Beantwoord

Multisim aanvragen met nieuw Odido abonnement niet mogelijk

  • 24 September 2023
  • 55 reacties
  • 2344 Bekeken

Hallo, ik heb sinds afgelopen dinsdag (19 september) een nieuw Odido abonnement.

Nu wil ik als aanvulling bij dit abonnement een Multisim aanschaffen zodat ik gebruik kan maken van de Celullar (4G) functionaliteiten van mijn smartwatch. Echter lukt het niet om de bestelling voor een Multisim te plaatsen. Ik krijg namelijk steeds de foutmelding: “Wij hebben je gegevens niet op kunnen halen. Probeer het later opnieuw.” Verder krijg ik in de Watch app de melding: "Je T-Mobile NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen (...) Neem voor meer informatie contact op met T-Mobile NL".



Hierdoor heb ik contact opgenomen met de telefonische klantenservice en ik kreeg een vaag antwoord over dat ik wellicht op een later moment (24 oktober) een bestelling kan plaatsen voor een Multisim. Dit aangezien ik eerder een Tele2 klant ben geweest en dat het nu en voorlopig niet mogelijk is om aan ”een abonnementen van deze provider” een Multisim te koppelen. 


Nu begrijp ik de situatie niet en vind ik de situatie eigenlijk onacceptabel.

  1. Ik heb een nieuw Odido abonnement en dan verwacht ik dat ik gebruik kan maken van de extra diensten die door Odido aangeboden worden. Tegen betaling natuurlijk. 
  2. Verder was het bij T-Mobile altijd al mogelijk om een Multisim te koppelen aan je T-Mobile abonnement. Echter komt nu mijn "T-Mobile NL-account” niet in aanmerking voor deze voorziening. Best vreemd toch?
  3. Tot slot zou je als klant mogen verwachten dat er niet gediscrimineerd wordt bij het toewijzen van additionele services binnen je eigen provider. Lees in mijn situatie, wanneer je een nieuw abonnement neemt bij Odido maar ooit bij Tele2 klant bent geweest, mag je geen gebruik maken van een aantal extra diensten bij Odido. (En schijnbaar ook niet als je eerder een T-Mobile NL abonnement had???)

Graag zie ik deze situatie veranderen! Ook omdat ik lees dat meer klanten soortgelijke issue ondervinden. En eigenlijk moet dit echt niet kunnen. Wij als consument hebben al weinig keuze als het gaat om het kiezen van een provider met Multisim als extra dienst. Naar mijn weten is dat nog steeds alleen KPN en jullie (Odido). Laten we dat dan ook houden en niet de consument forceren om straks toch naar KPN te moeten (en torenhoge prijzen te betalen :P). Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 26 September 2023, 10:53

Bekijk origineel

55 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @jannos44 ,

Is het nieuwe Odido abonnement op 19 september ook ingegaan?of heb je het toen besteld en gaat het op 24 oktober in?

Hi @eric, fijn dat er zo snel gereageerd wordt!

Het abonnement is ingegaan op 19 september. Voor de volledigheid, het abonnement is aangevraagd op 17 september.

Reputatie 7
Badge +14

Je praat hier met medeklanten die graag met je meedenken wat hier aan de hand kan zijn. Als dit het niet is dan wordt het even wachten op een moderator.  

Ja ik weet het! Het is dan ook juist fijn* dat medeklanten zo snel reageren en dus ook de moeite nemen om mee te denken😁

Oké zo te zien heb ik mijn eigen topic ‘beantwoord’… Echter is dit topic nog niet afgerond en beantwoord!
 

Hopelijk reageert er binnenkort een medeklant/moderator om te helpen zodat dit topic afgehandeld kan worden😁

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jannos44 

We ervaren momenteel een technische storing waardoor het niet mogelijk is om een Multisim aan te schaffen. Onze technische afdeling is druk bezig om dit op te lossen. Het is nog niet bekend wanneer dit opgelost zal worden maar het kan zeker nog 14 werkdagen duren. Excuses voor het ongemak! 

