Beantwoord

eSIM voor Apple Watch / Smart Watch

  • 11 September 2019
  • 83 reacties
  • 8708 Bekeken


Toon eerste reactie

83 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Laten wij nu even afwachten (zeg ik miss ongeduld) en lees goed wat Hajar post hierboven.

laat Apple eerst maar eens over de brug komen, ik baal als een stekker dat de de datum wanneer te koop nog steeds niet duidelijk is.🤨 

Reputatie 7
Badge +14

Jullie liggen duidelijk achter in jullie informatie voorziening. Apple cellular wordt binnenkort wel ingevoerd door KPN. Dat is bevestigd in de media. Nu kan T-mobile toch niet achter blijven!!!!

Je roept maar weet niets net als TM,KPN en iedereen. De watch is er nog niet eens. Laat je verrassen.

Nu kan je hem toch niet kopen.

Reputatie 2

Ik denk niet dat T-Mobile hier enige prioriteit aan geeft. Zolang andere providers het niet doen, blijven ze allemaal op elkaar wachten. 

De Remmende Voorsprong heet dat. ..(voorwaar er ooit een voorsprong was)

Ik verwacht ook, dat NL voor de muziek/techniek uitloopt dooergoede opleiding en (digitale) infrastructuur  (op vele gebieden is dat ook zo). Edoch T-mobile et all zijn deels nog in de dinosaurus era. Eigenlijk een kwalijke zaak! 

Je kunt als bedrijf(en) best een jaar achterlopen op de nieuwe technologie, maar 2-4 jaar is wel erg lang. Het lijkt een trend. Apple pay duurde ook ~ 4 jaar voordat het werd ingevoerd. Trein kaartje betalen met mobiel, voorlopig nog niet. 

De technologieën voor de bovenstaande zijn beschikbaar, het lukt dus meer onwilligheid/onkunde/passiviteit/gebrek aan ondernemerschap dat ze nog niet worden toegepast

Reputatie 2

Dus, KPN is zojuist bevestigd als aanbieder van de Apple Watch 4G in Nederland, de providerdie bekend staat om innovatie ligt dus voor het eerst in tijden achter op de concurrentie omdat ze bezig zijn met andere dingen als overnames ed en niet bezig zijn met wat klanten willen. Of krijgen we deze week ook een aankondiging van T-Mobile?

 

Gezien T Mobile nu in handen is van een investeringsmaatschappij ben ik bang dat dit soort innovaties niet worden opgepakt. Weinig kosten maken en dan met zo veel mogelijk winst in delen weer doorverkopen.
Denk dat we voor innovatie niet meer bij deze roze reus hoeven te zijn. Na mijn contracttermijn maar kijken bij Kpn.

Reputatie 1

Er zijn toch Nederlandse banken die Apple Pay ondersteunen? Meerdere zelfs.

 

Klopt, maar het heeft 5 jaar geduurd voordat Apple Pay in Nederland beschikbaar was.

 

“Het hoeft ook geen jaren te duren en nu in Nederland eSIM steeds meer gemeengoed wordt is er ook meer kans.”
HET DUURT AL JAREN! Dat is nu juist het probleem! We gaan er hier in Nederland prat op, dat we overal voor in lopen, maar de realiteit is dat we onze eigen producten zo verschrikkelijk mooi vinden en dat we de ontwikkelingen uit het zicht verliezen…

Graag wat meer beweging AUB, dit is tenenkrommend om te zien. Hoe kan je het verkopen dat in een branche als Telecom- waar de ontwikkelingen van vandaag, morgen alweer oud zijn- op deze manier achter de feiten blijft lopen…

Word eens wakker...

Reputatie 7
Badge +4

Ho… wacht. Ik ben niet van T-Mobile. Ben gewoon een medeklant. Als actieve communityleden hebben we deze vraag al vaker bij T-Mobile neergelegd. Dus mijn antwoorden moet je ook vanuit die hoedanigheid zien. Iedere launch kijken de actieve communityleden en Apple fans weer hoopvol mee of Apple ook hier gaat launchen. Gisteren nav dit topic ook weer eens een balletje opgegooid, maar ook vanuit daar geen duidelijkheid gekregen. 

