Beantwoord

Wegvallende verbinding en verschrikkelijke service sinds het begin

  • 28 August 2023
  • 39 reacties
  • 684 Bekeken

Hallo,

 

Sinds 10-08 zijn wij klant van T-mobile. Wij komen van KPN glas en zijn overgestapt naar T-mobile glas 1000/1000. Grootste fout van de afgelopen tijd. Ik wil graag mijn ervaring van de afgelopen weken kwijt. Ik voel mij niet gehoord en serieus genomen door de klantenservice dus ik ga via deze weg mijn verhaal doen in de hoop dat er wat meer mee gebeurd dan hoe de klantenservice hiermee omgaat. 

Op 10-08 is er dus een monteur langsgekomen om de boel aan te sluiten. KPN apparatuur van de muur af en Tmobile spul aangesloten. De verbinding was na het aansluiten verschrikkelijk instabiel. Als wij van zender wisselde op de tv hing hij 5-10 seconden op een zwart scherm en het internet was op momenten niet sneller dan 0.2 mb/s. De monteur is een aantal keer naar de wijkcentrale terug gegaan, heeft een poortswitch uit laten voeren in de wijkcentrale en ga zo maar door. De conclusie: de switch waar wij nu op aangesloten zitten in de wijcentrale is niet goed. Deze is van KPN en huurt T-mobile van hen/ Er dient iemand van KPN naar te kijken. Prima, maar de meneer kon het KPN spul niet terug aansluiten want dit is niet van hem dus wij hebben mogen wachten met een verschrikkelijk slechte of niet bestaande verbinding. Op papier waren wij nog niet officieel overgestapt want de monteur moest het werkend achterlaten dus wij betaalden nog voor KPN. Conclusie: KPN moet dit fixen, zij zullen contact met mij opnemen. De monteur heeft keurig een ticket aangemaakt met referentienummer: 65107523 en ik kon wachten tot KPN langs zou komen. In het ticket staat dar er binnen 3 dagen contact met mij opgenomen zou worden. In dat weekend hebben wij geen tot bijna geen tv en internet gehad tot ik de modem zelf een hard reset heb gegeven. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij opeens gewoon internet en tv hadden maar de verbinding viel wel soms weg. In de modem staat dat de modem dan ook daadwerkelijk uit is geweest en in de logging staat continu dat de dhcp dingen aan het doen is terwijl dit niet de bedoeling is lijkt mij. Ik heb dit voor de zekerheid aangegeven bij de klantenservice met de aanname dat de modem niet goed is. Ik moest op de KPN monterug wachten. Prima. Na 4 werkdagen kreeg ik uit het niks een smsje met de standaard melding dat Guidion bij mij langs wilde komen om het aan te sluiten. Ik heb eest met Guidion gebeld met de vraag waarom ze langs willen komen. Zij wisten dit niet, er zou vanuit tmobile een verzoek ingeschoten zijn. Ik ben doorverbonden naar tmobile en heb een uur met een meneer aan de telefoon gezeten die aangeeft dat er helemaal nog geen monteur langs gekomen is, er geen ticket bestaat van deze monteur en dat ik gewoon een nieuwe afspraak moest maken bij Guidion. Zelfs nadat hij mij 3 keer in de wacht heeft gezet om navraag te doen bleef hij volhouden dat er nog niemand bij mij thuis is geweest. Ik moest maar een nieuwe afspraak maken. 

Ik heb opnieuw gebeld met de vraag: “wat is de status van dit … incidentnummer”. Deze mevrouw kon opeens wel wat dingen inzien en gaf aan dat de technische dient besloten had dat dit geen probleem in de wijkcentrale is maar bij mij thuis. Er zou weer een monteur langs moeten komen. Deze mevrouw gaf ook aan dat de demping die bij mij binnen komt niet goed was (waar de monteur ook al over sprak). Het rare is dat de monteur zegt dat het demping probleem in de wijkcentrale zit en de technische dient zegt dat dit niet zo is. Ik kon niks doen dan opnieuw aan nieuwe afspraak maken volgens deze mevrouw. Ik heb dit dus ook gedaan. Guidion zou op 24 eugustus langs komen. 

Op 18 augustus heb ik weer contact gehad met de mededling dat de klant in mijn ogen groot is dat de modem niet goed werkt. Een medewerker was het met mij eens en heeft ticket: 65239894 aangemaakt voor de technische dienst. Er zou weer binnen 3 dagen contact opgenomen worden.

