informatie

Problemen met aankopen in Google Play Store via Odido factuur, wat nu?

Problemen met aankopen in Google Play Store via Odido factuur, wat nu?

Toon eerste reactie

186 reacties

Reputatie 2
Beste moderators, we zijn 2 weken verder en heb nog steeds niet gehoord hoe het er voor staat. Ik kan nog steeds geen aankopen via factuur doen. Hoeveel werkdagen of tijd gaat het nog duren. Graag wat meer info over de stand van zaken. Groetjes, Onur
Ik kan ook geen aankopen meer doen. Ik heb pas een nieuwe simkaart in mijn gsm gekregen, de tips uit de openingspost helpen niet. Ook heb ik geen blokkades, betalingsachterstand oid. Als ik iets probeer te bestellen dan heb ik niet de mogelijk om voor betaling via t-mobile te kiezen. Voorheen nooit problemen mee gehad. Laatste aankoop is 11-08-2016. Zou fijn zijn als jullie me kunnen helpen. Groeten Lex
Werkt nu weer wel. Nog een keer cache geleegd van app store en nu staat t-mobile er wel weer bij de betaalmogelijkheden.
Reputatie 5
@Onur.A,



Ik begrijp dat je zo snel mogelijk weer gebruik wilt kunnen maken van deze optie! Ik zie dat de IT-afdeling nog druk bezig is om het probleem te onderzoeken. De verwachting is nu dat het uiterlijk 19/9 is opgelost. We doen ons best om het zo snel mogelijk op te lossen. Sorry voor het ongemak!



@Lex1234,

Wat goed om te horen dat het uiteindelijk toch is gelukt! Ik zie jouw aankoop ook terug op jouw My T-Mobile, dus het is goed gegaan 🙂 Laat je het weten als we nog iets anders voor je kunnen betekenen? We helpen je graag!
Ik ben gisteren gebeld door T-mobile dat het probleem was verholpen en dat ik aankopen zou gaan kunnen doen. Helaas is dit niet het geval ik kan nog steeds geen aankopen doen via factuur. Ook vind ik dat het gewoon allemaal veel te lang duurt. Zou ik nog verder kunnen geholpen worden?
Reputatie 5
Hey Mhmmd,



Wat gek! Het zou gewoon wel weer moeten werken!



Zou je de volgende stappen nog eens willen doorlopen:



Log de Google account uit op het toestel

>Zet de wifi uit

>Zet het toestel uit

>Zet het toestel weer aan

>Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het T-Mobile netwerk, niet met wifi!

>Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn

>Als dit gedaan is mag je wifi weer aanzetten



Betalen via T-Mobile Factuur werkt nog steeds niet, wat nu?

In sommige gevallen moet de betaalmethode opnieuw ingesteld worden. Jouw registratie moet verwijderd worden, zodat je alsnog apps kan betalen via jouw T-Mobile Factuur. Volg daarvoor de volgende stappen:

>Log in op https://wallet.google.com

>Ga naar onderdeel Betaalmethoden

>Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'

>Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.



Wil je laten weten of dit gelukt is? :8
Beste Amy,



Bedankt voor je snelle reactie. Helaas werkt het nog steeds niet nadat ik je instructies heb uitgevoerd. Ook kan ik geen aankopen doen met Paypal maar dat is een ander verhaal natuurlijk. Ik weet niet of het wat uitmaakt maar ik probeer een aankoop te doen in de app zelf. Dus niet direct via Google play.

Hallo, ik heb een soortgelijk probleem plus ik kan nergens een sms sturen en aan het begin van het contract kon ik mijn ABONNEMENT gebruiken

Reputatie 7
Hi Mhmmd,



Ook direct in de app zou het moeten werken, dat zou geen verschil moeten maken. Heb je ooit wel eens geprobeerd om via de Google Play Store direct iets aan te schaffen? Zo ja, lukte dit wel?



Zou je anders kunnen aangeven om welke app het gaat en om wat voor bedrag of bedragen? Misschien zit daar een probleem waardoor het niet lukt.



We horen het graag van je! 🙂
Reputatie 2
Beste mods,



Volgens Thalina zou de probleem vandaag opgelost moeten zijn voor mij. Helaas is dit niet het geval heb mijn google account uitgelogd mobiel opnieuw opgestart en weer ingelogd (uiteraard stond de wifi uit toen ik dit deed) heeft geen effect gehad. Via wallet google de optie verwijderd en opnieuw via play store toegevoegd maar betaling word nog steeds geweigerd. Gelieve mij meer info geven over de stand van zaken.