Prima geslapen, dus wakker genoeg. ;) Ik zeg nergens dat ik het niet eens ben, dat het lang duurt. Sterker nog; volledig eens. Maar in dit geval is het niet zo maar een configuratie aanpassen en klaar. Er komt - zeker voor Apple - iets meer bij kijken.

Nederland wordt vaak als klein land en kleine speler gezien en daardoor als gewoonweg minder interessant is om te launchen. Hoe jammer ook. Ook met andere devices krijgen we vaak minder varianten, dan bijvoorbeeld Frankrijk, Italië en Duitsland. Neem daarbij dat T-Mobile zelf geen watches verkoopt en dus de business case moeilijker wordt. En geen goede business case is geen investering. 

Reputatie 1

“Nederland wordt vaak als klein land en kleine speler gezien en daardoor als gewoonweg minder interessant is om te launchen.”

Leuk en aardig, maar zijn België, Denemarken, Estland, Hungarije, Ijsland, Kuwait, New Zeeland, Portugal, Qatar, Roemenie, Singapore, Zweden, Zwitserland wel landen die groter zijn dan Nederland? Houd nou eens op…

Gewoon luiigheid en niet mee willen denken. punt

Reputatie 1

Hoop dat er snel mogelijkheid komt, het is er niet maar als de optie er niet is weet je ook niet of er behoefte is of niet.

Reputatie 7
Badge +14

@RoRO_NL ik vrees dat we ook deze keer niet verrast zullen worden.

[Series 7-horloges] komen er aan maar of het dan dit jaar eindelijk zal gebeuren 🙏

 4G-model? Je weet maar nooit!”? 
ik gok van niet maar ga het nieuwe model wel kopen.

Bron #Iculture 
De grote vraag voor Nederlandse Apple Watch gebruikers is al jaren hetzelfde: wanneer komt de 4G Apple Watch naar Nederland? Er zijn de afgelopen jaren eigenlijk geen beloftes door providers gedaan en daar is de laatste tijd ook geen verandering in gekomen. Providers houden hun lippen op elkaar en concrete betrouwbare aanwijzingen zijn er ook niet echt geweest. Af en toe duikt er wel een hint naar de 4G Apple Watch op, maar wij durven ons geld er nog niet op in te zetten. Als verrassing kan het natuurlijk altijd zo zijn dat de 4G Apple Watch dit najaar eindelijk naar Nederland komt. We hopen dan meteen dat meerdere providers mee doen.

Ik zou gokken dat als ze Samsung gaan ondersteunen, dat dit pas medio de nieuwe lichting watches gaat gebeuren. Net zoals dat nu bij de Apple watches zo is. Mooi marketing moment en eveneens een piek dat dit soort gadgets verkocht worden. Just a thought.

Laat nou toevallig de nieuwe range van Samsung smartwatches (Galaxy Watch 4) begin vorige maand te zijn uitgebracht.

Ik ben ook al jaren aan het wachten op de mogelijkheid om een smartwatch in combinatie met 4G te kunnen gebruiken. Nu hoop ik wel dat KPN ook de smartwatches van Samsung in combinatie met e-sim's gaat ondersteunen. Is dat het geval, en T-Mobile ondersteunt dit niet, dan ga ik volgend jaar, mits KPN dit natuurlijk aanbiedt, ook na jaren bij T-Mobile en Orange gezeten te hebben, over naar KPN.

Reputatie 7
Badge +4

Ah… daar was ik niet van op de hoogte. Ik duim in ieder geval voor je.

Reputatie 7
Badge +4

Dank je voor je positieve feedback. Zullen we het vriendelijk houden op de community? Ik geef je aan wat de gedachtegang vaak is. Dat Apple Watch in steeds meer landen beschikbaar komt, dat is mooi. Dat wil nog steeds niet zeggen dat je het eens hoeft te zijn met de wijze van het beschikbaar maken.