Op de 24e is Guidion langs geweest/ Meneer heeft heel simpel gezet dat wij op een foute poort zaten binnen de wijkcentrale maar dat hij het gefixt heeft! Aangegeven dat er een poortswitch is uitgevoerd dus misschien dat hij daarom verkeerde info had maar de monteur zei dat het gefixt was. Toch was de demping en de verbinding niet stabiel. De meneer is weggaan met de melding dat de verbinding prima is maar dat de modem toch wel vervangen dient te worden. Dit staat zelf ook in de afhandeling van de monteur. Ik moest alleen even tmobile bellen om te refereren naar de afspraak met de monteur.

De meneer van de klantenservice zei dat hij geen nieuw modem op ging sturen omdat er al een ticket liep bij de technische dienst. op het moment van bellen waren we op werkdag 4 (in het ticket stond BINNEN 3 dagen wordt er contact opgenomen) maar meneer zei dat dit niet klopte, dit zouden 5 werkdagen zijn.

Nu vandaag zitten wij op werkdag 6. Ik heb contact opgenomen met de vraag waar de modem blijft. Deze mevrouw zei dat er geen nieuw modem onderweg is. De technische dienst heeft de melding gesloten, reden onbekend, en dat de mevrouw opnieuw een AANVRAAG tot opsturen nieuwe modem in moet dienen. 

Nu heb ik nog niet eens gesproken over de verschrikkelijke menu's voordat ik een medewerker te spreken krijg en over de ongelofelijk arrogante medewerkers met geen inlevingsvermogen. De kans is groot dat wij de nieuwe modem niet hebben voordat onze opzegtermijn verstreken is en daarnaast is de kant groot dat dit het probleem nog niet oplost. 

De vraag is: hoe gaan we nu verder?

 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 30 August 2023, 11:56

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BewustBekwaam, weet je nog wanneer en met wie je deze afspraak gemaakt hebt? Ik kan hier namelijk niks over terugvinden in mijn systeem. Wel zie ik dat je met een collega van de klantenservice gesproken hebt en die heeft gezegd dat we 24-08 tot 01-09 kunnen  crediteren. Als je nog weet wanneer deze afspraak gemaakt is en met wie, wellicht dat ik dit terug kan vinden. Normaliter doen we dit namelijk niet omdat je abonnement pas start op het moment dat het modem online is. Bij ons maak je dus geen kosten tot dat je online bent.

De eerste monteur van 10 augustus heeft het kpn spul van de muur gehaald en de tmobile dingen aangesloten. Wij “genieten” dus al vanaf 10 augustus van jullie diensten. De monteur gaf aan dat hij de order nog niet op “complete” wilde zetten omdat de verbinding nog niet goed genoeg was. Hij zou een ticket aanmaken zodat er iemand in de wijkcentrale (binnen 3 werkdagen) zou komen kijken of het issue te fixen. Dit was iig door de monteur geconstateerd als de oplossing. Ik heb tegen die meneer gezegd dat hij wel weer de kpn modem mocht aansluiten want wij hadden op dat moment dus geen goede tmobile verbinding. Meneer ging de KPN spullen niet opnieuw aansluiten want dit mocht hij niet doen. Meneer gaf aan dat wij natuurlijk de kosten niet hoefde te betalen.

Daarnaast lijkt het mij toch niet meer dan logisch gezien de history dat jullie de 14 dagen abo kosten van KPN betalen omdat jullie letterlijk de KPN spullen af hebben gesloten, jullie spullen hebben aangesloten en hebben gezegd hebben tegen mij om de 3 werkdagen af te wachten.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BewustBekwaam, je bent sinds 24 augustus bij ons aangesloten en online. Vanaf dat moment maak je kosten bij ons. Ik heb me best gedaan maar ik kan echt alleen maar 24-08 tot en met 01-09 voor je vergoeden omdat dit gemaakte kosten zijn bij ons. Deze kosten zullen worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Zal ik dit voor je in orde maken?

Ongelofelijk.

Jullie komen hier op 10 augustus de boel aansluiten. Jullie dienst werkt wel maar is traag en valt weg. De monteur geeft aan dat er binnen een aantal dagen iemand in de wijkcentrale wat gaat doen om het incident te fixen. Die man zou misschien niet eens bij mij thuis komen omdat het probleem volgens die monteur niet in mijn huishouden zat. Ik moest dus ook jullie spullen aangesloten laten.

Ook al had ik de KPN spullen zelf weer aangesloten gaat dit natuurlijk niet werken. Ik zit in de wijkcentrale op een andere switch en poort dus er was geen enkele mogelijkheid voor mij om weer van de KPN dienst te genieten.

Hoe kan je dan zeggen dat ik pas vanaf 24 augustus bij jullie aangesloten en online ben als dit letterlijk op 10 augustus is geregeld?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BewustBekwaam, de glasvezellijn was op 10 augustus nog niet omgezet naar Internet van Odido. Dit was op dit moment nog KPN. Op 24 augustus is de lijn pas overgenomen door ons. Dit is terug te zien in mijn systeem en daarom kan ik ook pas vanaf 24 augustus de kosten vergoeden.

