Beantwoord

multisim op nieuwe apple watch ultra blijft op wachten staan, in mijn odido kan ik de multisims niet aanpassen

  • 14 March 2024
  • 17 reacties
  • 320 Bekeken

Hallo, mijn multisim op een nieuwe apple watch ultra blijft op wachten staan, in mijn odido kan ik de multisims niet aanpassen. Dit lijken er nu ook 2 te zijn maar geen werkt. Zie de volgende screenshots. Alvast bedankt voor eventuele hulp!

 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 18 March 2024, 16:08

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4

De eerste is vraag is of je jouw watch uit en aan gezet hebt? Soms kan dat al genoeg zijn om het werkend te krijgen. Of kun je de sim op jouw wacht in instellingen aan en uit zetten? Soms is dat genoeg om even die connectie met het netwerk een kick te geven. 

Helaas heeft dat niet gewerkt, uit en aan van watch en iphone, update van beiden, opnieuw instellen van watch(kreeg geen prompt meer voor netwerk) en blijft wachten, als ik op de I er naast klik om te verwijderen zegt hij dat verwijderen momenteel niet mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +4

Heb het zelf bij mijn iPhone gehad. Maar toen kon ik de hele eSim verwijderen en opnieuw aanvragen/toevoegen en toen werkte het wel. Lijkt niet altijd een soepel proces te zijn. @CrisTien Jij ideeën als Apple goeroe??

Ik heb sinds vanochtend exact hetzelfde probleem. Precies dezelfde foutmeldingen in mijn Odido account en in de Apple Watch app blijft de activatie hangen op “Wachten”. Verwijderen is ook niet mogelijk en resulteert in deze melding:

 

 

Hier ook exact hetzelfde probleem

 

Drie keer met de telefonische klantenservice gebeld. (Aangezien ik niet echt onder de indruk was van de kundigheid van de medewerkers die ik aan de lijn kreeg.)

 

Alle drie de keren werd me verteld dat ik maar naar de Odido winkel moest gaan. Daar zouden ze het kunnen oplossen. Specifiek gevraagd of er een storing gaande was, maar dat werd - zelfs na navraag - absoluut ontkend.

 

Dus ik ben zojuist naar de winkel geweest… En de medewerker wist me onmiddellijk te vertellen dat het wel degelijk om een storing zou gaan. Deze is sinds gisteren aan de gang en kan vertraging veroorzaken in het activeren. 
 

Ik vind het echt bizar hoe slecht de communicatie is tussen verschillende afdelingen. 
 

 

Dankjewel voor het melden, ik zal er ook achteraan gaan over hoelang dat nog gaat duren!

Het activeren van de multisim is inmiddels automatisch gelukt. Maar ik krijg wel nog steeds dezelfde errors als ik de multisim in mijn Odido account wil bekijken.

 

Hetzelfde! Bij 1 multisim wel, de andere(dubbele) wel een error.

Ik heb r idd ook 2 staan inmiddels en de eerste doet t. De 2e staat bij ‘niet in gebruik’

 

Zelfde probleem! Blijft op “wachten” hangen. Is er een oplossing bekend?

Reputatie 2

Ik heb sinds afgelopen week een Apple Watch Ultra. Had eerst een Apple Watch series 9 met multisim. Op de oude Watch multisim verwijderd. Op de nieuwe Watch na koppelen iPhone esim proberen te activeren. Status wachten en geen verbinding. Gebeld met Odido service hebben in de nacht oude esim verwijderd. Volgende ochtend kon ik weer een nieuwe esim koppelen. Bleef helaas weer op wachten staan. Weer gebeld. Werd doorgegeven aan technische afdeling en zou terug gebeld worden. Geen reactie. Daarna tip uit community gekregen om ook esim op iPhone te vernieuwen. Dit gedaan maar esim kon ook niet geactiveerd worden. Na voor identificatie door de bank appp te zijn gegaan kreeg ik melding dat gegevens niet gecontroleerd konden worden. Weer gebeld. Odido service heeft toen geactiveerd. Ook hun lukte het niet. In de middag door zelfde medewerker terug gebeld. Samen met haar meerdere esim die zij besteld heeft voor mij uitgeprobeerd. Konden niet geactiveerd worden. Ik zou terug gebeld worden door technische afdeling.  Vandaag gewacht en geen reactie. Weer gebeld en verschillende medewerkers gesproken. Allemaal pogingen gedaan maar lukte niet. Zou gebeld worden binnen het uur door technische afdeling Helaas weer niet gebeld. Wacht nog af tot morgen. Als het dan niet werkt ga ik naar Odido shop en zet esim om in fysieke sim. Doe dit ook voor iPad abonnement. Buik nu vol van de esim ellende. Hoop dat als er een fysieke sim in zit alles weer werkt. Als de multisim op Apple Watch daarna niet werkt vliegt dat er ook uit. Dan maar zonder. Volgens verschillende medewerkers is er een update geladen en zijn er nu problemen. Heb andere gezinsleden die ook Odido hebben maar fysieke sim en werkt altijd bij wissel telefoon. Met esim tijdens wissel alleen maar ellende en iedere keer maar hopen dat het werkt. Werk al meer dan 30 jaar in de it maar dit werkt aan provider zijde gewoon niet goed. Jammer want het is een mooi systeem. Apple maakt het zelfs mogelijk om esim naar nieuwe apparaten mee te kopiëren. Maar ja wordt niet ondersteund door provider. Dan was je namelijk verlost van activatie ellende en werkte het op dezelfde manier als fysieke sim. Dankzij dit hele gebeuren zit ik nu al 2 dagen zonder telefoon verbinding. 

