News

Van ophalen in de winkel, naar bezorging bij je thuis

  • 3 November 2021
  • 95 reacties
  • 18265 Bekeken
Van ophalen in de winkel, naar bezorging bij je thuis

Toon eerste reactie

95 reacties

Reputatie 1

Update van mijn kant zodat andere wachtenden een indruk krijgen. 26/09 besteld, wordt maandag 22 November uitgeleverd. Het wijzigen van winkel naar AMP levert dus ongeveer 3,5 week vertraging op. Afhalen bij AMP in houten is blijkbaar ook mogelijk maar dan had ik nog langer moeten wachten.

Reputatie 7
Badge +14

 

Nu wijzigen jullie de aflevering naar via AMP bezorging en duperen jullie de klant op 3 wijzen (zie mijn eerdere bericht), want jullie hadden ook de beveiliging kunnen verbeteren!

Ik verwacht dat jullie mij de goede service verlenen dit ik van jullie gewend ben, dus regel het! Anders is dit onacceptabel!

Nou Hans, Dit is toch wel heel erg hard van je. Er is een mega probleem in Nederland met overvallen waar medewerkers en klanten met vuurwapens worden bedreigd en bakken aan telefoons worden gestolen en dan kom jij aan met “je had d ebeveiliging kunnen verbeteren”…

Alle telecomwinkels hebben onmiddelijk een hoop stappen qua dienstverlening en winkelbeleving moeten aanpassen. Dat dan de andere processen eromheen, zoals het  achteraf betalen van de bestelling in de winel en dan via een koerier betalen met creditcard, nog niet direct op orde zijn kun je ze echt niet zo hard kwalijk nemen. Als je echt niet anders wil dan toch dit proces volgen, dan biedt T-mobile dus wel een oplossing door de huidige order te annuleren. Je kunt helaas nergens zo'n toestel in de winkel kopen, dus het blijft wachten daarna.

@David 

Bij jouw order is het niet meer mogelijk om dit bedrag vooraf, tijdens of achteraf te voldoen met een creditcard. De enige manier waarop het nu zou kunnen, zou zijn door de bestelling te annuleren en dan opnieuw te plaatsen. Je kunt dit in de winkel doen of via de webshop, dan heb je wel de mogelijkheid om de creditcard te gebruiken om de bestelling te betalen. Bij de betaling via de webshop heb je hier dan twee uur de tijd voor, anders wordt het weer via pinpas bij de koerier.

Wanneer je ervoor wilt kiezen om de bestelling te laten annuleren en opnieuw te plaatsen, dan kan ik de annulering voor je regelen. Houd er in dat geval wel rekening mee dat een eventuele levertijd van de iPhone opnieuw begint, aangezien het om een compleet nieuwe order gaat.

Hopelijk heb je zo in ieder geval alle relevante info, maar mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag

 

Dit is toch heel vreemd! Ik ben meer dan 30 jaar getrouwe klant en jullie kunnen dit niet voor mij regelen? Ik zou toch gewoon naar de winkel kunnen gaan, de iPhone (volle bedrag) kunnen betalen, want ik heb hem niet op krediet genomen, zoals oorspronkelijk de afspraak was met de winkel, toen het nog levering via de winkel was? Juist omdat ik het zo wilde (betaling via credit card wegens verzekering via Visa) ben ik voor de bestelling naar de winkel gegaan, om na te vragen of dit zo kon.

Nu wijzigen jullie de aflevering naar via AMP bezorging en duperen jullie de klant op 3 wijzen (zie mijn eerdere bericht), want jullie hadden ook de beveiliging kunnen verbeteren!

Ik verwacht dat jullie mij de goede service verlenen dit ik van jullie gewend ben, dus regel het! Anders is dit onacceptabel!

Ik ga niet achteraan sluiten na inmiddels bijna 7 weken wachten! Bovendien kun je alleen via IDEAL betalen dus gewone bankpas en geen credit card, ook als je opnieuw bestelt, want dat stond in de email. Daarom heb ik ook gewacht zodat ik in de winkel zou kunnen betalen.

Reputatie 7

Hi @Hans7,

Bij jouw order is het niet meer mogelijk om dit bedrag vooraf, tijdens of achteraf te voldoen met een creditcard. De enige manier waarop het nu zou kunnen, zou zijn door de bestelling te annuleren en dan opnieuw te plaatsen. Je kunt dit in de winkel doen of via de webshop, dan heb je wel de mogelijkheid om de creditcard te gebruiken om de bestelling te betalen. Bij de betaling via de webshop heb je hier dan twee uur de tijd voor, anders wordt het weer via pinpas bij de koerier.

