Beantwoord

Verbindingsproblemen Maarssen 28-01-2022

  • 28 January 2022
  • 57 reacties
  • 778 Bekeken

Sinds vanmorgen 10:15 geen internet meer, zowel vast als WiFi. Zelf een powercycle op mijn modem gedaan (Zyxel) nadat ik zag dat de LED van internet rood brandde. Geen succes. Daarna via chat contact opgenomen en wat verdere standaard stappen doorlopen, powercycle Media Converter en opnieuw het modem. Daarna nogmaals, maar wederom zonder succes. Lampjes van de Huawei media converter branden goed (Power, LAN en PON branden en LOS is uit, prima dus). Modem blijft na meerdere resets/powercycles een rode LED aangeven.

Medewerker vertelde mij dat er een monteur langs moest komen, mogelijk was er iets in de patch niet goed gegaan (kruising o.i.d.). Hij vertelde mij een sms af te wachten om een monteursafspraak met Guidion in te plannen. Deze kreeg ik netjes na het gesprek binnen en wat blijkt, er kan pas over 6 dagen iemand langskomen. Dat we het allemaal druk hebben begrijp ik, maar 6 dagen zonder diensten zitten is onacceptabel.

Nogmaals contact opgenomen, ditmaal gebeld en situatie uitgelegd. Medewerker besloot zelf met Guidion te bellen maar zonder resultaat, 6 dagen wachten. Er werd mij nog aangeraden om in de tussentijd dan maar mijn mobiel in te zetten als hotspot, maar dit is onmogelijk aangezien ik primair in mijn huis gebruik maak van bekabelde verbindingen (o.a. voor mijn pc om thuis te werken). Dit is inmiddels mijn 2e storing sinds 1,5 maand gebruik te maken van de diensten van T-Mobile. Dat er af en toe problemen zijn is niet erg, maar 6 dagen zonder diensten zitten, terwijl er gewoon (thuis)gewerkt moet worden is onacceptabel. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 28 January 2022, 15:54

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

57 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Gewoon_Jansen @LeonJ69 

KPN heeft er ook last van en daar spreken ze over een kapotte glasvezelkabel.

KPN storing Maarssen

Reputatie 7
Badge +4

Hi allen,

Graag had ik jullie een update gegeven, alleen momenteel heb ik nog geen update ontvangen van KPN. Ik zal @Ginny op de hoogte brengen en zij zal jullie morgen aan mobiel internet en updates kunnen helpen. Wij houden de druk op de ketel hoog en hopelijk kunnen wij snel een gedetailleerdere update plaatsen!

Reputatie 1

Hi @tim_nl, ik ben echt ontzettend blij om te zien dat jij inmiddels weer van een goedwerkende verbinding aan het genieten bent! Zojuist wilde ik dan ook de vergoeding van de afgelopen dagen voor je in orde maken, maar ik zie dat mijn collega dit al voor je heeft gedaan. Weet dat als ik nog iets voor je kan betekenen, je hier altijd aan kunt kloppen. Maak er een hele mooie dag van! ✨

Hi @Lisa , dank voor je bericht en ja het is goed om weer online te zijn, wel frappant dat je collega zag dat ik weer online was, maar niet dat de verbinding vrijdag even online en toen weer offline was:rolling_eyes: .

En dat een andere collega opeens een topic op beantwoord zet terwijl de betreffende persoon nog niet online is….., of ben ik (te) kritisch?

Ik hoop nu echt dat we online mogen blijven voor februari en als het kan heel 2022.

 

Reputatie 1

Hi @tim_nl, fijn om te lezen! Excuus hiervoor en terecht dat je dit aanstipt. Ik vind dat er niet iets bestaat zoals te kritisch, dus goed dat je dit aangeeft. Ik ben gelijk het ander topic aan checken, maar ik zie hier geen beste antwoord meer. Ervaar jij dat ook? Yes, daar gaan we uiteraard wel vanuit! ✨

Hi @Lisa dank voor de update, nee dat #antwoord is er weer afgehaald, was ook niet echt het antwoord daar nog niet iedereen in Gouda weer online is. 

