Beantwoord

NHST20001357704 / 10313674563

  • 9 January 2024
  • 10 reacties
  • 182 Bekeken

Hallo,

Ik ben op deze site gekomen omdat ik er met jullie klantenservice niet uitkom. Na vele malen te hebben gebeld en mij ieder keer de belofte is gedaan dat mijn probleem opgelost zou zijn, bleek achteraf niets te zijn veranderd. Mijn probleem is als volgt. Ik ben bezig met het rondkrijgen van de lening voor het kopen van een huis, maar dit lukt niet omdat ik een BKR registratie heb door Odido, want er zou een bedrag openstaan van 125,79 euro. Deze bedrag heb ik direct betaald nadat deze info aan mij doorgegeven werd, maar nu een week verde, staat de registratie en BKR codering er nog steeds. Ik ben de wanhoop nabij want door deze codering loop ik straks de huis wat ik met zoveel moeite gevonden heb, mis. Hoe kan hierin geholpen worden of wat kan ik nog doen?

 

NHST20001357704 / 10313674563

 

 

icon

Beste antwoord door eric 9 January 2024, 21:27

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tamim013 

Bedoel je dat je een BKR registratie met een A(chterstand) of gewoon dat je ooit een geldlening hebt afgesloten voor aanschaf van een toestel en gewoon de laaste termijnen in 1 x hebt betaald.

Heb je die betaling per Ideal gedaan of handmatig overgemaakt?

 @eric  Op de BKR staat dat het om een (A)chterstaand en 2 Opeising ( geen idee hoe dit heeft kunnen onstaan, ik heb nooit een probleem gehad met tele2-odido en altijd alles op tijd betaald) 

 @eric 

Zie onderstaande mail afkomstig van je collega. De betaling is handmatig gevoerd.

Beste meneer Serzak,

 

Je hebt contact met ons opgenomen over je toestelkrediet met leningnummer NHST20001357704.

 

Uit onze gegevens blijkt dat er een bedrag van 125,79 euro openstaat. Je kunt het bedrag overmaken op bankrekeningNL84COBA0733959520 onder vermelding van BOSI_003177344.

 

Als de vordering betaald is ontvangen wij graag een betaalbewijs o.v.v. 10313674563zodat de registratie afgemeld kan worden bij BKR.

 

Met vriendelijke groet,

 

A. de Boer
Customer Finance Administrator

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tamim013 ,

Je praat hier met medeklanten. Er zijn ook moderators op het forum , die herken je aan "van Odido" achter hun naam. Maar medeklanten denken graag mee en daarom stelde ik wat vragen om jouw zaak duidelijk te krijgen. 

1) je hebt dus een geregistreerde achterstand bij het BKR. Dat betekend dat als de achterstand is ingelopen deze registratie wordt voorzien van een H(erstel). Na 5 jaar zal BKR de registratie volledig verwijderen. 

2) je hebt nu een handmatige betaling gedaan welke door Odido ook weer handmatig verwerkt moet worden. Daar kan een aantal werkdagen overheen gaan. Blijkbaar kan die heer/vrouw De Boer nog iets voor je kan versnellen. Maar dan wordt het dus een H melding.

Het is jammer dst je financieel adviseur niet in een eerder stadium dit soort checks heeft uitgevoerd. Het is hopen dat de bank die hij heeft uitgezocht geen probleem ziet in een BKR met A2H registratie. 

 

@eric ik vind het vreemd dat ik bij de bkr heb altijd alles netje op tijd betaald maargoed ik heb op de mail de heer a boer gereageerd met betaalbewijs nog tot op heden geen reactie. Gister andere medewerker van odido gesproken moest ik volgende e-mail zoekgeraaktebetalingen@odido.nl maar kreeg melding dat de email niet klopt dus weet allemaal niet of het goed komt maar vind dit wel echt jammer dit

Reputatie 7
Badge +9

Hi Tamim, het e-mailadres moet zoekgeraaktebetaling@odido.nl zijn i.p.v. zoekgeraaktebetalingen@odido.nl. Lukt het om dit e-mailadres wel te mailen? Dan moet het helemaal goedkomen! Laat je het ons weten?

@Marciano van Odido beste Marciano, nadat ik foutmelding had gekregen heb ik toen ook naar dit e-mail zoekgeraaktebetaling@odido.nl verstuurd tot op heden geen reactie terug ontvangen.

@eric

 @Marciano van Odido @eric 

@eric @Marciano van Odido 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @tamim013, ik heb even met je mee zitten kijken in je account en ik zie het volgende in de case vermeld staan: 

Leningnummer NHST20001357704 hoort bij een oud Tele2 abonnement met klantnummer 10313674563. Wegens een betalingsachterstand is de vordering overgedragen aan Bos Incasso. De coderingen op de BKR registratie zijn dan ook terecht. De registratie blijft na volledige betaling nog 5 jaar zichtbaar. 

Als vanuit hen is gebleken dat de achterstand is betaald, dan wordt dit automatisch gemeld aan BKR. Dit kan tot 5 weken duren. Nadat de achterstand naar het BKR is doorgestuurd, geeft het BKR de registratie een A-code. Betaalt je later alsnog, dan geven wij dit natuurlijk ook door. In geval van een lopend contract of een lopend krediet geeft het BKR de registratie dan een AH-code (herstelcode). Deze AH-code wordt ook gegeven wanneer het krediet wegens een betalingsachterstand was beëindigd en na betaling van de achterstand weer voortgezet wordt. Deze code blijft, net als de registratie, 5 jaar zichtbaar. Als het gaat om een ingelopen achterstand op een krediet dat niet meer actief is, wordt na de A-code alleen de vermelding 'beëindigd' doorgegeven. 

 

Reageer