Beantwoord

Gebeld door onbekend nummer

  • 31 July 2023
  • 1 reactie
  • 222 Bekeken

Reputatie 1

Goedendag,

 

Ik ben net gebeld door een buitenlands nummer en heb zomaar opgepakt terwijl ik er normaal heel erg oplet. Is het me nu even misgegaan.

 

Kunnen jullie kijken of ze iets hebben gedaan? 

 

icon

Beste antwoord door eric 31 July 2023, 10:43

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @frank190189 ,

  1. Dit is geen buitenlands nummer maar een Nederlands (zie je aan +31).
  2. Het is mobiel nummer, maar niet de gebruikelijke 06 nummer range.

Toepassingen voor 0970-nummers

0970-nummers gebruikt u voor de volgende toepassingen, waarvoor u geen 06-nummers in mag zetten:

  1. Machine to Machine (M2M) Zelfstandig werkende apparaten die automatisch met elkaar communiceren. Bijvoorbeeld slimme energiemeters, navigatiesystemen, dongels voor mobiel internet op laptops, e-readers en bloeddrukmeters.

  2. Machine to Human (M2H) Zelfstandig werkende apparaten. Bijvoorbeeld beveiligings- of alarmsystemen die een beveiligingsbedrijf bellen en auto’s die na een aanrijding 112 bellen.
  3. Human to Machine (H2M) Zelfstandig werkende apparaten die iemand op afstand instelt. Bijvoorbeeld beveiligingscamera’s en thermostaten.
  4. Human to Human (H2H) Verbindingen waarbij mensen met één druk op de knop een geprogrammeerd nummer kiezen om met anderen te communiceren. Bijvoorbeeld telefoons in liften voor automatische verbinding met een hulpdienst, tablets die alleen sms’jes, apps en mails versturen.

Dus je bent gebelt door een Nederlandse “computer”. Een inkomende oproep kost jou ook geen geld. Niets om je zorgen te maken dus.

Reageer