Beantwoord

Verbindingsproblemen Maarssen 28-01-2022

  • 28 January 2022
  • 57 reacties
  • 779 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

57 reacties

Reputatie 1

Goedemiddag all, we zien aan onze kant dat het leeuwendeel van de getroffen aansluitingen weer online gekomen is na de tweede melding. Ervaart iemand nog verbindingsproblemen in Maarssen en zo ja; helpt een reset van het modem en de Media Converter ook niet?

@Jason Goed te horen dat Maarssen weer online is, Gouda is naar mijn weten nog steeds off-line.

Nog geen bericht gekregen dat er een monteur onderweg is, nu bijna 2 dagen offline.

 

 

Hi allen,

Graag had ik jullie een update gegeven, alleen momenteel heb ik nog geen update ontvangen van KPN. Ik zal @Ginny op de hoogte brengen en zij zal jullie morgen aan mobiel internet en updates kunnen helpen. Wij houden de druk op de ketel hoog en hopelijk kunnen wij snel een gedetailleerdere update plaatsen!

Heel erg bedankt voor de updates van vandaag. Dit is ook gewoon overmacht, we wachten het rustig af. Vind het wel erg prettig dat jullie er ook bovenop zitten.

@Gewoon_Jansen, Het zou weer moeten werken….problemen zijn opgelost.

zie ook dat @Cal er bovenop zit om de boel te updaten en van goed nieuws te voorzien, om 15.30 was 1 centrale weer op stoom, en nu de andere ook, waren 2 wijk centrales afgesneden van de buitenwereld.

@moderators, maak niet dit soort verzachtende opmerkingen als je ze niet na kunt komen, sla je een slecht figuur mee.

@Doornekamp33 Helaas hier nog niets hoor. Voor de zekerheid alles opnieuw opgestart maar nog geen verbinding (rode wereldbol).

Klopt, nog niet alles is weer on-line begrijp ik nu, er was sprake van dat het klaar was maar er zijn nog wat verbindingen plat.

Reputatie 7
Badge +15

Op het KPN forum ben je wat sneller op de hoogte van updates 😅

Je kan daar ook af en toe een kijkje nemen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Gewoon_Jansen 

Het PON lampje op de Huawei ONT brandt constant groen? Loopt de internetkabel vanaf de Huawei ONT naar de blauwe WAN poort van de Zyxel?

Hallo @Gewoon_Jansen 

Het PON lampje op de Huawei ONT brandt constant groen? Loopt de internetkabel vanaf de Huawei ONT naar de blauwe WAN poort van de Zyxel?

Ja, brandt constant groen. En kabel loopt gewoon naar de WAN-poort. Is sinds aansluiting door monteur niks aan gedaan dus het ligt niet aan een wijziging aan gebruikerskant.

Hi @Gewoon_Jansen,

Alsof ik net jouw bericht zelf geschreven heb. Rond 10.15 vloog het eruit met dezelfde beschrijving van zowel apparatuur als klantenservice…

Woonplaats Maarssen.

Volgende week donderdag ben ik de 1e. Zit hier met 2 thuiswerkers en 1 die via internet thuisstudie doet. Plus geen tv-diensten voor een week.

Was altijd zeer tevreden over T-Mobile, maar dit kan echt niet!

Goedemorgen, hier lijkt alles weer te werken, hopelijk is eea ook bij jullie inmiddels opgelost.

Fijn weekend!

Hi @Gewoon_Jansen,

Alsof ik net jouw bericht zelf geschreven heb. Rond 10.15 vloog het eruit met dezelfde beschrijving van zowel apparatuur als klantenservice…

Woonplaats Maarssen.

Volgende week donderdag ben ik de 1e. Zit hier met 2 thuiswerkers en 1 die via internet thuisstudie doet. Plus geen tv-diensten voor een week.

Was altijd zeer tevreden over T-Mobile, maar dit kan echt niet!

@LeonJ69, dit kan inderdaad geen toeval zijn want ik woon zelf ook in Maarssen (Albert Cuypstraat).

Talmastraat hier, vlak in de buurt dus. Zal nog eens bellen voor ze bij iedereen monteurs langs willen sturen...

