Beantwoord

Odido en Dynafix, geen goeie match

  • 11 December 2023
  • 13 reacties
  • 335 Bekeken

Al sinds jaar en dag klant bij Odido voor zowel internet als mobiel (eerst T-Mobile en daarvoor zelfs Orange). Eigenlijk nooit noemenswaardige problemen gehad. Ook altijd netjes te woord gestaan door werknemers e.d.

Nu komt het probleem, mijn telefoon was er mee gestopt na één jaar. Naar de T-Mobile shop gegaan voor de garantie en moest zou worden opgestuurd ter reparatie of vervanging.

De telefoon kon niet gerepareerd worden, dus werd er een vervanging opgestuurd. Deze telefoon leek alleen in geen geval op de telefoon die ik had ingeleverd. (krassen, deukjes en in zijn geheel ranzig) De werknemer in de shop, waar ik mijn oorspronkelijke telefoon ook ingeleverd had, schrok ook er ook van hoe Dynafix zich hier vanaf probeerde te brengen.

Deze werknemer heeft netjes geprobeerd te bellen met Dynafix die vervolgens aangaven dat de telefoon opnieuw ter reparatie aangeboden moest worden. Dat is toen gebeurd inclusief wat aanmoedigende teksten van de werknemer in het formulier naar Dynafix. (ofwel repareer de oude, of stuur een nieuwe op)

Omdat het ondertussen weer twee weken geleden is, maar geprobeerd contact op te nemen met Odido klantenservice, want in de shop kunnen ze ook niet veel meer dan een mail sturen of op de servicepagina kijken van Dynafix.

Van de gezellige dame aan de telefoon kreeg ik te horen dat er geen case te vinden is op mijn telefoonnummer, dat ze me door kan zetten naar Dynafix en verder niks. Toen ik aangaf dat ik van mening ben dat ik mijn telefoon bij Odido zelf aangeschaft heb en zei ervoor kiezen om hem naar Dynafix te sturen, ikzelf niks met Dynafix van doen heb. Kreeg ik doodleuk te horen: Je wilt toch wat?! Dit is wat ik kan doen en anders moet je gewoon op die service pagina kijken…

Niet heel klantvriendelijk als je het mij vraagt… op deze manier blijven klanten niet hangen. Hoe is jullie ervaring met dit soort afschuifpolitiek?

icon

Beste antwoord door Lkeizer 5 January 2024, 14:58

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi LKeizer, allereerst tof dat je al jaren deel uitmaakt van onze T-Mobile en Odido familie! Wat apart dat je een vies toestel met krassen en deukjes terug hebt gekregen van Dynafix. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Goed dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega's in de shop en aan de telefoon. Hoe er tegen je is gesproken is echter niet wat je van ons mag verwachten en mijn excuses dat mijn collega je zo te woord heeft gestaan. Heb je op dit moment nog het vervangende toestel in gebruik?

Stuur mij even een privébericht met de volgende gegevens: 06-nummer (waar je op te bereiken bent), geboortedatum, postcode + huisnummer, de laatste 4 cijfers van je IBAN, je e-mailadres, het IMEI-nummer van je toestel en het reparatienummer (van Dynafix). Dan zorg ik ervoor dat de juiste collega's dit alsnog voor je onderzoeken.

Ik zie je berichtje graag tegemoet en ik hoop dat er dan een mooie en passende oplossing komt voor je toestel! 😊

@Marciano van Odido, twee dagen geleden na je bericht een privé bericht gestuurd. Heb je het door kunnen zetten naar collega's?

Reputatie 7
Badge +9

Hi, bedankt voor de volledige gegevens en uitgebreide uitleg! Ik heb je case doorgezet naar de juiste collega's en ik verwacht binnen 2-5 dagen iets te horen. Ik heb je telefoonnummer en e-mailadres ook achtergelaten, dus de kans dat jij eerder van ze hoort is zeker aanwezig. Houd je mij dan ook op de hoogte? Mocht je volgende week maandag nog niets gehoord hebben, laat het me dan weten. Dan pak ik de case erbij om de status te bekijken, maar ik gok dat ze eerder bij jou en/of mij terugkomen! Het gaat hier om case 67868088.

Ik hoop spoedig (goed) nieuws te ontvangen! 😊

@Marciano van Odido, bedankt dat je het doorgezet hebt. Alleen nog 2-5 dagen wachten om iets te horen is wel erg lang. Ondertussen is mijn telefoon al 5 weken onderweg ter reparatie. Jullie shop waar ik de telefoon achtergelaten heb, heeft een mail gestuurd naar Dynafix, waar ik geen reactie op heb gekregen. Dit was rond 11 december.

Ook heb ik het beloofde mailtje met passend voorstel (nadat ik ze zelf heb moeten bellen via jullie klantenservice. Wat eigenlijk ook al te belachelijk voor woorden is, dat is jullie verantwoordelijkheid) van Dynafix nooit mogen ontvangen. Wel heb ik bericht gehad dat ze wachten op voorraad… wat mij het gevoel geeft dat ze dus wachten tot ze weer een refurbished telefoon binnenkrijgen.