 

Reputatie 1

Hi @Lisa dank voor de verdere informatie, maar is dit nu slechte voorbereiding of niet weten wat de gevolgen zijn.

Kun je iemand anders vragen voor morgen om een update te geven, hoop toch echt dan niet vandaag, dan wel online het weekend in te gaan, wellicht zoals @lsvleeuwen ook aangeeft de DSL tijdelijk weer online zetten??

Ik kijk uit naar je terugkoppeling en hoop op goed bericht.

In ieder geval alvast een goed lang weekend!

Reputatie 7

Hi @tim_nl, graag gedaan! Het is zeker niet zo dat er áltijd een groep klanten offline gaat bij een nieuwe oplevering. Het is ons nog steeds niet duidelijk wat er precies voor zorgt dat de splitter in de Pop uitgaat. Het gebeurt in ieder geval regelmatig genoeg om hier een structurele oplossing voor te zoeken. En die hebben we gevonden! We zorgen ervoor dat in alle gevallen (bij GPON) de monteur bij een oplevering eerst bij de klant de NT (een media converter die standaard bij klanten op de glasvezelaansluiting is aangesloten) van de stroom haalt of dit door middel van een telefoontje aan de klant vraagt. Dus dit staat zeker bij ons op de radar.

Yes, ik heb dit gelijk gevraagd! Mijn collega checkt dit morgen en laat het weten als er nieuws is. Dus als er een nieuwe update binnenkomt morgen, dan krijg jij die doorgespeeld. Het tijdelijk omzetten naar DSL dat is jammer genoeg geen optie, sorry! Zojuist heb ik je in ieder geval van een extra code voorzien voor onbeperkt internet. Hopelijk zorgt dit ervoor dat je deze dagen zo prettig mogelijk kunt overbruggen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, we zien aan onze kant dat het leeuwendeel van de getroffen aansluitingen weer online gekomen is na de tweede melding. Ervaart iemand nog verbindingsproblemen in Maarssen en zo ja; helpt een reset van het modem en de Media Converter ook niet?

Reputatie 6

@Doornekamp33 wat voor soort verzachtende opmerkingen doel je op? Natuurlijk is niemand blij als het internet niet werkt, maar ik speur geen grote onvrede in dit topic over dingen die gezegd zijn door mijn collega’s.

@LeonJ69 Wat ontzettend fijn om te lezen dat alles weer werkt. Ik hou het onderzoek nauwlettend in de gaten, maar wij hebben nog geen officiële afmelding gehad van KPN. Daarom wacht ik nog even voordat ik het probleem hier afmeldt. 

@Waqqas Dankjewel voor je link naar KPN, dat is ontzettend fijn!

 

Zijn er mensen die nog steeds problemen hebben met de verbinding? Probeer eens een powerflip. Werkt het hierna nog niet, laat dan gerust van je horen!

Ook zojuist weer de klantenservice gesproken, inmiddels is men erachter dat het een algemene grotere storing is in Maarssen. (Volgens de medewerker om 14.15 aangemeld als 'grote' storing.)

Zou nu opgeschaald worden en vermoedelijk al eerder dan de 6 dagen wachttijd opgelost zijn.

Hij vroeg de afspraak voor de zekerheid te laten staan en deze indien de storing dit weekend verholpen is zelf de afspraak met Gidion te cancellen.

Sinds vanmorgen vroeg weer internet, dank. In tegenstelling tot een bericht hierboven ben ik uitermate tevreden over hoe de communicatie hier is verlopen. 

Er staat bij mij nog een monteurs afspraak voor donderdag open, deze kan geannuleerd worden. Zal morgen even bellen.

Ook zojuist weer de klantenservice gesproken, inmiddels is men erachter dat het een algemene grotere storing is in Maarssen. (Volgens de medewerker om 14.15 aangemeld als 'grote' storing.)

Zou nu opgeschaald worden en vermoedelijk al eerder dan de 6 dagen wachttijd opgelost zijn.