Talmastraat hier, vlak in de buurt dus. Zal nog eens bellen voor ze bij iedereen monteurs langs willen sturen...

Heb ze nog even gesproken, ook omdat ik met een databundel zit (weliswaar unlimited maar ook hier zit een daglimiet op blijkbaar) die blijkbaar al bijna overschreden was. Inmiddels een code ontvangen waarmee ik 7 dagen echt onbeperkt internet zou moeten hebben als het goed is.

Doorgegeven dat er in de buurt een identiek probleem speelt, het zal niks doen aan de urgentie ben ik bang. Maar dan zal de monteur volgende week donderdag mogelijk wat gerichter aan de slag kunnen. 

Als er tussentijds een mogelijke oplossing is dan hoor ik (en @LeonJ69 neem ik aan ook) het graag.

@Ginny Gaat om de opmerkingen zoals "we zitten er bovenop” “houden het scherp in de gaten” en “zodra er wat bekent is laten we het gelijk weten” “we houden de druk op de ketel”, loze woorden die lijken op het pappen en nathouden.

(Heb ik in het verleden op kantoor ook al een gesprek over gehad met @Sander en @Brian )

En dat gebeurt dus niet, zodra de dienst er op zit lijkt het er op, doei ik ben er klaar mee, word in dit geval aan jou overgedaan  en hoera om 9.15, 2 uur na de bekent is gemaakt bij KPN dat het is opgelost kom jij om de hoek, lees ik alleen niet officieel dat het is opgelost door KPN jullie weten nog niks zeg je zelf, zit je er niet echt bovenop lijkt mij.

Dit soort zaken lees ik veel te veel hier, lopen veel ontevreden topics waar dit gezegd word ook dood en doven uit, er gaat teveel mis omdat het gewoonweg niet gebeurt omdat het uit het oog word verloren.

 

Jullie gebruiken dezelfde forum software als KPN, daar stellen de moderators na dit soort beloftes een reminder in en komen ze er bijna altijd op terug(soms een collega omdat ze het overgeven na hun dienst), iets wat jullie niet kunnen/konden (weet niet of het nu wel kan) dan is een notitie blokje een vereiste of een olifanten geheugen.

Reputatie 6

@Doornekamp33 Ik kan je garanderen dat je niet hoeft te twijfelen aan onze werkwijze! ☺ Het lijkt mij logisch dat wanneer de dienst van één van de collega's erop zit, dit wordt overgedragen naar de volgende collega. We kunnen moeilijk verwachten dat één collega 24/7 beschikbaar blijft om updates te geven. Ons team is prima op elkaar ingewerkt en wij kunnen dit zonder problemen van elkaar overnemen. Dat wij nog geen officiële afmelding van KPN hebben ontvangen, heeft níets te maken dat wij er niet bovenop zitten. Als wij aangeven dat we de ontwikkelingen scherp in de gaten houden, dan is dat ook zo. Wij houden van eerlijkheid en transparantie, maar kunnen niet altijd voorkomen dat updates wat langer op zich laten wachten dan in sommige gevallen gewenst is. Dat je onvrede ervaart in een ander topic, dat kan natuurlijk altijd, maar deze opmerkingen in dit topic zijn irrelevant.

@Doornekamp33 Ik kan je garanderen dat je niet hoeft te twijfelen aan onze werkwijze! ☺ Het lijkt mij logisch dat wanneer de dienst van één van de collega's erop zit, dit wordt overgedragen naar de volgende collega. We kunnen moeilijk verwachten dat één collega 24/7 beschikbaar blijft om updates te geven. Ons team is prima op elkaar ingewerkt en wij kunnen dit zonder problemen van elkaar overnemen. Dat wij nog geen officiële afmelding van KPN hebben ontvangen, heeft níets te maken dat wij er niet bovenop zitten. Als wij aangeven dat we de ontwikkelingen scherp in de gaten houden, dan is dat ook zo. Wij houden van eerlijkheid en transparantie, maar kunnen niet altijd voorkomen dat updates wat langer op zich laten wachten dan in sommige gevallen gewenst is. Dat je onvrede ervaart in een ander topic, dat kan natuurlijk altijd, maar deze opmerkingen in dit topic zijn irrelevant.