 

Edit. Bij navraag heb ik dit via een mede-user gekregen: https://newsroom.t-mobile.nl/t-mobile-biedt-als-eerste-nederlandse-provider-esim/

Ze experimenteren er dus wel mee, maar ligt ook nog een belangrijke stap bij Apple. De introductie van de Apple Watch zelf. 

Dank je voor je positieve feedback. Zullen we het vriendelijk houden op de community? Ik geef je aan wat de gedachtegang vaak is. Dat Apple Watch in steeds meer landen beschikbaar komt, dat is mooi. Dat wil nog steeds niet zeggen dat je het eens hoeft te zijn met de wijze van het beschikbaar maken.

 

Edit. Bij navraag heb ik dit via een mede-user gekregen: https://newsroom.t-mobile.nl/t-mobile-biedt-als-eerste-nederlandse-provider-esim/

Ze experimenteren er dus wel mee, maar ligt ook nog een belangrijke stap bij Apple. De introductie van de Apple Watch zelf. 

Ik begrijp dan toch niet goed waarom de bal bij Apple ligt? Of Samsung bijvoorbeeld, die ook smartwatches met e-sim aanbiedt. Ik denk dat je je daarin vergist. Want zowel Apple als Samsung  (maar ook andere merken) bieden namelijk wel varianten van hun smartwatches aan waarin een e-sim chip toegevoegd is. Dat ligt eerder aan het feit dat T-Mobile niet het gebruik van e-sim / LTE op smartwatches ondersteunt. M.a.w. hun infrastructuur hier niet (nog) op wil uitbreiden of aanpassen. En dat terwijl T-Mobile dit wel bijvoorbeeld in andere Europese landen, zoals Duitsland bijvoorbeeld, al gedaan heeft. In Duitsland zelfs al een paar jaar. En ik zit er ook al zo lang op te wachten (ik bezit nu een Samsung Galaxy Watch, waar dus ook een LTE versie van is).

Reputatie 7
Badge +4

De nieuwe(re) Garmin modellen ondersteunen hun eigen LTE functionaliteit. 
Als je daarvoor kiest dan betaal je dus een maandelijkse fee aan in dit geval Garmin.
Persoonlijk vind ik het aanbod nog te karig en ben tevreden met mijn huidige FR945, maar ik volg de ontwikkelingen op de voet. 

Reputatie 7
Badge +14

Het nieuws gaat snel! 

Reputatie 7
Badge +4

Dank je voor je positieve feedback. Zullen we het vriendelijk houden op de community? Ik geef je aan wat de gedachtegang vaak is. Dat Apple Watch in steeds meer landen beschikbaar komt, dat is mooi. Dat wil nog steeds niet zeggen dat je het eens hoeft te zijn met de wijze van het beschikbaar maken.

 

Edit. Bij navraag heb ik dit via een mede-user gekregen: https://newsroom.t-mobile.nl/t-mobile-biedt-als-eerste-nederlandse-provider-esim/

Ze experimenteren er dus wel mee, maar ligt ook nog een belangrijke stap bij Apple. De introductie van de Apple Watch zelf. 

Ik begrijp dan toch niet goed waarom de bal bij Apple ligt? Of Samsung bijvoorbeeld, die ook smartwatches met e-sim aanbiedt. Ik denk dat je je daarin vergist. Want zowel Apple als Samsung  (maar ook andere merken) bieden namelijk wel varianten van hun smartwatches aan waarin een e-sim chip toegevoegd is. Dat ligt eerder aan het feit dat T-Mobile niet het gebruik van e-sim / LTE op smartwatches ondersteunt. M.a.w. hun infrastructuur hier niet (nog) op wil uitbreiden of aanpassen. En dat terwijl T-Mobile dit wel bijvoorbeeld in andere Europese landen, zoals Duitsland bijvoorbeeld, al gedaan heeft. In Duitsland zelfs al een paar jaar. En ik zit er ook al zo lang op te wachten (ik bezit nu een Samsung Galaxy Watch, waar dus ook een LTE versie van is).

