Verzameltopic: Hoge Latency sinds 17:45 in gebied 4761KR

  • 18 August 2023
  • 281 reacties
  • 8475 Bekeken

Reputatie 2

Sinds vandaag omstreeks 17:45 een trage verbinding en een latency van 53ms. Zit de backbone vol?

 

 

 

Demi van Odido 8 maanden geleden

Hi allemaal, hier ben ik weer, maar dan met duidelijke update over de situatie. Het probleem zou nu echt opgelost moeten zijn! De oorzaak was dat er niet genoeg bandbreedte was waardoor de tweede link ‘down’ ging en dus voor veel latency zorgde in de avonduren. Tweede link is een tweede verbinding/backup. Toen deze down ging was er nog maar één over waardoor er in de avond niet genoeg bandbreedte was voor alle klanten.

Ze hebben dit nu gefixt en geven alle links ook nog een upgrade zodat dit probleem niet meer voorkomt in de toekomst. 

Nu is dit natuurlijk topnieuws van onze kant, maar ik wil uiteraard ook jullie ervaring vanavond weten of het probleem daarmee ook daadwerkelijk is opgelost. Als jullie mij vanavond hier een update kunnen geven dan kan ik intern terugkoppelen wat de ervaringen zijn na de fix. Bedankt alvast allemaal!

 

Bekijk origineel

281 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DomiDuDe 

Zou je eens enkel de T-Mobile router kunnen gebruiken en een laptop bekabeld aansluiten? Is de latency dan ook zo hoog wanneer je een speedtest doet met de Ookla speedtest app?

Reputatie 2

@Waqqas ik kan dit nu niet meer testen. 

Rond 12:20 was het weer normaal. Vermoed toch wel drukte op het netwerk. 

 

Reputatie 2

Denk toch dat de drukte op lijn dit veroorzaakt.

Het loopt weer richting de avond en de latency loopt weer op. Download snelheid kakt in rond de 200 mbit.

 

Ik kom uit dezelfde regio en ervaar dezelfde problemen. Hoge latency gisterenavond en vanavond, overdag lijkt het allemaal prima te zijn.

Reputatie 2

Als ik een trace route doe naar 8.8.8.8

Komik eerst bij een host van glassoperator.nl welke al een beetje fladdert qua latency. Daarna zie je een host 10.10.16.85 daar zie nog hogere latency.

 

Lijkt me zaak voor T-Mobile om die pijp eens na te lopen.

 

Reputatie 3

Ik kan dit beamen vanuit regio Roosendaal, exact hetzelfde scenario

waar de bandbreedte overdag altijd gemiddeld 950/950 is is het gisteravond en deze avond eigenlijk overal en nergens, gemiddeld tussen de 20 tot max 150 down, upload gaat nog wel
 


Zelfde voor de latencies, spiken ook ineens erg omhoog​​​​​​


En dit probleem zet zich ook door tot op de IP TV, waardoor de rest van het huishouden hier al 2 avonden problemen heeft met het normaal kijken van TV.

Reputatie 2

Ik had al wel zo'n vermoeden dat het niet een alleen staand probleem zou zijn.

Het lijkt ook pas rond vrijdag te zijn begonnen. 

Ik zit zelf in Zevenbergen maar volgens mij loopt de T-Mobile lijn via Roosendaal.

Hopelijk lezen ze mee :)

 

Reputatie 3

Ter aanvulling, wat @DomiDuDe ook al vermeld over de tracert en de glasoperator
 

Daar springt de latency ineens forst omhoog

Reputatie 3

Inmiddels 3e avond dat dit lijkt te gebeuren (kan er bijna een klok op gelijk gaan zetten)

Heel de dag gaat het goed, upload/download rond de 900~950mbit, het is na 18:00 uur, en de snelheid stort weer in

Toegegeven, in mindere maten dan gister en eergister (maar dan kan ik de loop van de avond nog verder afnemen, dat merkte ik gister en eergister ook)


daarnaast springen de latencies ook weer omhoog, waar dit gemiddeld 9~12ms is heel de dag zitten we nu weer doodleuk gemiddeld in de 45~55


Dus T-Mobile, al enig idee waar dit aan kan liggen? of ligt dit aan het netwerk van ODF? In ieder geval begint het nu toch wel echt vervelend te worden, 3 avonden op rij.

Reputatie 2

Hier inderdaad ook hetzelfde verhaal. 

@Jason weet jij raad? 😬

Reputatie 2

Hier ook vanuit Roosendaal hetzelfde issue.
tijden komen bijna overeen, en inmiddels nu de 3e keer dit weekend.


ik merkte dit vorig weekend en die daarvoor ook al.
herstarts van diverse apparatuur lijkt niets op te lossen.

Reputatie 2

Ik woon in Roosendaal en mij viel het vanaf afgelopen vrijdagavond ineens op. En dan met name tijdens het tv kijken. Haperend beeld, pauzerend beeld, enorme fluctuaties in beeldkwaliteit waarbij je constant de streamkwaliteit ziet afschalen/opschalen. Enorm irritant.

Ook hier de zelfde constatering van latency issues. Herstarten van apparatuur heeft geen enkel nut (sowieso aangezien de vertragende hop in het netwerk van T-Mobile zit en niet bij de abbonnee thuis).

Hier moet T-Mobile echt naar kijken.

