Zyxel T50 met Ubiquiti UDR



Toon eerste reactie

42 reacties

Heeft Tmobile nieuwere modems (met full-bridge) dan de VMG8825-T50 die ik heb?

Zou ik met de klantenservice kunnen bellen om te vragen voor een nieuwe modem?  

oh DMZ ip vast zetten heeft ook niet geholpen. Heb vandaag wederom de modem naar fabrieksinstellingen moeten resetten. De verbinding was super traag en in de UDR waren er geen kleine rode streepjes meer maar 1 grote rode lijn.

Zie dat de zyxel modem die in Bridge modus gezet kan worden (Zyxel VMG4005-B50A) 100€ kost. 

Is het de onderstaande en kan ik die zo aansluiten zonder dat er config van tmobile op moet?

https://www.routershop.nl/zyxel-vmg4005-b50a-vdsl-bridge-modem/pid=68168?source=googleps&adtype=pla&gclid=CjwKCAjw9pGjBhB-EiwAa5jl3OpLHN2naDykUkmauxl7bnlQuTdZl2NV6uzFclkrqci4FvVNq9-YBhoCs-kQAvD_BwE

Voor mij is het overwegen waard. Hoor dat glas hier pas einde dit jaar komt. Bij overstappen naar een andere provider zit ik er gelijk 1 jaar aan vast. 

 

Alvast bedankt voor de reactie. 

P.S. heb nu wel draadjes ontkoppeld in de muur. Ze waren idd doorverbonden. Kijken hoe dit gaat, hopelijk bespaart het me 100€

Reputatie 7
Badge +14

Doorverbonden draadjes is zeker niet goed voor de kwaliteit.  Op het gebied van een eigen modem en of router valt niet veel te melden dan dat je navraag moet doen bij de aanbieder van die producten.  Een bedrijf als Fritzbox stopt veel tijd en energie in het lokaal testen en onderhouden van hun configuratie software tegen de aansluitingen van de diverse grote providers in Nederland.  Als je gaat voor get goedkoopste kastje moet je die leverancier wel vragen of ze dat op een t-mobile VDSL aansluiting hebben getest. 

Reputatie 7
Badge +15

@Kumalix

Het is niet zo dat die modem out of the box zal werken, hier moet je VLAN 300 taggen aan de WAN poort als er VLAN ondersteuning is.

Ook is het niet makkelijk om tv van T-Mobile werkend te krijgen op een eigen VDSL modem. Of de Zyxel het probleem zal oplossen weet ik niet.

T-Mobile heeft verder geen modems die in bridge mode kunnen.

Het is niet zo dat die modem out of the box zal werken, hier moet je VLAN 300 taggen aan de WAN poort als er VLAN ondersteuning is.

Die Zyxel VMG4005-B50A zal zonder enige configuratie direct werken, daar hoeft helemaal niets op ingesteld te worden.

Het is niet zo dat die modem out of the box zal werken, hier moet je VLAN 300 taggen aan de WAN poort als er VLAN ondersteuning is.

Die Zyxel VMG4005-B50A zal zonder enige configuratie direct werken, daar hoeft helemaal niets op ingesteld te worden.

Zeker weten? Ik heb geen Tv via tmobile alleen internet. 

Het is niet zo dat die modem out of the box zal werken, hier moet je VLAN 300 taggen aan de WAN poort als er VLAN ondersteuning is.

Die Zyxel VMG4005-B50A zal zonder enige configuratie direct werken, daar hoeft helemaal niets op ingesteld te worden.

Zeker weten? Ik heb geen Tv via tmobile alleen internet. 

Ja, dat weet ik zeker. Ik beveel die Zyxel VMG4005-B50A ook aan bij abonnees van KPN die een eigen router willen gebruiken met een VDSL aansluiting. (Klik) Dit is een echt modem en geeft in full-bridge alle communicatie één op één door. De vlan instellingen moeten op de eigen router gedaan worden.

Reputatie 7
Badge +15

@wj.b

Ben benieuwd of dat ook zo is voor T-Mobile, andere klanten hebben op een DSL verbinding de Draytek Vigor 160 aangeschaft om hem in full bridge te zetten en daar moest wel eea ingesteld worden.

Ben benieuwd of dat ook zo is voor T-Mobile, ...

Ja, dat is ook voor T-Mobile het geval. Nogmaals een Zyxel VMG4005-B50A in full-bridge mode is een puur modem die niets anders doet dan het (de)modulerende van de communicatie en dat één op één doorgeven aan de achterliggende router. Dat is op het netwerk van T-Mobile niet anders dan op het netwerk van KPN of een willekeurig andere provider via VDSL.

