Beantwoord

website niet bereikbaar, via VPN wel



Toon eerste reactie

41 reacties

‘t Lijkt inderdaad op een DNS-probleem.
Via dnschecker.org blijkt ongeveer 1/3 van de europese dns-servers dit adres niet te kennen.

Maar als ik in de bekende zoek-machine dit adres intik, is het eerste resultaat de website, en staat daar ook in cache. Klik ik erop dan ga ik ernaartoe (via vpn).

Ik was in de veronderstelling dat de dns-servers eens in de zoveel tijd onderling gegevens uitwisselen/synchen. Blijkbaar is het daar ergens misgegaan, want het domain wordt al een aantal jaar gebruikt via de betreffende hosting.

Beste oplossing: andere (lees: completere) dns-server gebruiken.
Heeft iemand hier een suggestie?

oja, ik zit achter een ZYXEL - VMG8825-T50 router

Reputatie 7
Badge +15

@Arie_h 

Op een computer kan je evt met behulp van een programma als DNS Jumper kijken welke DNS deze website herkent alvorens je het in de modem aanpast.

Maar zit je echt vaak op deze website? Anders zou je gewoon een VPN of 4G kunnen gebruiken?

Reputatie 1

Is er nog iets wat ik kan doen aan mijn modem-instellingen oid? Of is dat alleen voor problemen met hosting?
Het begint nu echt goed onhandig te worden zo.

Reputatie 1

Ik kan www.schiphol.nl en www.mijnaansluitingen.nl  niet bereiken via mijn thuis adsl verbinding, ik krijg in chrome onderstaande foutmelding DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN , en dit duurt al een tijdje.  Daarnaast valt mijn internet verbinding om de paar dagen weg. Via een vpn verbinding is deze site gewoon bereikbaar. Wanneer wordt dit opgelost ?

 

 

Ik heb precies het zelfde gehad, maar dan met andere sites, waaronder klm.com.

De uiteindelijke en enige oplossing was een modem vervanging vanuit T-Mobile. Dat heeft geholpen.

 

We zijn inmiddels ‘een paar weken’ verder en ik heb nog steeds geen oplossing voor dit verschijnsel.

Een traceroute via VPN:
traceroute to www.hitzert-cardenas.com (129.121.3.175), 64 hops max
  1   10.18.xxx.xxx  11,836ms  11,733ms  12,580ms 
  2   109.202.xxx.xxx  486,976ms  16,641ms  39,615ms 
  3   185.23.212.8  17,273ms  14,227ms  14,359ms 
  4   149.6.110.185  12,612ms  12,710ms  12,785ms 
  5   154.25.6.25  13,512ms  20,381ms  13,821ms 
  6   154.54.39.217  104,275ms  104,555ms  104,473ms 
  7   154.54.30.185  105,248ms  103,820ms  103,424ms 
  8   154.54.47.49  103,454ms  102,928ms  102,776ms 
  9   154.54.7.129  105,240ms  104,038ms  104,867ms 
 10   154.54.44.169  115,965ms  114,909ms  114,784ms 
 11   154.54.3.133  126,390ms  130,741ms  126,699ms 
 12   154.54.6.74  127,186ms  126,818ms  126,432ms 
 13   38.32.13.210  124,964ms  128,110ms  125,583ms 
 14   129.121.3.175  125,300ms  136,763ms  125,851ms 
 

Zonder VPN:
traceroute: unknown host
 

Ik heb contact gehad met de klantenservice. Een maand geleden kreeg ik een mailtje:

» Bedankt voor jouw email.
Ik probeerde jou vandaag te bellen, maar je drukte het gesprek weg. <afgeschermde tlfnrs druk ik standaard weg>
Ik heb een ticket aangemaakt om te kijken waarom de website niet bereikbaar is.
Zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen zal ik contact met jou opnemen.«

En verder niets meer gehoord . . .

Reputatie 7

Hi @Arie_h, @maj7 , @MaartenZeeland  en @Jevadebo,

 

Sinds vanochtend hebben we iets aangepast waardoor ik hoop dat de sites weer beschikbaar zijn. Kunnen jullie vandaag testen of de sites nu weer te zien zijn, zonder VPN en mét ons eigen modem? 

Reputatie 2

Ok, klinkt hoopvol. Net nog even geprobeerd, maar helaas is het kennelijk nog niet gefixt.