Reputatie 2

Zo te zien ben ik dan niet de enige met dit issue, en kan ik mijn eigen hardware (ONT-->UniFi UDR) uitsluiten.
Tevens had ik (alvorens ik dit topic had gezien), een gelijkwaardige melding aangemaakt.

 

Het lijkt er inderdaad op, alsof er een router oid het niet meer aan kan, en vol loopt.
Hopelijk kan iemand dit probleem eens bekijken, aangezien dit voor mij inmiddels het 3e weekend op rij aan de gang is (door de weeks geen issues)!

Reputatie 1

Ik heb geen eigen hardware, alleen het providermodem bedraad op mijn thuisnetwerk en heb exact hetzelfde probleem in Roosendaal.

Netflix kijken was gisterenavond rond 9 uur zelfs onmogelijk. Snelheid via speedtest dook onder de 20 mbit.

Reputatie 2

Bij mij is het issue weer begonnen.
Opnieuw weer high latency.. qua tijd weer rond hetzelfde moment begonnen.
Lijkt in de avonden dus terug te keren… lijkt alsof iets het verkeer niet aan kan?

 

@Waqqas kan jij hier meer duidelijkheid over geven?
ik heb vanmiddag iemand op de chat gesproken, maar gaan verder niets doen zolang er topics open zijn.

Reputatie 3

Yep, zie hier hetzelfde, sinds 17:40

latency weer door het dak, bandwith door de vloer, lijkt er dus op dat waar het voorgaande weken (als ik het zo mag lezen) waar het alleen in het weekend was, het nu ook gewoon door de weeks verder gaat. 


 

Reputatie 2

Ben hier via Tweakers gekomen. In 4711 (St. Willebrord) ook sinds gisteren een hoge ping en brakke verbinding.

TV kijken via Canal Digitaal onmogelijk. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @DomiDuDe@RickSKB@TMRobin1994@niekniek1989@lastride@Donai@Microstar,

Bedankt allemaal voor jullie melding en de informatie die jullie door hebben gegeven, dat helpt ons enorm om dit op te lossen! 😃 Hier gaan wij ook heel graag voor jullie achteraan. Vanmiddag heb ik samen met de andere moderatoren een lijntje uitgezet, alleen heeft dit nog niet het gewenste resultaat geleverd. Daarom ga ik een andere afdeling voor jullie benaderen en ik hoop dat zij snel de oorzaak weten te vinden en de juiste stappen weten te ondernemen.

Hoe dan ook zal dit volledig opgelost worden, wij gaan hier voor jullie achteraan en onze tanden in zetten! 

 

@TMRobin1994 Nog een apart verzoek voor jou: momenteel heb je nog niet jouw T-Mobile voor thuis abonnement gekoppeld aan jouw Community account. Graag wil ik je daarom vragen om je klantnummer op te zoeken via je My T-Mobile Thuis account: Mijn gegevens. Het klantnummer heeft het template ABC12345 en als je dit klantnummer toevoegt aan je Community profiel kunnen alleen moderatoren met je klantdossier en klantnummer meekijken. Alternatief kan je mij ook je postcode, huisnummer, geboortedatum, en de laatste vier cijfers van je IBAN via een privébericht toesturen. Ik voeg ook jou graag toe aan het lopende onderzoek! 😃

Reputatie 3

@Cal klantnummer zou er nu aan moeten hangen,

 

Reputatie 7
Badge +4

Super, dankjewel @TMRobin1994! Ik voeg je meteen toe aan het lopende dossier. Excuus trouwens, ik zag dat ik vergeten was om de link naar je My T-Mobile account toe te voegen aan mijn bericht. Top dat het is gelukt en ik hoop je snel de oplossing te kunnen bieden! 🙂

Reputatie 2

Hoop dat er snel een oplossing komt. Met een download van 20mbit en een upload van 900mbit is het niet prettig surfen. 🤣

Reputatie 1

Lekker vooruitzicht zeg voor nieuwe klanten, twijfel nu al om maar gewoon bij Ziggo te blijven.

Dikke overboekingen voor 40 euro p/m, goedkoop=duurkoop.

Reputatie 2

Het is vanavond nog erger dan afgelopen weekend. Fatsoenlijk tv kijken zit er niet eens in.

Asap escaleren wat mij betreft. Het is volgens mij duidelijk te zien waar men moet zoeken…..

Reputatie 2

Gisteren leek het inderdaad nog erger dan afgelopen weekend (waarop ik dit ook elke dag had, van vrijdag tm gisteren).
TV kijken via de T-Mobile app lukt nagenoeg bijna niet (net als andere streaming diensten).
Ik hoop dat men dit serieus en snel kan oppakken!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @DomiDuDe@RickSKB@TMRobin1994@niekniek1989@lastride@Donai@Microstar,

Inmiddels heb ik samen met de andere moderatoren een aantal afdelingen op de hoogte gesteld van het probleem. Het netwerkteam is druk aan de slag om de oorzaak hiervan te achterhalen. Hoe snel dit lukt durf ik nog niet te zeggen, alleen vermoed ik wel dat het een aantal dagen kan duren voordat we preciezer weten waar de speld in de hooiberg zit. Wij doen er alles aan om dit zo snel mogelijk voor jullie te achterhalen. 

Zodra er meer bekend is kunnen jullie dat zeker in dit topic lezen. Ondertussen zijn wij met man en macht voor jullie bezig om dit tot op de bodem uit te zoeken!

Reageer