Beantwoord

Oude telefoon activeren in het buitenland (zonder PUK)

  • 8 June 2022
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hoi allemaal,

Ik probeer door een 2-factor verificatie te komen die nog is aangesloten op mijn oude (Nederlandse) telefoon nummer. Nu heb ik dat ding al ~drie jaar niet gebruikt, en uiteraard gelijk drie keer mijn pin verkeerd ingevuld. :/

Nu zit ik met een SIM waarvan ik de PUK niet meer heb, en mijn account op t-mobile.nl was gedeactiveerd door ongebruik. Is er een manier om toegang te krijgen tot mijn telefoon(nummer?)

Ik zit onderhand al vier jaar in het buitenland, en ik heb helaas geen mogelijkheid om snel even langs NL te wippen.

Groeten uit CA

icon

Beste antwoord door Folkert 8 June 2022, 16:23

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Goedemiddag Jaap,

Is het een prepaid simkaart? Want die vervallen als ze een half jaar niet meer actief gebruikt zijn. D.w.z. opwaarderen, gesprek tot stand brengen of sms versturen.

Als je denkt dat ie nog actief is dan even wachten op reactie van een community moderator.

Groeten uit een regenachtig Nederland,

Folkert

Oooh ja ik denk dat ie misschien al verlopen is dan. Balen; hoop gedoe om 2FA ongedaan te maken. 

 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +14

De systematiek is heel strak, na 6 maanden geen activiteit wordt de kaart gedeactiveerd en tot slot verwijderd uit het netwerk. Het nummer komt weer vrij, gaat eventueel terug naar de originele nummerhouder (provider) en e.e.a. is niet meer terug te draaien.

Enigste oplossing is dus de 2fa omzetten en eigenlijk zou je daar geen sms meer voor moeten gebruiken. Is niet zo veilig als je denkt. Kijk of men een andere vorm aanbiedt.