Groetjes,



Onur
Beste,



Ik wilde vandaag voor het eerst een in app aankoop doen maar krijg de volgende foutmelding "De sms voor accountverificatie kan niet worden verzonden. Probeer het opnieuw".

Ik heb geen betalingsachterstand of blokkade. Ik heb dat google account uitloggen en mobiel opnieuw opstarten geprobeerd maar krijg bij het opnieuw inloggen van mijn google account dezelfde melding als ik voor Factureren via T-mobile kies. Dit is voor mij nieuw en heb dus ook bij betaalmethode op https://wallet.google.com niks staan.

Ook heb ik in de app store zelf een betaling willen doen om zo te registreren voor de tmobile betaalmethode maar tevergeefs. Mijn username zou Jimme Bruining moeten zijn.



Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt 😃
Reputatie 5
@Onur,



De verwachte datum waarop het probleem opgelost zou zijn was inderdaad gisteren. Ik heb gelijk gekeken in het systeem of er inmiddels een oplossing is. Ik zie dat mijn collega's de afgelopen dagen hard bezig zijn geweest met het vinden van een oplossing. Het probleem blijkt alleen ingewikkelder te zijn dan gedacht en ik zie dat er meer klanten zijn met hetzelfde probleem. Mijn collega's van de IT-afdeling hebben daarom een 'incident' aangemaakt om dit verder te onderzoeken en uiteraard om zo snel mogelijk met een oplossing te komen! Sorry dat het zo lang duurt!





@Jimme,

Welkom op het forum! :)



We gaan je zeker helpen! Goed dat je alvast aangeeft wat je allemaal hebt geprobeerd, dat scheelt weer een aantal stappen. Ik zie in het systeem inderdaad dat je geen blokkades hebt waardoor dit zou kunnen komen. Heb je misschien geprobeerd om een app aan te schaffen die duurder is dan 70,00 euro? Per aankoop geldt er namelijk een limiet van 70 euro. Mocht dat niet het geval zijn, heb je dan de volgende stappen al eens doorlopen?



Heb je in de laatste 10 dagen een update gedaan van de Android versie, Google Play, Google wallet of de beveiliging? Of heb je misschien een nieuwe sim geactiveerd of heb je een ander 06-nummer gekregen? Dan kan hierdoor de betaalwijze in de war zijn. Volg in dat geval de volgende stappen:




  1. Log de Google account uit op het toestel
  2. Zet de wifi uit
  3. Zet het toestel uit
  4. Zet het toestel weer aan
  5. Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het T-Mobile netwerk, niet met wifi!
  6. Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn
  7. Als dit gedaan is mag je wifi weer aanzetten





Als dit ook niet helpt, kun je mij dan de volgende informatie sturen in een privébericht:

• IMEI-nummer van jouw toestel

• Google-account van de klant (username)

• Wanneer was de laatste onsuccesvolle poging?

• Wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur? Als het nooit gelukt is, graag aangeven.



Ik zie je reactie graag tegemoet!
@David



Ik heb het gevraagde uitgeprobeerd. Helaas werkt het alsnog niet. Ondertussen heb ik meerdere keren geprobeerd een aankoop in de app te doen. Helaas werkt het nog steeds niet.



Mvg.
Reputatie 5
Hoi mhmmd,



Erg vreemd.. Zou je nog kunnen aangeven om welke applicatie het gaat en wat de bedragen zijn? Als je de datum en tijdstip van de meest recente poging hebt dan zou dat ook erg helpen! Alvast bedankt voor je berichtje.
Reputatie 2
Beste mods, heb een smsje ontvangen dat er contact met mij gezocht is en of ik terug kon bellen. Nu bel ik al 2 dagen krijg een keuzemenu waar ik niks aan heb. Andere tips hoe ik toch nog geholpen kan worden zonder een lange wachttijd?
Reputatie 5
Hallo Onur,



Goed dat je dit aangeeft bij ons. Ik zie inderdaad dat onze collega's je hebben geprobeerd te bereiken. Tijdens het onderzoek hebben ze namelijk gezien dat er op 8 september een succesvolle aankoop heeft plaatsgevonden. Er staan geen blokkades actief op het systeem dus zou je er gebruik van moeten kunnen maken. Zou je dit nogmaals willen uitproberen? Dan kan ik dit voor je terugkoppelen aan de afdeling die hierover gaat.



Mocht het nog steeds niet werken dan kan je mij een privébericht sturen met daarin de onderstaande gegevens:



• Wanneer was de laatste onsuccesvolle poging?

• Wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur? Als het nooit gelukt is, graag aangeven.



Het liefst maximaal 3 dagen oud. Alvast bedankt voor je reactie!
Reputatie 2
Beste Issam, had eerder ook al aangegeven dat de optie betaling via facturering wel lukt via een nieuw google account maar ik wil dat dit ook lukt met mijn google account die ik daadwerkelijk gebruik omdat ik in game betalingen doe die verbonden zijn aan mn google account.
Reputatie 2
Op dit moment krijg ik een foutmelding dat mijn bestelling niet verwerkt kan worden en dat ik het opnieuw moet proberen.
Reputatie 7
Hey Onur.A,



Om welke game en welk bedrag gaat het in dit geval? Zou je voor de zekerheid ook kunnen doorgeven op welk account het nu wel werkt en op welke niet? Het onderzoek is uitgevoerd op het Gmailadres dat doorgegeven is aan Amy, daar zou een succesvolle transactie op gedaan zijn.



Als dit niet de goede is of als je een andere gebruikt, dan horen we dat graag. We kunnen daar dan verder onderzoek op (laten) doen.
Reputatie 2
Magic Rush maar op de transacties staat iets met elex. Je kan tot €50,- max per keer aankopen doen. Los van de game kan ik ook geen aankopen doen in google play store dus zal niet zo zeer met de spel te maken hebben. Mn gmail account die ik gebruik is onura994 en de laatste aankoop die jullie succesvol zien is waarschijnlijk onder de gmail account van oa6138. Die had ik nadat ik geen aankopen meer kon maken met onura994 aangemaakt om te kijken of het met een nieuw gmail adres wel zou doen en hij deed het. Trouwens dat ik geen aankopen meer kon doen met onura994 account is nadat ik mijn abo had verlengd met nieuwe nummer. Misschien is daar iets mee verkeerd gegaan.
Reputatie 5
Hallo Onur,



Bedankt voor de duidelijke toelichting. Ik heb de informatie direct doorgegeven aan onze collega's die hierover gaan. Zij gaan hier weer mee aan de slag en voorzien jou van een reactie als er meer bekend is. Let wel op dat onze collega's met een afgeschermd nummer bellen, druk deze dus niet weg. 😉
Goedenavond!



Ik ondervind reeds nog steeds hetzelfde probleem dat ik niet kan betalen via mijn Tmobile factuur.



Ik heb bovenstaande opties doorlopen ook is mijn toestel al herstart, maar als nog krijg ik de melding "deze betaalservice is niet beschikbaar. Neem contact op met je serviceprovider".



Ik heb reeds een nieuw abonnement afgesloten, met mijn oude abonnement kon ik gewoon netjes betalen.



Hebben jullie wellicht enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen?



Hoor het graag.



Ricardo G.
Reputatie 5
Hoi Ricardo,



Jammer om te horen dat het met bovenstaande tips niet is opgelost! Kun je mij in een privébericht de volgende informatie sturen:

- IMEI-nummer van het toestel

- Google-account (username)

- Wanneer was de laatste onsuccesvolle poging?

- Wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur? Als het nooit gelukt is, graag aangeven.



Dan ga ik een melding maken bij onze IT-afdeling zodat zij kunnen kijken naar een oplossing! Ik zie je reactie graag tegemoet.
hey t-mobile,



Net als iedereen bovenstaand krijg ik via tmobile facturering dat de sms voor verificatie niet lukt. Indien ik via credit card wil betalen blijft hij ook melden dat dot een ongeldige transactie is. Laatste betaling was op 16-11-2016. mislukte poging was 04-12-2016. username is me mail adres.



bovenstaande opties al meerdere malen geprobeerd zonder resultaat.



groetjes,



paulien
Reputatie 7
Badge +9
Hi Paulien,



Wat vreemd dat het op 16-11 wel lukte om een betaling te doen, want op dat moment had je namelijk een blokkade actief staan op app store aankopen. Weet je zeker dat je betaling toen was gelukt? Ik zie dat de blokkade inmiddels is verwijderd en dus zou je nu wel gebruik moeten kunnen maken van deze dienst. Zou je deze stappen eens kunnen volgen:



Log in op https://wallet.google.com

Ga naar onderdeel Betaalmethoden

Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'

Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.



Mocht het dan nog niet werken stuur mij dan de volgende gegevens in een privébericht:

- IMEI-nummer van het toestel

- Google-account (username)

- Wanneer was de laatste onsuccesvolle poging?

- Wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur? Als het nooit gelukt is, graag aangeven.



Ik hoor graag van je! 🙂

Reageer