Buiten de bundel kosten EU (Klacht)

  • 29 September 2023
  • 13 reacties
  • 301 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Meerdere malen contact gezocht met Odido! Telkens geen gehoor via alle wegen. 
Nu dus via deze weg voor ik verdere stappen ga ondernemen, sta volledig in mijn recht. En wil gewoon graag iemand spreken. 
Tot nu toe waardeloze service van dit bedrijf!

Marciano van Odido 6 maanden geleden

Hi @dl94, allereerst van harte welkom op de Community! Ik hoop dat je een goed verblijf hebt (gehad) in het buitenland. Ik geef je graag meer duidelijkheid over de kosten. In Nederland heb je uiteraard onbeperkt bellen en internet met je Unlimited abonnement. In het buitenland gelden echter andere regels. Ik zie op je factuur dat je in Frankijk bent geweest en dat je in totaal 51GB data hebt verbruikt. Met jouw abonnement heb je in de EU een limiet van 27GB per maand. Hier komen de buiten de bundel kosten van € 50,39 vandaan. Je gaf aan dat er € 60 extra werd gefactureerd, heb ik het verkeerde abonnement voor me of bedoelde je € 50,39?

Mocht dit laatste het geval zijn, dan hoop ik dat je nu voldoende duidelijkheid hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar!

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @dl94 , welkom bij de community. 

Welke voor vraag heb je? Dan kunnen we kijken of je hier een antwoord kan krijgen.

Ik wil graag reactie op mijn mail mbt mijn factuur. 

Reputatie 7
Badge +14

Moderators op het forum behandelen geen email. Je zult je vraag volledig op het forum moeten stellen zonder persoonsgegevens. Die kun je in je forumprofiel zetten welke alleen Moderators kunnen inzien.

Het gaat om de buitenland kosten binnen de EU! Hier mag je geen extra geld voor vragen zoals jullie wel doen. 
Ik zou dus ook graag mijn geld terug willen!

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @dl94 ,

Er is inderdaad wetgeving, maar ook gewoon een aanbod van Odido gebaseerd op het principe "roam like home".

Gesprekken en data binnen de EU wordt getarifeerd zoals binnen Nederland.  Verbruik uit bundels is dus ook binnen EU uit de NL bundels.

Maar.... omdat er hogere kosten voor providers zijn bij verbruik buiten hun eigen netwerk zijn er wat bescherming regels voor de providers. Bij data is er een maximum per maand wat je binnen de EU mag gebruiken,  met een rekenmethode gebaseerd op je NL abonnement prijs. In het algemeen geldt dat je verblijftijd en verbruik binnen de EU in verhouding met je verbruik binnen NL moet liggen. 

Als je buiten die kaders komt wordt er wel verbruik gefactureerd. 

Wat is er precies in rekening gebracht op jouw factuur?

Ik vind het nogal raar dat wanneer je een unlimited abonnement hebt er toch kaders zijn in het buitenland! Er is 60 euro extra gefactureerd!

Reputatie 7
Badge +14

Ik vind het nogal raar dat wanneer je een unlimited abonnement hebt er toch kaders zijn in het buitenland! Er is 60 euro extra gefactureerd!

Wat zegt de specificatie op je factuur over waarvoor de 60 euro exact is opgevoerd?

Het bijzondere is namelijk juist die 60 euro. Dat is het bedrag wat een provider maximaal voor data buiten de bundel in het buitenland mag factureren. Daarna moet de aansluiting geblokkeerd worden voor data.  Het lijkt er dan op dat je data buiten de EU hebt gebruikt?

Maar waarom schaf ik een onbeperkt abonnement af als ik er niet onbeperkt gebruik van mag maken. 

Ik hoor graag van jullie!

Als je tot het moment dat een moderator reageert wat meer informatie wilt lezen kan je bijvoorbeeld kijken op https://www.odido.nl/unlimited Scroll daar naar beneden naar veelgestelde vragen, daar zie je ook een tab genaamd ‘unlimited buitenland’ waar je wat meer informatie kunt vinden.

Zat je misschien dicht bij de grens van een niet EU land? Ik heb in het verleden hier wel eens gevallen hier op het forum gezien waarbij de telefoon dan verbond met een zendmast van over de grens waardoor er toch buiten de EU kosten gemaakt werden.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dl94, allereerst van harte welkom op de Community! Ik hoop dat je een goed verblijf hebt (gehad) in het buitenland. Ik geef je graag meer duidelijkheid over de kosten. In Nederland heb je uiteraard onbeperkt bellen en internet met je Unlimited abonnement. In het buitenland gelden echter andere regels. Ik zie op je factuur dat je in Frankijk bent geweest en dat je in totaal 51GB data hebt verbruikt. Met jouw abonnement heb je in de EU een limiet van 27GB per maand. Hier komen de buiten de bundel kosten van € 50,39 vandaan. Je gaf aan dat er € 60 extra werd gefactureerd, heb ik het verkeerde abonnement voor me of bedoelde je € 50,39?

Mocht dit laatste het geval zijn, dan hoop ik dat je nu voldoende duidelijkheid hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar!

Hallo!

Fijn dat er eindelijk echt iemand contact opneemt van jullie. 
vervelend dat dit zo lang heeft moeten duren en dat jullie zo moeilijk te bereiken zijn. 
Bovengenoemde klopt inderdaad, toch blijf ik het vreemd vinden dat je met een unlimited abonnement toch gebonden bent aan grenzen. 
 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi, excuses voor de vertraagde reactie. Het was erg druk de afgelopen tijd, ook hier op de Community. Normaal gesproken reageren we sneller! 😄

Ik snap je helemaal hoor, dus ik ben blij dat ik je de informatie nu heb kunnen geven. Het staat wel altijd aangegeven op de website en in de voorwaarden (voor Tele2 nu niet meer online, maar voor vragen kun je altijd bij mij terecht). Mocht je binnenkort weer op reis gaan, dan kun je nu 27GB in de EU aanhouden. Dit is de limiet voor een oud-Tele2 abonnement. Verleng je binnenkort naar een nieuw Odido-abonnement? Dan krijg je zelfs 35GB in de EU. Meer informatie lees je op deze pagina. Scrol naar onder naar het kopje 'Veelgestelde vragen over Unlimited’ > Unlimited buitenland > Moet ik nog een aparte internetbundel nemen als ik naar het buitenland ga?

Ik hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt, maar mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. Anders wens ik je nog een hele fijne dag! 😊

Reageer