Wijzigen T-Mobile Thuis DNS

  • 5 October 2018
  • 41 reacties
  • 28100 Bekeken


Toon eerste reactie

41 reacties

Hebben op het moment ook last van problemen met DNS. Green enkele pagina laadt. DNS server in mijn FRITZ!Box veranderd naar Cloudflare en we zijn weer online.
Reputatie 2
Ik hoop dat T mobile mee leest hier... want persoonlijk heb ik nog niet gebeld met tmobile over dit probleem.
Reputatie 1
Twee weken geleden de DNS instellingen van de modem aangepast naar die van Cloudfare, aangezien websites/apps niet meer laadde.

Sindsdien werken de websites/apps weer normaal. Daarnaast heb ik geen last meer van timeouts bij de app van mijn bank (hier heb ik vanaf het begin al last van, maar ik weet niet of dit te maken heeft met de DNS server. Vind het wel toevallig dat het nu wel werkt).

Op het forum van Tweakers waren rond 27 september ook meldingen over de DNS server van T-Mobile.
Reputatie 2
Ben dan wel benieuwd waar we de beste resultaten mee halen, dns van een ander of van Tmobile?
Reputatie 5
@Maikzors
Dat gaan we natuurlijk even testen als de DNS-servers van T-Mobile het weer goed doen 😉
Reputatie 7
Badge +3
@Maikzors
Dat gaan we natuurlijk even testen als de DNS-servers van T-Mobile het weer goed doen ;-)


Zou je Quad9 ook mee kunnen nemen in de test? Initiatief van o.a. IBM en Global Cyber Alliance. Als extra service beschermen ze tegen Malware sites, verder geen filtering. Voor mijn gevoel een snelle DNS server. IP adressen 9.9.9.9 en 149.112.112.112

Groet, Folkert
Reputatie 1




Groen = Cloudfare
Oranje = Google
Paars = T-mobile

Edit: bij meerdere testen krijg ik een slechte reliabilty % bij de tweede dns server van T-mobile.





Problemen lijken nog niet opgelost. Tests zijn gedraaid tussen 20:00 en 20:30.
Reputatie 2




Groen = Cloudfare
Oranje = Google
Paars = T-mobile

Uhmm.. leg uit ?:)
Reputatie 1

Uhmm.. leg uit ?:)


Uitleg staat in de eerste post:

Reputatie 7
Badge +4
ff nieuwe name server installeren, moet in een uurtje wel klaar zijn
Reputatie 7
Badge +3
@DennisAmeling Bedankt voor het testen van Quad9! Nauwelijks trager dan Cloudflare maar wel enige bescherming tegen malware sites (hoewel ze nog lang niet alles blokkeren zo las ik ergens).
Al met al gaat het laden van webpagina's lekker snel vergeleken met de DNS van mijn kabelprovider. Heb geen time-outs maar met mijn provider DNS voelt het web toch stroperiger.

Zelfs zonder T-Mobile DNS problemen denk ik dat je bij alle providers beter af bent met een externe DNS. Zet 'm in je router en iedereen in huis profiteert mee.

Groet, Folkert
Reputatie 5
@Sander is er al een update? 🙂
Reputatie 1



Appart. Nu geeft de eerste DNS server (bij meerdere testen) geen goede waardes bij DotCom Lookup.
Reputatie 5
@Ruben0s hier hetzelfde inderdaad. Omdat het onder de 1s zit (dat is de timeout grens) merk ik het nog niet in de vorm van foutmeldingen e.d. - gek genoeg gaat het bij de 2e nameserver wel goed. Wellicht een grote belasting op het netwerk dit weekend? Laten we het even in de gaten houden.

Ik maak dit elke avond mee, hoe wordt dit opgelost, het isgeen grapje elke avond tussen 9 en 10 haal ik bij een test niet eens 3 mb.

Kan geen tv kijken s avonds.
Reputatie 6
Ik maak dit elke avond mee, hoe wordt dit opgelost, het isgeen grapje elke avond tussen 9 en 10 haal ik bij een test niet eens 3 mb.

Kan geen tv kijken s avonds.

Er zal bij jouw dan wat anders aan de hand zijn denk ik, het hier besproken DNS probleem is al enige tijd geleden opgelost. Ook met trage DNS kun je hoge snelheden halen op speedtest b.v. en TV is een ander virtueel kanaal. Je kan contact opnemen met klantenservice aan aangeven dat de snelheid niet is waarvoor je betaalt en laten uitzoeken waarom de verbinding niet presteert.

Reageer