Beantwoord

Iemand anders belt met mijn nummer?

  • 28 July 2023
  • 5 reacties
  • 407 Bekeken

Hi, ik word steeds gebeld door mensen die zeggen dat ze worden gebeld door mijn nummer terwijl ik niemand heb gebeld. Hoe kan il dit voorkomen? Het is heel vervelend om hierdoor steeds gebeld te worden :( 

icon

Beste antwoord door eric 3 August 2023, 09:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dat is dan spoofing. Kan t-mobile helaas niet zo veel aan doen. Zal uit het buitenland komen.

Hi, ik word steeds gebeld door mensen die zeggen dat ze worden gebeld door mijn nummer terwijl ik niemand heb gebeld. Hoe kan il dit voorkomen? Het is heel vervelend om hierdoor steeds gebeld te worden :( 

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds ik twee maanden geleden overgestapt ben naar T-Mobile, het is bijna dagelijks raak. Het zijn 06 nummers uit Nederland en als ik de uitgaande bel geschiedenis bekijk heb ik helemaal niet gebeld.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Lebowski79 , dat is dan dezelfde oorzaak. Spammers maken graag gebruik van bestaande echte telefoonnummers zodat de mensen die ze bellen denken dat het Nederlandse bedrijven/mensen zijn. 

Sinds bellen over internet zo'n beetje de standaard is geworden zijn er allerlei apps en websites waar je mee kunt bellen en zelf het caller ID (A nummer) kunt bepalen (spoofing). Op TV wordt hier ook voor gewaarschuuwd omdat echte hackers dan het A nummer van een bank meesturen en in het gesprek jou allerlei overboekingen laten doen..

Effin, als je dit echt onprettig vind kun je bij T-Mobile een nieuw telefoonnummer voor jezelf aanvragen. 

 

Sinds jullie Tele 2 overgenomen hebben word ik gebeld door mensen die zeggen dat ik hun gebeld heb. Hetzelfde met SMS. Spoofing dus. Hier had ik met Tele 2 dus geen last van. Jullie, Odido dus, hebben een data lek. Graag zie ik dat jullie ICT’ers er volop aan de slag mee gaan. Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @henkiebb, niet fijn dat je last hebt van spoofing. Spoofing via bellen kunnen we onderzoeken, mits de oproepen zijn beantwoordt/opgenomen. Hiervoor hebben we voorbeelden nodig. Mocht je deze hebben, stuur me dan een privébericht met de volgende gegevens:

  • Je 06-nummer (dat waarschijnlijk gespooft wordt):
  • Nummer van de gebelde partij:
  • Datum + tijdstip:
  • Wat heeft de gebelde partij gehoord:

Dan zet ik graag een case voor je door voor onderzoek!

Reageer