Beantwoord

Multisim aanvragen met nieuw Odido abonnement niet mogelijk

  • 24 September 2023
  • 55 reacties
  • 2448 Bekeken

Hallo, ik heb sinds afgelopen dinsdag (19 september) een nieuw Odido abonnement.

Nu wil ik als aanvulling bij dit abonnement een Multisim aanschaffen zodat ik gebruik kan maken van de Celullar (4G) functionaliteiten van mijn smartwatch. Echter lukt het niet om de bestelling voor een Multisim te plaatsen. Ik krijg namelijk steeds de foutmelding: “Wij hebben je gegevens niet op kunnen halen. Probeer het later opnieuw.” Verder krijg ik in de Watch app de melding: "Je T-Mobile NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen (...) Neem voor meer informatie contact op met T-Mobile NL".



Hierdoor heb ik contact opgenomen met de telefonische klantenservice en ik kreeg een vaag antwoord over dat ik wellicht op een later moment (24 oktober) een bestelling kan plaatsen voor een Multisim. Dit aangezien ik eerder een Tele2 klant ben geweest en dat het nu en voorlopig niet mogelijk is om aan ”een abonnementen van deze provider” een Multisim te koppelen. 


Nu begrijp ik de situatie niet en vind ik de situatie eigenlijk onacceptabel.

  1. Ik heb een nieuw Odido abonnement en dan verwacht ik dat ik gebruik kan maken van de extra diensten die door Odido aangeboden worden. Tegen betaling natuurlijk. 
  2. Verder was het bij T-Mobile altijd al mogelijk om een Multisim te koppelen aan je T-Mobile abonnement. Echter komt nu mijn "T-Mobile NL-account” niet in aanmerking voor deze voorziening. Best vreemd toch?
  3. Tot slot zou je als klant mogen verwachten dat er niet gediscrimineerd wordt bij het toewijzen van additionele services binnen je eigen provider. Lees in mijn situatie, wanneer je een nieuw abonnement neemt bij Odido maar ooit bij Tele2 klant bent geweest, mag je geen gebruik maken van een aantal extra diensten bij Odido. (En schijnbaar ook niet als je eerder een T-Mobile NL abonnement had???)

Graag zie ik deze situatie veranderen! Ook omdat ik lees dat meer klanten soortgelijke issue ondervinden. En eigenlijk moet dit echt niet kunnen. Wij als consument hebben al weinig keuze als het gaat om het kiezen van een provider met Multisim als extra dienst. Naar mijn weten is dat nog steeds alleen KPN en jullie (Odido). Laten we dat dan ook houden en niet de consument forceren om straks toch naar KPN te moeten (en torenhoge prijzen te betalen :P). Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 26 September 2023, 10:53

Bekijk origineel

55 reacties

Reputatie 1

Ik heb laatst een nieuw Odido Abonnement genomen met nummerbehoud en mijn oude tele2 abonnement opgezegt. Ook bij het nieuwe abonnement kan ik geen gebruik maken van een Multisim, terwijl dit een volledig nieuw Odido abonnement is. 

Op het tijdelijke telefoonnummer dat ik heb ontvangen bij de nieuwe simkaart kon ik wel een Multisim bestellen. Het lijkt dus dat er iets mis gaat met de koppeling van het bestaande abonnement en het nieuwe abonnement. Ik zou namelijk nu in staat moeten zijn om een Multisim te bestellen. Dit is mij ook verteld door de klantenservice en zij hebben een ticket aangemaakt bij de technische afdeling voor deze “storing”. 

Ik vind dat er veel inspanning moet worden verricht om zo iets voor elkaar te krijgen (waarschijnlijk is het complexer dan wij denken). Zoals ik meer lees in deze threat; Er worden veel begrippen door elkaar gehaald door de klantenserivce zoals eSim en Multisim. Ook wordt je veel van het kastje naar de muur gestuurd. Dit schept niet bepaald vertrouwen. 