Hi Hajar, bedankt voor je duidelijke antwoord. Helemaal duidelijk zo en dan wachten wij geduldig af!

Hi @jannos44 

We ervaren momenteel een technische storing waardoor het niet mogelijk is om een Multisim aan te schaffen. Onze technische afdeling is druk bezig om dit op te lossen. Het is nog niet bekend wanneer dit opgelost zal worden maar het kan zeker nog 14 werkdagen duren. Excuses voor het ongemak! 

14 werkdagen is wel erg lang, ik heb speciaal via jullie een apple watch met cellular besteld alleen nu werkt het niet. Kan hier wat haast achter gezet worden?

Reputatie 1

Is dit al opgelost? Zelf probeer ik sinds vrijdag 29 sept j.l. Multisim voor Apple Watch 9 cellular te installeren, maar keer op keer zonder succes. Ik word er een beetje moedeloos van. Odido website geeft aan dat de multisim is gekoppeld aan “Mijn Smartwacht” en in de ODIDO app staat ingesteld “Gebruik dit account op je smartwatch”, maar mijn Apple Watch 9 zegt nog steeds Geen abonnement, Geen verbinding.

Ps. Inmiddels meerdere keren gesproken met ODIDO service medewerkers, maar tevergeefs.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @mikelinnemans ,

De moderator hebben aangegeven dat het helaas minimaal 14 dagen ging duren. Daarvan is pas een week voorbij. Dus toch nog even meer geduld.

Reputatie 1

Hoi @mikelinnemans ,

De moderator hebben aangegeven dat het helaas minimaal 14 dagen ging duren. Daarvan is pas een week voorbij. Dus toch nog even meer geduld.

Dank @eric! Vreemd dat de verschillende ODIDO service medewerkers die ik heb gesproken hier niets van lijken te weten. Ze proberen met goede intenties, maar volledig tevergeefs, van alles voor me te doen en verbinden me door van de ene naar de andere afdeling. Dat doet mij vermoeden dat ze niets weten van een openstaande technische storing.

Hoi @mikelinnemans ,

De moderator hebben aangegeven dat het helaas minimaal 14 dagen ging duren. Daarvan is pas een week voorbij. Dus toch nog even meer geduld.

Dank @eric! Vreemd dat de verschillende ODIDO service medewerkers die ik heb gesproken hier niets van lijken te weten. Ze proberen met goede intenties, maar volledig tevergeefs, van alles voor me te doen en verbinden me door van de ene naar de andere afdeling. Dat doet mij vermoeden dat ze niets weten van een openstaande technische storing.

Precies hetzelfde probleem heb ik, zelfs met de technische afdeling gesproken die er helemaal niks van af wisten. Geduld hebben lijkt mij dus absoluut niet de juiste keuze hier. 

Reputatie 7
Badge +14

Hi @jannos44 

We ervaren momenteel een technische storing waardoor het niet mogelijk is om een Multisim aan te schaffen. Onze technische afdeling is druk bezig om dit op te lossen. Het is nog niet bekend wanneer dit opgelost zal worden maar het kan zeker nog 14 werkdagen duren. Excuses voor het ongemak! 

 

Reputatie 1

Hi @jannos44 

We ervaren momenteel een technische storing waardoor het niet mogelijk is om een Multisim aan te schaffen. Onze technische afdeling is druk bezig om dit op te lossen. Het is nog niet bekend wanneer dit opgelost zal worden maar het kan zeker nog 14 werkdagen duren. Excuses voor het ongemak! 

 

Is er al licht aan het einde van de tunnel?

Hi @jannos44 

We ervaren momenteel een technische storing waardoor het niet mogelijk is om een Multisim aan te schaffen. Onze technische afdeling is druk bezig om dit op te lossen. Het is nog niet bekend wanneer dit opgelost zal worden maar het kan zeker nog 14 werkdagen duren. Excuses voor het ongemak! 