De VMG4005-B50A gaat automatisch naar full-bridge mode bij het aansluiten en dus hoef je er echt helemaal niets op in te stellen. Kabeltjes erin, aanzetten en gaan ...

Reputatie 7
Badge +5

Ben benieuwd of dat ook zo is voor T-Mobile, ...

Ja, dat is ook voor T-Mobile het geval. Nogmaals een Zyxel VMG4005-B50A in full-bridge mode is een puur modem die niets anders doet dan het (de)modulerende van de communicatie en dat één op één doorgeven aan de achterliggende router. Dat is op het netwerk van T-Mobile niet anders dan op het netwerk van KPN of een willekeurig andere provider via VDSL.

Allemaal leuk en aardig….. maar …. een andere modem is nog geen garantie dat het probleem bij @Kumalix is opgelost. Als de bedrading niet wordt gewijzigd blijft de slechte werking door een Bridge-Tap nog altijd aanwezig en dat zal met een andere in bridge instelbare modem geen oplossing zijn.

@Kumalix heb je de mogelijkheid om (eventueel tijdelijk) een telefoonkabeltje van de meterkast naar het modem te leggen. Of welke andere manier dan ook om het modem DIRECT op het aansluitpunt in de meterkast aan te sluiten en alle andere naar binnen gaande verbindingen los te nemen. 

De kosten van deze kabel zijn beduidend minder dan een honderd euro modem waarmee het misschien nog niet opgelost is. Maar zoals eerder gezegd verwijder doorgaande verbindingen zodat je de Bridge-Tap als eventuele oorzaak kan wegstrepen.

Hoi waarom heb ik geen internet dan? 
Als ik de dhcp server aanzet op de B50A en ik sluit mijn pc er direct op aan hoor ik dan internet te hebben? Dus zonder de DreamRouter ertussen? 
Want ook dan heb ik geen internet. 
 

hoop dat je me kan helpen. 

Als ik de dhcp server aanzet op de B50A en ik sluit mijn pc er direct op aan hoor ik dan internet te hebben? Dus zonder de DreamRouter ertussen? 
Want ook dan heb ik geen internet. 

Laat de B50A altijd in full-bridge mode staan.

Kan je eens screenshots plaatsen van de instellingen voor de WAN poort van jouw UDR?

Ja tuurlijk, hierbij.

 

 

Dat dacht ik al. Je zult natuurlijk wel het correcte vlan (vlan 300) op jouw WAN poort in moeten stellen.

Zie ook de "Modeminstellingen voor gebruik eigen modem (pdf)"

Ik heb net in de meterkast gekeken maar vanaf het ISRA punt loopt 1 kabel boven het plafond en verdwijnt in het huis. Vervolgens komen ze dus terug uit te muur als oude telefoon aansluitingen. 

Weet niet waar de verdeeldoos zit…. 

Ik heb de Unifi ip vastgezet in Zyxel en DMZ ip daarnaar verwezen. Vervolgens op unifi firewall aangezet. Kijken of dit verbetering brengt. Ik zie wel in unifi dat de packetloss meldingen (rode strepen) precies 10 minuten duren en beginnen op precies hele minuten.. dus van 15:00 tot 15:10 of 16:20 tot 16:30.. Miss zegt dit wat? Of het is afronding in unifi UI.

 

 

 

Hierbij de xDSL statistieken. Nu er meer rode strepen weer komen.

Zie wel errors maar weet niet of dat zorgt voor mijn verbindingsproblemen? 


=============================================================================
    xDSLFwVersion:      FwVer:5.12.23.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
       Line State:      Up
       Modulation:      ITU G.993.5(G.Vectoring),G.998.
       Annex Mode:      ANNEX_B
=============================================================================

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 111214 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 33031 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 3890
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 2051
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :1 day, 10:13, 10 secs
DSL activetime :0 min, 48 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin downstream: 9.5 dB
output power upstream: -3.6 dbm
attenuation downstream: 6.4 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin upstream: 5.8 dB
output power downstream: 11.6 dbm
attenuation upstream: 0.0 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone   0- 31: 00 00 00 07 9a bc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc 
tone  32- 63: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb a9 80 00 
tone  64- 95: 0a aa ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa 99 99 99 a9 
tone  96-127: aa 99 99 99 99 89 89 99 99 89 99 88 98 89 98 88 
tone 128-159: 88 78 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 67 
tone 160-191: 67 76 67 67 67 66 66 65 66 65 56 55 55 66 55 56 
tone 192-223: 55 55 45 55 55 44 45 45 55 45 45 44 44 44 44 34 
tone 224-255: 34 33 33 44 34 43 33 34 44 44 43 43 23 44 33 43 
 

Reageer