Beantwoord

Overal Veilig Online op MacOS 10.15 Catalina

  • 11 November 2023
  • 8 reacties
  • 102 Bekeken

Hoe kan ik Overal Veilig Online installeren op een MacBook met MacOS 10.15 Catalina? De gedownloade installer 'hangt' op deze MacBook. Diverse keren gedownload, altijd zelfde resultaat. Alle andere installaties (iMac, 2 iPads, 2 iPhones, een andere MacBook met MacOS 12.7 Monterey) gingen probleemloos.

icon

Beste antwoord door ItsNaud 22 November 2023, 09:48

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Bart, goed dat je Overal Veilig Online gebruikt! Maar dan moet het natuurlijk wel lukken met de installatie. Heb je inmiddels al contact gehad met een van mijn collega's? Zo niet, zou je dan een screenshot willen delen van waar de installatie precies op blijft hangen? Dan kijken we graag met je mee!

@eric @ItsNaud @Waqqas heeft een van jullie toevallig een idee?

Reputatie 5

Beste Bart,

Veilig Online werkt samen met F-Secure. Op hun site zie ik op twee verschillende pagina’s dat je besturingssysteem versie niet wordt ondersteund. Mogelijk is dat de reden dat de installer niet werkt. Kun je je MacBook nog van een update voorzien of is deze te verouderd?

https://help.f-secure.com/product.html?home/total-ios/latest/en/concept_13BD6B171A434F1C83758688C2A39884-latest-en

https://community.f-secure.com/internet-security-en/kb/articles/5267-what-are-the-system-requirements-for-the-security-product-for-mac

Hallo Naud,

Bedankt voor je reactie! Maar ik zie juist op de site in jouw link dat mijn OS WEL wordt ondersteund: het product wordt ondersteund vanaf macOS 10.15.5 of later, staat er. Ik heb 10.15.7.

 

Hoi Bart, goed dat je Overal Veilig Online gebruikt! Maar dan moet het natuurlijk wel lukken met de installatie. Heb je inmiddels al contact gehad met een van mijn collega's? Zo niet, zou je dan een screenshot willen delen van waar de installatie precies op blijft hangen? Dan kijken we graag met je mee!

@eric @ItsNaud @Waqqas heeft een van jullie toevallig een idee?

Marciano, bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met diverse collega's op de helpdesk, maar tot op heden nog geen antwoord gekregen.

De installer 'hangt' meteen na de eerste 'GA DOOR'

 

Reputatie 5

@BartMichiel Klopt, maar in het andere artikel staat dat het niet meer ondersteund wordt. Ik ben dus bang dat het helaas niet mogelijk is op jouw versie MacBook, zeker ook omdat de installatie (wat nog Apple zelf is) al vastloopt. Als de applicatie zelf (na succesvolle installatie) was vastgelopen dan had het iets met de applicatie te maken, maar zo ver komt het nog niet eens.

@BartMichiel Klopt, maar in het andere artikel staat dat het niet meer ondersteund wordt. Ik ben dus bang dat het helaas niet mogelijk is op jouw versie MacBook, zeker ook omdat de installatie (wat nog Apple zelf is) al vastloopt. Als de applicatie zelf (na succesvolle installatie) was vastgelopen dan had het iets met de applicatie te maken, maar zo ver komt het nog niet eens.

Het is inderdaad iets met de installer. Niet het product zelf. Want het gekke is dat het KPN veilig product (in essentie hetzelfde product!) zonder problemen op macOS 10.15 draaide op deze zelfde Macbook! Nu, na mijn overgang naar Odido, dus niet meer… ☹️

Heeft er iemand nog ergens een oude installer voor mij? Dan installeer ik het daarmee, en update dan van binnen het geïnstalleerde product. 

Reputatie 5

@BartMichiel Klopt, maar in het andere artikel staat dat het niet meer ondersteund wordt. Ik ben dus bang dat het helaas niet mogelijk is op jouw versie MacBook, zeker ook omdat de installatie (wat nog Apple zelf is) al vastloopt. Als de applicatie zelf (na succesvolle installatie) was vastgelopen dan had het iets met de applicatie te maken, maar zo ver komt het nog niet eens.

Het is inderdaad iets met de installer. Niet het product zelf. Want het gekke is dat het KPN veilig product (in essentie hetzelfde product!) zonder problemen op macOS 10.15 draaide op deze zelfde Macbook! Nu, na mijn overgang naar Odido, dus niet meer… ☹️

Hmm, wat je nog zou kunnen proberen is de applicatie vanuit je andere iMac te kopieren naar deze MacBook. Werkt niet altijd en is normaliter niet aan te raden, maar nu het toch via de normale installer niet werkt wellicht te proberen.

Hmm, wat je nog zou kunnen proberen is de applicatie vanuit je andere iMac te kopieren naar deze MacBook. Werkt niet altijd en is normaliter niet aan te raden, maar nu het toch via de normale installer niet werkt wellicht te proberen.

Dat heb ik al geprobeerd, zelfde probleem. 

Heeft er nog iemand een oudere installer voor mij? Dan installeer ik daarmee, en update dan Veilig Online wel van binnen het geïnstalleerde product...

Reageer