 

Reputatie 1

Ook ik heb hetzelfde probleem. Ik heb op 21 september mijn contract verlengd naar een Odido abonnement omdat multisim bij een oud tele2 abonnement niet mogelijk zou zijn. Daarna de Apple Watch besteld en nu al vanaf 10 oktober bezig om de multisim te activeren. Ik heb 2 uur in de winkel doorgebracht en daar hebben ze een simkaart swop  gedaan in de hoop dat daar het probleem lag. Uiteindelijk weggestuurd met het verhaal van de storing en dat dit pas 24 oktober opgelost zou zijn. Prima ik heb geduldig gewacht maar vandaag de dag krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding als iedereen hier. Ik heb wederom contact opgenomen met de klantenservice service en daar kwam weer het verhaal over oud tele2 abonnement, bla bla bla. Wat raar is want ik heb mijn abonnement toch juist overgesloten naar Odido en daarna pas multisim besteld. Dus ik zou onder de nieuwe voorwaarden vallen. De dame aan de telefoon kon mij verder niet helpen en het enige wat is gezegd is dat er een melding wordt gemaakt en dat ik moest afwachten. Ik was uiteraard niet tevreden met deze oplossing en op de vraag of ik de leidinggevende kon spreken werd gezegd dat hij/zij niet aanwezig is 😂. Heel raar dat er niemand aanwezig is toch op zo’n afdeling. Daarna veranderde ze haar antwoord in nog niet aanwezig, het werd steeds vreemder 😅. Ik vind het echt belachelijk dat ze op deze manier omgaan met klanten!

Het is eerlijk gezegd gewoon dramatisch. De klantenservice weet noch van toeten of blazen. De technische ondersteuning is niet aanwezig of je krijgt  een voor de hand liggend antwoord waar je helemaal niet mee kunt. Het is triest dat men zo met klanten om gaan. Een technisch inhoudelijke reactie van Odido met een oplossingsdatum én berichtgeving tussendoor zou het minste zijn wat ze kunnen doen. 

 

 

Reputatie 1

Ik ben al bijna 3 weken bezig om een multisim geactiveerd te krijgen op mijn Apple Watch Ultra 2.

Net als een aantal anderen in dit topic kon ik geen multisim aanvragen, je kreeg dan een foutmelding te zien.

Vandaag kon ik ineens wel een multisim aanvragen. Maar ik kreeg hem niet geactiveerd op mijn Apple Watch Ultra 2.

In de Apple Watch App blijft de melding staan:

“Je T-Mobile NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met T-Mobile NL”.

Daarom gebeld met de klantenservice. Een medewerker heeft gezegd een reset gedaan te hebben. Beetje vaag verhaal kreeg ik te horen, maar goed, ik moest een half uur wachten en dan zou het wel werken.

Mooi niet. Toen ik inlogde in mijn account zag ik ineens 2x een multisim staan. Lekker want dat is dus 2x € 5 per maand extra.

Hierna meerdere keren gebeld naar de klantenservice. Iedere keer kreeg ik een medewerker aan de telefoon die er niets van snapt en allerlei wijzigingen in je account wil aanmaken, maar je bent steeds verder van huis.

Let heel goed op het volgende:
Klantenservice medewerkers halen steeds de begrippen esim met multisim door elkaar. Het gaat voor je smartwatch om een MULTISIM. Zorg ervoor dat ze dit niet door elkaar halen, want anders ben je pas echt ver van huis!

Laat je niet doorverbinden, want je komt nergens uit:
Ook werd ik steeds opnieuw doorverbonden met de “technische afdeling”. Mijn advies is, trap daar niet in, want ze schakelen je NIET door met de technische afdeling. Je komt of terug bij de klantenservice (ze zeggen je dan nogmaals door te schakelen, maar verbreken dan de verbinding) of ze verbreken gewoon meteen de verbinding nadat ze doei zeggen.