Hij vroeg de afspraak voor de zekerheid te laten staan en deze indien de storing dit weekend verholpen is zelf de afspraak met Gidion te cancellen.

Super, laten we elkaar op de hoogte houden hier.

Reputatie 6

@Gewoon_Jansen Fijn dat ook bij jou alles weer als een zonnetje werkt! Ik heb de monteursafspraak direct voor je geannuleerd, scheelt je weer een belletje morgen. Ik wens je een mooie dag toe! 

Reputatie 7

Hi @tim_nl, ik ben echt ontzettend blij om te zien dat jij inmiddels weer van een goedwerkende verbinding aan het genieten bent! Zojuist wilde ik dan ook de vergoeding van de afgelopen dagen voor je in orde maken, maar ik zie dat mijn collega dit al voor je heeft gedaan. Weet dat als ik nog iets voor je kan betekenen, je hier altijd aan kunt kloppen. Maak er een hele mooie dag van! ✨

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb het doorgegeven aan de moderators, hopelijk wordt het Storingstopic snel geüpdate zodat je daar de voortgang kan lezen.

https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-28438

Edit het betreft een kleine storing volgens de moderators, ongeveer 15 gedupeerden. Hiervoor komt geen melding in het storingstopic.

Reputatie 6

Ook jouw afspraak heb ik geannuleerd @LeonJ69

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, de verbindingsproblemen in Maarssen zijn genoteerd sinds omstreeks 14:15 inderdaad. In tegenstelling tot de melding dat het om grootschalige problemen zou gaan, betreft dit een zeer kleine groep gedupeerden. Sorry voor het ongemak, het wordt spoedig opgelost!

Reputatie 7

Hi @tim_nl, heel goed dat je dit aangeeft! Ik ben direct een kijkje gaan nemen achter de schermen en ik zie dat mijn collega's van de technische dienst ontzettend druk zijn om jou weer online te krijgen. Zij zijn aan het onderzoeken of de netwerkbeheerder aangestuurd dient te worden of Guidion om dit te verhelpen. Zojuist heb ik je van een Unlimited Data voucher voorzien in een privébericht. Zo hoef je namelijk niet tussentijds je GB's op te hogen en kun je een hotspot maken van jouw telefoon, om zo toch gebruik te maken van onbeperkt internet. Ik hoop dat we jou snel kunnen verblijden met goed nieuws! ☘️

 

https://forum.kpn.com/internet-9/internetstoring-in-maarssen-558244

 

Nieuwe link op KPN forum (oude is verwijderd). Oplossen gaat waarschijnlijk toch langer duren omdat ze moeilijk bij de kabel kunnen komen die beschadigd is.

Reputatie 7

Hi @tim_nl, zojuist hebben wij elkaar ook in een privébericht gesproken! Graag laat ik je ook hier nog even weten dat ik om een update heb gevraagd bij mijn collega van de technische dienst. Ik wil namelijk dat je zo goed mogelijk door ons op de hoogte wordt gehouden. Ik hoop dan ook dat ik je vandaag meer kan vertellen over de status van het issue. Ik houd je op de hoogte, zodat je hier niet zelf achteraan hoeft te gaan! 

Reputatie 7
Badge +4

Dank @Waqqas en @LeonJ69 voor het doorlinken van de informatie van KPN!

Hoi allen,

Jammer genoeg is het, door de renovatie van de brug, lastig om de kabel te herstellen. Als netwerkbeheerder heeft KPN aan ons doorgegeven dat ze aan het eind van de middag een update verwachten te geven. Zodra deze informatie binnen is zal ik proberen om snel een update in dit topic te geven. Samen met KPN zijn wij hard op zoek naar een manier om dit snel op te lossen, alleen is de kans reëel dat het door de renovatie van de brug pas na het weekend lukt.

Mocht iemand gebaat zijn bij extra internet voor een mobiele bundel, stuur mij dan graag in een privébericht jouw postcode, huisnummer, en het mobiele nummer door waar het om gaat. Vervolgens probeer ik snel een privébericht met daarin een code toe te sturen waarmee je extra internet kan activeren.