 

Is er al licht aan het einde van de tunnel?

Ik ben gebeld door Odido dat ze een oplossing hebben, maar het pas 24 oktober live kunnen brengen.

Hi @jannos44 

We ervaren momenteel een technische storing waardoor het niet mogelijk is om een Multisim aan te schaffen. Onze technische afdeling is druk bezig om dit op te lossen. Het is nog niet bekend wanneer dit opgelost zal worden maar het kan zeker nog 14 werkdagen duren. Excuses voor het ongemak! 

 

Is er al licht aan het einde van de tunnel?

Ik ben gebeld door Odido dat ze een oplossing hebben, maar het pas 24 oktober live kunnen brengen.

Ah daar is de 24 oktober weer! Die datum was mij ook eerder gecommuniceerd, alleen kon de klantenservice medewerker mij toentertijd niet duidelijk uitleggen wat en waarom.

Alleen nu benieuwd of een moderator ons kan vertellen of dit ons nieuwe richtmoment wordt of dat ze wellicht vandaag nog live gaan 🙂

Hi @jannos44 

We ervaren momenteel een technische storing waardoor het niet mogelijk is om een Multisim aan te schaffen. Onze technische afdeling is druk bezig om dit op te lossen. Het is nog niet bekend wanneer dit opgelost zal worden maar het kan zeker nog 14 werkdagen duren. Excuses voor het ongemak! 

 

Is er al licht aan het einde van de tunnel?

Ik ben gebeld door Odido dat ze een oplossing hebben, maar het pas 24 oktober live kunnen brengen.

Ah daar is de 24 oktober weer! Die datum was mij ook eerder gecommuniceerd, alleen kon de klantenservice medewerker mij toentertijd niet duidelijk uitleggen wat en waarom.

Alleen nu benieuwd of een moderator ons kan vertellen of dit ons nieuwe richtmoment wordt of dat ze wellicht vandaag nog live gaan 🙂



hopelijk krijgen ze het gefixt vanaf 24 oktober 

@Hajar van Odido Geldt dit ook voor eSIM aanvragen? 
Ik loop namelijk tegen dezelfde melding aan bij het aanvragen van een eSIM QR-code. Momenteel gebruik ik ook al een eSIM zou alleen graag mijn nieuwe toestel in gebruik nemen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Het klopt inderdaad dat de fix voor Multisim op 24 oktober live gaat. Nog even geduld en nogmaals excuses voor het ongemak!

@Techbitje 

Nee, dit probleem treft alleen eSim. Heb je de mogelijkheid om langs een Odido winkel te gaan? Daar kunnen mijn collega’s je direct helpen met het aanvragen en activeren van de eSim. Zorg er wel voor dat je een geldig ID-bewijs bij hebt. Op deze pagina kun je een Odido winkel in je buurt vinden.

Ik hoop dat je zo verder komt

Reputatie 1

Ook mooi. Multisims werken momenteel helemaal niet, maar de kosten voor 2 nieuwe multisims (wanhopige pogingen om mijn nieuwe Apple Watch 4G te koppelen aan mijn mobiel abonnement...wat dus gewoon helemaal niet mogelijk was ivm de storing) die dus vanaf dag 1 niet hebben gewerkt zijn wel gewoon gefactureerd.

Het bestellen is gelukt, alleen bij het activeren blijft hij zeggen dat mijn T-Mobile account niet ondersteund worden in de instellingen van mobiele netwerk in de Watch app. Is dit vanaf morgen ook opgelost?

 

Reputatie 1

Ik ben al bijna 3 weken bezig om een multisim geactiveerd te krijgen op mijn Apple Watch Ultra 2.

Net als een aantal anderen in dit topic kon ik geen multisim aanvragen, je kreeg dan een foutmelding te zien.