 

 

ter illustratie: nslookup eerst met cloudflare dns server in de dhcp settings van de router (dit werkt wel), en daarna op de standaard instelling waarbij de router als dns fungeert en opzoekt met 37.143.84.228 en 37.143.84.229  als dns (dit werkt niet).

op de telefoon via wifi werkt het ook niet, want dan krijg ik natuurlijk diezelfde dns-en van de dhcp service, maar via 4g werkt het dan weer wel.

 

Reputatie 2

Even brutaal kickje, is hier al wat nieuws over te melden? Het adres van onze hsv wordt nog steeds niet goed opgelost door de standaard dns servers.

 

Reputatie 7
Badge +15

@nederhoed beetje aan de late kant maar op een Zyxel log je in op 192.168.1.1, menu , netwerkinstellingen, thuisnetwerk, eerste tabblad LAN configuratie, kijk onder DNS waarden, vink statische DNS aan, vul bij server 1 en 2 in 1.1.1.1 en 1.0.0.1, toepassen en modem opnieuw opstarten.

Reputatie 7

Hoi @Arie_h,

 

Ah, dan is het inderdaad een ander spelletje. Het kan zijn dat een server of dienstverlener een bepaald IP adres blokkeert om een veelvoud aan redenen. Wij werken met een dynamisch IP adres (kan dus wisselen). Er zijn twee opties, 1) dat de site je weer whitelist zodat je weer de pagina's kunt bezoeken of 2) proberen het IP adres te wijzigen. Dat laatste is lastig aangezien daar niet een optie of knopje voor is. De meeste kans maak je door het modem 48-72 uur offline te houden. Na herstel van verbinding is er kans dat het modem een nieuw IP adres toebedeeld krijgt. 

 

Ik hoop dat het hiermee lukt!

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de informatie voor zowel ons als de andere lezers @Justinos@MaartenZeeland@M76@nederhoed en @FMFREAK!

Ik had jullie graag van een nieuwe update aan onze kant voorzien, maar op dit moment heb ik geen nieuwe informatie behalve het feit dat wij er nog steeds erg hard aan werken om hier een effectieve oplossing voor te vinden. Het lastige is dat wij nu ook hard bezig zijn met de storing in Huissen, waardoor onze aandacht momenteel verdeeld is. Hopelijk weten we voor beide problemen snel een adequate oplossing te vinden en ik blijf er bovenop zitten met de hoop dat het netwerkteam ons snel meer kan vertellen!

Reputatie 7

Dag allemaal!

 

Zojuist hoor ik dat we een aanpassing hebben gedaan in de DNS. Hierdoor behoren alle sites weer 100% bereikbaar te zijn. Willen jullie dit controleren of dat klopt?

 

Helaas:

Hmm. We’re having trouble finding that site.

We can’t connect to the server at www.hitzert-cardenas.com.

If that address is correct, here are three other things you can try:

    Try again later.
    Check your network connection.
    If you are connected but behind a firewall, check that Firefox has permission to access the Web.

Reputatie 2

Helaas:

Hmm. We’re having trouble finding that site.

We can’t connect to the server at www.hitzert-cardenas.com.

If that address is correct, here are three other things you can try:

    Try again later.
    Check your network connection.
    If you are connected but behind a firewall, check that Firefox has permission to access the Web.

niet te vinden met 37.143.84.228 maar deze kan ik ook niet vinden met 1.1.1.1, dus dat ligt kennelijk niet aan de dns-server en is er wat anders aan de hand.

Hi @Arie_h@maj7 , @MaartenZeeland  en @Jevadebo,

 

Sinds vanochtend hebben we iets aangepast waardoor ik hoop dat de sites weer beschikbaar zijn. Kunnen jullie vandaag testen of de sites nu weer te zien zijn, zonder VPN en mét ons eigen modem? 


Nog steeds niet bereikbaar :-(

Volgens https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist%3a+82.174.8.192&run=toolpage sta ik ook op een blacklist ????

Ik ervaar hetzelfde probleem voor de volgende domeinen:

realhosting.nl

campignon.nl

Zou fijn zijn als dit opgelost wordt. En ook raar dat er overal staat dat er geen storingen zijn bij T-Mobile thuis, terwijl er iets mis is met de DNS in het netwerk.

Dank!

Reageer