Dit alles is uiterst klantonvriendelijk en dit reken ik jullie als Odido aan. Met jullie heb ik een contract en ik heb mijn telefoon bij jullie gekocht. Dan zijn jullie verantwoordelijk voor het contact met Dynafix. Jullie zijn opdrachtgever en klant van Dynafix, niet ik. Ik ben dus ook van mening dat jullie als Odido de verantwoordelijkheid moeten nemen om met een juiste oplossing te komen. In plaats van alleen maar naar de service pagina van Dynafix wijzen of mij telefonisch doorsturen naar Dynafix om jullie werk te doen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi, geen dank! Allereerst helemaal mee eens dat je zelf geen contact hoeft op te nemen met Dynafix. Ik weet niet precies waarom dit eerder is aangegeven. Zoals ik al zei, heb ik een case aangemaakt voor mijn collega's die in contact staan met Dynafix. Zij pakken dit op. Ik denk dat er eerder niet volgens de juiste procedure is gewerkt. Maar geen zorgen, dat is nu dus wel zo. Mijn collega heeft me gisteren laten weten dat ze wachten op een reactie vanuit Dynafix. Als ik direct meer voor je had kunnen doen, had ik het uiteraard gedaan, maar op dit moment kunnen we alleen nog afwachten. Ik heb in ieder geval gevraagd om een nieuw vervangend toestel, dus ik heb goede hoop!

@Marciano van Odido dit is een goede manier om trouwe klanten weg te jagen... 2-5 dagen zijn er nu ondertussen 12 en heb nog niks vernomen van je collega. Ook niet van Dynafix die een mail zou sturen of je collega uit de shop in Haarlem die Dynafix gemaild had en mij wat zou laten weten. 

Nu heb ik wel een mail dat er een telefoon gereed is. Alleen dit is, als ik de mail goed begrijp, weer een refurbished. Hopelijk wordt ik niet nogmaals teleurgesteld... Alhoewel, nog meer zou me niets verbazen. Ik ben in ieder geval klant exit.

Reputatie 6
Badge +6

@Marciano van Odido dit is een goede manier om trouwe klanten weg te jagen... 2-5 dagen zijn er nu ondertussen 12 en heb nog niks vernomen van je collega. Ook niet van Dynafix die een mail zou sturen of je collega uit de shop in Haarlem die Dynafix gemaild had en mij wat zou laten weten. 

Nu heb ik wel een mail dat er een telefoon gereed is. Alleen dit is, als ik de mail goed begrijp, weer een refurbished. Hopelijk wordt ik niet nogmaals teleurgesteld... Alhoewel, nog meer zou me niets verbazen. Ik ben in ieder geval klant exit.

Hallo @Lkeizer, zou je eerst kunnen checken wat voor toestel het is? Als het toestel niet naar wens is, vernemen we graag een reactie van je, zodat we het verder kunnen uitzoeken! 

Groetjes, 

Pharwin

@Marciano van Odido dit is een goede manier om trouwe klanten weg te jagen... 2-5 dagen zijn er nu ondertussen 12 en heb nog niks vernomen van je collega. Ook niet van Dynafix die een mail zou sturen of je collega uit de shop in Haarlem die Dynafix gemaild had en mij wat zou laten weten. 

Nu heb ik wel een mail dat er een telefoon gereed is. Alleen dit is, als ik de mail goed begrijp, weer een refurbished. Hopelijk wordt ik niet nogmaals teleurgesteld... Alhoewel, nog meer zou me niets verbazen. Ik ben in ieder geval klant exit.

Hallo @Lkeizer, zou je eerst kunnen checken wat voor toestel het is? Als het toestel niet naar wens ik, vernemen we graag een reactie van je, zodat we het verder kunnen uitzoeken! 

Groetjes, 

Pharwin

Hoi @Pharwin van Odido ,

Ben zelf ook benieuwd wat het is, afgelopen vrijdag een mail van Dynafix namens Odido gekregen met het service raport waar dit bericht in staat:

 

“Op 29-11-2023 ontvingen wij jouw toestel ter reparatie. Graag informeren wij je over de uitgevoerde
werkzaamheden.

Onze technici hebben jouw toestel grondig nagekeken en uitvoerig getest. Bij deze werkzaamheden keken
zij ook goed naar de aanvullende probleemomschrijving die wij van je ontvingen.
Alle specificaties van het toestel zijn gecontroleerd en deze komen weer helemaal overeen met de
specificaties zoals de fabrikant die stelt. Ook is jouw toestel volledig getest en alles werkt zoals je mag
verwachten.”

 

En vanochtend van jullie zelf met dit bericht:

 

“Je hebt je Google Pixel 7 Pro zwart bij ons aangeboden voor reparatie.

