Beantwoord

zeer slecht wifi/internet

  • 28 February 2021
  • 35 reacties
  • 624 Bekeken


Toon eerste reactie

35 reacties

Het kabeltje tussen het modem en de ISRA mag niet langer zijn dan de mee geleverde ronde kabel eventueel als je een lasdop hebt een stukje van max 15 cm om de bijgeleverde aansluitdoos aan te sluiten.

Je hebt nu een te lange afstand tussen het ISRA en Modem, en misschien nog wel een extra aftakking naar een ander aansluitpunt in huis.

Er zijn 2 opties om het goed te krijgen.

Optie 1, het modem verplaatsen en aansluiten op het ISRA punt met de meegeleverde dsl kabel, ondersteund en gegarandeerd dat het goed moet zijn.

Optie 2, de kabel tussen ISRA en huidig aansluitpunt vervangen door een goede kwaliteit dubbel afgeschermd UTP kabel waar je 1 aderpaar (zelfde kleur dus) gebruikt om aan te sluiten, alle andere kabels afkoppelen van het ISRA, niet ondersteund en gegarandeerd door T-Mobile maar het werkt meestal goed.

Dat klopt de modem staan in de woonkamer en niet in de meterkast dit is omdat ik ook een vaste verbinding wil hebben.

Maar ook die valt weg dus het is niet alleen de wifi.

Kan wel eens kijken of er een verbetering kan plaatsvinden van deze verbinding.

 

Als u een tip hebt hoor ik het graag.

(Niet dat ik de modem in de meterkast moet plaatsen.)

 

Mvg PP van Dorst

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @P_van_Dorst ik heb direct een lijnmeting voor je gedaan. Ik zie de wegvallende verbinding inderdaad terugkomen en dat de lijn niet stabiel is. De reden voor de onstabiele verbinding is dat er een bridge tap wordt geconstateerd. Een bridge tap is een vertakking vanaf het oorspronkelijk ISRA-punt. Staat het modem aangesloten op een uiteinde van zo'n vertakking, dan kan dat voor problemen met de diensten zorgen. Zou je willen controleren of het modem écht is aangesloten op het oorspronkelijke ISRA-punt? Meer informatie over hoe je bridge tap zelf kan verwijderen vind je in dit topic. Succes!

Hallo Lisa,

 

Ik heb hier vanaf december last van.

Internet kabel is iets stabieler die kan het net wat beter bijhouden met laden.

Maar wifi das echt slecht.

En dan ook nog eens dat alles weg valt( rood ledje van het wereld bolletje) 

  

Reputatie 7

Hi @P_van_Dorst, dankjewel voor jouw terugkoppeling! Ik zou toch graag willen vragen hoe lang het probleem zich precies afspeelt? Op basis hiervan ga ik verder met een passende oplossing en zal ik de hulptroepen inschakelen! 💪

Tijdens het kijken van YouTube op mijn tv valt de wifi weg.

Ook kan ik zie dat de internet niet bij kan houden met laden.

Vaak zie ik een rood lampje van het wereldbolletje.

Dit komt zeker om de 2 dagen voor.

 

 

 

 

Reputatie 7

Hoi @P_van_Dorst ,

Je wordt zeker wel geholpen! We doen ons best om je zo snel mogelijk van antwoord te voorzien. Ik heb direct je verbinding erbij gepakt en zie dat je een nette/stabiele verbinding hebt tot aan het modem. Dat wil niet zeggen dat jij geen problemen kan ervaren. Om het probleem helder in beeld te hebben, heb ik enkele vragen.

  1. Ervaar je de problemen uitsluitend via de Wifi of ook bekabeld?
  2. Brandt de power led constant? 
  3. Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt: 
  4. Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos zit. 
  5. Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.  
  6. Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd.  
  7. Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is. 
  8. Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt.

Wil je me laten weten wat de uitkomst is? Ik hoor het graag van je!

 

Ja jammer word niet verder geholpen.

 

Had al wel gezien dat er een oplossing is met het landelijke wifi/thuis internet.

 

Modem nog maar eens te reset!

Nu hopen dat het weer eens goed blijft

Nee het gaat niet om glasvezel.

 

Nogmaals ik heb alles al geprobeerd al deze oplossing.

Stekker erin eruit reset knopje andere ethernet kabel gekocht niks helpt.

En ja vaak is hij rood en zeker om de 2 dagen!

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @P_van_Dorst 

Het gaat om glasvezel?

Het wereldbolletje gaat dan rood branden? Voer eens een fabrieksreset van het modem uit door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Reageer