Beantwoord

Verbindingsproblemen Spijkenisse?

  • 1 January 2022
  • 41 reacties
  • 469 Bekeken

Reputatie 2

Sinds gisteravond ongeveer 23.30 geen signaal meer en dus geen tv, bellen en internet.

Modem gereset, niks helpt. Kan nergens iets vinden over storing en kan het nergens anders melden dan hier. Slechte zaak. 

Nu nog steeds geen signaal. 

 

icon

Beste antwoord door Mars71 10 January 2022, 21:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

41 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Mars71

Je publieke op adres is zichtbaar op bovenstaande foto dus zou je deze kunnen bewerken omdat dit een openbare community is?

Of heb je ondertussen een andere IP adres? Dat zou ook kunnen.

Wat is bovendien de maximaal haalbare snelheid volgens de postcodecheck van T-Mobile nu?

Reputatie 2

@Mars71

Je publieke op adres is zichtbaar op bovenstaande foto dus zou je deze kunnen bewerken omdat dit een openbare community is?

Of heb je ondertussen een andere IP adres? Dat zou ook kunnen.

Wat is bovendien de maximaal haalbare snelheid volgens de postcodecheck van T-Mobile nu?

Het IP adres is inmiddels veranderd.. 

Volgens de postcodecheck is 98 Mb/s hier haalbaar en zoals je ziet in de afbeelding had ik 85 Mb/s via de 2.4 Ghz wifi wat op zich een prima snelheid is.. Nu haal ik met de 2.4Ghz wifi tussen de 45 en 50 Mb/s wat een stuk minder is. Ergens gaat er dus op de lijn iets niet goed. De Guidion monteur haalde met zijn meting max 66 Mb/s en dat was bekabeld direct op de isra, met zoals hij zei, 3x zoveel foutmeldingen als de norm al was de lijn stabiel. Dat is ook waarom KPN aangestuurd werd maar die gaf aan dat het signaal pima was. Zijn meting was zelf maar 58 Mbs.... 

Reputatie 7
Badge +15

@Mars71

Welke modem heb je? Ik had ook 100 Mbps VDSL gehad en met 2,4 GHz was het maximum altijd 50 Mbps en met 5 GHz kwam ik rond de 95 Mbps.

Als je nu een bekabelde test doet welke snelheid haal je dan?

Reputatie 2

Ik heb een Zyxel standaard modem en een 100 Mbps abonnement omdat hier volgens de postcodecheck 98 Mbps snelheid mogelijk is.

Bekabeld haal ik nu 68 Mbps en via de wifi 5 Ghz direct naast de modem 64 Mbps.... En dit terwijl het in het begin een stuk hoger was zoals op het eerste screenshot en dat was op 2.4Ghz.

De verbinding is stabiel, maar haalt niet meer de snelheid die ik eerst had en dat is vreemd want er is hier niets gewijzigd. Ook de postcodecheck  geeft nog steeds 98 Mbps aan. De Guidionmonteur gaf aan stabiel maar niet de goede snelheid en veel fouten (voor de gebruiker niet merkbaar anders dan in de snelheid) op de lijn, een bijna 3voud van de norm. KPN zegt gewoon de lijn is goed ik zie niks geks (ik was werken, mijn vrouw was thuis) maar heeft alleen het isra punt bekeken en 58 Mbps op de lijn gemeten en verder geen onderzoek gedaan.

Ergens gaat er iets niet goed want de snelheid was in het begin aanzienlijk beter. In het gebruik mis ik het niet direct maar ik betaal wel voor meer... Ook vreemd dat er laat in de avond voor oud en nieuw spontaan stekkers zijn omgewisseld waardoor mijn verbinding weg viel wat de oorzaak van deze ontdekking was. Sinds het terugplaatsen van de stekkers op de juiste plek in de wijkkast is de snelheid omlaag gegaan.

 

Aangezien ik klant ben bij Tmobile en niet bij KPN zal ik ook van KPN verder geen medewerking krijgen en zullen ze naar mijn eigen provider verwijzen.

Tmobile,.. Wat nu? 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Mars71, bedankt voor je uitgebreide beschrijving; zo krijgen we steeds beter inzichtelijk waar het mogelijk aan kan liggen! 

Ik zie dat de netbeheerder vanmorgen vroeg een online afspraaktool verzonden heeft om een monteur in te plannen. Netbeheer komt dan graag op locatie langs om uit te vogelen waardoor jij een lagere snelheid binnenhaalt en zullen dit herstellen. Is het inmiddels gelukt om de afspraak te maken?

Reputatie 2

Hallo @Jason,

ik heb inmiddels een afspraak kunnen maken voor aanstaande donderdag. Dankjewel...

Wordt vervolgd........ 

Reputatie 2

Nou weer een update.. 

KPN monteur (een andere dit keer) is geweest.