Ons reparatiecentrum kan je telefoon niet op korte termijn repareren. Sorry! Maar we lossen het voor je op: je krijgt een vervangend toestel (zelfde type en kleur).
Een omruiling voor een ander type of kleur toestel is niet mogelijk.

PostNL stuurt je een e-mail wanneer ze de nieuwe telefoon bij je gaan bezorgen.

 

Dus ben benieuwd.

Afgezien van wat voor toestel het is, is de manier waarop dit afgehandeld wordt zeer ondermaats. Dan doel ik op het niet nakomen van toezeggingen mbt telefoontjes, mailtjes, contact van de klachten afdeling enzovoorts.

@Marciano van Odido@Pharwin van Odido vandaag ben ik netjes gebeld door de shop met de terugkoppeling. Dit omdat hij had verwacht de telefoon wel al binnen te hebben (na het bericht van Dynafix) maar dat dit helaas niet zo is.

Hij heeft voor mij het één en ander uitgezocht… alleen zonder resultaat. Hij kan niets meer met bovenstaand bericht van jullie zelf. Hij kon geen medewerker van de reparatieafdeling aan de lijn krijgen en had geen idee of de telefoon naar mij kwam, naar de shop en wanneer dit moest gaan gebeuren.

Hebben jullie misschien wel de mogelijkheid om daarachter te komen?

p.s.: heb ook nu de klachtenafdeling nog steeds niet gehoord...

@Marciano van Odido@Pharwin van Odidovandaag ben ik netjes gebeld door de shop met de terugkoppeling. Dit omdat hij had verwacht de telefoon wel al binnen te hebben (na het bericht van Dynafix) maar dat dit helaas niet zo is.

Hij heeft voor mij het één en ander uitgezocht… alleen zonder resultaat. Hij kan niets meer met bovenstaand bericht van jullie zelf. Hij kon geen medewerker van de reparatieafdeling aan de lijn krijgen en had geen idee of de telefoon naar mij kwam, naar de shop en wanneer dit moest gaan gebeuren.

Hebben jullie misschien wel de mogelijkheid om daarachter te komen?

p.s.: heb ook nu de klachtenafdeling nog steeds niet gehoord...

Ondertussen wel een mail van PostNL waarbij ik er vanuit ga dat die van jullie komt, al is dat niet duidelijk uit de afzender:

Helemaal voor jou
LOGICALL
Postbus 33
1160AA Zwanenburg
Nederland

Reputatie 7
Badge +9

Hi LKeizer, dat is wel verwarrend de twee verschillende mailtjes. Het mailtje vanuit Dynafix kan ik zelf niet inzien. Ik zie wel het mailtje van mijn collega over dat Dynafix je toestel niet op korte termijn kan repareren en dat je daardoor en vervangend toestel krijgt. Bovenstaande afzender klopt inderdaad. Heb je het toestel inmiddels ontvangen?

Ik zie daarnaast inderdaad nog geen update in de klachten case die ik voor je heb aangemaakt. Zij wachtten namelijk op Dynafix, lieten ze me weten. En nu waarschijnlijk op het vervangende toestel.

Laat je het me weten als je hem hebt ontvangen en of deze naar wens is? Anders zet ik direct een bericht voor je door!

Hi LKeizer, dat is wel verwarrend de twee verschillende mailtjes. Het mailtje vanuit Dynafix kan ik zelf niet inzien. Ik zie wel het mailtje van mijn collega over dat Dynafix je toestel niet op korte termijn kan repareren en dat je daardoor en vervangend toestel krijgt. Bovenstaande afzender klopt inderdaad. Heb je het toestel inmiddels ontvangen?

Ik zie daarnaast inderdaad nog geen update in de klachten case die ik voor je heb aangemaakt. Zij wachtten namelijk op Dynafix, lieten ze me weten. En nu waarschijnlijk op het vervangende toestel.

Laat je het me weten als je hem hebt ontvangen en of deze naar wens is? Anders zet ik direct een bericht voor je door!

 

@Marciano van Odido@Pharwin van Odido 

Ben nog steeds van mening dat de manier van communicatie en snelheid van afhandeling een stuk beter en sneller kan.

Daartegenover ben ik wel blij verrast met de geboden oplossing.

Reputatie 7
Badge +9

Hi, ik weet dat we er alles aan doen om zo snel mogelijk te communiceren en dat we af en toe afhankelijk zijn van bijvoorbeeld reacties van Dynafix, maar ik ben het wel met je eens dat er meer gecommuniceerd kan worden. Ook als wij nog in afwachting zijn. Ik neem het in ieder geval mee en ik geef het zeker door.

Super fijn om te lezen dat je wel blij verrast bent met de geboden oplossing!

Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het me dan weten. Ik sta voor je klaar. Voor nu wens ik je in ieder geval een heel fijn weekend! 😊

Reageer