Beantwoord

Meerdere mobiele nummers en 2stapsverfificatie


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 11 reacties

Ik ontving onderstaand verzoek voor 1 van mijn 3 mobiele nummers (al is dit niet te zien in jullie mail). Voor de andere 2 nummers niet helaas. Voor deze 2 nummers heb ik andere mailadressen zodat ik op deze manier toch weet over welk nummer jullie het hebben.

Het nummer dat bij het mailadres hoort waar jullie het verzoek naartoe gemaild hebben, wil ik echter niet gebruiken om achter 1 inlog te beheren zoals in onderstaande mail in het groen te lezen valt, maar het mobiele nummer eindigend op 447 (met een ander mailadres).

Kunnen jullie dit voor mij regelen?

We vragen een minuut van jou

Beste heer …...,

Laatst stuurden we je een e-mail over de update van jouw My T‑Mobile. Heb je die goed ontvangen? We vroegen je om een nieuwe login met e-mailadres aan te maken in My T Mobile. Daarna kun je:

• Tweestapsverificatie (2FA) aanzetten. Met een extra stap bij het inloggen, zijn je gegevens beter beveiligd.
Je mobiele abonnementen achter één inlog beheren. Je regelt het makkelijk via ‘Abonnement toevoegen’.

We vragen een minuut van jou
Vanaf nu gaat het inloggen namelijk via een e-mailadres. Het enige wat jij hoeft te doen is een nieuwe login met je e-mailadres als gebruikersnaam aanmaken, je wachtwoord blijft gewoon hetzelfde. Als je wilt, kun je dit ook via de app doen.

Zo werkt het
1. Op My T-Mobile log je in met je huidige gegevens.
2. Daarna kies je het e-mailadres waar je voortaan mee wilt inloggen en bevestig je dit met de code die je van ons ontvangt.
 
Naar My T-Mobile

Niet helemaal zeker of dit klopt? Je kunt natuurlijk ook zelf naar My T‑Mobile gaan, daar inloggen en je gebruikersnaam aanpassen.

Ik wil meer weten

Vriendelijke groeten,
T-Mobile
icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 15 June 2021, 14:16

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Co64  Welkom! Heb je voor deze 3 nummers al een my-T-Mobile account?

Je kan namelijk in dat account alles zelf regelen maar je bent niets verplicht.

Hoogstwaarschijnlijk kan een moderator je ookhelpen (zover het AVG dat toelaat) maar dan moet je wel even geduld hebben 

Succes 

Reputatie 1

Hoi CrisTien,

Ik wacht wel op een moderator en ik neem aan dat als ik 1 van de mailadressen geef dat er dan wel geschakeld kan worden richting 06 nrs. Ik snap namelijk niet hoe ik in de andere accounts bij de 2FA kan komen en 1 van deze 2 als “beheerder” van de 3 nummers kan aanwijzen..

Geduld heb ik nog wel even. Ben toch aan het verhuizen…..

I.i.g. bedankt zover

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Co64

Zou je even precies aangeven wat je precies witl? Je kan namelijk zelf kiezen welk e-mailadres je gaat gebruiken en in dat account kun je je ook de 3 andere abonnement koppelen. Je gaat dan inloggen met een e-mailadres. Als je dat gedaan hebt, kun je tweestapsverificatie (2FA) aanzetten. Met 2FA zijn je inlog en dus ook je gegevens daarachter beter beveiligd. Je krijgt één login, waarachter je al je mobiele abonnementen kunt zien en beheren. Je kunt je mobiele abonnementen via één inlog gaan beheren en je kiest dus zelf welk e-mailadres dat wordt. Op deze pagina even we daar nog meer uitleg over. 

Ik hoop dat het zo duidelijk is en anders hoor ik graag hoe ik je concreet kan helpen. 

 

Reputatie 1

Ik ga het proberen 

Reputatie 1

Lukt niet/snap het nog steeds niet. Ik log nu in met mijn 06-nummer dus hoezo “Je gaat dan inloggen met een e-mailadres”. Een mailadres herkent de inlog niet als gebruikersnaam (dat is het 06-nummer). Stap van 2FA kom ik dus helemaal niet tegen… DAT is dus kennelijk het probleem.

Is de oplossing: het 06 nummer als gebruikersnaam van mijn account vervangen door een mailadres en daarna opnieuw inloggen met dit mailadres?!? Kom ik dan wel 2FA tegen om aan te zetten?

Reputatie 1

Bovenstaande is geen oplossing. Volgens klantenservice kun je niet meerdere nummers beheren in 1 account. Mijn klomp is gebroken.

Weet een moderator raad?

Reputatie 7

Hi @Co64,

Dit ga ik even navragen bij onze developers, om te kijken hoe we dit voor je op kunnen lossen. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 1

Dank je

Reputatie 1

Hoi David,

Al wat wijzer geworden van de developers?

HG,

Co64

Reputatie 4

Hoi @Co64 ,

Volgensmij zijn dit de stappen.

  1. Login op het account waar we je een mail voor gestuurd hebben, 06 nummer als gebruikersnaam.
  2. Als het goed is word je gevraagd om te migreren/account om te zetten.
  3. Doorloop de stappen.
  4. Het emailadres welke je niet wil gebruiken is nu je gebruikersnaam geworden.
  5. Login met de nieuwe gebruikersnaam en wijzig je emailadres naar een die je wel wil gebruiken.
  6. Stel 2FA (tweestapsverificatie) in op de nieuwe my omgeving.
Reputatie 1

Hoi Wouter,

Volgens mij lost dit mijn probleem nog steeds niet op. Ik wil namelijk niet het 06 nummer gebruiken waarvoor ik de mail heb gekregen maar een ander 06 nummer. Dit moet als het ware mijn hoofdnummer worden (met het daaraan gekoppelde mailadres, maar dat terzijde).

Oftewel: waarom stuurt T-mobile mij niet gewoon (ook) een mail voor mijn andere 06-nummer(s). Dan kan ik kiezen.

HG

Reageer