Technische storing met multisim op 24 oktober 2023 verholpen???
Ik las net in dit topic dat er een technische storing zou zijn met de multisim en dat dit 24 oktober 2023 zou zijn verholpen? Ik mag het voor ze hopen.

Sinds de fusie T-Mobile en Tele2 is het een grote puinhoop bij de klantenservice van Odido.

 

Reputatie 1

Het bestellen is gelukt, alleen bij het activeren blijft hij zeggen dat mijn T-Mobile account niet ondersteund worden in de instellingen van mobiele netwerk in de Watch app. Is dit vanaf morgen ook opgelost?

 

I know the problem. Ik had exact hetzelfde. Je bestelt multisims waar je vervolgens niets mee kan vanwege de storing, maar de kosten worden wel alvast gewoon in rekening gebracht. Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met ODIDO om deze kosten gecrediteerd te krijgen. Dat was gelukkig snel geregeld en bevestigd per mail.

Ik heb hetzelfde gehad met de esim.

Ook een creditfactuur gehad, maar die werd vervolgens niet ingehouden op de eerstvolgende factuur die enkele weken later volgde. Zeker even iets om goed in de gaten te houden.

Ja ik weet het! Het is dan ook juist fijn* dat medeklanten zo snel reageren en dus ook de moeite nemen om mee te denken😁

hier ook gelukt. Tele2 abbo verlengd naar Odido en klantenservice besloot om ook een nieuwe sim-card voor iPhone te sturen ter vervanging van de Tele2 sim. Na nieuwe odido sim-card in de iPhone te zetten lukte het om een multi-sim voor de Apple Watch aan te vragen via de watch-app op iPhone.

Reputatie 1

Het bestellen is gelukt, alleen bij het activeren blijft hij zeggen dat mijn T-Mobile account niet ondersteund worden in de instellingen van mobiele netwerk in de Watch app. Is dit vanaf morgen ook opgelost?

 

I know the problem. Ik had exact hetzelfde. Je bestelt multisims waar je vervolgens niets mee kan vanwege de storing, maar de kosten worden wel alvast gewoon in rekening gebracht. Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met ODIDO om deze kosten gecrediteerd te krijgen. Dat was gelukkig snel geregeld en bevestigd per mail.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @mikelinnemans ,

De moderator hebben aangegeven dat het helaas minimaal 14 dagen ging duren. Daarvan is pas een week voorbij. Dus toch nog even meer geduld.

Reputatie 1

Nee het werkt nog steeds niet. Je kan hem wel bestellen en je betaalt er al meteen voor, maar activeren kan niet. Ik ga straks bellen met de klantenservice.

Vervelend! In mijn beleving zou ODIDO de aanschaf van multisim momenteel offline moeten halen, uitschakelen. Ze weten dat het niet werkt en toch bieden ze het nog aan en brengen kosten direct in rekening. Vervolgens moet je als klant actie nemen om dit recht te trekken. Dat gezegd hebbende, dank @patrickhopman voor je reactie. Ik wacht nog even tot er positieve berichten zijn mbt multisim.

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Het klopt inderdaad dat de fix voor Multisim op 24 oktober live gaat. Nog even geduld en nogmaals excuses voor het ongemak!

@Techbitje 

Nee, dit probleem treft alleen eSim. Heb je de mogelijkheid om langs een Odido winkel te gaan? Daar kunnen mijn collega’s je direct helpen met het aanvragen en activeren van de eSim. Zorg er wel voor dat je een geldig ID-bewijs bij hebt. Op deze pagina kun je een Odido winkel in je buurt vinden.