Beste meneer, vanaf 10 augustus ben ik aangesloten bij jullie. In de werkbon van Guidion is letterlijk de eerste zin:

“GPON bezoek uitgevoerd, alles van KPN uitgeschakeld”.

-------------------------------------------------------------------------------

“terug te zien in mijn systeem” 

Zegt het volgende jou iets?: 

“Waarom de naamsverandering? Omdat het tijd is voor een nieuw geluid. Om te laten zien dat het anders kan, menselijker. Zodat iedereen kan meedoen en daar plezier aan beleeft”

Het enige waar jij mee bezig bent is naar je systeem wijzen. Wat dacht je van je eens inleven in mijn situatie? “menselijker”?

 

Reputatie 7
Badge +9

@BewustBekwaam, ik begrijp je hierin ook volkomen.

Ik heb het nogmaals hierover gehad en we hebben besloten om uit coulance de kosten voor je te vergoeden. Ik heb dit meteen ingevoerd, je zult hier nog een bericht over ontvangen. De vergoeding zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur.

Keurig. Ik heb het mailtje al ontvangen.

Na jou reactie van een aantal uur geleden heb ik gebeld met jullie klantenservice met de intentie om een klacht in te dienen. De medewerker was het volledig met mij eens en heeft (ook) een creditatie verzoek ingediend. Deze mag er dus uit gehaald worden want ik wil dat dit eerlijk verloopt. Wel mag er nog een creditatie ingeschoten worden van de periode van 24/08 tot 01/09 en dan kunnen we dit gedoe als afgesloten beschouwen. 

Reputatie 7
Badge +9

@BewustBekwaam ik heb zojuist alles al gecrediteerd, ook 24-08/01-09. Dit is ook geen verzoek en zal worden verrekend! Het verzoek zal dan worden afgekeurd omdat deze creditering al plaats gevonden heeft.

Tommie (en collega's), bedankt voor jullie moeite.

Sinds vandaag valt de modem weer op willekeurige momenten weg. Gesproken met een medewerker die niks raars zag in de lijnmeting. Dit was vreemd omdat we op dat moment nog geen internet en tv hadden. Het enige wat ze kon doen was een ticket aanmaken maar dit zou geen zin hebben omdat jullie technische dienst dit zou gaan afwijzen omdat er meer dan 1 tv en 1 pc aangesloten mag zijn. Ik ben eens gaan denken wat er nou is veranderd waardoor dit zou kunnen gebeuren. Ik heb gister de wifi van de modem aan gezet! Sinds ik de nieuwe modem heb ontvangen heb ik de wifi hiervan maar uit gelaten omdat ik al het idee had dat het hiermee te maken had en dit lijkt ook zo te zijn. Ik ben ook dit topic tegen gekomen:

Dit is wel heel erg toevallig! Nu heb ik totaal geen zin om weer een ticket aan te laten maken, te wachten en te hopen dat er een reactie komt en dat allemaal terwijl ik maar 1 pc en 1 tv aangesloten mag hebben. Zijn er nog andere opties?

Reputatie 7
Badge +9

@BewustBekwaam bedankt voor je update.

Heb je je Deco set in AP modus gezet? Daarnaast wil ik je vragen om je randapparatuur los te koppelen en daarna het modem te testen. Ik krijg namelijk veel lease time erros omhoog in mijn lijnmeting. Deze apparaten kunnen de verstoring veroorzaken.

De deco's staan in AP modus. Ook speelde dit probleem dus voordat ik een nieuwe modem had zonder dat ik de deco's had aangesloten. Ik snap wederom dat ik alles af moet koppelen om het te testen maar het kan toch niet dat een apparaat ervoor zorgt dat het modem letterlijk uit en aan gaat? Als dat het geval was, zou dit issue ook voorgekomen zijn voordat ik de wifi op de modem had aan gezet. Elke dag resette de modem. ik heb de wifi uit gezet en het is bijna een maand goed gegaan, ik zet de wifi aan en binnen een dag speelt weer hetzelfde issue. Je gaat mij niet wijsmaken dat één van mijn apparaten dit issue veroorzaakt. De laatste monteur heeft trouwens ook bevestigd. 

Reputatie 7
Badge +9

@BewustBekwaam een foute DHCP-lease kan met hoge uitzondering ervoor zorgen dat het modem reboot of overbelast wordt. Mag ik je voor de zekerheid vragen om het ONT te rebooten, deze staat al 45 dagen aan. Wellicht dat dit zal helpen!

Reageer