Ondertussen werken wij onverminderd hard door en ik hoop dat er snel licht is aan het einde van de tunnel!

Reputatie 7

Hi @tim_nl, zoals beloofd heb ik een update voor je weten te bemachtigen! Guidion is momenteel aan het langsgaan bij de vermoedelijke ‘boosdoeners’ die ervoor zorgen dat jij op dit moment offline bent. Guidion is al bij enkele adressen langs geweest en er staan er nog een paar op de planning. De verwachting is dat als Guidion bij het laatste adres is langs geweest, dat jij weer van een goedwerkende verbinding kunt genieten. Nogmaals excuses voor deze situatie! Er wordt dus volop werk van gemaakt om jou weer online te krijgen. Als wellicht een extra code jou kan helpen thuis, laat het mij dan vooral weten. Dan stuur ik er graag nog één jouw kant op! 😊

Vandaag geen enkele reactie vanuit T-Mobile. Hoop dat men hier morgen weer bovenop zit. Alvast bedankt.

Reputatie 1

Ter info: De verbinding in Maarssen is ondertussen hersteld. Ik heb een email ontvangen om 2:53 dat de storing verholpen is.

Reputatie 7

Hi @tim_nl, goed dat je aangeeft dat je iets meer achtergrondinformatie wilt! Ik licht dit graag kort aan je toe. Op het moment dat een klant met een type NT die niet geschikt is voor het GPON netwerk gepatcht wordt in de pop, dan zorgt dat voor inteferentie en valt onze splitter uit. Hierdoor kunnen er klanten zonder diensten komen te zitten, zoals bij jou nu het geval is. Vandaag is wellicht wat snel om ervan uit te gaan dat je weer online komt, maar met de aansturing zal Guidion langs de PON gaan om daar de patching om te zetten en eventueel een oorzaak van de issues verwijderen. Ik kijk gedurende de dag weer of ik je van een update kan voorzien. Goed om te melden is dat ik morgen een dagje vrij ben, dus ik probeer je vandaag zoveel mogelijk duidelijkheid mee te geven! 

Reputatie 1

Hi @tim_nl, graag gedaan! Het is zeker niet zo dat er áltijd een groep klanten offline gaat bij een nieuwe oplevering. Het is ons nog steeds niet duidelijk wat er precies voor zorgt dat de splitter in de Pop uitgaat. Het gebeurt in ieder geval regelmatig genoeg om hier een structurele oplossing voor te zoeken. En die hebben we gevonden! We zorgen ervoor dat in alle gevallen (bij GPON) de monteur bij een oplevering eerst bij de klant de NT (een media converter die standaard bij klanten op de glasvezelaansluiting is aangesloten) van de stroom haalt of dit door middel van een telefoontje aan de klant vraagt. Dus dit staat zeker bij ons op de radar.

Yes, ik heb dit gelijk gevraagd! Mijn collega checkt dit morgen en laat het weten als er nieuws is. Dus als er een nieuwe update binnenkomt morgen, dan krijg jij die doorgespeeld. Het tijdelijk omzetten naar DSL dat is jammer genoeg geen optie, sorry! Zojuist heb ik je in ieder geval van een extra code voorzien voor onbeperkt internet. Hopelijk zorgt dit ervoor dat je deze dagen zo prettig mogelijk kunt overbruggen.

Hi @Lisa dank voor de update, of in ieder geval de verdere uitleg.

Maar wat is de status van Guidion? en geef mij maar een Ippon, dit kan veel beter en sneller “een ippon in judo wordt een wedstrijd in één aanval beslist. Dit kan dus al na een seconde het geval zijn” :wink: .

Dus hoor graag wat de status is, anders schaf ik een router aan met sim voor internet en misschien kunnen jullie die kosten dan vergoeden?? Ik denk graag in oplossingen….

Hopende van je te horen, daar we weer als T-mobile family online kunnen #unlimited