Simkaart kapot en buitenland activeren

  • 1 October 2023
  • 5 reacties
  • 86 Bekeken

Hi, 

Ik ben in juli van T-Mobile naar Tele2 geswitcht voor een nieuwe simkaart met nummerbehoud, ingang in september. In september werd dit odido en kon ik de simkaart in mijn telefoon doen. De simkaart bleek stuk te zijn (al meerdere keren aan de lijn gehangen met odido en apple support) dus ik krijg een nieuwe. Voor mijn studie zit ik echter in het buitenland en kan ik niet zomaar naar Nederland om de simkaart te vervangen. Mijn ouders kunnen deze opsturen met de post. Kan ik deze simkaart ook in het buitenland activeren? 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dat werkt zeker niet voor het instellen van de voicemail. 

Laat je ouders dan eerst de sim in een telefoon doen en de activatiecode afronden. En dan opsturen naar jou.

Dat werkt zeker niet voor het instellen van de voicemail. 

Laat je ouders dan eerst de sim in een telefoon doen en de activatiecode afronden. En dan opsturen naar jou.

kan dit dan in een andere telefoon? de whatsapp staat op deze telefoon op deze simkaart, en in het berichtje van odido zelf staat dat deze oude dan onbruikbaar is van het moment dat de nieuwe actief wordt. ik wil mijn whatsapp en chat historie niet kwijt raken

Reputatie 7
Badge +14

Het gaat om activeren van je simkaart en voicemail in Nederland.  Whatsapp kun je daarna zelf doen omdat die simkaart dan de verificatie kan ontvangen.

Hi Odido

Na meerdere keren contact met de chat, is het niet gelukt om het probleem met de simkaart op te lossen.

Het volgende is aan de gang.

De simkaart is kapot. Wel heb ik een reserve simkaart.

Ik ben momenteel in Brazilië voor langere tijd en ben niet in de gelegenheid om naar de winkel te komen.

Kun je me doorschakelen naar een speciaal team dat met extra controle stappen alsnog de nieuwe sim kaart kan activeren?

Ik hoor graag van jullie

Met vriendelijke groet,

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @engokoc ,

Je reageert in een topic van @Tessam18 .

Als je zelf een hulpvraag hebt kun je beter een eigen topic openen. Dan is het ook wel interessant te vermelden hoe je aan een nieuwe simkaart bent gekomen. Je kunt niet een willekeurige simkaart gebruiken voor je abonnement  

Reageer