Deze vond 60Mb/s idd wat weinig en heeft een poortwissel gedaan in de wijkkast en alles omgelegd... En voila.. Terug op de 85 Mb/s en dat is best netjes gelet op de kabels die er al 35 jaar liggen.....blijft natuurlijk vreemd dat dit 31 december 23.30 ontstaan is, daar had hij ook geen verklaring voor maar het werkt weer goed, stabiel en een mooie snelheid...

Nu nog internet want er is weer storing bij Tmobile...…

Verbindingsprobleem is wat dat aan gaat opgelost... Na bijna een maand 🙄

Reputatie 2

En internet doet t ook weer.... 😏

Reputatie 7

Hi @Mars71, wat een top nieuws zo voor het weekend! Zowel dat je weer de juiste snelheid behaalt als dat je weer online bent. Thanks voor het delen! Ik wilde aan de slag gaan voor een vergoeding, maar ik kan dit op dit moment nog niet voor je fixen. Ik zie dat de vorige factuur eerst nog betaald moet worden, die onlangs gestorneerd is. Als je dit in orde hebt gemaakt, wil je hier dan een seintje geven? Dan ga ik graag voor je aan de slag om jouw vergoeding van de afgelopen weken te regelen! 💪

Reputatie 2

Hoi @Lisa ik lees net pas je berichtje

Er is inderdaad door mij de betaling van januari gestorneerd omdat ik niets meer hoorde, ik toch enkele weken geen of slecht signaal had, ik feitelijk zelf overal achter aan moest en er verder nergens over compensatie werd gesproken. Ik had zoiets dan haal ik die betaling terug want ik betaal niet voor iets wat niet werkt. Februari is overigens wel normaal afgeschreven. De reden dat ik nu pas kijk was omdat ik een reactie/vraag wilde plaatsen omdat mijn signaal nu vanwege een openstaande rekening is geblokkeerd en dus hoe dit op te lossen... 

Reputatie 7
Badge +14

Pas als het probleem is opgelost kan T-Mobile met de duur van de verstoring het creditbedrag berekenen.

Zoals Lisa schrijft, als jij alle openstaande facturen hebt betaald kan zij dat in orde maken.Tevens wordt je na de betaling weer aangesloten. Het creditbedrag wordt dat met de volgende factuur(en) verrekend.

Reputatie 7

Hi @Mars71,

Zoals eerder @Lisa en @eric netjes aangeven, dient het openstaande bedrag eerst in orde te worden gemaakt. Op die manier kan de blokkade, die door de openstaande rekening is gekomen, eraf worden gehaald en de vergoeding in orde worden gemaakt voor de periode dat jij geen gebruik hebt kunnen maken van de verbinding. Ook om eventuele incassokosten te voorkomen is het noodzakelijk om de rekening te betalen. Met de vergoeding trekken wij het dan weer recht. Wil je ons laten weten of het lukt met de betaling? We horen het graag van je.

Reputatie 2

Hi @Mars71,

Zoals eerder @Lisa en @eric netjes aangeven, dient het openstaande bedrag eerst in orde te worden gemaakt. Op die manier kan de blokkade, die door de openstaande rekening is gekomen, eraf worden gehaald en de vergoeding in orde worden gemaakt voor de periode dat jij geen gebruik hebt kunnen maken van de verbinding. Ook om eventuele incassokosten te voorkomen is het noodzakelijk om de rekening te betalen. Met de vergoeding trekken wij het dan weer recht. Wil je ons laten weten of het lukt met de betaling? We horen het graag van je.

 

Raar dat ik niks meer hoorde en dus eerst wel moet betalen om dat vervolgens later weer terug te krijgen. Dit had toch gelijk in/met januari verrekend kunnen worden. Nu wordt het een beetje heen en weer schuiven van tegoeden en als ik niks had gedaan had ik er vermoedelijk ook niks meer van gehoord. Maar goed... Ik zal het bedrag dan van de week wel overmaken en zie wel wanneer ik het weer terug krijg.... 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mars71, bedankt voor je terugkoppeling! Zodra het maandbedrag betaald is, zullen wij overgaan tot de vergoeding. Houd ons alsjeblieft in dit topic op de hoogte, dan pakken we het meteen op.

Reputatie 2

Hoi @Mars71, bedankt voor je terugkoppeling! Zodra het maandbedrag betaald is, zullen wij overgaan tot de vergoeding. Houd ons alsjeblieft in dit topic op de hoogte, dan pakken we het meteen op.

De betaling is inmiddels gedaan en alles werkt weer. Ik ben benieuwd naar de vergoeding.

Gr. Marcel

Reputatie 7

Hi @Mars71, helemaal top dat alles weer werkt en dat de betaling is geregeld! Ik ben dan ook gelijk aan de slag gegaan voor de vergoeding. Jij kunt dit checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan betekenen. Weet in ieder geval dat jij hier altijd terechtkunt! 😁