Reputatie 2

Ben vandaag naar Odido shop geweest. Die hebben het probleem opgelost met een fysieke simkaart. Die deed het in eerste instantie ook niet. Daarna heeft medewerker met technische afdeling gebeld en bleek er een storing te zijn die al een paar dagen gaande was. Probleem was de activatie van sims. Uiterlijk maandagochtend zou het opgelost worden. Op de weg terug naar huis ging de simkaart online en ook Apple Watch had verbinding met multisim. Hulde en grote dank aan medewerker Odido shop Beek die me wel heeft kunnen helpen en zich ook alle tijd nam. Kreeg ook nog koffie omdat we even moesten wachten tot hij alles geregeld had. Moet daarbij wel zeggen dat dit in principe ook door klantenservice verholpen had kunnen worden. Die waren zelfs niet op de hoogte van een storing die al dagen gaande was. Ik werk 40 uur per week en als ik klaar ben zijn de shops gesloten. Dus ben aangewezen op weekenden.  

Ik heb hetzelfde probleem 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo allemaal, 

Excuses voor het ongemak! Het klopt dat het afgelopen weekend niet lukte om een eSIM te downloaden en ook te activeren. Hetzelfde geldt voor de Multisim. Dat had te maken met een update die plaatsvond in de app en ook in onze systemen, vandaart dat het niet mogelijk was. Vanaf vandaag zou het weer mogelijk moeten zijn. Zouden jullie het kunnen testen door via je Mijn Odido account de eSIM/Multisim downloaden en ook te activeren? Als het in de app niet lukt, probeer het dan even via een desktopversie. 

Ik verneem het graag! 

 

Reputatie 1

Ik heb sinds afgelopen maandag ook de Apple Watch Ultra 2, zelfde probleem als hierboven beschreven. Status staat al dagen op wachten.

ik lees over een storing/update, is dit inmiddels weer aan de hand? Of is er nu iets anders aan de hand?

@Pharwin van Odido kun jij wat meer informatie geven?

 

Reputatie 6
Badge +6

@rotterdammertt op dit moment is hier geen storing over bekend, maar ik zoek het graag voor je uit! Ik heb gelijk even zitten zoeken op je e-mailadres en ik kom twee nummers tegen. Één nummer dat eindigt op ***2257 (dit is een tijdelijk nummer, wat je van ons hebt gekregen en ik zie dat je Nummerbehoud hiervoor hebt aangevraagd. Je nummer zal op 29/04/24 worden overgezet en vanaf dan kan er gebruik worden gemaakt van dit abonnement en daarna kun je ook een Multsim eraan koppelen. En ik ben ook het nummer tegengekomen dat eindigt op ***3428. Is dat het nummer waar je gebruik van maakt? Ik zie namelijk geen Multisim aan dit abonnement gekoppeld.

Voor het andere nummer waar Nummerbehoud voor is aangevraagd, kun je er pas gebruik van maken, zodra het abonnement van start is gegaan (29/04/24). En voor het nummer dat eindigt op ***3428 dien je wel even een Multisim aan te schaffen. Ik zie wel een oude Multisim gekoppeld, maar deze is al opgezegd en niet meer actief. Je zult dus wel even een nieuwe Multisim moeten aanschaffen en dat doe je op deze manier: 

  1. Open de Watch app op je iPhone. Zorg dat je Apple Watch (GPS + Cellular) is ontgrendeld en bijgewerkt naar watchOS 8.1.

  2. Ga naar Mobiel netwerk.

  3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

  4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.

  5. Log in op de Multisim bestelpagina in op Mijn Odido. Nu kan je Multisim kopen.

  6. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

Ik verneem graag of het dan wel lukt (of waar je tegenaan loopt)! 

 

Reageer