Beantwoord

[FAQ] T-Mobile introduceert 'Datavrije Muziek'



Toon eerste reactie

224 reacties

Ik moet nog wachten tot eind oktober voor verlening van mijn contract. Als ik dit zou doen dan gaat mijn nieuwe contract pas in ergens in februari 2017. Dat wil dus zeggen dat ik nu moet wachten tot eind oktober om te kunnen verlengen van mijn contract (want dat mag pas 4 maanden voor het contract stopt), maar ik kan ook dan pas, dus februari 2017, gebruik maken van deze gratis service?

Laten we toch hopen dat hier een andere regel is aangemaakt namens T-Mobile om te zorgen dat de huidige klanten, die wel graag willen blijven, dol blij zijn met T-Mobile. Kan toch niet zo zijn dat die nu al die tijd moeten wachten.

Iemand die daar een antwoord op kan geven... :$:)
@ david ja dat geintje ken ik inmiddelS
Heb een XS abo en stream veel muziek via Spotify. Heb een premium abonnement bij Spotify.
Waarom word ik gediscrimineerd en uitgesloten van deze dienst door jullie en veroordeeld tot gebruik via WiFi?
Slechte zaak!
Reputatie 7
@Davedavy

Natuurlijk! Je streamt op de kwaliteit die je kiest of die het netwerk in je omgeving kan bieden. :D

@Remck

Klopt inderdaad, zoals Dolphin al zegt, bijvoorbeeld het zoeken en downloaden van nummers valt niet onder Datavrije Muziek. Het gaat echt om het streamen van de muziek zelf.

@Flierik & Centaur

Ik zou zeggen, stuur 'm in als suggestie! 😉 Dat kan via deze Facebookpost.

@Applehead

Mooie timing zeg! 😃 Alvast heel veel plezier ermee!

@LuukWalhout

Snap je punt inderdaad, op het moment is dat nog niet aan de orde. Het zit echt bij de hogere bundels om te zorgen dat de kwaliteit van het streamen van de muziek goed mogelijk blijft.

@Marvindordregte

Daar heb ik helaas geen inzicht in. We gaan vandaag een hele grote groep klanten Datavrije Muziek geven, dus het kan even duren voor iedereen daadwerkelijk is omgezet. Ik zou zeggen, houd je berichten in de gaten. 😉
@david wanneer word dit bij mij geactiveerd dan vandaag en wanneer zou ik ongeveer dat bericht ontvangen ?
Reputatie 1
Waarom wordt de snelheid van Datavrije Muziek verlaagd als mijn databundel op is?

Verberg inhoud
Dit heeft te maken met de wetgeving rondom netneutraliteit. Providers zijn verplicht al het internetverkeer binnen een abonnement dezelfde snelheid te geven. Dit betekent dat als de snelheid voor je normale bundel wordt verlaagd als deze op is, dat ook geldt voor het luisteren naar Datavrije Muziek. Voor 6GB en 20GB (de L- en XL-bundels) is deze snelheid 384 Kbps. Dat is ruim voldoende om naar hoge kwaliteit muziekstreaming te luisteren. Voorheen was de verlaagde snelheid 64 Kbps bij deze bundels. Dus dit is een verbetering die we voor je hebben doorgevoerd. Hierdoor kun je bijvoorbeeld ook sneller browsen als je door je bundel heen bent.

Zou ook fijn zijn dat dit (een verhoging van 64kbps naar 384kbps) niet exclusief voor 6GB en hoger klanten is, maar in de basis van E10,00 van het Stel Samen&Stel Bij zit.
Reputatie 2
Yesss! Gisteren een abonnement bij TIDAL afgesloten voor lossless audio. Dit is vet!!
Reputatie 5
Heel mooi , lekker streamen ;-)
TuneIn zou inderdaad mooie aanvulling zijn. Wereldwijd radios streamen.
Reputatie 4
Hoe zit het met gratis streamen van bijvoorbeeld Spotify? De muziek telt dan wel als 'datavrije muziek', maar alle andere data zoals albumfoto's, advertenties etc. Niet?