Wanneer je ervoor wilt kiezen om de bestelling te laten annuleren en opnieuw te plaatsen, dan kan ik de annulering voor je regelen. Houd er in dat geval wel rekening mee dat een eventuele levertijd van de iPhone opnieuw begint, aangezien het om een compleet nieuwe order gaat.

Hopelijk heb je zo in ieder geval alle relevante info, maar mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag!

Hi @Hans7 

De levertijden gelden vanaf je oorspronkelijke besteldatum. Op dit moment is het wat drukker bij AMP, omdat alle bestellingen nu zijn omgezet naar thuisbezorging. Je ontvangt een bericht van AMP zodra je toestel leverbaar is. Ik begrijp je keuze om in de winkel op te halen, maar die optie is nu echt niet meer mogelijk. Via AMP kan je niet betalen met een creditcard je kan namelijk alleen pinnen met je debitcard. Ik had je graag een andere oplossing geboden, hier heb ik ook naar gekeken, maar dit is de enige manier. Ik hoop dat je nu wat meer duidelijkheid hebt. 

Hi Hajar,

is het niet mogelijk om vooraf te betalen met credit card. Dus voordat de AMP bezorger langskomt? Vanwege die extra bestelling kon ik wel via IDEAL (binnen 2 uur geloof ik) betalen, maar omdat ik in het buitenland zit momenteel en onderweg ben is dat lastig.

Dus zou ik als goede klant van T-Mobile (ik ben al meer dan 30 jaar klant bij jullie) de goede service waarderen als jullie kunnen regelen dat ik alsnog via credit card kan betalen. Ik heb geen zin om op extra (verzekerings)kosten gejaagd te worden, omdat jullie besloten hebben je leveringsstrategie aan te passen. Desnoods dat ik naar de winkel ga om vooraf te betalen. Hartelijk Dank bij voorbaat! 
Hans

Reputatie 7
Badge +15

@Hans7 

Bovendien moet je zelf thuis zijn om je bestelling persoonlijk in ontvangst te nemen, dus iemand anders mag deze niet voor je aannemen.

Een Esim activeer je eenvoudig zelf.

Reputatie 7
Badge +14

Kan dit alles nog steeds bij levering via AMP bezorger? Ik wil dus absoluut niet via IDEAL of bank pas betalen, maar persé via mijn credit card wegens de verzekering!

 

Helaas, aan de deur geen creditcard betalingen. Met dank aan de overvallers. In alle telecomwinkels van Nederland zijn dit soort toestellen weggehaald om een waterbedden effect te voorkomen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hans7 

De levertijden gelden vanaf je oorspronkelijke besteldatum. Op dit moment is het wat drukker bij AMP, omdat alle bestellingen nu zijn omgezet naar thuisbezorging. Je ontvangt een bericht van AMP zodra je toestel leverbaar is. Ik begrijp je keuze om in de winkel op te halen, maar die optie is nu echt niet meer mogelijk. Via AMP kan je niet betalen met een creditcard je kan namelijk alleen pinnen met je debitcard. Ik had je graag een andere oplossing geboden, hier heb ik ook naar gekeken, maar dit is de enige manier. Ik hoop dat je nu wat meer duidelijkheid hebt. 

@Hajar 
Hi Hajar,

Mijn bestelling van verlenging Go met iPhone 13 Pro Max heb ik al op 28/09/2021 gedaan. Dat wil zeggen dat ik nu al ruim 6 weken wacht op de iPhone 13 Pro Max Sierra Blue. Nu deze bestelling, wegens de situatie met de overvallen van de winkels, eergisteren opnieuw is gedaan met nieuw bestel nummer (eigenlijk is bestelling alleen gewijzigd naar thuislevering door AMP ipv levering via de winkel in Amstelveen), zou dat toch niet betekenen, dat ik nu nogmaals 6 weken zou moeten wachten, correct?

De levertijd was 4-5 weken… nu na 6+ weken kan ik de smartphone toch spoedig verwachten, is het niet? Ik heb nog geen bericht van AMP ontvangen.

Ik wilde hem in winkel halen, om 3 redenen:

1. Betaling van het hele bedrag van deze telefoon via credit card (dit ivm met extra verzekering die ik heb bij betaling via mijn Visa Card). 

