Beantwoord

Geen bellimiet? Verrast door hoge tekening

  • 7 September 2023
  • 3 reacties
  • 309 Bekeken

Hallo Odido,

Ik vertrouwde erop dat ik een melding zou krijgen als mijn bel minuten bijna en/of helemaal op zijn. Net zoals bij de data bundel. Niet dus 😳 en plots een factuur van €80. 
 

Jullie streven een meer menselijke maat na. Dan lijkt me een belplafond een schappelijke dienst om te bieden. Op deze manier geld bijverdienen voelt zeer klantonvriendelijk. Enkel aansturen op grotere bundels vind ik dat niet. 
 

Hebben jullie hier een betere oplossing voor?

Dank

 

(Op iOS lijken er geen mogelijkheden om dit op alternatieve wijze te bereiken.)

icon

Beste antwoord door eric 7 September 2023, 05:56

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @rvermij ,

Odido laat de afname van Belminuten en het eventueel ontstaan van buiten de bundel kosten zien in de Odido app en als je inlogt op my-odido op de website. Er zijn bij de grote providers geen blokkade of waarschuwingen voor buiten de bundel Belminuten. Je bent daar bewust bij, dat is een groot verschil bij data wat een telefoon ook spontaan kan verbruiken. Odido biedt voor weinig meerkosten op al hun proposities ook een unlimited belbundel aan. Als je voor een beperkte belbundel kiest dien je zelf de hoeveelheid verbruikte minuten in de gaten te houden.

Mijn advies is om je abonnement aan te passen naar unlimited bellen. Dat kun je doen in de my-odido omgeving via de website.  

Nu is €80 ook best veel standaard belminuten (ruim 5 uur extra bellen) Zijn het geen gesprekken naar premium nummers of naar landen buiten de EU?

Als odido de klant centraal wil stellen lijkt het me goed om naar dit soort signalen te luisteren. De afgelopen tijd zijn er al meer posts geweest over hoe dit tot onverwachte kosten leid. Zo heb ik alleen al om het feit dat er geen belplafond/waarschuwing bestaat een prepaid sim i.p.v. abo. Zo kan ik nooit meer verbruiken dan begroot. Maar het leid dus ook bij mij tot de beslissing om geen abo af te nemen.

Excuusverhalen als ‘bij grote providers’ zouden wat mij betreft tot het verleden mogen behoren als odido zich wil onderscheiden. En als de klant hier specifiek aangeeft dat hij aansturen op grotere bundels als klantontvriendelijk ervaart, en je gaat dan alsnog een grotere bundel adviseren, en ook nog even op de valreep de klant lopen beschuldigen dan vraag ik me af of dit soort antwoorden hier nog langer als ‘het antwoord’ bestempeld zullen gaan worden. De tijd zal het leren?

 

p.s. Ook ik zou een bellimiet een goed idee vinden om buiten de bundel verbruik te voorkomen. Dan kan ik ook eens een abo overwegen, en ook één voor mijn kind die nu ook op een prepaid zit. Ik hoop dat dit als serieuze suggestie meegenomen kan worden.

Reputatie 1

Tegenwoordig is unlimited bellen zo goedkoop, waarom deze optie niet gewoon selecteren ?

Scheelt je stress en onverwachte kosten ( als je niet naar premium betaalde nummers belt ).

Ook een tip voor kinderen, kunnen ze iig hun ouders / familie altijd bereiken.

Reageer