan deze kant is het officieel opgelost. Allemaal bedankt voor de activiteit binnen dit topic!

Reageer