2. Mogelijk weg wegens vakantie op de dag van levering, dus later ophalen.

3. E-sim activering in de winkel mogelijk.

Kan dit alles nog steeds bij levering via AMP bezorger? Ik wil dus absoluut niet via IDEAL of bank pas betalen, maar persé via mijn credit card wegens de verzekering!

Dank u voor een snel antwoord!
Hans

Bedankt Hajar voor je reactie. Ik laat het weten als ik het toestel binnen heb.

Reputatie 7
Badge +9

Thank you so much, that was really great of you. So a new order to be delivered to my home wont be done, right? 

You’re welcome! The new order is also cancelled by me so that’s right there won’t be a home delivery.

Thank you so much, that was really great of you. So a new order to be delivered to my home wont be done, right? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Alys97 

I have cancelled your new order as well. You will receive cancellation e-mail. I hope you are satisfied with my help. 

I haven’t received the phone yet, it was an iPhone 13 pro so I’d like to cancel it fully because it’s cancelled right now due to the delivery in store. 
T-mobile order

Reputatie 7
Badge +9

@NR74 We gaan ervoor zorgen dat je dezelfde deal krijgt als je oorspronkelijke bestelling. Als je ons een seintje geeft wanneer je je toestel hebt ontvangen, dan maken we dat in orde.

@Alys97 I can help you with your cancellation. You can send me a private message with your 06-number, name, birth-date, full address and the last 4 numbers of your IBAN. I will help you with your request. 

Hi, I just did a contract for an iPhone 13 pro but I’d like to cancel my order. I’d like to order something else, how do I go about cancelling one order to do another ?

Ik heb een annulering gekregen van mijn bestelling. Daarna wel een nieuwe bestelling ontvangen, maar wel ineens met een veel hogere abonnementsprijs. Op moment van mijn bestelling had ik een go go deal. Nu ineens niet meer? Lukt ook al niet om een persoon aan de telefoon te krijgen.

Reputatie 2

Voor de mensen die zich eventueel druk maken over de wachtrij nadat hun order gecanceld was en opnieuw aangemaakt was; ik heb de iPhone 13 Pro Max, Sierra Blue, 256GB besteld op 29-09 en zojuist een AMP bericht en mail gekregen voor een afspraak, hierdoor val ik qua communicatie binnen de uiterste levertijd (wat volgens de laatste update 4 tot 6 weken is) maar qua levering een paar dagen daar voorbij… dus ga van de uiterste levertijd uit om een realistische verwachting te hebben qua levering en niet teleurgesteld te worden.

Reputatie 7
Badge +9

@philos31 

Ik heb je een privebericht gestuurd met meer informatie. 

Reputatie 1

@RogerL

Ik heb jouw bestelling erbij gepakt en ik zie dat je inderdaad op de dag van het telefoontje de telefoon nog op kon halen. Daarna is het besluit genomen om de winkelvoorraad weg te halen en daar zat dus ook de bestelling bij die jij op die dag nog op had kunnen halen. De order is daarna omgezet naar een bezorging en het is op dit moment dus even afwachten op AMP, tot je een afspraak bij hen kunt maken. Ik kan niet precies zeggen hoe lang dit zal duren, dus houd je mailbox goed in de gaten.

@sibrenw

Dat klopt inderdaad, zoals Wesley ook aangeeft. De wachtrij blijft hetzelfde en die verandert niet door de wijzigingen en je kunt van de oorspronkelijke besteldatum uitgaan.

Dank je wel David. Ik snap alleen niet waarom het allemaal zo lang moet duren. mijn toestel ligt nu al ruim een week bij AMP te wachten op iemand die een mailtje stuurt om een afleverafspraak te maken. Ik zit nu dus vanaf 26-09 (oorspronkelijke besteld datum) al te wachten. 

Reputatie 1

@David  mijn order is geannuleerd en opnieuw aangemaakt maar opeens van een 1 jarig naar een 2 jarig abonnement gezet. En ook gaat het abonnement vandaag al in ipv wanneer het toestel geleverd word. Dat lijkt mij niet juist.
 