Ik hoop dat je zo verder komt

Ook ik heb hetzelfde probleem. Ik heb op 21 september mijn contract verlengd naar een Odido abonnement omdat multisim bij een oud tele2 abonnement niet mogelijk zou zijn. Daarna de Apple Watch besteld en nu al vanaf 10 oktober bezig om de multisim te activeren. Ik heb 2 uur in de winkel doorgebracht en daar hebben ze een simkaart swop  gedaan in de hoop dat daar het probleem lag. Uiteindelijk weggestuurd met het verhaal van de storing en dat dit pas 24 oktober opgelost zou zijn. Prima ik heb geduldig gewacht maar vandaag de dag krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding als iedereen hier. Ik heb wederom contact opgenomen met de klantenservice service en daar kwam weer het verhaal over oud tele2 abonnement, bla bla bla. Wat raar is want ik heb mijn abonnement toch juist overgesloten naar Odido en daarna pas multisim besteld. Dus ik zou onder de nieuwe voorwaarden vallen. De dame aan de telefoon kon mij verder niet helpen en het enige wat is gezegd is dat er een melding wordt gemaakt en dat ik moest afwachten. Ik was uiteraard niet tevreden met deze oplossing en op de vraag of ik de leidinggevende kon spreken werd gezegd dat hij/zij niet aanwezig is 😂. Heel raar dat er niemand aanwezig is toch op zo’n afdeling. Daarna veranderde ze haar antwoord in nog niet aanwezig, het werd steeds vreemder 😅. Ik vind het echt belachelijk dat ze op deze manier omgaan met klanten!

Ik heb vanmiddag m’n iPhone afgesloten en opnieuw opgestart en daarna was de melding verdwenen die aangaf dat het T-Mobile abonnement niet geschikt zou zijn. In plaats daarvan was er nu de optie om het mobiele netwerk te configureren!

Je wordt dan naar de ODIDO site geleid waar je moet inloggen en vervolgens een multisim kunt kopen of een reeds gekochte kunt kiezen. Ik had er al een gekocht en die was beschikbaar voor selectie.

Vervolgens belooft de tekst op het scherm dat de sim naar de Watch gestuurd zal worden. Dat is nu een kwartiertje geleden en sindsdien geeft het scherm ‘wachten’ aan. Ben benieuwd of dat nog gaat veranderen...

 

Ik ben overigens een Tele2 klant van oorsprong en heb geen nieuw abonnement afgesloten. Het informatie-icoon in de schermafbeelding biedt alleen de optie om het abonnement te verwijderen.

Na opnieuw opstarten van mijn telefoon werkt het nu ook. Bij mij blijft hij niet wachten maar deed hij het direct.

Na opnieuw opstarten van mijn telefoon werkt het nu ook. Bij mij blijft hij niet wachten maar deed hij het direct.

Het wachten duurde ruim een half uur, maar nu werkt het! ODIDO lijkt inderdaad het nodige te hebben gefixt. Als ze nu ook nog de abonnement-naam veranderen van T-Mobile in ODIDO dan is het af.

Bij mij werkt het nu ook! Wel heel toevallig dat het configureren weer werkt nadat er een IOS update is geweest. Wellicht lag de fiks bij Apple in plaats van bij Odido, waardoor het lijkt dat @ruubschen met zijn post van gisteren een juiste constatering deed. 
 

Maar zeker weten gaan we dat nooit doen natuurlijk😜 Case closed!

@eric dat is niet correct, ook oud tele2 abonnementen kunnen nu multisim gebruiken. Dat is juist de fix die er nu is. Als het dus niet werkt dan zou ik adviseren de klantenservice te bellen. Ik heb ook nog steeds het tele2 abonnement die automatisch over is gegaan naar odido en bij mij werkt het zonder problemen. Dit werd mij ook door de technische afdeling verteld dat het nu voor iedereen zou moeten werken.

Het bestellen is gelukt, alleen bij het activeren blijft hij zeggen dat mijn T-Mobile account niet ondersteund worden in de instellingen van mobiele netwerk in de Watch app. Is dit vanaf morgen ook opgelost?

 

Bij mij is activatie ook zojuist gelukt!