Omdat ze het product gewoonweg niet officieel in Nederland aanbieden. Net zoals de Pixel. Daarmee is de beschikbaarheid beperkt en is het een kip ei verhaal. Het investeren in de licenties en techniek loont dan niet. Zoals je zelf in feite ook aangeeft. Dat werkt namelijk iets anders dan voor de E-Sim in smartphones. Duitsland is in deze een apart geval en is niet vergelijkbaar met Nederland. Haalt niet weg dat de tijd meer dan rijp is om dit te gaan ondersteunen. :)

Reputatie 7
Badge +14

Update met misschien belangrijk nieuws wat wij liever niet willen lezen 🙈 (Of wel) De Nederlandse providers kunnen er weinig aan doen als #Apple niet over de brug komt! 

Bron: ICulture

Update 16 september: Er is een opvallende wijziging op de Nederlandse pagina van de Apple Series 7 én de vernieuwde pagina van de Apple Watch SE te zien. Apple heeft alle verwijzingen naar de Cellular (4G) modellen van de Apple Watch verwijderd.

Alle modellen hebben geen rode ring meer, het woordje “Series 7” en “SE” is niet meer in het rood en ook de omschrijvingen met wat er mogelijk is met een Apple Watch 4G zijn uit de pagina gehaald. Ook spreekt Apple niet meer over de komst van de roestvrij stalen Apple Watch, die alleen met 4G verkrijgbaar is. Sinds het event had Apple ook de Apple Watch SE-pagina een update gegeven met verwijzingen naar de Cellular-versie, maar ook dat is nu teruggedraaid. Ook de Cellular-pagina met lijst met providers (waar Nederland nog niet op stond), verwijst nu simpelweg door naar Apple’s startpagina. Kortom: er is geen enkele verwijzing meer naar de Apple Watch 4G op de Nederlandse Apple-website te vinden. 

 

Het is onduidelijk wat dit precies betekent. Was de informatie op de pagina onjuist of had Apple simpelweg te vroeg de informatie online gezet? Vanuit Apple is het nog altijd stil. Mocht er meer duidelijkheid zijn, dan werken we dit artikel weer bij. Hieronder lees je ons eerder artikel over de aankondiging van 15 september.
 

Reputatie 1

Watch is ook in buitenland te koop, en waarom zou apple ze wel in Belgie willen verkopen en niet in NL?

Reputatie 7
Badge +14

Watch is ook in buitenland te koop, en waarom zou apple ze wel in Belgie willen verkopen en niet in NL?

Omdat er ook (hoge) kosten aan zitten voor de provider om de speciale e-sim van Apple watch te mogen programmeren. Zolang Apple geen deal met een provider in een land kan maken heeft het geen zin om in zo'n land een dergelijk product te lanceren. Nu heeft KPN er blijkbaar het geld voor over.

Heb ik destijds toch niet voor niets een LTE versie gehaald van de Watch 5 :sunglasses:
Ben alleen benieuwd wat de meerprijs zal zijn om een Apple Watch icm met een bestaand abo te gebruiken bij T-Mobile.

Informatief artikel (iCulture):

Werkt de Apple Watch met 4G ook in Nederland? Zo zit het!

Reputatie 2

Er lijkt toch wat beweging in te komen……..:https://support.apple.com/nl-nl/HT211768

Hallo Allemaal,

 

Ik wou de apple watch 7 (4G)  bij T-mobile bestellen bij ons abonnement maar krijg 

deze melding: Je komt niet in aanmerking voor multisim 

Ik heb een E-sim met een Iphone 11.  waarom kan ik de bestelling niet doorzetten ? 

 

met vriendelijke groet,

 

Julius

 

Reageer