Vandaag kon ik ineens wel een multisim aanvragen. Maar ik kreeg hem niet geactiveerd op mijn Apple Watch Ultra 2.

In de Apple Watch App blijft de melding staan:

“Je T-Mobile NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met T-Mobile NL”.

Daarom gebeld met de klantenservice. Een medewerker heeft gezegd een reset gedaan te hebben. Beetje vaag verhaal kreeg ik te horen, maar goed, ik moest een half uur wachten en dan zou het wel werken.

Mooi niet. Toen ik inlogde in mijn account zag ik ineens 2x een multisim staan. Lekker want dat is dus 2x € 5 per maand extra.

Hierna meerdere keren gebeld naar de klantenservice. Iedere keer kreeg ik een medewerker aan de telefoon die er niets van snapt en allerlei wijzigingen in je account wil aanmaken, maar je bent steeds verder van huis.

Let heel goed op het volgende:
Klantenservice medewerkers halen steeds de begrippen esim met multisim door elkaar. Het gaat voor je smartwatch om een MULTISIM. Zorg ervoor dat ze dit niet door elkaar halen, want anders ben je pas echt ver van huis!

Laat je niet doorverbinden, want je komt nergens uit:
Ook werd ik steeds opnieuw doorverbonden met de “technische afdeling”. Mijn advies is, trap daar niet in, want ze schakelen je NIET door met de technische afdeling. Je komt of terug bij de klantenservice (ze zeggen je dan nogmaals door te schakelen, maar verbreken dan de verbinding) of ze verbreken gewoon meteen de verbinding nadat ze doei zeggen.

Technische storing met multisim op 24 oktober 2023 verholpen???
Ik las net in dit topic dat er een technische storing zou zijn met de multisim en dat dit 24 oktober 2023 zou zijn verholpen? Ik mag het voor ze hopen.

Sinds de fusie T-Mobile en Tele2 is het een grote puinhoop bij de klantenservice van Odido.

 

Reputatie 1

Het bestellen is gelukt, alleen bij het activeren blijft hij zeggen dat mijn T-Mobile account niet ondersteund worden in de instellingen van mobiele netwerk in de Watch app. Is dit vanaf morgen ook opgelost?

 

I know the problem. Ik had exact hetzelfde. Je bestelt multisims waar je vervolgens niets mee kan vanwege de storing, maar de kosten worden wel alvast gewoon in rekening gebracht. Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met ODIDO om deze kosten gecrediteerd te krijgen. Dat was gelukkig snel geregeld en bevestigd per mail.

Reputatie 1

Het bestellen is gelukt, alleen bij het activeren blijft hij zeggen dat mijn T-Mobile account niet ondersteund worden in de instellingen van mobiele netwerk in de Watch app. Is dit vanaf morgen ook opgelost?

 

I know the problem. Ik had exact hetzelfde. Je bestelt multisims waar je vervolgens niets mee kan vanwege de storing, maar de kosten worden wel alvast gewoon in rekening gebracht. Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met ODIDO om deze kosten gecrediteerd te krijgen. Dat was gelukkig snel geregeld en bevestigd per mail.

Ik heb hetzelfde gehad met de esim.

Ook een creditfactuur gehad, maar die werd vervolgens niet ingehouden op de eerstvolgende factuur die enkele weken later volgde. Zeker even iets om goed in de gaten te houden.

Op het moment heb ik 2x een Odido nummer (werk en privé). Multisim koppelen via werk (was T-Mobile) is wel actief maar privé (was Tele2) lukt niet.

Gok dat het nog te maken heeft met allerlei migraties, instellingen & updates etc.

Heb zelfs m’n Apple Watch ontkoppeld (reset) en opnieuw gepaired, maar dat hielp niet. Denk dat er niets anders op zit dan wachten op een netwerk update…

Verder een 2e multisim aangevraagd, als test, maar dat zorgde ook niet voor activatie. Binnenkort maar geld terugvragen zoals in bovenstaande posts.

 

Reageer