Beantwoord

Gebeld door nummer van Odido

  • 17 February 2024
  • 6 reacties
  • 448 Bekeken

Sinds deze maand word ik om de paar dagen gebeld door het nummer 0614094100 (zo ook vandaag nog), wat blijkbaar van Odido is als ik oudere topics mag geloven. Bij opnemen blijft het stil. Is dit een verkeerd geconfigureerd automatisch telefoontje? Zou iemand ervoor kunnen zorgen dat dit opgelost wordt? Bij voorbaat dank.

icon

Beste antwoord door MobielApple 19 February 2024, 14:07

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2

Als je bent gebeld dan kan het zijn dat je iets te laat opneemt en dat ze al hebben opgehangen. Dan blijft het stil aan de andere kant maar dat is voor jou wel erg lastig. Ik heb zelf bij mijn privé instellingen alles uitgezet en ga er vanuit dat Odido me op deze manier dan ook niet zal lastig vallen met dit soort telefoontjes. Staan bij jou bij de privé instellingen alles uit?

Deze kan je vinden onder Mijn Odido
Wie weet heb jij daar ook iets aan? Anders gewoon het nummer blokkeren op je toestel en dan kunnen ze je ook niet meer bellen 😁

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Frederickie, welkom op de Community! Niet fijn dat je vaker wordt gebeld en dat het dan stil blijft. Er kunnen 2 dingen spelen: of je wordt echt door ons gebeld en het gaat mis bij de verbinding of ons nummer wordt gebruikt voor spoofing en je wordt niet écht door ons gebeld. Dit laatste zag ik laatst weer eens voorbij komen, dus de kans is groot dat dit het is. Hier kunnen we niks aan doen, hoe vervelend ook.

Heb je een SMS van ons ontvangen voordat je door dit nummer werd gebeld? Dan waren wij het waarschijnlijk wel. In dat geval leg ik je graag uit waardoor het komt dat het stil blijft: onze adviseurs hoeven niet zelf die nummers in te tikken op een telefoon, dit gaat via de computer. Op die manier kunnen we veel meer mensen bereiken en helpen. Echter gaat dit niet altijd vlekkeloos. Heel soms hoor je aan de andere kant ineens helemaal niets meer, of er wordt zelfs automatisch opgehangen. Een tikkeltje onhandig van de computer. In dat geval mijn excuses voor het ongemak. Je zou ons voor de zekerheid kunnen bellen op 0800-0092, vragen naar Telesales om te kijken of zij je daadwerkelijk hebben geprobeerd te bellen.

Maar aangezien je vaker wordt gebeld en je steeds niets hoort, ben ik bang dat je niet door ons wordt gebeld, maar dat ons nummer voor spoofing wordt gebruikt. Mocht je daarnaast ook geen aanbiedingen willen ontvangen, dan kan je uiteraard, zoals MobielApple aangeeft je instellingen aanpassen in Mijn Odido. Ik hoop dat het hoe dan ook snel stopt! 😄

 

Reputatie 2

Ik heb hetzelfde. Ik neem meestal binnen 10 seconden op, maar er wordt meteen opgehangen.  Ik mag binnen een maand verlengen, dus het zou kunnen dat jullie mij proberen te bellen. Ik wil het verlengen echter niet via de telefoon doen, maar online en daarbij overschakelen op een van de nieuwe abonnementen. In Mijn Odido staat momenteel echter alleen de optie met een toestel. Deze heb ik niet nodig omdat ik de dual SIM optie gebruik die op de gsm van mijn werkgever zit. 

Is er door jullie na te gaan of jullie gebeld hebben? Vandaag was dit om 10:37 en dinsdag om 12:37..

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bigoak, ik heb direct gekeken en ik kan niet nagaan of mijn collega's je hebben gebeld. Het zou heel goed kunnen dat wij het dan waren voor een verlenging.

We hebben meerdere partijen die uitbellen. Sommigen daarvan sturen je in de week dat we je bellen een SMS dat we je gaan bellen. Dan weet je sowieso dat wij het zijn. Echter doen nog niet alle partijen dit. Niet handig eigenlijk. Mocht je eigenlijk altijd via de website willen verlengen, dan zou je je ook kunnen afmelden voor (telefonische) aanbiedingen via www.odido.nl/my/privacy-instellingen.

Mochten wij je gebeld hebben en meteen opgehangen hebben, dan is daar ook een verklaring voor. Waarschijnlijk komt het hierdoor: onze adviseurs hoeven niet zelf die nummers in te tikken op een telefoon, dit gaat via de computer. Op die manier kunnen ze veel meer mensen bereiken en helpen. We zijn ervan op de hoogte dat dit niet altijd vlekkeloos gaat. Heel soms, zoals in jouw geval, hoor je ineens helemaal niets meer, of er wordt zelfs automatisch opgehangen. Foutje van de computer. Mijn excuses voor het ongemak!

Reputatie 2

Ik heb de instellingen aangepast, maar nog steeds word ik op willekeurig momenten gebeld door dit nummer. Ze lijken ook vaker voor te komen. De keren dat ik kan opnemen wordt er niets gezegd. Het begint nu erg irritant te worden omdat het altijd gebeurd als ik op mijn werk ben en veronderstelt wordt andere dingen te doen. Ik wil het nummer niet blokkeren, maar zit wel tegen het kantelpunt aan om het te doen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bigoak, de verwerkingstijd om je hiervoor af te melden is 6 weken. Sorry, ik was dit in mijn vorige reactie vergeten te vermelden. Als het vaker voorkomt en er wordt meerdere keren niks gezegd als je hebt opgenomen dan ben ik bang dat wij het toch niet waren en het echt spoofing is. Ik zou het nummer gewoon blokkeren en als je je wil verdiepen in een verlenging/nieuw abonnement dan kan je altijd zelf contact opnemen met mijn collega's van Telesales op 0800-0092. Dan ben je in ieder geval van deze vervelende telefoontjes af.

Reageer