Reputatie 1

Hi allemaal,

Ik zie dat er nog steeds wat verwarring over de reden waarom de bestellingen in de winkel zijn omgezet naar thuisbezorging. Afgelopen week hebben we maatregelen genomen vanwege de overvallen in de verschillende winkels en dus is het niet meer mogelijk om je toestel in de winkel op te halen. Alle bestellingen in de winkel worden dus omgezet naar thuisbezorging, maar aan de details van je verlenging en bijbehorende contract verandert verder niets. Alles wordt overgenomen in de nieuwe bestelling. Als je nog geen e-mail hebt ontvangen van de annulering en nieuwe bestelling dan kan dat een deze dagen alsnog gebeuren. Houdt ook je spambox in de gaten. Als je nog geen e-mail van AMP hebt ontvangen dan betekent het dat je toestel nog niet op voorraad is en zul je moeten wachten totdat je toestel leverbaar is. In onze levertijden topics kun je de meest actuele levertijden vinden. We doen ook ons best om deze levertijden te halen. 

Voor de klanten die nu een nieuwe besteldatum zien dit is omdat er een nieuwe bestelling is geplaatst namens jullie, maar jullie levertijd geldt nog steeds vanaf je oorspronkelijke besteldatum. Dus als je bijvoorbeeld op 06-10-2021 hebt besteld dan geldt je levertijd vanaf die datum. Je kan de nieuwe besteldatum negeren.

We doen ons best om alles zo goed mogelijk te laten verlopen en hoop dat er nu meer duidelijkheid is. 

 

Hi Hajar,

De aanleiding hiervan is bij de meesten van ons wel bekend. Erg rottig dat een winkel uit veiligheid geen voorraden meer kan aanhouden! Ook de inhoud van bericht is duidelijk. 
In mijn geval, maar ook bij Wesley, lijkt het alsof een winkelmedewerker óók ons contract heeft geannuleerd. En direct daarna een nieuwe bestelling heeft geplaatst. Volgens een medewerker van de klantenservice zou de verkoop (en commissie) daarmee op zijn naam komen te staan en wij waarschijnlijk wel degelijk, door deze actie, achter in de rij moeten

aansluiten. Kan jij hier iets op zeggen?

Ik had jouw bericht idd gelezen @Ro23 

 

@RogerL

Ik heb jouw bestelling erbij gepakt en ik zie dat je inderdaad op de dag van het telefoontje de telefoon nog op kon halen. Daarna is het besluit genomen om de winkelvoorraad weg te halen en daar zat dus ook de bestelling bij die jij op die dag nog op had kunnen halen. De order is daarna omgezet naar een bezorging en het is op dit moment dus even afwachten op AMP, tot je een afspraak bij hen kunt maken. Ik kan niet precies zeggen hoe lang dit zal duren, dus houd je mailbox goed in de gaten.

@sibrenw

Dat klopt inderdaad, zoals Wesley ook aangeeft. De wachtrij blijft hetzelfde en die verandert niet door de wijzigingen en je kunt van de oorspronkelijke besteldatum uitgaan.

Dank je @David en @Wesley, fijn om te horen!

Reputatie 7

@RogerL

Ik heb jouw bestelling erbij gepakt en ik zie dat je inderdaad op de dag van het telefoontje de telefoon nog op kon halen. Daarna is het besluit genomen om de winkelvoorraad weg te halen en daar zat dus ook de bestelling bij die jij op die dag nog op had kunnen halen. De order is daarna omgezet naar een bezorging en het is op dit moment dus even afwachten op AMP, tot je een afspraak bij hen kunt maken. Ik kan niet precies zeggen hoe lang dit zal duren, dus houd je mailbox goed in de gaten.

@sibrenw

Dat klopt inderdaad, zoals Wesley ook aangeeft. De wachtrij blijft hetzelfde en die verandert niet door de wijzigingen en je kunt van de oorspronkelijke besteldatum uitgaan.

Reputatie 1

Beste @David ik heb op 28 oktober de iPhone 13 Pro 128G Zilver besteld. Conform de recente ontwikkelingen ben ik vandaag gebeld door de T-Mobile shop Rokin Amsterdam, voor de annulering en het opnieuw plaatsen van de bestelling. In de bevestiging zie ik nu “Besteldatum 7 november”, maar kan ik nog steeds uitgaan van de ‘wachttijd’ opgebouwd sinds 28 oktober? M.a.w. kom ik niet achteraan te staan? Alvast dank, vr groet Sibren

Dag @sibrenw 

Een paar berichten eerder is er op dit forum vermeld dat de oude besteldatum aan de orde blijft. De nieuwe kan je vergeten.

Met vriendelijke groet,

Wesley

Reageer