Dat je er niet 24 uur bent zeer begrijpelijk, ook niet nodig, probleem is alleen de woordkeuze, Ik hou het scherp in de gaten en zitten er bovenop en houden de druk op de ketel”  klinkt heel anders dan, We houden het in de gaten en zodra we meer te weten komen volgt er een update in dit topic”  en schept ook andere verwachtingen.

Ik lees bij KPN dat het is opgelost, een uurtje voordat er hier bericht komt dat er nog geen zekerheid is dat het is opgelost, dat is niet er bovenop zitten en scherp in de gaten houden namelijk, dat is afwachten tot er een bericht komt, die zeker komt maar dat duurt over die schijven van een voormalig monopolist nu eenmaal wat langer.:wink:

 

 

@Ginny Zou je mijn afspraak daar ook willen annuleren? Probeerde het net online, maar kan hem daar alleen wijzigen…

Dank!

Goedemiddag all, de verbindingsproblemen in Maarssen zijn genoteerd sinds omstreeks 14:15 inderdaad. In tegenstelling tot de melding dat het om grootschalige problemen zou gaan, betreft dit een zeer kleine groep gedupeerden. Sorry voor het ongemak, het wordt spoedig opgelost!

 

Helder, dank voor de terugkoppeling!

Goedemiddag all, de verbindingsproblemen in Maarssen zijn genoteerd sinds omstreeks 14:15 inderdaad. In tegenstelling tot de melding dat het om grootschalige problemen zou gaan, betreft dit een zeer kleine groep gedupeerden. Sorry voor het ongemak, het wordt spoedig opgelost!

Dank voor de update. Er wordt met spoedig eerder dan de monteurs afspraak bedoeld?

@Gewoon_Jansen @LeonJ69 

KPN heeft er ook last van en daar spreken ze over een kapotte glasvezelkabel.

KPN storing Maarssen

@Waqqas Dank! Lees het nodige op dat forum dat het mogelijk meerdere dagen kan duren. Hopelijk valt die schatting mee.

Reputatie 1

Hi @tim_nl, zojuist hebben wij elkaar ook in een privébericht gesproken! Graag laat ik je ook hier nog even weten dat ik om een update heb gevraagd bij mijn collega van de technische dienst. Ik wil namelijk dat je zo goed mogelijk door ons op de hoogte wordt gehouden. Ik hoop dan ook dat ik je vandaag meer kan vertellen over de status van het issue. Ik houd je op de hoogte, zodat je hier niet zelf achteraan hoeft te gaan! 

Beste Lisa,

Dank voor de update, ja zou top zijn als ik vandaag een update krijg vanuit de technische dienst zoals dat maandag ook is toegezegd:nerd: .

Nu drie dagen Offline, na eerder in januari al paar dagen uren offline te zijn geweest.

Hoop dan ook dat er inmiddels iemand bij de wijkcentrale de knoppen goed aan het zetten is (figuurlijk gesproken) .

Kijk uit naar je update.

Reputatie 7

Hi @tim_nl, fijn om te lezen! Excuus hiervoor en terecht dat je dit aanstipt. Ik vind dat er niet iets bestaat zoals te kritisch, dus goed dat je dit aangeeft. Ik ben gelijk het ander topic aan checken, maar ik zie hier geen beste antwoord meer. Ervaar jij dat ook? Yes, daar gaan we uiteraard wel vanuit! ✨

Reputatie 7

Heel graag gedaan @tim_nl! Super, dan staat het voor nu weer goed. Merci voor het aangeven en een fijne avond nog!

@Ginny Toch wederom problemen in Maarssen. Geen idee of het lokaal is of breder speelt. Zie op allestoringen veel meldingen binnenkomen bij KPN en T-Mobile.

 

Reputatie 1

In Zandweg Oostwaard is er ook een DSL storing, sinds ongeveer 12:00. Inloggen op mijn Tmobile (via mobiel uiteraard) bevestigd dat er een storing bekend is en dat die om 12:01 is aangemeld.