Klopt, meer hierover kun je hier lezen. Onder meer informatie, wat valt er niet onder datavrije muziek.
Reputatie 1
Suggestie: TuneIn zou een mooie aanvulling zijn in het pakket.
Hoe zit het met gratis streamen van bijvoorbeeld Spotify? De muziek telt dan wel als 'datavrije muziek', maar alle andere data zoals albumfoto's, advertenties etc. Niet?
Ik ben groot Spotify gebruiker en erg blij hiermee! Natuurlijk zijn er altijd azijnzijkers, zelfs als het in voordeel is van de klant 🙂. Vraag: ik luister altijd Spotify op de hoogste kwaliteit. Kan dit nu ook?
Reputatie 7
@Erikvanvelzen & @Soyyo

Jammer dat jullie dit zo zien. We hechten daar zeker wel waarde aan en houden ons dan ook aan de EU-wetgeving. Mocht je nou écht geen gebruik willen maken van Datavrije Muziek is dit binnenkort via je My T-Mobile uit te zetten. De keus blijft dus altijd bij jezelf.
Ik ben het zéér met Ericvv eens! [quote]Ik vind het erg jammer dat T-mobile blijkbaar geen waarde hecht aan netneutraliteit.[\quote] Ik hoop zelfs dat het van hogerhand wordt afgestraft.
Reputatie 1
Ik vind het erg jammer dat T-mobile blijkbaar geen waarde hecht aan netneutraliteit.

Liever zie ik dat T-mobile de keuze aan de klant overlaat waar hij zijn data voor gebruikt.
Reputatie 7
@Marvindordregte

Jazeker, ik heb even gekeken en jij krijgt ook Datavrije Muziek! 🙂 Je krijgt bericht zodra het bij jou geactiveerd is.

@Dekkertz

Ik zou zeggen: Laat gauw jouw suggestie achter op onze Facebookpost! :D

@PSA

In dit geval helaas ja.. Er is voor gekozen om deze bundels te selecteren, omdat hier de behoefte het grootst was en de meeste MB's verbruiken. Ik zie dat je wel Stel Samen & Stel Bij hebt, misschien zit er een verhoging in? 🙂
Reputatie 1
Inderdaad jammer net zoals @Yobra zegt: Mensen met een lager data bundel vallen buiten de boot.
Gaaf, leuke extra! Nu alleen Apple Music nog erbij 😉
Beste kom ik ook in aanmerking voor deze dienst ?


@RAGN89

Yes, je komt in aanmerking voor Datavrije Muziek! :D


Geweldig, dank je wel voor de snelle reactie!
Reputatie 7
@Yobra

Jammer dat jij deze databundel en het benodigde abonnement (Stel Samen & Stel Bij) niet hebt. Als je Datavrije Muziek echt graag zou willen, kun je wel overstappen naar Stel Samen & Stel Bij en je databundel verhogen naar 6 GB.

Ik zie ook dat je al kunt verlengen, misschien is dit een mooi moment om over te stappen op Stel Samen & Stel Bij? Dan maak je sowieso aanspraak op de nieuwe diensten, zoals Datavrije Muziek en MB's meenemen in de EU.

@RAGN89

Yes, je komt in aanmerking voor Datavrije Muziek! 😃
Zou iemand van T-Mobile zo vriendelijk willen zijn en voor mij willen kijken of ik met mijn abonnement ook voor deze dienst in aanmerking kom?
Wel jammer dat dit alleen geldt voor de 6gb bundel!
Minpuntje!! Want ook mensen met een lagere databundel willen wel muziekluisteren zonder WiFi!
Reputatie 7
In dit topic vind je de meest gestelde vragen en alle informatie over Datavrije Muziek!

Heb je, na het lezen van de FAQ, nog vragen over Datavrije Muziek? Laat het in dit topic in een reactie weten! :)

Reageer