Fijn dat het nu werkt 🎉⌚️📞🤙

Vandaag is het mij dus eindelijk gelukt om de multisim te activeren.

was vanmorgen eigenlijk van plan om de klantenservice te bellen, maar keek eerst maar even in de Watch app of er iets veranderd was.

En ja hoor ik kon activeren en de bestelde multisim koppelen aan de Apple Watch..

 

Hopelijk gaat het bij iedereen nu soepel

Hi @jannos44 

We ervaren momenteel een technische storing waardoor het niet mogelijk is om een Multisim aan te schaffen. Onze technische afdeling is druk bezig om dit op te lossen. Het is nog niet bekend wanneer dit opgelost zal worden maar het kan zeker nog 14 werkdagen duren. Excuses voor het ongemak! 

14 werkdagen is wel erg lang, ik heb speciaal via jullie een apple watch met cellular besteld alleen nu werkt het niet. Kan hier wat haast achter gezet worden?

Reputatie 1

Is dit al opgelost? Zelf probeer ik sinds vrijdag 29 sept j.l. Multisim voor Apple Watch 9 cellular te installeren, maar keer op keer zonder succes. Ik word er een beetje moedeloos van. Odido website geeft aan dat de multisim is gekoppeld aan “Mijn Smartwacht” en in de ODIDO app staat ingesteld “Gebruik dit account op je smartwatch”, maar mijn Apple Watch 9 zegt nog steeds Geen abonnement, Geen verbinding.

Ps. Inmiddels meerdere keren gesproken met ODIDO service medewerkers, maar tevergeefs.

Op het moment heb ik 2x een Odido nummer (werk en privé). Multisim koppelen via werk (was T-Mobile) is wel actief maar privé (was Tele2) lukt niet.

Gok dat het nog te maken heeft met allerlei migraties, instellingen & updates etc.

Heb zelfs m’n Apple Watch ontkoppeld (reset) en opnieuw gepaired, maar dat hielp niet. Denk dat er niets anders op zit dan wachten op een netwerk update…

Verder een 2e multisim aangevraagd, als test, maar dat zorgde ook niet voor activatie. Binnenkort maar geld terugvragen zoals in bovenstaande posts.

 

Reputatie 1

Hoi @mikelinnemans ,

De moderator hebben aangegeven dat het helaas minimaal 14 dagen ging duren. Daarvan is pas een week voorbij. Dus toch nog even meer geduld.

Dank @eric! Vreemd dat de verschillende ODIDO service medewerkers die ik heb gesproken hier niets van lijken te weten. Ze proberen met goede intenties, maar volledig tevergeefs, van alles voor me te doen en verbinden me door van de ene naar de andere afdeling. Dat doet mij vermoeden dat ze niets weten van een openstaande technische storing.

Hoi @mikelinnemans ,

De moderator hebben aangegeven dat het helaas minimaal 14 dagen ging duren. Daarvan is pas een week voorbij. Dus toch nog even meer geduld.

Dank @eric! Vreemd dat de verschillende ODIDO service medewerkers die ik heb gesproken hier niets van lijken te weten. Ze proberen met goede intenties, maar volledig tevergeefs, van alles voor me te doen en verbinden me door van de ene naar de andere afdeling. Dat doet mij vermoeden dat ze niets weten van een openstaande technische storing.

Precies hetzelfde probleem heb ik, zelfs met de technische afdeling gesproken die er helemaal niks van af wisten. Geduld hebben lijkt mij dus absoluut niet de juiste keuze hier. 

Reputatie 7
Badge +14

Hi @jannos44 

We ervaren momenteel een technische storing waardoor het niet mogelijk is om een Multisim aan te schaffen. Onze technische afdeling is druk bezig om dit op te lossen. Het is nog niet bekend wanneer dit opgelost zal worden maar het kan zeker nog 14 werkdagen duren. Excuses voor het ongemak! 

 

Reageer